Ik HAATTE het

Ja, maar alleen maar in een boekenhoek zitten vraagt ook om een obesitascrisis.Nanna schreef: 19 jan 2025, 18:22 Qua turnen heb ik immer het principe gehuldigd ‘eer ik bij het circus ga’. Maak het gewoon facultatief. Degenen die als apen door hoepels willen springen doen dat dan en ik ga naar de leeshoek.
Wij hadden "vestingloop" rond naarden.Diana schreef: 19 jan 2025, 19:37 Alleen de coopertest en eindeloos stomme rondjes rennen vond ik echt niet leuk.

Ik was en blijf een laatbloeier. Zit in de famile.Nanna schreef: 19 jan 2025, 21:15 Ja. Ik heb van mijn leven niet gegymnastiekt en ben toch inmiddels 66 geworden. Mijn schoonmoeder heeft nooit een trefbal in dr poten gehad en is 97, Godbetert.
En ondertussen vallen de voetballers om je heen dood neer.
Collega van meneer Nanna, net met pensioen, hoezee. We gaan hardlopen! Flikkert zo dood om.
Je maakt me van geen kant wijs dat dat apen geren- en gespring gezond is.
Wil ik ook niet zeggen dat je alleen maar met je neus in een tablet of foon gestoken moet zijn. Wij gingen als kinderen tikkertje spelen of stoepranden. Maar dan wel met zelfgekozen vriendjes en niet dat gruwelijke triefel van school.
Voetballende mannen hebben 62% meer risico op dementie dan niet-voetballende mannen. Als ze het koppen zouden weglaten, wordt dat risico vast aanzienlijk kleiner.
Die dansende Jeanettekes met hun geraffineerde kousjes die tegenwoordig voor voetballer moeten doorgaan hebben natuurlijk gewoon teveel middelen gebruikt.

En toch is het nog steeds de droom van veel kinderen om profvoetballer te worden. Als ze het dan zijn en op jonge leeftijd met groot geld te maken krijgen, krijg je inderdaad deze ellende. En ondertussen ook maar promoten dat sporten zo gezond is. Als iets niet gezond is, is het wel topsport.EchoMira schreef: 19 jan 2025, 21:36Die dansende Jeanettekes met hun geraffineerde kousjes die tegenwoordig voor voetballer moeten doorgaan hebben natuurlijk gewoon teveel middelen gebruikt.
Het hangt aan elkaar van de speed. Anders loop je niet met zo'n tweakende pauperbek in de rondte.
![]()
CatnDog schreef: 19 jan 2025, 21:49En toch is het nog steeds de droom van veel kinderen om profvoetballer te worden. Als ze het dan zijn en op jonge leeftijd met groot geld te maken krijgen, krijg je inderdaad deze ellende. En ondertussen ook maar promoten dat sporten zo gezond is. Als iets niet gezond is, is het wel topsport.EchoMira schreef: 19 jan 2025, 21:36Die dansende Jeanettekes met hun geraffineerde kousjes die tegenwoordig voor voetballer moeten doorgaan hebben natuurlijk gewoon teveel middelen gebruikt.CatnDog schreef: 19 jan 2025, 21:29
Voetballende mannen hebben 62% meer risico op dementie dan niet-voetballende mannen. Als ze het koppen zouden weglaten, wordt dat risico vast aanzienlijk kleiner.
Het hangt aan elkaar van de speed. Anders loop je niet met zo'n tweakende pauperbek in de rondte.
![]()