Veendrenkstof

Plaats reactie
Jay
Posts in topic: 1

Veendrenkstof

Bericht door Jay »

Veendrenkstof, gebruik je het en bevalt het ?

Toen Pippa een paar weken terug diarree had, ging ik me wat verdiepen in weerstand en kwam dit supplement naar voren. Ik heb een pot gekocht, maar nog niet gebruikt.
Ben benieuwd of jullie er al ervaring mee hebben?
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Veendrenkstof

Bericht door Diana »

Ik gebruikte het voor Amoz. Die had wel eens periodes dat hij veel aarde en plantenwortels at. Als ik hem dan een week veendrenkstof bij zijn voer gaf, was dat meteen weer voor een hele tijd voorbij.
Hij vond het ook erg lekker :smile:
Afbeelding
Maart
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ze krijgen het hier wekelijks, ik vind het uitstekend spul en adviseer het best vaak bij darmproblemen na vb giardia.
EchoMira
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Ik heb het heel lang gebruikt. Omdat ik denk dat het gezond is. Ook voor je planten.
Kennelijk heb ik het niet meer besteld toen ik de laatste emmer weg deed.
Ga ik nu doen. Is echt een fijne toevoeging en het kost bijna niets.
Kells
Posts in topic: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Ik kocht het ooit op aanraden van een forum voor Gina. Zij bliefde geen modder over haar eten en ik kon haar niet anders dan gelijk geven.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Sirene

Bericht door Sirene »

Wat maakt veendrenkstof eigenlijk bijzonderder dan mooie aarde/modder wat sommige honden zelf opzoeken?
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Sirene schreef: 13 jan 2025, 15:54 Wat maakt veendrenkstof eigenlijk bijzonderder dan mooie aarde/modder wat sommige honden zelf opzoeken?
Deels is ook een mooie rietkraag te vervuild om modder uit te vreten maar bovendien komt niet iedere hond dat soort dingen elke dag tegen. Of vindt de baas dat ze door moeten lopen in plaats van 10 minuten aan de grond te liggen likken.
En anders hebben ze het allebei.

Ik vind dat zuinige een beetje misplaatst. Het is hartstikke goedkoop en als je hond er plezier van heeft...wat is er dan mis mee?
ranetje

Bericht door ranetje »

Sirene schreef: 13 jan 2025, 15:54 Wat maakt veendrenkstof eigenlijk bijzonderder dan mooie aarde/modder wat sommige honden zelf opzoeken?
Geen idee of er verschil is tussen beide en wat dan het verschil is?
Eventueel afgezien van wel of niet vervuild zijn van die (zwarte?) aarde die sommige honden zelf opzoeken.

Claire eet regelmatig van die zwarte aarde, maar veendrenkstof over haar eten vindt ze geen goed idee, dus dat laat ik maar.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Wat raar om het steeds over "over zijn eten" te hebben. Het is toch niet verplicht om het over de brokken te kwakken?
Je kunt het ook gewoon op een ontbijtbordje in een hoek zetten. En dan is het hier wel weg als ik savonds de boel opruim.
Kells

Bericht door Kells »

EchoMira schreef: 13 jan 2025, 21:37 Wat raar om het steeds over "over zijn eten" te hebben. Het is toch niet verplicht om het over de brokken te kwakken?
Je kunt het ook gewoon op een ontbijtbordje in een hoek zetten. En dan is het hier wel weg als ik savonds de boel opruim.
Nu je het zegt, dat is niet eens zo'n gek idee. Maar voorlopig hebben ze hier geen behoefte aan veendrenkstof. Momenteel zijn de Canadese ganzen weer in grote aantallen aanwezig en die verzorgen nu de dagelijkse snacks. :mrgreen:
Nanna

Bericht door Nanna »

Heb het ooit gekocht voor Deerhound Xantha. Die keek me aan of ik dr modder wou voeren.
Denk zomaar dat die Hongaarse capriosa’s hier helemaal hun neus optrekken.
Die vreten trouwens regelmatig op bepaalde plekken in het bos. Gratis.
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

EchoMira schreef: 13 jan 2025, 20:39
Deels is ook een mooie rietkraag te vervuild om modder uit te vreten maar bovendien komt niet iedere hond dat soort dingen elke dag tegen. Of vindt de baas dat ze door moeten lopen in plaats van 10 minuten aan de grond te liggen likken.
En anders hebben ze het allebei.

Ik vind dat zuinige een beetje misplaatst. Het is hartstikke goedkoop en als je hond er plezier van heeft...wat is er dan mis mee?
Waarom noem je het nu weer meteen misplaatste zuinigheid? Ik heb altijd wel honden gehad die zelf dingen tegenkwamen en aten. Ik vind dat juist mooi. Naast dat ze het lekker vinden, vind ik het ook soort van zelfmedicatie. Waarom zouden ze er meer plezier aan beleven als ik het aan ze geef dan wanneer ze het zelf vinden? Mijn honden komen op zoveel verschillende plekken dat ik denk dat wat ze nodig hebben, ze wel tegenkomen. Vervuild? Ja, 100% F#&^%$ CHEMOURS om de hoek. Daar gaat geen zuivere groene leem of veendrenkstof wat aan veranderen.
kloesje
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Mijn jongste krijgt sindskort veendrenkstof, eenmaal per dag en biokashi 2 keer per dag. Dit omdat haar ontlasting nooit optimaal kreeg en ze soms wat jeuk had.

Nu na anderhalve week merk ik op dat ze nu net zoveel krabt als de andere honden, dus te verwaarlozen en haar ontlasting wordt ook langzaam beter.

We gaan met deze combi maar gewoon door :lol1:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
CatnDog
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Susam schreef: 14 jan 2025, 07:33 Daarna heeft ie me een uur niet aangekeken.

Zo van een bordje likken doet ie echt niet, dat doet ie niet eens met zijn freaking eland botten bouillon die hier nu klaar staat.
:LOL:
Ik denk dat het valt of staat bij of je hond het lekker vindt (zoals Amoz van Diana het lekker vond). Ik vermoed dat Zeno het ook niet lekker gaat vinden. Maar ik wil het wel een keer probleren. Bordje neerzetten en kijken of hij het oplikt. Ik vermoed dat hij het na 1 x wel weer heeft gezien. Maar dan zonder het dramatische van Sambal. Gewoon met een blik van 'ik hoef dat niet'.
Hakkene
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Ik heb het gekocht. Werd helemaal gek van het eeuwige gevreet van Miep (labrador). Modder, stront, gras…. Wat er maar voorhanden is.

Ik ben benieuwd of het op één van deze vlakken wat oplevert. En zo niet, dan hebben we dat gecheckt en is het in ieder geval gezond
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

CatnDog schreef: 14 jan 2025, 16:29
Susam schreef: 14 jan 2025, 07:33 Daarna heeft ie me een uur niet aangekeken.

Zo van een bordje likken doet ie echt niet, dat doet ie niet eens met zijn freaking eland botten bouillon die hier nu klaar staat.
:LOL:
Ik denk dat het valt of staat bij of je hond het lekker vindt (zoals Amoz van Diana het lekker vond). Ik vermoed dat Zeno het ook niet lekker gaat vinden. Maar ik wil het wel een keer probleren. Bordje neerzetten en kijken of hij het oplikt. Ik vermoed dat hij het na 1 x wel weer heeft gezien. Maar dan zonder het dramatische van Sambal. Gewoon met een blik van 'ik hoef dat niet'.
Het is inderdaad net modder, maar ik gaf het juist in periodes dat Amoz veel aarde en modder at, dus dat verklaart misschien ook waarom hij het lekker vond :lol1:
Mijn honden zijn sowieso alleseters hoor, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat mijn andere honden het niet zouden eten. Dat zou een primeur zijn. :engel:
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Sirene schreef: 14 jan 2025, 08:20 Waarom noem je het nu weer meteen misplaatste zuinigheid?
Weet ik veel. Ik vind dat helemaal niet de heftige uitspraak die jij er mischien van maakt.

Echo vind het lekker om dat soort dingen tot zich te nemen en dan heb ik liever niet dat er allemaal chemische troep bij zit.
Buiten uit allerlei plassen drinken of botulismesloten leegvreten mag ze niet.
Kells

Bericht door Kells »

O ja, Aislinn heeft daar ook een handje van. Er is zat water hier in de vorm van sloten en vijvers met redelijk doorstromend water, maar ze flikt het regelmatig om uit de afwateringsgreppels te drinken en die liggen vol met rottend eikenblad.
Plaats reactie