*advies en ervaringen IBD gezocht*
Re: *advies en ervaringen IBD gezocht*
Hoe gaat het met/bij jullie?
Mooi, hopen dat de opwaartse lijn zich doorzet. Wat zal het een vreemd gezicht zijn, dat hij een andere kleur krijgt.
Hopelijk worden die kolieken steeds minder tot ze ophouden.Susam schreef: 02 apr 2025, 14:32 hoi! het gaat een stukje beter! Hij is iets aangekomen, maar nog niet veel, rilt veel minder en is een stuk levendiger!
Heel gek, hij verandert van kleur, van rood naar beige blond, komt blijkbaar door prednison, inclusief de kale plekken en gekke vacht.
Hij heeft met vlagen nog kolieken, maar het is iets meer beheersbaar.![]()

- CatnDog
- Posts in topic: 37
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Wat apart, die kleurverandering van de vacht.
Maar wel fijn dat hij fitter oogt. Is hij ook gestopt met het aannemen van een bidhouding?
Maar wel fijn dat hij fitter oogt. Is hij ook gestopt met het aannemen van een bidhouding?
Wordt de kleur lichter door de prednison?
Wat mooi dat hij is aangekomen

Wat mooi dat hij is aangekomen

- CatnDog
Wat goed! Dat is wel een traktatie waard! 
Wat geweldig dat er wat gewicht bijgekomen is en dat de huidige aanpak lijkt te gaan helpen.
Pluk de dag met je vriendje en geniet hiervan
Pluk de dag met je vriendje en geniet hiervan

Wat een fijne update

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Mooi zo, ga zo door.
Wat heerlijk voor jullie 
Wat gezellig, zo’n liefde.
- CatnDog
Zeno had ook een grote liefde. Een bouvier. Het was alleen niet wederzijds. 
Er was een mechelaarteef die hem fantastisch vond, maar die zag Zeno dan weer niet staan. En ze probeerde zijn aandacht maar te trekken en zich uit te sloven voor hem. Arme kind.
Er was een mechelaarteef die hem fantastisch vond, maar die zag Zeno dan weer niet staan. En ze probeerde zijn aandacht maar te trekken en zich uit te sloven voor hem. Arme kind.
- Kells
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Jee, wat een verschil. Het staat hem wel.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- CatnDog
Het is een hele transformatie. Je kan hem altijd nog herkennen aan de halsband. 
- Diana
- Posts in topic: 3
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik denk dat hij broken coated is, net als Taartje was.Susam schreef: 26 mei 2025, 14:08 nee, maar wel een kruising, dus alles kan. Hij is alleen drie jaar gladharig geweest.![]()
Hoofdzakelijk korthaar, maar wel met wat ruwhaar hier en daar, vooral op de bovenkant van de rug, en inclusief borstelige wenkbrauwen en soort van baardje:

- Diana
- Posts in topic: 3
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ja, blijkbaar kan dat door prednison. Dat wist ik ook niet, maar dat geloof ik wel.Susam schreef: 26 mei 2025, 19:21maar kan dat na zijn derde jaar dan zo veranderen denk je? De interniste zegt dat het door prednison komt. Ik bedoel, kijk eens hoe ie was, toch wel echt groot verschil!Diana schreef: 26 mei 2025, 17:45Ik denk dat hij broken coated is, net als Taartje was.Susam schreef: 26 mei 2025, 14:08 nee, maar wel een kruising, dus alles kan. Hij is alleen drie jaar gladharig geweest.![]()
Hoofdzakelijk korthaar, maar wel met wat ruwhaar hier en daar, vooral op de bovenkant van de rug, en inclusief borstelige wenkbrauwen en soort van baardje:
![]()
![]()
Hij is dan dus niet van korthaar naar ruwhaar gegaan, maar het ruwhaar is zijn broken coat is prominenter of langer geworden.
Als Taartje haar zomervacht had, zag je ook zo goed als geen ruwhaar, dan leek ze gewoon een korthaar. Maar in de winter zag je dat ruwhaar er wel goed doorheen.