Tsja
- Loraine
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Re: Tsja
Als je een hond wil die net zo lang meegaat als een hamster en dan dusdanig instort dat de blauwe spuit erin moet is het een idee.
Geen diervriendelijk idee, maar das maar een klein detail voor de fukkers die dit soort gedrochten creëren.
Geen diervriendelijk idee, maar das maar een klein detail voor de fukkers die dit soort gedrochten creëren.
-
kelly 1981
- Posts in topic: 1
wat doe je een dier aan
diep triest
diep triest
-
EchoMira
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff
Laat me duidelijk zijn dat ik dit walgelijk vind.
Maar met een skateboard onder zijn borst en een hoop liefde komt het goed toch? Tenminste dat zeggen de hondenreddertjes.
De persoon die dit filmt vindt het nodig om wegwerphandschoenen aan te trekken voor ze een hond een speeltje geven. Dat impliceert ook nogal wat over de omgang en de vertwijfeling die je van de hond ziet heeft daar vast van alles mee te maken.
Ik vind niet eens dat je dit soort honden met normale poten moet fokken dus ik verdedig niets. Maar er zit ook ziekte aan de filmende kant.
Deze hond is op zijn allerzieligst gefilmd voor de clicks.
Daarnaast heb je ook bij honden met perfecte genen weleens een gehandicapte pup.
Persoonlijk zou ik die na de geboorte afspuiten maar dat is heel persoonlijk. Ik vind het niet bij voorbaat fout als iemand dat niet doet. Maar dan hoort hij wel bij de liefhebbende fokker te blijven.
Overigens zou je deze hond met een paar operaties en revalidatie veel beter op de poten kunnen zetten.
Maar met een skateboard onder zijn borst en een hoop liefde komt het goed toch? Tenminste dat zeggen de hondenreddertjes.
De persoon die dit filmt vindt het nodig om wegwerphandschoenen aan te trekken voor ze een hond een speeltje geven. Dat impliceert ook nogal wat over de omgang en de vertwijfeling die je van de hond ziet heeft daar vast van alles mee te maken.
Ik vind niet eens dat je dit soort honden met normale poten moet fokken dus ik verdedig niets. Maar er zit ook ziekte aan de filmende kant.
Deze hond is op zijn allerzieligst gefilmd voor de clicks.
Daarnaast heb je ook bij honden met perfecte genen weleens een gehandicapte pup.
Persoonlijk zou ik die na de geboorte afspuiten maar dat is heel persoonlijk. Ik vind het niet bij voorbaat fout als iemand dat niet doet. Maar dan hoort hij wel bij de liefhebbende fokker te blijven.
Overigens zou je deze hond met een paar operaties en revalidatie veel beter op de poten kunnen zetten.
-
EchoMira
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff
Dit is vooral een kwestie van botten in de voorpoot die ongelijk groeien. Heel erg erfelijk maar dat betekent niet dat de voorouders er ook zo bij liepen. En broers en zussen waarschjnlijk ook niet.Loraine schreef: 06 mar 2025, 17:43 Als je een hond wil die net zo lang meegaat als een hamster en dan dusdanig instort dat de blauwe spuit erin moet is het een idee.
Dit is waarom je alleen met honden fokt die normale, functionele poten hebben.
Niet eens om dit te voorkomen. Om normale poten te behouden. Geen dwergpootjes. Geen draaivoeten. Geen grappige "rolling gait".
Als je in een gesloten stamboek fokt en afwijkingen toestaat wordt de afwijking uiteindelijk altijd de norm.
Maar ja, ga je dan geen teckels meer fokken? Want ook bij normale teckels heb je gehandicapte pups die te teckel zijn.
Net als dalmatiers die limonade pissen en duitse herders die geen dragende functie in hun parked out achterpoten hebben.
Ik vind het een heel zielig hondje maar hij staat symbool voor rasfok. Gaan alle mensen die erfelijk gefuckte honden fokken zich nu schamen?