Hier dus net zo. We hadden Kells en toen kwam moeder Gina er een jaar later bij. Kells kreeg nazaten en dochter Aislinn bleef. Toen waren er drie teven en een paar jaar later werden de jongens geboren. Fin was het blijvertje. Gina overleed kort daarna en sinds een jaar is Clancy hier. Kells kon het prima met haar vinden en Aislinn ook.EchoMira schreef: 16 feb 2025, 21:53 Mijn teven zijn moeder en dochter en ze hebben nog nooit ruzie gehad. Kan prima een derde bij.
Bijzondere roedel?
- Kells
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: Bijzondere roedel?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ik had 2 ukkies echt ukkies. En toen kwam er een kruising Griekse berghond /mastin op mijn pad.
We gingen van 4 kilo naar ineens 35
Soms lopen dingen zo.
We gingen van 4 kilo naar ineens 35
Soms lopen dingen zo.
-
Kelperuaantjes
- Posts in topic: 8
Wat leuk! Ja, hij is echt geweldig vind ik. Maar ik heb dan ook een zwak voor ruwharige herders.Caat schreef: 16 feb 2025, 21:37 Het is een schat van een Picard dus die kan met veel samen. Heb hem toevallig vandaag nog mogen knuffelen![]()
- Sanne
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Saluki
- Contacteer:
Leuk! Hier ook een Giraffe & 2 Wawa’s. Levert ook vaak reacties op.
Orson en Rio met Micron kwam ook veel commentaar op.
Net als de meiden met Jimi.
Toch waren het stuk voor stuk prima roedels zonder aanvaringen of ruzies , ook de twee teven niet.
Ze speelde samen ,ook groot met klein ,en er was overduidelijk genegenheid naar elkaar toe
Dat vond ik juist zo heerlijk.

Net als de meiden met Jimi.
Toch waren het stuk voor stuk prima roedels zonder aanvaringen of ruzies , ook de twee teven niet.
Ze speelde samen ,ook groot met klein ,en er was overduidelijk genegenheid naar elkaar toe
Dat vond ik juist zo heerlijk.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Bij dat soort honden durf ik het ook wel al zou ik bij twee toch altijd voor een reu en een teef kiezen. Ik heb zelf gewoon geen goede ervaringen met teven. Bas is absoluut vies van teven. Ze ruikt ze en gaat meteen dominant doen. Wuilus kon helemaal niet met teven en dat gevecht tussen Cleo en Eva met zoveel leeftijdsverschil en na zo'n leuke speeltijd met groot worden van Eva hoef ik ook absoluut niet meer.EchoMira schreef: 16 feb 2025, 21:53 Mijn teven zijn moeder en dochter en ze hebben nog nooit ruzie gehad. Kan prima een derde bij.
Welke richting denk je op @Marc
Ik wil hierna waarschijnlijk een reu. Een ongecastreerde Griekse grote straatfik. Als in een mengelmoes van herder en jachthond oid. Guus is dol op reuen en gecastreerd dus dat moet goed gaan. Maar teef kan ook prima. Dus net welke gentle giant op mijn pad komt. Zelfs een golden retriever vind ik tegenwoordig leuk.
Teven kan prima. Dat zeg ik ook. Maar ik hoef het niet meer. Teveel gedoe mee gehad. Bas laat ook weer overduidelijk zien dat ze er niks mee kan en wil. Ze gaat zelfs overhangen op kleine teefjes als ze te lang in haar buurt zijn en is echt best intolerant.
- Frootje
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Mijn roedel is niet zo bijzonder. Een klein wit hondje en een medium zwarte hond. Mensen zien ze zelden samen want ik wandel apart met ze, maar als ze ze wel samen zouden zien zouden ze denk ik niet raar opkijken. Zelfs niet als we ook Mowin mee zouden hebben, die is ook niet apart.
Toen ik er een hond bij wilde heb ik ook aan Froo gedacht. Die is moeilijk met andere honden en dus moest het echt een lieve, tolerante hond worden. Froo’s correcties zijn meestal terecht maar ze kan wel onterecht lang doorgaan, natuurlijk grijp ik dan in, maar de andere hond moet daar niet van onder de indruk zijn en weglopen. Aloy is heel zacht van karakter en niet zo teven-bitchy als Froo is. Toen ze in de puberteit was hebben ze elkaar even in de haren gevlogen, maar dat was met een week over nadat ik oplette en op tijd bijstuurde. Aloy weet nu wat er van haar verwacht wordt (baas lost het op, zij niet) en gedraagt zich daar ook naar. Heel af en toe kan Aloy ook wel een beetje bitchy zijn, maar dat zie ik meteen aan haar blik en een waarschuwing is genoeg, het is altijd claimgedrag bij haar, dus heel voorspelbaar. Maar ik snap wel waarom mensen geen twee teven zouden willen, tussen Mowin en een van de teefjes is er echt nóóit een onvertogen woord gevallen, zo lekker makkelijk.
Toen ik er een hond bij wilde heb ik ook aan Froo gedacht. Die is moeilijk met andere honden en dus moest het echt een lieve, tolerante hond worden. Froo’s correcties zijn meestal terecht maar ze kan wel onterecht lang doorgaan, natuurlijk grijp ik dan in, maar de andere hond moet daar niet van onder de indruk zijn en weglopen. Aloy is heel zacht van karakter en niet zo teven-bitchy als Froo is. Toen ze in de puberteit was hebben ze elkaar even in de haren gevlogen, maar dat was met een week over nadat ik oplette en op tijd bijstuurde. Aloy weet nu wat er van haar verwacht wordt (baas lost het op, zij niet) en gedraagt zich daar ook naar. Heel af en toe kan Aloy ook wel een beetje bitchy zijn, maar dat zie ik meteen aan haar blik en een waarschuwing is genoeg, het is altijd claimgedrag bij haar, dus heel voorspelbaar. Maar ik snap wel waarom mensen geen twee teven zouden willen, tussen Mowin en een van de teefjes is er echt nóóit een onvertogen woord gevallen, zo lekker makkelijk.

- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
En toch ligt dat ook heel erg aan de teven in kwestie. Tussen Fayah en Amy is er ook nog nooit een onvertogen woord gevallen, die zijn allebei heel zacht, tolerant en conflictvermijdend en hebben totaal geen pittig tevengedrag. Tara was wel iets pittiger, zij begon zelf nooit iets, maar wilde het wel afmaken als een andere hond lelijk tegen haar deed. Maar tussen Tara en Amy is dus ook nooit een onvertogen woord gevallen, want Amy zal nooit een conflict opzoeken of starten. Ik heb hier dus eigenlijk maar één kattige teef (Mila) die met allemaal ooit wel eens een aanvarinkje heeft gehad en dat lag dan ook echt helemaal aan MilaFrootje schreef: 17 feb 2025, 09:53 Mijn roedel is niet zo bijzonder. Een klein wit hondje en een medium zwarte hond. Mensen zien ze zelden samen want ik wandel apart met ze, maar als ze ze wel samen zouden zien zouden ze denk ik niet raar opkijken. Zelfs niet als we ook Mowin mee zouden hebben, die is ook niet apart.
Toen ik er een hond bij wilde heb ik ook aan Froo gedacht. Die is moeilijk met andere honden en dus moest het echt een lieve, tolerante hond worden. Froo’s correcties zijn meestal terecht maar ze kan wel onterecht lang doorgaan, natuurlijk grijp ik dan in, maar de andere hond moet daar niet van onder de indruk zijn en weglopen. Aloy is heel zacht van karakter en niet zo teven-bitchy als Froo is. Toen ze in de puberteit was hebben ze elkaar even in de haren gevlogen, maar dat was met een week over nadat ik oplette en op tijd bijstuurde. Aloy weet nu wat er van haar verwacht wordt (baas lost het op, zij niet) en gedraagt zich daar ook naar. Heel af en toe kan Aloy ook wel een beetje bitchy zijn, maar dat zie ik meteen aan haar blik en een waarschuwing is genoeg, het is altijd claimgedrag bij haar, dus heel voorspelbaar. Maar ik snap wel waarom mensen geen twee teven zouden willen, tussen Mowin en een van de teefjes is er echt nóóit een onvertogen woord gevallen, zo lekker makkelijk.![]()
Dus ik heb eigenlijk heel goede ervaringen met meerdere teven, ondanks dat Mila niet de makkelijkste is. Maar zij is met reuen net zo min makkelijk als met teven, doorgaans kan ze zelfs beter opschieten met teven en vindt ze reuen al snel te opdringerig.
En weer even OT: hier in de buurt zie ik geregeld een vrouw lopen met een roedel kneusjes. Ze heeft er 4 en soms 5 (een opvanger denk ik) en altijd honden waar wat aan ontbreekt: een voorpoot, een achterpoot, een oog, een oor, eentje in een rolstoelletje.

- Reza
- Welke: BeaglexPoedel - Hollandse HerderxPeruaanse Naakthond
Zo kwam ik inderdaad thuis met een BeaglexPoedel van 9 maanden. Hij heeft nog een maand kunnen spelen met mijn Herder en voor mijn ruim 16 jarige Beagle was hij uiterst vriendelijk. Hij was echt een perfecte match, een toevoeging voor mijn tweetal toen.Marc schreef: 16 feb 2025, 21:36 Daarom maak ik mijn keuze voor een extra hond altijd volledig gebaseerd op de huidige honden. Geen hond die mijn kleine honden kan bezeren door lompheid. Geen gekke keuzes met geslachten ook. Ik hoef geen twee teven meer. Er is niks mis met twee teven maar heel soms helaas ineens wel en ik wil daar niet meer aan. Ook oude hondjes en grote pups doe ik absoluut niet aan. Bij Bas komt niks meer zelfs. En bij Guus kan alles maar alles moet ook echt bij Guus kunnen. Dus daar denk ik goed over na. Geen hond met kans op agressie bv. Gewoon een lieve volwassen reu of teef. Ik overweg zelfs een zacht ras. Van mijn part een kruising golden retriever. Want ik wil niet dat een grote hond pittig is en tijdens een ruzie toch ineens Guus pakt en gaat schudden. Gewoon geen optie. Scheiden wil ik ook niet. Dus ik denk echt goed na en zet mijn eigen droom er graag voor aan de kant. Gelukkig vind ik heel erg veel honden leuk. Bij de volgende is het handig dat Guus de baas is. Hij is een zeer lieve baas en zo kan hij zich en zijn kleine lijfje redelijk veilig houden aangezien dat een groter hond zal zijn..
Nu is hij alleen en kan ik er over een tijdje een Herder zusje naast zetten, want dat kriebelt nog steeds.
- Jackira
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Mooie foto
Bij een roedel kleine hondjes zou ik zelf ook altijd een grote hond willen. Mijn ervaring is dat het maakt dat anderen hun hond niet zo snel op jouw kleine hondjes laten afstuiven. De benadering is net iets prettiger zeg maar.
Bij een roedel kleine honden zijn de meeste mensen toch meer geneigd om hun hond maar te laten gaan omdat hij of zij dan toch geen gevaar loopt heb ik vaak het idee. Ik heb een roedel met drie wat kleinere honden gehad (rond de 10 kg) en daarbij een grote, wat waakse hond. Ik vond het ideaal.
De grote hond was van pup af aan opgegroeid met de kleinere en kon mede daardoor heel goed met kleine honden omgaan.
Verder heb ik nu een moederhond met herdergenen en twee even oude dochters met herder en mastin genen (en nog veel meer denk ik) en dat gaat heel goed. Er is werkelijk waar nog nooit een grom naar elkaar geweest en dat was wel zo bij mijn vorige roedel met overwegend reuen.
Nou weten ze ook precies van elkaar hoe de verhoudingen liggen en schikken ze zich allemaal daar in. Ze zijn nu beide bijna tien en Laila zal zo rond de 14 jaar zijn.
Ik hou er rekening mee dat door ziekte en leeftijd dit ineens kan veranderen en ben daar alert op.
Hierna wil ik graag nog wel een hond en dat wordt w.s. wel een teef. Ik vind ze net iets makkelijker tegen andere honden met loslopen. Maar dat ligt misschien ook aan de reuen die ik heb gehad.
Bij een roedel kleine hondjes zou ik zelf ook altijd een grote hond willen. Mijn ervaring is dat het maakt dat anderen hun hond niet zo snel op jouw kleine hondjes laten afstuiven. De benadering is net iets prettiger zeg maar.
Bij een roedel kleine honden zijn de meeste mensen toch meer geneigd om hun hond maar te laten gaan omdat hij of zij dan toch geen gevaar loopt heb ik vaak het idee. Ik heb een roedel met drie wat kleinere honden gehad (rond de 10 kg) en daarbij een grote, wat waakse hond. Ik vond het ideaal.
De grote hond was van pup af aan opgegroeid met de kleinere en kon mede daardoor heel goed met kleine honden omgaan.
Verder heb ik nu een moederhond met herdergenen en twee even oude dochters met herder en mastin genen (en nog veel meer denk ik) en dat gaat heel goed. Er is werkelijk waar nog nooit een grom naar elkaar geweest en dat was wel zo bij mijn vorige roedel met overwegend reuen.
Nou weten ze ook precies van elkaar hoe de verhoudingen liggen en schikken ze zich allemaal daar in. Ze zijn nu beide bijna tien en Laila zal zo rond de 14 jaar zijn.
Ik hou er rekening mee dat door ziekte en leeftijd dit ineens kan veranderen en ben daar alert op.
Hierna wil ik graag nog wel een hond en dat wordt w.s. wel een teef. Ik vind ze net iets makkelijker tegen andere honden met loslopen. Maar dat ligt misschien ook aan de reuen die ik heb gehad.
Guus heeft een grote vriend. Een Ca de Bestar met mastin bloed. Guus is de baas. Helaas gaan ze dus vrij regelmatig flink hard spelen en dan is het al snel Guus die een enorme klap maakt of geplet of omver gerend wordt. Al vinden ze elkaar nog zo leuk, het werkt niet super goed. Hij is nog steeds dol op die reu en andersom maar hij is echt te groot. Dus ook dat zou ik niet doen. Een hond van rond de 50 kilo met alleen goede bedoelingen kan hem toch aardig verwonden.
-
Rennendehond
Ik had veel bekijks met Manu en Uma samen.
Leuk die opvallende roedels. Ik kan zo gauw niet bedenken of wij een opvallende roedel in de buurt hebben. De meeste mensen met een roedel hebben juist dezelfde rassen. Ik heb zelf juist zo’n grote nieuwsgierigheid naar meerdere type honden dat ik graag zoveel mogelijk zou willen ‘proberen’. Je hebt hier een roedel Pekinezen, een roedel oude husky’s, een roedel teckels, boomers, Chihuahua’s, straathonden en zelfs eentje met twee Vizsla’s en één ruwhaar Vizsla
Ofwel dezelfde types.
Zelf zou ik niet snel voor een kleinere hond dan Meeko gaan. Ik vind hem al een ukkie
Het is wel handiger formaat dan dat van Manu, maar ik vind zo’n groterd gewoon toch wel prettig naast me of in huis. Het aait ook makkelijk, even de hand naar beneden en dan die grote kop erin. Dus mijn roedel zal er niet snel gek uitzien qua formaat. Ooit weer een windhond of Podenco, maar naast Meeko ziet dat er niet zo gek uit. Manu en Uma waren zo verschillend in uiterlijk en uitstraling dat dat een leuk beeld gaf 
Leuk die opvallende roedels. Ik kan zo gauw niet bedenken of wij een opvallende roedel in de buurt hebben. De meeste mensen met een roedel hebben juist dezelfde rassen. Ik heb zelf juist zo’n grote nieuwsgierigheid naar meerdere type honden dat ik graag zoveel mogelijk zou willen ‘proberen’. Je hebt hier een roedel Pekinezen, een roedel oude husky’s, een roedel teckels, boomers, Chihuahua’s, straathonden en zelfs eentje met twee Vizsla’s en één ruwhaar Vizsla
Zelf zou ik niet snel voor een kleinere hond dan Meeko gaan. Ik vind hem al een ukkie
Wij hebben hier een wat ouder stel met honden uit Griekenland. Die hebben elke keer een andere roedel heel leuk. Ze hebben een Schapendoes gehad ( die kwam niet uit Griekenland
) een bouvier ( ook herplaatsen uit Nerderland ) maar daar hadden ze dan altijd 2 of 3 Griekse honden bij. Middenmaatjes en 1 piepekleine Mimi
En dan hebben ze ook nog regelmatig honden te logeren
En dan hebben ze ook nog regelmatig honden te logeren
Laatst gewijzigd door Smoushond op 19 feb 2025, 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.

- Loraine
- Posts in topic: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Onze gelegenheidsroedel wanneer ik bij mijn ouders ben bestaat uit een Portugese Podengo, een middenslag Keeshond, een Jack Russell x Bichon Frisé, een Shih Tzu en een Chihuahua.
Voor de Podengo was er een Poolse Stafford(mix?) en ongeveer een jaar geleden was er nog een Mioritic shepherd mix.
En heel soms zitten er nog 2 medium labradoodles bij of oppashond Joep (een Roemeense teckelachtige mix).
Dit zijn foto's van vorig jaar, de Mioritc (laatste foto) was er nog.

Voor de Podengo was er een Poolse Stafford(mix?) en ongeveer een jaar geleden was er nog een Mioritic shepherd mix.
En heel soms zitten er nog 2 medium labradoodles bij of oppashond Joep (een Roemeense teckelachtige mix).
Dit zijn foto's van vorig jaar, de Mioritc (laatste foto) was er nog.

- kloesje
- Welke: Australian kelpies
Maar het is niet van 1 huishouden toch?Kelperuaantjes schreef: 16 feb 2025, 20:58Dat vind ik er ook het aparte aan. 4 Van die kleine gezelschapshondjes met eem grote hond van een compleet ander type qua uiterlijk én karakter.Kells schreef: 16 feb 2025, 20:53 Een roedel van 4 wawa's zie ik hier regelmatig lopen, maar niet in combinatie met een groterd.
Volgens mij herken ik de hondjes en is de picard van haar ouders en de wawa's van haar.
Neemt niet weg dat het een geweldige plaat is
-
Kelperuaantjes
Als ik het goed begrepen heb is de Picard ook van haar maar ivm haar woonsituatie woont hij bij haar ouders. Of ik moet het mis hebben.
- alinelaila
- Honden: 1
- Welke: Friese Stabij
Een vriendin van mij heeft een ierse wolfshond van 70 kilo, een labrador en een boomer van 5 kilo. Het ziet er niet uit, maar het gaat wonderlijk goed samen. De boomer heeft het uiteraard voor het zeggen 
Ik heb sinds een maand een bijzondere roedel…
Tijdelijk hoor.
Het is een ras wat veel mensen wel leuk vonden hier(zei de zoekfunctie) maar niemand heeft er een voor zover ik weet.
Rara, wat heb ik?
Ik zal binnenkort een groepsfoto maken
Tijdelijk hoor.
Het is een ras wat veel mensen wel leuk vonden hier(zei de zoekfunctie) maar niemand heeft er een voor zover ik weet.
Rara, wat heb ik?
-
Kelperuaantjes
Ik ben erg benieuwd! En ook wat de reden is van de tijdelijke aanvulling in je roedel.Sirene schreef: 19 feb 2025, 16:13 Ik heb sinds een maand een bijzondere roedel…
Tijdelijk hoor.
Rara, wat heb ik?