Altijd lachen

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Suzanne
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Havanezers

Altijd lachen

Bericht door Suzanne »

Saar is zo ontzettend fanatiek in haar kunstjes.

Vd week vroeg ik om de deken, dat ging in 1x goed, alleen zodra ze hem van de leuning pakte sprong eef er bovenop, want heyy er wordt een kunst gedaan dus er komen koekjes. Ze zat er al klaar voor. Maarja, zo krijgt Saar natuurlijk die deken niet naar me toe. Een hulpeloze blik

Afbeelding

Gister vroeg ik weer om de deken, maar Saar had een gekke bui.
Ze deed haar best maar wist gewoon even niet meer wat er nou bedoeld werd. En dan komt spuit 11 alvast klaar zitten voor een koekie, dat helpt niet erg mee

Ik hou ervan :I:
Sterre
Posts in topic: 1

Re: Altijd lachen

Bericht door Sterre »

Dat strikje 😂. Zo lief. :I: :I: heerlijke hondjes.
ZorroMax

Bericht door ZorroMax »

Geweldig! En doorzetten tot ze gedaan heeft wat je vraagt!
Suzanne

Bericht door Suzanne »

ZorroMax schreef: 30 mar 2025, 10:09 Geweldig! En doorzetten tot ze gedaan heeft wat je vraagt!
ja ze wil het zo graag goed doen.
dus ik blijf vragen/aanwijzingen geven tot ze het juist heeft, en als ik zie dat ze te gefrustreerd raakt help ik door alsnog overeind te komen en dichterbij aan te wijzen wat ik wil.

Gister was Eef haar strikje verloren. Dan hoef ik maar te vragen, waar is jouw strikje? en Saar gaat op zoek.
Ze rent naar de slaapkamer, door de woonkamer, als het moet zelfs in de tuin. Ze weet wat ze zoekt maar soms lukt het niet om hem te vinden. Als ik dan zelf ga zoeken loopt ze gespannen achter me aan, en als ik hem wel zie dan is ze dolblij dat ze alsnog een strikje kan brengen
Jetski
Posts in topic: 2
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Lekker ding allebei :hartjes:
Maar Saar verdient toch wel het dikste koekje hoor :lol1:
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 3

Bericht door ranetje »

Saar is zo ijverig dat ze te veel haast krijgt.
Ze is een schatje in haar ijver om te doen wat je vraagt :I:
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne »

Jetski schreef: 30 mar 2025, 18:37 Lekker ding allebei :hartjes:
Maar Saar verdient toch wel het dikste koekje hoor :lol1:
Eef verdient helemaal niks. Maar die krijgt ook wat :F:
Maar Saar krijgt in zo'n geval ook meestal 2 koekjes hoor
ranetje schreef: 30 mar 2025, 19:02 Saar is zo ijverig dat ze te veel haast krijgt.
Ze is een schatje in haar ijver om te doen wat je vraagt :I:
Ja ze kan heel goed nadenken, maar op zulke momenten lukt dat gewoon even niet zo goed
Nanna

Bericht door Nanna »

Kan Eef ook dingen?
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne »

Nanna schreef: 30 mar 2025, 19:40 Kan Eef ook dingen?
Weinig. Wat ze kan, doet ze wel met enthousiasme hoor. Ze kan zit, draaien en "doe de lamp aan" (aan de achterkant van mijn bed zit een lampje met bewegingssensor, die doet ze aan als ik het vraag, ook als ik het niet vraag) Ohja, en ze belt net als Saar op de hotelbel als ze naar buiten wil.
Ze vindt het leuk als er koekjes te verdienen zijn. Dat zie je, ze zit er gelijk klaar voor. En dan kan ik haar best vragen om te draaien, dat vindt ze leuk. Maar ik hoef haar echt niet te leren om iets te apporteren, of iets wat een beetje meer inzet vereist.
Zoals bij Saar, kun je 20x zeggen dat dat niet is wat je bedoelde en motiveren om wat anders te proberen. Eef die steekt na 2x haar middelvinger op en gaat ergens anders heen. Ze zegt nog net niet, doe het zelf maar als jij het allemaal zo goed weet.

Het is wel eens gebeurd dat ik moest niesen, Saar had het niet door. Die rent normaal dan naar de zakdoekjes om die te apporteren.
Eef had het wel gehoord. Die ging gelijk klaar zitten voor het koekje, en bleef van Saar naar de zakdoekjes en de koekjes kijken. Hallo, Saar, er is geniest en nu moet je die zakdoekjes pakken. Het zou niet in haar opkomen om zelf een poging te doen.
Als ik tegen Saar zeg, doe de deur dicht, Zit Eef direct naast me op te bank haar bek af te likken. Maar het is me nooit gelukt om haar de deur dicht te laten doen, dan loopt ze weg
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik vrees dat zij mn spirit animal is😂
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne »

Nanna schreef: 30 mar 2025, 20:06 Ik vrees dat zij mn spirit animal is😂
:LOL:
EchoMira
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Je doet er luchtig over en dat is leuk maar het is natuurlijk ontzettend knap aangeleerd.
Mijn honden kunnen het niet. Mag gewoon mijn eigen deken apporteren en die van hun erbij.
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Ik vind het ook heel knap! Die van mij kunnen dat soort dingen niet. Alhoewel... Clancy kan deuren open maken, maar of ik daar nou zo blij van word....
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
ranetje

Bericht door ranetje »

Suzanne schreef: 30 mar 2025, 19:55
Weinig. Wat ze kan, doet ze wel met enthousiasme hoor. Ze kan zit, draaien en "doe de lamp aan" (aan de achterkant van mijn bed zit een lampje met bewegingssensor, die doet ze aan als ik het vraag, ook als ik het niet vraag) Ohja, en ze belt net als Saar op de hotelbel als ze naar buiten wil.
Ze vindt het leuk als er koekjes te verdienen zijn. Dat zie je, ze zit er gelijk klaar voor. En dan kan ik haar best vragen om te draaien, dat vindt ze leuk. Maar ik hoef haar echt niet te leren om iets te apporteren, of iets wat een beetje meer inzet vereist.
Zoals bij Saar, kun je 20x zeggen dat dat niet is wat je bedoelde en motiveren om wat anders te proberen. Eef die steekt na 2x haar middelvinger op en gaat ergens anders heen. Ze zegt nog net niet, doe het zelf maar als jij het allemaal zo goed weet.

Het is wel eens gebeurd dat ik moest niesen, Saar had het niet door. Die rent normaal dan naar de zakdoekjes om die te apporteren.
Eef had het wel gehoord. Die ging gelijk klaar zitten voor het koekje, en bleef van Saar naar de zakdoekjes en de koekjes kijken. Hallo, Saar, er is geniest en nu moet je die zakdoekjes pakken. Het zou niet in haar opkomen om zelf een poging te doen.
Als ik tegen Saar zeg, doe de deur dicht, Zit Eef direct naast me op te bank haar bek af te likken. Maar het is me nooit gelukt om haar de deur dicht te laten doen, dan loopt ze weg
Geweldig :LOL:
Ze kan wel koekjes eten :E:
Afbeelding
Jetski
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Eigenlijk is Eef de slimste als ik het zo hoor. :lol1: :hartjes:
En samen zijn ze gewoon helemaal compleet.
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne »

EchoMira schreef: 30 mar 2025, 20:16 Je doet er luchtig over en dat is leuk maar het is natuurlijk ontzettend knap aangeleerd.
Mijn honden kunnen het niet. Mag gewoon mijn eigen deken apporteren en die van hun erbij.
Dat valt echt mee hoor. Saar is gewoon van zichzelf heel slim. Die leert zelf. Ze moet alleen wat gestuurd worden soms en ze gaat het liefst voor de makkelijke weg.
Ik probeerde vanavond weer te filmen, de eerste keer deed ze helemaal niks, ik heb er 2 minuten om moeten vragen, en pas na wil je een koekje? een lekkertje? een extra lekkertje?? kwam er beweging in. Ook Eef stond niet eerder op. En toen probeerde ze eerst of de slof goed genoeg was, want die vraag ik ook wel eens.

Daarna nog eens gefilmd, Wederom eerst een slof proberen, dat is makkelijker dan die grote deken. Daarna wel de deken.
Je ziet Eef gewoon juichen. Goed zo Saar! je hebt het gesnapt! we krijgen koek!
En Eef doet haar draai op commando direct, samen met Saar.

Kells schreef: 30 mar 2025, 20:51 Ik vind het ook heel knap! Die van mij kunnen dat soort dingen niet. Alhoewel... Clancy kan deuren open maken, maar of ik daar nou zo blij van word....
Ik ben zo blij dat ze dat niet snappen haha
Moet wel gelijk aan dit filmpje denken

ranetje schreef: 30 mar 2025, 21:42
Suzanne schreef: 30 mar 2025, 19:55

Geweldig :LOL:
Ze kan wel koekjes eten :E:
Dat zéker! Lekkerbek is het wel. Ze steelt ook als de raven. Als er iets op tafel ligt en ik moet even naar de keuken lopen, moet ik altijd waarschuwen, je láát het he?! anders is het weg. Als ik langer dan een halve minuut weg ben moet ik zorgen dat het weg is.

Ze kan wel bonen plukken!

Jetski schreef: 30 mar 2025, 22:13 Eigenlijk is Eef de slimste als ik het zo hoor. :lol1: :hartjes:
En samen zijn ze gewoon helemaal compleet.

Saar is gewoon een genie

En dit is de taak van Eef

En idd, Eef is op haar manier slim. Weinig doen, veel krijgen. Maar ze is ontzettend lollig en een enorme knuffel en heel relaxed.
Saar is slim, enorme drang om het goed te doen, beetje neurotisch en vaak bezorgd.
Het is een goed duo zo
ranetje

Bericht door ranetje »

Het is een ontzettend leuk duo :I:
Afbeelding
Plaats reactie