Annets schreef: 25 jan 2025, 08:21
Misschien is een snuitje buiten een optie zodat hij daar niets meer kan eten.
Hopelijk gaat het stappenplan goed werken.
Dat vind ik wel een goed idee. Dat zou wandelen ontspannener kunnen maken, als je zeker weet dat er niets van straat gesnaaid kan worden. Dan hoef je niet steeds als een havik op te letten.
Al is het waarschijnlijk lastig om een goede muilkorf te vinden. Hij moet er immers goed door kunnen ademhalen. Maar je moet er ook niet eentje hebben waarmee hij poep-frites kan maken.
Ik heb een anti lokaas snuitje.
Hij kan dan gewoon ademen en kan wel wat pakken, maar niet naar binnen werken.
Poep pakt hij daar niet mee, wel brood of ander eetbaars.
James vind het niet leuk, maar het wandelt voor beiden wel fijner.
Ik heb er 2 voor als er 1 in de was is.
Ze gaan wel stinken als hij veel aan plasjes in het natte gras heeft geroken.
Susam schreef: 01 feb 2025, 07:08
de hond. een voorbeeld voor ons allemaal. Wat zijn dit ongelooflijk veerkrachtige en zichzelf niet zielig vindende wezens.
Afgelopen week heeft Sambal de ergste terugval gehad sinds zijn diagnose (we weten geen oorzaak) en had zijn oor kapot geklapperd van stress en pijn, bloedbad in de keuken, oorverband, bij de dierenarts stortte hij in en was het boem is ho.
Injecties, opnieuw een echo, pijnstilling, medicatie en nog toen de dierenarts even naar een andere ruimte was en voorbij liep kwispelde hij naar hem.
Wat een ongelooflijk dier. <3
Er is, in mijn ogen, niets moeilijker dan wanneer je/een dier pijn heeft. Het lijkt me ook heel machteloos met zoveel stijgende lijnen en dan weer diepe dalen, en als je denkt dat je zn dalen wel kent dan kan het dus blijkbaar alsnog dieper
CatnDog schreef: 10 feb 2025, 19:24
Hoe gaat het met jou en Sambal?
nog steeds niet stabiel.
Hij heeft flinke verhoging prednison, tramadol voor pijn en cerenia.
Hij voelt zich wel wat beter, maar we zijn er nog niet, het is zoeken naar juiste doseringen en wat werkt.
Ik vind het echt echt echt een enorme vreselijke ziekte. Ik hoor trouwens nog veel ergere verhalen, dus dat zet een en ander in perspectief, ik wil gewoon niet dat hij pijn heeft.
Eten en drinken gaat goed gelukkig.
Ik ben 24/7 in de twilight zone. Ik heb niet heel veel over op dit moment.
Dank je wel voor je interesse
Wat rot voor jullie steeds die ups and downs.
Sterkte maar weer al dekt dat de lading niet
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Susam schreef: 18 mar 2025, 17:19
het is even heel kritisch geweest, we hebben spoedverwijzing naar een goeie internist en dat vind ik heel spannend.
Ach, meis wat naar. Ik hoop dat de internist uitkomst gaat bieden, want zo dicht op het randje blijven bungelen en steeds maar weer terug zijn bij af dat wil je niet. Niet voor Sambal en niet voor jezelf. Ik duim voor jullie.
Heftig hoor, intensieve zorg na bijvoorbeeld een tplo is een week of 6 en daarna stijgende lijn dus te overzien en met een finish in zicht.
Dit is echt andere koek, sterkte voor jullie beiden en hopelijk brengt de internist merr rust in jullie leven. Wanneer is de afspraak?