De dierenarts zag het verband niet, maar misschien hier mensen wel, het is begonnen nadat ze in december bijna haar halve gebit moest laten trekken. Daarvoor was er niets aan de hand.
Ze werd jeukerig, probeerde in haar flanken te bijten, wat dan een vieze boel opleverde want dat gesmak zonder voortandjes om te nibbelen leverde niet veel op natuurlijk.
Ik dacht nog aan ongemak, van de hechtingen in haar bekkie, of juist omdat ze niet goed meer kon jeuken. Maar het bleef. Ik dacht nog een poosje aan hormonen, want de loopsheid kwam er weer aan, daarna de hormonen van schijndracht, toen konden het de nieuwe grassen zijn. ik weet het ook allemaal niet
Ik ben nog overgestapt naar een ander voer, struisvogel... Maar niks lijkt verschil te maken
De jeuk lijkt intussen overal te zitten. Van kop tot staart. En haar vacht wordt echt heel snel vies. Ook op plekken waar ze niet kan nibbelen. Ik kan haar amper aaien zonder dat ik daarna gelijk mijn handen wil wassen
Mijn enige idee nog... Misschien is er iets getriggerd door de narcose/anti biotica? Dat had de dierenarts nog nooit gehoord.
We zijn vandaag maar eens geweest. Vodselallergie leek haar stug, na 6 jaar, en verder was er niets te zien. We hebben apoquel mee gekregen, en een speciale shampoo die 10 minuten moet intrekken (arme eef) waarmee ik haar elke 72 uur zou moeten wassen.
Ze is na het eerste pilletje al duidelijk minder jeukerig. Straks maar in bad... als dat me nog lukt
Ik lees ook veel over probiotica snoepjes e.d. tegen jeuk. Zou dat nog iets kunnen zijn? of is dat commerciele kul?