Zo leuk. Wij hebben naar Oosters Kortharen gekeken voordat ik verliefd werd op Abessijnen. Tegenwoordig lijkt het wel alsof de oren een eigen leven zijn gaan leiden - die worden steeds groter en groter
Triest genoeg worden dat nu vaak niet meer Siamezen genoemd maar Thai. Omdat ook de Siamezen steeds extremer moesten op show, natuurlijk onder de noemer rasverbetering. Zo zonde, die van jou waren erg mooi.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Ik vond vooral hun karakter geweldig. Tirza hield ervan als je haar op haar kont sloeg en door de kamer gooide
Dan kwam ze terug voor meer meer meer! En spinde het uit.
Ze apporteerden ook. En kwamen als ze geroepen werden. En waren uiteraard de baas over de honden.
Dat katertje rechtsboven op de eerste foto heb ik nog naar mensen in Zwitserland verkocht. Prince. Ze hebben het nóg over hem, hahaha. Hij was de start van hun Siamezenliefde.
Prince is twintig geworden.
annnie schreef: 06 feb 2025, 17:24
Maar je hebt nu helemaal geen katten meer toch? Mis je zo'n eigenwijze etter niet?
Op zich vind ik ze enorm leuk hoor maar ik zit niet meer te wachten op de kattenbak. Plus dat ik dan de tuin weer af moet zetten en waar laat je hem als je op vakantie gaat.
Mooi. Maar ook al richting oosters. Wij hadden vroeger gewoon zo'n Siamees. Kwa bouw hetzelfde als onze andere katten alleen een heel ander karakter en een speciale kleur. Voor mij horen ze ook zo en niet zo dun en oosters. Van mij moet een kat ook functioneel buiten kunnen.
Maar ik vind dat oosterse uiterlijk wel mooi om te zien.
Die echte ronde Thais vond ik niks aan. Dat zijn ook net van die domme dozen als Brits kortharen.
Dat hele extreme hoeft ook ook maar ik zie een Siamees wel graag elegant.
Maar je hebt nu helemaal geen katten meer toch? Mis je zo'n eigenwijze etter niet?
Op zich vind ik ze enorm leuk hoor maar ik zit niet meer te wachten op de kattenbak. Plus dat ik dan de tuin weer af moet zetten en waar laat je hem als je op vakantie gaat.
Kat kan gewoon mee naar terschelling. Niet dat ik het zou doen maar het kan.
Mijn probleem is dat als ik de hele tuin perfect af moet zetten ik liever een fokgroep fretten heb.
Of Goudooraapjes.
Voor zo'n kutkat ga ik dat niet doen.
Nanna schreef: 06 feb 2025, 23:38
Die echte ronde Thais vond ik niks aan. Dat zijn ook net van die domme dozen als Brits kortharen.
Dat hele extreme hoeft ook ook maar ik zie een Siamees wel graag elegant.
Maar dit is niet niet een Britse korthaar toch? Dit vind ik gewoon een normale kat. Zo ziet elke kat op straat eruit. Zo zagen siamezen er 50 jaar geleden ook uit. Die waren helemaal niet oosters.
Oh ja. Eigenlijk dezelfde redenen waarom er bij mij geen kat rondloopt