Gymnastiek yay or nay
- CatnDog
- Posts in topic: 4
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Re: Gymnastiek yay or nay
Dat doet het wel.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n/topsport
Nederland moet wel op het wereldtoneel blijven schitteren. Als het elders niet kan, dan maar in de topsport.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n/topsport
Nederland moet wel op het wereldtoneel blijven schitteren. Als het elders niet kan, dan maar in de topsport.
- thom
- Posts in topic: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Vond er echt geen bal aan, alleen de allerlaatste les voor de vakantie, apenkooi of apenspel, dat was wel leuk.

Ons Portugese meisje Farah.
Nee, ik vond er niks aan.
Werd ook altijd als laatste gekozen bij teamspellen en kon er ook niks van.
Een dikke houten plank is nog flexibel vergeleken bij mij
Werd ook altijd als laatste gekozen bij teamspellen en kon er ook niks van.
Een dikke houten plank is nog flexibel vergeleken bij mij
-
ingrid48
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Grieks
vroeger vond ik gymnastiek wel leuk, heb ook jaren op turnen gezeten! Na de middelbare school weinig meer aan sport gedaan, behalve paardrijden en dat is nu ook wel voorbij.
Zo nu en dan ben ik nog naar een sportschool geweest voor pilates lessen, maar eigenlijk heb ik geen zin om me op vaste tijden te melden, dus hier ook mee gestopt
Maar sinds een week of drie heb ik Holland in beweging ontdekt
Ik dacht altijd dat het voor echte oudjes was, maar dat valt reuze mee. elke dag even een kwartiertje thuis als het uitkomt even bewegen en je hebt dat echt het idee goed bezig te zijn 
Zo nu en dan ben ik nog naar een sportschool geweest voor pilates lessen, maar eigenlijk heb ik geen zin om me op vaste tijden te melden, dus hier ook mee gestopt
Maar sinds een week of drie heb ik Holland in beweging ontdekt
Ik probeer elke dag over de 6000 stappen te zetten. Soms ga ik richting 10.000 en de andere keer maar net die 6000. Vind ik op mijn leeftijd en met mijn kloterug gymnastiek zat.

-
ingrid48
- Posts in topic: 2
- Welke: Grieks
Ik zou toch een keer proberen om Holland in beweging te doen, gewoon laptop voor je snufferd en meedoen, is echt best leuk!!Nanna schreef: 22 jan 2025, 19:35 Ik probeer elke dag over de 6000 stappen te zetten. Soms ga ik richting 10.000 en de andere keer maar net die 6000. Vind ik op mijn leeftijd en met mijn kloterug gymnastiek zat.
-
EchoMira
- Posts in topic: 7
- Honden: 3
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
6000 stappen en dennenappels oprapen en gooien is hartstikke goed. Waarom moet het altijd meer zijn?ingrid48 schreef: 22 jan 2025, 19:42Ik zou toch een keer proberen om Holland in beweging te doen, gewoon laptop voor je snufferd en meedoen, is echt best leuk!!Nanna schreef: 22 jan 2025, 19:35 Ik probeer elke dag over de 6000 stappen te zetten. Soms ga ik richting 10.000 en de andere keer maar net die 6000. Vind ik op mijn leeftijd en met mijn kloterug gymnastiek zat.
Ik peins er ook niet over. Een verkeerde beweging en ik lig weer drie weken vlak.
Ga richting de 70 en vind het wel prima zo. Geef de nootjes en de toosjes even door.
Ga richting de 70 en vind het wel prima zo. Geef de nootjes en de toosjes even door.

- GoldenGizmo
- Welke: Golden retriever
Verschrikkelijk! Ik was niet lenig, bang van op mij af vliegende projectielen (meestal ballen dus, maar bijv van badminton shuttles en frisbees werd ik ook niet gelukkig) en van hardlopen kreeg ik pijn in mijn knie (later nog fysio voor gehad). Daarnaast ook niet bepaald populair, dus bij teamsporten ook altijd als één van de laatsten (vaak allerlaatst) gekozen.
Met als absoluut dieptepunt moeten hardlopen voor een cijfer, aan het begin van de les, het eerste lesuur. Ik had klasgenoten die bij wijze van spreken op 5 minuten kruipen van school woonden. Ik had er dan al 20 km op de fiets op zitten, vind je het gek dat ik dan niet de benodigde afstand voor een 6 kan rennen? Er waren natuurlijk meer kinderen die ook al verder hadden gefietst, maar uit mijn richting (het zuiden) was ik wel één van de verst weg wonenden.
Als je bij trefbal altijd tegen degene moest gooien waar je de grootste hekel aan had, had ik de docent mogen bekogelen
Met als absoluut dieptepunt moeten hardlopen voor een cijfer, aan het begin van de les, het eerste lesuur. Ik had klasgenoten die bij wijze van spreken op 5 minuten kruipen van school woonden. Ik had er dan al 20 km op de fiets op zitten, vind je het gek dat ik dan niet de benodigde afstand voor een 6 kan rennen? Er waren natuurlijk meer kinderen die ook al verder hadden gefietst, maar uit mijn richting (het zuiden) was ik wel één van de verst weg wonenden.
Als je bij trefbal altijd tegen degene moest gooien waar je de grootste hekel aan had, had ik de docent mogen bekogelen
-
Rennendehond
Ik vond het leuk, maar ik was dan ook wel lenig en sportief. Ik werd wel altijd als laatste gekozen omdat ik het kneusje van de klassen was, maar ik vond dat nooit zo kwetsend. Als ik maar kon gymmen.
Ik was niet zo goed in balsport en de coopertest was altijd maar net aan voldoende. Maar ik vond het leuk om te doen. Wij gingen ook vaak buiten sporten tenzij het heel slecht weer was. Heerlijk vond ik dat.
Ik was niet zo goed in balsport en de coopertest was altijd maar net aan voldoende. Maar ik vond het leuk om te doen. Wij gingen ook vaak buiten sporten tenzij het heel slecht weer was. Heerlijk vond ik dat.
Op de basisschool vond ik het nooit zo leuk, die lerares moest mij om een of andere reden niet en dat merkte ik aan alles waardoor ik het dus niet leuk vond om te gaan gymen.
Hogere school.
Coopertest vond ik vreselijk, kreeg altijd hyperventilatie als ik in de groep moest voor een cijfer. Dus als ik wist dat hij op het programma stond spijbelde ik, moest ik het inhalen maar dan alleen
Verder vond ik de meeste dingen wel grappig, ondanks mijn gedrongen en brede postuur was ik in de jonge jaren toch wel lenig, en ook vrij rap met sprinten en zo, zelfs verspringen met die korte pootjes ging me goed af
.
Wij kregen ook wel vrij divers les.. dan weer in een gymzaal, maar ook vaak buiten. Hockey had ik een hekel aan, veel te veel regels en wat niet mocht, bij basketbal die zoveel seconden regel vond ik ook maar niets, en vanwege mijn korte lengte was het ook nog eens lastig als ik geblokt werd.
Maar speerwerpen, kogelstoten, softball/honkbal, volleybal, voetbal vond ik allemaal weer wel leuk..
Met kiezen hing ik meestal in de middenmoot.
Hogere school.
Coopertest vond ik vreselijk, kreeg altijd hyperventilatie als ik in de groep moest voor een cijfer. Dus als ik wist dat hij op het programma stond spijbelde ik, moest ik het inhalen maar dan alleen
Verder vond ik de meeste dingen wel grappig, ondanks mijn gedrongen en brede postuur was ik in de jonge jaren toch wel lenig, en ook vrij rap met sprinten en zo, zelfs verspringen met die korte pootjes ging me goed af
Wij kregen ook wel vrij divers les.. dan weer in een gymzaal, maar ook vaak buiten. Hockey had ik een hekel aan, veel te veel regels en wat niet mocht, bij basketbal die zoveel seconden regel vond ik ook maar niets, en vanwege mijn korte lengte was het ook nog eens lastig als ik geblokt werd.
Maar speerwerpen, kogelstoten, softball/honkbal, volleybal, voetbal vond ik allemaal weer wel leuk..
Met kiezen hing ik meestal in de middenmoot.