Ik verplaats jouw schat ook naar de stille liefdes.
Ik wil haar .
Klinkt als Jerry, maar dan zonder de lastige eigenschappen. Jerry is ook zo bescheiden. Als hier ooit nog een korthaar collie komt dan wordt het een Amerikaan. Die zijn gemiddeld genomen stabieler qua karakter dan de Europeanen volgens mij.
Ik verplaats jouw schat ook naar de stille liefdes.
Ik wil haar .
Klinkt als Jerry, maar dan zonder de lastige eigenschappen. Jerry is ook zo bescheiden. Als hier ooit nog een korthaar collie komt dan wordt het een Amerikaan. Die zijn gemiddeld genomen stabieler qua karakter dan de Europeanen volgens mij.
Diana schreef: 06 jan 2025, 12:13
Wat zijn dan de lastige eigenschappen van Jerry?
Hij kan soms nogal een angsthaas zijn, hij houdt niet van bezoek en hij valt uit naar bepaalde honden.Ook kan hij soms langdurig blijven blaffen en is daar niet of nauwelijks uit te halen. Dat laatste is volgens een gedragsdeskundige neurologisch. Hij heeft ook epilepsie.
Diana schreef: 06 jan 2025, 12:13
Wat zijn dan de lastige eigenschappen van Jerry?
Hij kan soms nogal een angsthaas zijn, hij houdt niet van bezoek en hij valt uit naar bepaalde honden.Ook kan hij soms langdurig blijven blaffen en is daar niet of nauwelijks uit te halen. Dat laatste is volgens een gedragsdeskundige neurologisch. Hij heeft ook epilepsie.
Ai, ik snap dat je dat lastige eigenschappen vindt Dat angsthazerige zie je wel bij veel collies. Mila (Engelse lijn) is inderdaad een grotere angsthaas en nerveuzer aangelegd dan Fayah (combi Engelse en Amerikaanse lijn). Fayah is net zo gevoelig, maar herstelt veel sneller en is minder nerveus. Maar ik ken Amerikaanse collies nóg veel erger zijn dan Mila, dus ik denk dat het vooral een kwestie is van goed kijken naar de lijnen en ouderdieren, want het is wel een issue met heel het ras dat je bij beide types ziet.
Smoothie schreef: 06 jan 2025, 11:56
Ik wil haar .
Ze klinkt echt heel erg lief.
Ik denk dat de eigenaars echt op zoek zijn naar een eenmans- of eenvrouwssituatie voor haar. Dus ze is niet geschikt voor ons, want wij hebben allemaal al een hond.
Misschien dat ze wat opbloeit, als ze alleen is, maar misschien is ze in het sociale verkeer ook zo bescheiden of onderdanig, dat ze steeds opzij wordt geschoffeld. Dat is ook zielig.
Nanna schreef: 06 jan 2025, 17:03
Zo kwam ik aan Rozi. Die werd ook ondergeschoffeld. En ze is nog steeds heel lief en bescheiden.
Neem je het in bepaalde situaties wel voor haar op? Neem je haar soms in bescherming? Of is dat niet nodig?
Is niet nodig. Ze komt uit een situatie met Puli’s uit werkende lijnen. Zonde dat ik het zeg maar felle rotzakken. Mijn eigen honden zijn gewoon vriendelijk en lief.
Nanna schreef: 06 jan 2025, 17:03
Zo kwam ik aan Rozi. Die werd ook ondergeschoffeld. En ze is nog steeds heel lief en bescheiden.
Neem je het in bepaalde situaties wel voor haar op? Neem je haar soms in bescherming? Of is dat niet nodig?
Is niet nodig. Ze komt uit een situatie met Puli’s uit werkende lijnen. Zonde dat ik het zeg maar felle rotzakken. Mijn eigen honden zijn gewoon vriendelijk en lief.
Dan komt ze wel gewoon tot haar recht. Tussen die haaibaaien wat minder.
Hier in de buurt een man met voorheen vier hondjes. Er viel er steeds eentje weg. Toen er nog maar één over bleef kwam die laatste helemaal tot bloei. Het werd een heel andere hond. In positieve zin. De hond was levendiger en zocht de baas veel vaker op.
Jaaa vang jij haar op?
Volgens degene die zelf in Roemenië was is het echt een heel lief meisje, tikkeltje verlegen maar met een andere hond aan haar zijde gaat ze zo op ontdekking.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Jaaa vang jij haar op?
Volgens degene die zelf in Roemenië was is het echt een heel lief meisje, tikkeltje verlegen maar met een andere hond aan haar zijde gaat ze zo op ontdekking.
Ik zou graag willen maar denk dat onze ouwe brompot Milo daar heel anders over denkt.