Een maal per dag

Plaats reactie
Nanna
Posts in topic: 4

Een maal per dag

Bericht door Nanna »

Rozi wil nog maar 1x per dag eten.
‘ s Morgens loopt ze straal voorbij haar bakje, ruikt niet eens. Hop op de bank. En om vijf uur eet ze met graagte. Ik geef haar nu maar wat extra eten om vijf uur maar moet ik me zorgen maken?
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 1
Honden: 2
Contacteer:

Re: Een maal per dag

Bericht door Maart »

Voor een gezonde hond is het helemaal prima om maar 1x te eten, intermittend fasten is ook voor honden ontzettend gezond (uitzonderingen niet meegerekend).
Dus nee, als ze verder ‘s avonds wel met smaak eet, moet je je geen zorgen maken.
Nanna

Bericht door Nanna »

Maart schreef: 24 dec 2024, 17:58 Voor een gezonde hond is het helemaal prima om maar 1x te eten, intermittend fasten is ook voor honden ontzettend gezond (uitzonderingen niet meegerekend).
Dus nee, als ze verder ‘s avonds wel met smaak eet, moet je je geen zorgen maken.
Thanks. Ik vond het apart omdat ze eerder altijd ‘s morgens met smaak at.
Afbeelding
EchoMira
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Echo wil ook soms een tijdje geen tweede maaltijd.
Het is gewoon niet zo'n schuiver qua eten. Genoeg is genoeg. Heeft ze niet van de baas.
Rosanne
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Hondje van mijn ouders ( 13 jaar ) is ook slechter gaan eten. Vaak ook maar 1x per dag. Soms opeens wel weer 2x en dan weer een hele dag niet. Ze is vrolijk en verder ook geen gekke dingen. Wij hebben ons er ook bij neer gelegd. 😊
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Kells
Posts in topic: 2
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Hier vreten ze alle drie het liefst de hele dag door, maar dat is setters eigen. Als ze niet meer zo vaak/veel zouden willen eten, dan maak ik mij geen zorgen, zolang ze niet afvallen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Border Collie

Bericht door Border Collie »

Nanna schreef: 24 dec 2024, 18:26
Maart schreef: 24 dec 2024, 17:58 Voor een gezonde hond is het helemaal prima om maar 1x te eten, intermittend fasten is ook voor honden ontzettend gezond (uitzonderingen niet meegerekend).
Rozi is toch de oudste van jouw roedel? Als ze voorheen wel met smaak at en het nu laat staan zou ik toch eens onderzoek laten doen. Het zou kunnen zijn dat de nieren wat minder functioneren
Afbeelding
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Ik zou er toch ook niet hrlemaal gerust op zijn. Hier zijn t kliko's. Als ze 1 maaltijd overslasn zijn ze doodziek. Dan zat ik al bij de da.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marc

Bericht door Marc »

Border Collie schreef: 25 dec 2024, 08:05
Nanna schreef: 24 dec 2024, 18:26
Rozi is toch de oudste van jouw roedel? Als ze voorheen wel met smaak at en het nu laat staan zou ik toch eens onderzoek laten doen. Het zou kunnen zijn dat de nieren wat minder functioneren
Bas heeft het aan de nieren maar is nog steeds een vreetzak. Ik zou me ook zorgen maken. Dus inderdaad even een bloedbeeld laten maken. Ben blij dat ik in Duitsland woon want nagels knippen, bloedafname en onderzoek bloedwaarden kost hier nog geen 80 euro totaal. Dan doe je dat ook makkelijker.
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Als er echt een verandering is in eetgewoontes zou ik het zeker met een hond op leeftijd even laten nachecken.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik gaf haar vanmorgen een plak kaas ipv haar worst. Dat ging er met smaak in. Misschien vindt ze die Jan van Drielworsten gewoon niet zo lekker. Geef haar dus voorlopig even brokjes ipv die worst. Kijken hoe dat gaat. Ze is verder kiplekker. Naar die dierenarts rennen kan ik dan altijd nog.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ze moet de hert smaak niet. Ben nu begonnen met wild zwijn en dat eet ze weer met graagte😂
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Nanna schreef: 27 dec 2024, 10:19 Ze moet de hert smaak niet. Ben nu begonnen met wild zwijn en dat eet ze weer met graagte😂
HHahaha geweldig he. Kodi kreeg laatst fazant kvv. Ik heb nog nooit een hond zo vies zien kijken.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Kells
Posts in topic: 2
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Ik dacht de honden blij te maken met strips gedroogde eend. De dames vonden het heerlijk, maar Fin snuffelde even en nam gelijk de benen. :lol1:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Plaats reactie