Vaak begint het met een droog hoestje en daarmee belast ze haar slechte hart en plof....
Hoesten doet ze overigens zelden maar wel iets vaker alleen is het gevolg nu dramatischer. We kijken het even kort aan en afhankelijk van hoe het gaat gaan we maandag of dinsdag en bij redelijk vrijdag naar de dierenarts.
Ergens denk ik dat het hart het opgeeft maar ze houdt geen vocht vast en het hoesten is hooguit drie droge halen twee keer per dag. Maar wel met gevolg dat ze kermend flauwvalt. Daarna staat ze op en wil een snoepje en is het volledig kwijt.
Misschien hoop ik dat ze in haar slaap een hartstilstand krijgt ofzo. Afhankelijk van hoe het loopt dus maandag of vrijdag meer.
Ze eet, wandelt, rent en kwispelt de hele dag. Dus pijn heeft ze niet en ziek is ze ook niet. Toch is dat flauwvallen met gekerm nu wel dagelijks en niet heel erg prettig voor haar en voor ons want mijn hart breekt ervan.
Mijn sterke trouwe lieve dwerg is ineens wel heel kwetsbaar en ik ben een beetje bang dat ze richting haar einde gaat nu de medicatie niet meer lijkt te helpen waar ze toch een jaar enorm goed op gegaan is.
Best gemeen want ze is zo gelukkig en verder nog zo goed. Vanavond maar weer lekker op de bank tillen en laten voelen hoe gewenst en bijzonder ze is