Zou zo'n man dan op een bepaald moment teleurgesteld zijn als de hond niet zo groot wordt als dat hij nu voor ogen heeft?
Dat vraag ik me dan vaak weer af als mensen bepaalde hondenrassen of kruising pups aanschaffen met een bepaalde voorstelling van uitgegroeide versie voor ogen.
Bij mezelf moet ik er ook wel om lachen, dat ik dacht dat Chara een slanke windhondvorm zou zijn, met een vleugje Duitse herder... nou, die heeft me daar een enorme Oud duitse herder reet gekregen, is ook nog eens een paar centimeter hoger geworden dan voor ogen. Ze is net zo groot of tikkie hoger zelfs dan Aki geworden
Van Aak dacht ik dat hij wat hoger zou worden en wat ranker, maar hij is echt wat compact gebleven en niet al te groot met ca. 62 cm schoft. Maar wel dus eentje met behoorlijk wat kracht en spier, en best geblokt.
Glory is de uk, maar als ik haar dan naast middenslag doodle zie, is ze toch weer groter ook.. naast het duo is ze de kleinste maar in basis is het ook best een potig hondje, en lomp.
Ik doe ze er absoluut niet om weg, maar bij sommige mensen twijfel ik echt of ze niet van een hond af willen als deze niet uitgroeit zoals ze voor ogen hadden.