Oudjes gedoe?

EchoMira
Posts in topic: 17
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Re: Oudjes gedoe?

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 14 feb 2025, 08:08 Neem aan dat het geen probleem is dat ik even uit de bocht vlieg en slecht lees in een topic dat zo direct raakt waar ik mee te maken heb.
Natuurlijk is dat geen probleem. Dat doe ik zo vaak en dat mag ook gewoon. Niets mis met even primair doen onder ons, toch?

Ik snap trouwens wel waarom je het zo las hoor. Maar inderdaad helemaal niet zo bedoeld.
Marc
Posts in topic: 37

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 14 feb 2025, 09:48
Marc schreef: 14 feb 2025, 08:08 Neem aan dat het geen probleem is dat ik even uit de bocht vlieg en slecht lees in een topic dat zo direct raakt waar ik mee te maken heb.
Natuurlijk is dat geen probleem. Dat doe ik zo vaak en dat mag ook gewoon. Niets mis met even primair doen onder ons, toch?

Ik snap trouwens wel waarom je het zo las hoor. Maar inderdaad helemaal niet zo bedoeld.
Het gaat om de intentie. Die was goed en dus daarom mijn excuses. Andersom was die trouwens ook goed want ik heb mijn uiterste best gedaan niemand te beledigen of te kwetsen. Wolven en mijn honden zijn niet mijn meest flexibele discussies. Zeker niet omdat ik zelf ook niet meer echt goed lees in de getriggerde modus :engel:

Mijn oog gaat dan naar een zin waar ik aanstoot aan neem en niet naar het groter geheel.

Gelukkig niemand boos en anders pech. Meer dan mijn excuses aanbieden en het uitleggen kan ik niet doen achteraf en we vliegen allemaal wel eens uit te bocht als iets gevoelig ligt.
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 13

Bericht door Nanna »

Ik heb pas duizend keer gezegd dat iedereen het zo moet doen zoals ie wil. Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is hoe IK er in sta.
Ja, als je dat dan allemaal op jezelf gaat lopen betrekken omdat het over oude zieke honden gaat kan ik daar niets aan doen. Ik zeg tegen helemaal NIEMAND dat hun hond ingeslapen dient te worden. Dat is altijd een persoonlijke keuze waar ik niets mee te maken heb.
Het is nu meer een ‘je hebt een stokoude hond met kwaaltjes. Wat doe jij?’ En nee, als ik uit de doeken doe hoe ik het met Rozi ga doen is dat geen dwingend advies over hoe Marc het met Bas moet doen.
Ik zie de gevoeligheid van het onderwerp maar de lange tenen hoeven voor mij niet.
Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 3

Bericht door Tineke »

Nee joh datviel best mee toch , we zijn bijna
allemaal weleens erger uit de bocht gevlogen :mrgreen:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 14 feb 2025, 10:01 Ik heb pas duizend keer gezegd dat iedereen het zo moet doen zoals ie wil. Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is hoe IK er in sta.
Ja, als je dat dan allemaal op jezelf gaat lopen betrekken omdat het over oude zieke honden gaat kan ik daar niets aan doen. Ik zeg tegen helemaal NIEMAND dat hun hond ingeslapen dient te worden. Dat is altijd een persoonlijke keuze waar ik niets mee te maken heb.
Het is nu meer een ‘je hebt een stokoude hond met kwaaltjes. Wat doe jij?’ En nee, als ik uit de doeken doe hoe ik het met Rozi ga doen is dat geen dwingend advies over hoe Marc het met Bas moet doen.
Ik zie de gevoeligheid van het onderwerp maar de lange tenen hoeven voor mij niet.
Misschien komt dat wel omdat je er best wel gruwelijke vooruitzichten bij illustreert en ook omdat je letterlijk de situatie van mij en Noor schetst en vervolgens zegt dat je niet zo egoïstisch bent om alleen aan jezelf te denken etc. Je moet je eigen aandeel niet gaan ontkennen en na mijn excuses aankomen met lange tenen die niet hoeven van jou. Van mij hoeft er niet gezegd te worden dat als je je hond niet inslaapt je dat doet omdat je niet aan je hond denkt maar aan jezelf. Als iemand zijn excuses aanbiedt kun je ook kijken naar je eigen aandeel en er geen vervelend laatste woord aan koppelen.

Maar dat is jouw keuze. Je kan ook zeggen dat je het wel snapt als het over zo'n gevoelig onderwerp gaat en je er zo op los bent gegaan. Ik schreef dat ik hoopte op een natuurlijke dood. Een vredig in haar slaap overlijden. Maar zelfs daar krijg ik dan over te horen dat jij vindt dat ook dat gefaalde liefde is. Dat mag je echt vinden. Maar verwacht niet dat dat soort woorden en die directe relatie met iemands spelende situatie niks doet. Lange tenen prima. Die zal ik hebben. Dank voor je feedback. Dit is mijn feedback naar jou.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Maargoed. Ik laat het voor wat het is. Ik hoop dat Noor hiermee uit de voeten kan. Want ook zij zal zich ergens aangesproken voelen denk ik. Maar misschien ook niet. Misschien heb in wel hele lange tenen als het over Bas gaat. Dat zou zomaar kunnen.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ja natuurlijk heb je lange tenen als het over je eigen hond gaat. Haha. Dat heb ik ook. Maar als iemand tegen mij zegt ‘je bent veel te vroeg met inslapen wat ben jij voor vieze beul’ dan haal ik mn schouders daarover op. Mijn hond, mijn keus.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 14 feb 2025, 10:27 Ja natuurlijk heb je lange tenen als het over je eigen hond gaat. Haha. Dat heb ik ook. Maar als iemand tegen mij zegt ‘je bent veel te vroeg met inslapen wat ben jij voor vieze beul’ dan haal ik mn schouders daarover op. Mijn hond, mijn keus.
Is dat laatste echt zo? Want ik heb met jou ook vaak discussies gelezen over herplaatsen etc in het verleden waarin de mening van een ander je echt niet koud liet. Dat waren ook drama's en dat is ook logisch. Een trap na lijkt het dan en die komen echt harder aan. Als ik er niet mee te maken heb ben ik ook heel verstandig. Maar als de emoties nog spelen en je zit er gevoelsmatig middenin is dat anders. En dat is ook logisch.

Ik snap je punt en ik weet dat je soms direct bent en bij mij niet altijd emotioneel handig voelt. Dus het is goed natuurlijk. Maar probeer toch wel een beetje in te voelen soms of accepteer dat iemand erover kan vallen. Ik viel erover en daarvoor mijn excuses nogmaals. ;)
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Je hoeft helemaal geen excuus te maken hoor. 😉
Iedereen mag het oppakken zoals ie dat wil. Weet alleen dat ik het niet persoonlijk bedoel. Ik heb het nu echt puur en alleen hoe ik het zou doen en lardeer dat met misschien niet handige voorbeelden.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Jij zegt ik wil Bas dood vinden. Dat mag. Ik zet daar tegenover dat ik het beide heb meegemaakt, dood vinden en in laten slapen en ik prefereer dat laatste. Daarmee zeg ik niet dat jij dat ook zo moet zien.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 14 feb 2025, 10:38 Jij zegt ik wil Bas dood vinden. Dat mag. Ik zet daar tegenover dat ik het beide heb meegemaakt, dood vinden en in laten slapen en ik prefereer dat laatste. Daarmee zeg ik niet dat jij dat ook zo moet zien.
Nee klopt. Maar je schetst het als eenzaam en alleen. Precies wat ik niet wil horen als ik net bedacht heb dat ik daar vrede mee zou hebben. Natuurlijk word de soep door mij te heet gegeten. En ik weet dat je er niets kwaads mee wil zeggen. Dus zo lees ik dat nu ook weer :flower:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Eenzaam en alleen is mijn connotatie. Denk niet dat Simone daar wat van gehad heeft; ze lag rustig in haar mandje zonder tekenen van het moeilijk gehad te hebben. Maar ik vond het puur kut dat ik er niet bij geweest ben. Vandaar het liever zelf in laten slapen. Maar goed, in haar geval wees niets er op dat ze zou gaan overlijden. Het was een totale verrassing.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 1

Bericht door Smoushond »

Ik begrijp je reacties en emotie helemaal Marc ook al gaat het dan niet over Bas.
Ik heb ooit een hond gehad met epilepsie en een dochter met epilepsie en toen werd er ook gezegd dat die hond maar ingeslapen moest worden
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Hopelijk gaat het nog heel lang goed!

Toch ongeveer hetzefde als Bas, Marc.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 04 mar 2025, 19:34 Hopelijk gaat het nog heel lang goed!

Toch ongeveer hetzefde als Bas, Marc.
Zeker. Precies hetzelfde en dezelfde medicatie. Bas doet het ook heel goed. Vrolijk. Kwiek. Eet goed. Alleen drinkt ze loeiveel en plast ze binnen snachts. Maarja. Oma mag dat.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Hein was hier van de week op bezoek.
Vroeger was hij hier heer en meester op het erf maar hij kan dat al lang niet meer aan.

Hij kan heus nog wel leuk lopen en moeilijk kijkend markeren maar hei is niet meer thuis.
Smorgens wil hij even met mijn moeder in de tuin koffie drinken.
Dan gaat ze douchen en zit hij bij de deur van de badkamer.
Als ze zich goed voelt gaan ze dan 800 meter lopen op het fietspad met de bloemenrand. Als het er niet uit kan liggen ze lekker op de bank.
Hij wordt echt heel snel oud maar is nog steeds een koning.
Ik denk dat hij er nog wel een jaartje is.
Sterre
Posts in topic: 1

Bericht door Sterre »

EchoMira schreef: 25 mei 2025, 01:34 Hein was hier van de week op bezoek.
Vroeger was hij hier heer en meester op het erf maar hij kan dat al lang niet meer aan.

Hij kan heus nog wel leuk lopen en moeilijk kijkend markeren maar hei is niet meer thuis.
Smorgens wil hij even met mijn moeder in de tuin koffie drinken.
Dan gaat ze douchen en zit hij bij de deur van de badkamer.
Als ze zich goed voelt gaan ze dan 800 meter lopen op het fietspad met de bloemenrand. Als het er niet uit kan liggen ze lekker op de bank.
Hij wordt echt heel snel oud maar is nog steeds een koning.
Ik denk dat hij er nog wel een jaartje is.
Wat heerlijk dat hij zo’n twee-eenheid met je moeder is. Voor allebei. :I:
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Wat fijn voor Hein. Hij zit daar duidelijk op zijn plek.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Kells schreef: 25 mei 2025, 11:39 Wat fijn voor Hein. Hij zit daar duidelijk op zijn plek.
Ik val niet ver van de boom. Mijn ouders zijn hondenmensen zonder dat ze het weten.
Kells

Bericht door Kells »

EchoMira schreef: 25 mei 2025, 19:40
Kells schreef: 25 mei 2025, 11:39 Wat fijn voor Hein. Hij zit daar duidelijk op zijn plek.
Ik val niet ver van de boom. Mijn ouders zijn hondenmensen zonder dat ze het weten.
Leuk toch!
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Hij mag smorgens meteen de tuin in.
Oma geeft hem dan een bakje geprakte worst van jan van driel met een beetje vermicelli en een in vieren gesneden half soepballetje en een beetje warm water? Vraag me niet waarom dat water erbij moet maar goed, prima.

Dan gaan ze na de koffie even wandelen. Ze wonen aan een zandpad dus "naar het fietspad" is een avontuur.
Hein is vooral belast met een prikkelverwerkingsstoornis. Zijn leven lang loopt hij al vast op het tempo der dingen. Dat heeft nu grote proporties aangenomen en als hij iets niets snapt heb je hem niet thuis. Dan zit hij zo diep in zichzelf dus een eenvoudige wereld is prima voor hem.

Smiddags doet hij een dutje van een uur of 4.

Savonds slapen ze gezellig door met als enige verschil dat de televisie aan staat en daarna gaan ze weer "een rondje lopen" en naar bed. Alsof ze moe kunnen zijn.

Het is een ontzettend lief kind en heeft zich volledig verloren in de onderbeet omhoog naar mijn moeder die de hele dag aan hem vraagt of hij nog iets wil.
Precies zoals ik met mijn hondjes rondloop. Ook dat getrut.

Het is gewoon heel fijn om zo'n vertrouwd beestje bij je te hebbben. Wat honden doen is fantastisch.
Kells

Bericht door Kells »

Die heeft een heerlijke oude dag zo.
Plaats reactie