Zucht, altijd net voor het weekend...
Vanmiddag schoot karel ineens overeind, ik weet niet wat er gebeurde want ik was met iets bezig, maar hij verdraaide iets ofzo. Hij durfde amper nog te lopen, stond te trillen op zijn benen en hij had duidelijk last. Ik dacht in eerste instantie dat ie ergens van geschrokken was, hij is niet zo heel dapper en kan zich vreselijk aanstellen, dus mee naar buiten genomen. Complicerende factor is dat ie zondag zijn kussentje van zijn voorpoot heeft beschadigd en dus al de hele week mank loopt met linksvoor. Anyway, buiten kalmeerde ie wel wat maar hij liep heel wankel, moest af en toe een pasje links of rechts bijzetten omdat zijn achterhand uitzwenkte. Niet fijn

Dus toch maar de dierenarts gebeld, nou die hadden geen plek en omdat ie nog gewoon kon lopen was het ook niet echt spoed, ik kon wel pijnstilling komen halen en dan een afspraak maken voor maandag. Maar het zat me toch niet lekker, net voor het weekend. Dus een andere dierenarts gebeld, daar kon ik wel met spoed terecht, Karel ingeladen en die kant op.
De dierenarts heeft hem onderzocht, gelukkig leek ie bij het arriveren daar al wat beter dan thuis

Hij heeft een spuit met pijnstilling/ontstekingsremmer gehad en ook metacam voor een week. Over een weekje weer even bellen, in de tussentijd mag ie gewoon doen wat ie altijd doet. Dierenarts vond zijn bespiering rechtsachter wel minder dan links, dus hij adviseerde om een keer fotos te maken van Karels rug en heupen. Dus dat gaan we zeker doen. Ik zeg altijd dat Karel vroeg versleten is, omdat ie ondanks zijn formaat zo vreselijk uitslooft altijd, maar ik hoop toch dat het vooralsnog meevalt met de slijtage, hij wordt in januari pas 7. Nouja, nog maar niet op de zaken vooruit lopen
De pijnstilling werkt inmiddels wel, hij is weer lekker relaxt en slaapt. Arme vent, hoop dat het niet al te veel erger gaat worden