Inslapen

Smoushond
Posts in topic: 4

Inslapen

Bericht door Smoushond »

We gaan Heavy aankomende week laten inslapen . Ze is steeds zwakker en slechter in de achterhand geworden de afgelopen tijd en vandaag zakte ze er echt doorheen . En kon ze dus niet meer lopen,het duurde maar even en nu loopt ze weer en waakt weer maar voor ons het teken dat het tijd is

Maar nu de vraag nemen we Bertus mee naar de dierenarts of niet
Thuis inslapen doen ze helaas niet meer. Toen met Jip was het spoed en hebben we Heavy niet meegenomen
Ik vond haar daarna wel erg stil en verdrietig maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ze ons verdriet voelde

Wat doen jullie? Wel of niet de overige hond meenemen?
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 2

Re: Inslapen

Bericht door Sterre »

Ik zou het niet doen. Alle aandacht voor Heavy en niet hoeven opletten hoe Bertus het ervaart.
Heel veel sterkte met het afscheid van lieve Heavy.
Maart
Posts in topic: 1
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ach Heavy toch, alvast heel veel sterkte, dat jullie nog maar een paar mooie herinneringen mogen maken!

Ik laat mijn honden er niet bij, ook niet nadat ze dood zijn. Mijn honden zijn ook niet klef met elkaar.
Tamara/Bayko
Honden: 1
Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]

Bericht door Tamara/Bayko »

Wat naar dat het moment van afscheid nemen nu dichtbij komt. Maak er samen nog een paar mooie dagen van voor en met Heavy.

Het zou voor mij echt liggen aan de karakters van de honden en dan vooral de achterblijvende hond.

Kijkend naar mijn eigen ervaring: Bayko moest onverwacht worden ingeslapen op de kliniek in Utrecht. Cyntha was daar niet bij aanwezig, maar aangezien die twee altijd ontzettend hecht waren geweest (mijn Gouden Duo :I: ) leek het me voor haar beter als ze wel nog afscheid kon nemen van Bayko na zijn overlijden. Sowieso wilde ik individueel laten cremeren dus het was duidelijk dat Bayko nog mee naar huis zou komen.
Groetjes van Tamara en een poot van Cody
Afbeelding

In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012
Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
dre

Bericht door dre »

Ik neem ze niet mee met het inslapen.
Wel neem ik de ingeslapen hond mee naar huis. Ik verwacht geen sentimenteel gedoe, maar wil wel dat ze kunnen ruiken dat de ander dood is en niet meer terug komt.
Waarschijnlijk nergens voor nodig, maar in mijn hoofd is het wel iets wat de rest van de honden moet weten.
Afbeelding
Fabiola17
Honden: 3
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Bericht door Fabiola17 »

Wat dre zegt.
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Reza
Welke: BeaglexPoedel - Hollandse HerderxPeruaanse Naakthond

Bericht door Reza »

Toen ik mijn DH liet inslapen was mijn moeder met mijn andere twee honden even in de auto gebleven en toen het gedaan was met ze naar binnen gekomen. Gork keek er niet naar, Chim heeft uitgebreid aan haar gesnuffeld.

2,5 maand daarna heb ik Gork in laten slapen, onverwacht dus mijn vader was met Chim gaan lopen en hij was toch wel een weekje van slag af. Toen de hond van mijn ouders ingeslapen was heeft mijn Herder de eerste twee bezoeken daar ook het hele huis afgezocht, ze is toen zelfs nog gaan kijken of ze niet bij de buren op de bank lag.

Dus mijn voorkeur heeft, niet aanwezig bij de euthanasie maar nadien wel even het lichaam laten zien.

Heel veel sterkte met het naderende afscheid.
Marc
Posts in topic: 3

Bericht door Marc »

Ik zou het ook om haar laten gaan. Bertus heeft er echt niks aan ben ik bang. En die emoties zijn van ons mensen en hoeft hij niet te ervaren op dat moment.
Afbeelding
Kelperuaantjes

Bericht door Kelperuaantjes »

Wij gaan dinsdag hetzelfde doen met Milo, die de afgelopen tijd een aantal keer een ademhalingsstilstand gehad heeft waar we bij waren, waar de laatste keer ook een epileptiforme aanval bij kwam. Hij is dement, zijn achterhand is ondanks de anabolen steeds zwakker geworden en hij is niet altijd meer zindelijk.

Wij nemen de andere honden niet mee, mijn ervaring van eerdere keren is dat de honden er prima mee om kunnen gaan als er eentje.niet meer thuis komt, of dat ze daar hooguit heel even last van hebben.
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Heel veel sterkte :roos:

Bij mij waren de andere honden er niet bij bij het inslapen en hebben later de overleden hond ook niet teruggezien, ook omdat de omstandigheden nou eenmaal zo waren. En zeker met Amoz waren vooral Amy maar ook Mila wel echt close. Toch heb ik niet gemerkt dat ze niet begrepen dat hij er opeens niet meer was of gingen zoeken. Ze waren wel uit hun doen, maar dat was volgens mij omdat de situatie opeens anders was en omdat ik natuurlijk ontzettend verdrietig was.
Ik denk dat ik het met Mila ook zonder andere honden doe, omdat zij dat denk ik fijner vindt.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Bertus niet meenemen. Jullie hebben daar niets aan en hij ook niet. Het is vermenselijken.
Als je Heavy weer meeneemt naar huis zou je hem even kunnen laten snuffelen als dat beter is voor je eigen gemoedsrust maar geen toeren gaan uithalen.
Verder: sterkte🌹
Afbeelding
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Heel veel sterkte komende week.
Ik heb zelf die keuze nog nooit hoeven maken. Weet je hoe de dierenarts daar zelf in staat? Wat hij/zij zou adviseren?
Gaat Heavy na het inslapen nog mee naar huis? In dat geval kan Bertus thuis alsnog afscheid nemen.
blondie

Bericht door blondie »

Wat verdrietig, jullie mooie Heavy :roos:
Als het écht niet thuis kan, dan zou ik niet de andere hond meenemen. Alle aandacht voor Heavy en het afscheid en jullie verdriet.

Bij Finn was het thuis met Bluf erbij, en dat verliep allemaal rustig. Bluf was acuut, Jol was wel mee in de auto, maar we hebben er niet aan gedacht om haar nog bij Bluf te laten kijken, zelf teveel emoties maar heb niet idee dat Jol er iets van had.

Toen Jol onverwachts ging, denk ik dat Aki het wel wist. zoveel gedoe die dag, Aki is toen thuis gebleven en hij was niet zoekende toen we zonder haar thuis kwamen. Wel later merkte je dat hij een hond in huis mistte, dat was bij Bluf trouwens ook het geval, pas na een paar weken werd ze down na inslapen van Finn.

Heel erg veel sterkte met het naderende afscheid :roos:
Tineke

Bericht door Tineke »

Wat verdrietig.
Zelf zou ik Bertus thuis laten zodat het echt enkel om Heavy gaat op dat moment.

Heel veel sterkte in de aanloop naar het afscheid en hopelijk mogen jullie nog wat mooie momenten beleven.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
EchoMira
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Ik zou Echo of Mira wel meenemen maar dat is puur omdat ze het niet gewend zijn om alleen (dus zonder de ander) thuis te blijven. Maar ik geloof niet dat ze er zelf iets aan hebben.
Ze zullen de ander vast wel missen maar niet op een menselijke manier.

Als het even kan gaan ze lekker thuis dood. Gewoon waar ze zich het meest op hun gemak voelen.

Heel veel sterkte met Heavy. Het gaat je niet in de kouwe kleren zitten.
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Ik zou Bertus thuis laten of in de auto laten wachten. Onze honden zijn thuis ingeslapen, maar daar waren de andere honden niet direct bij. Zij kozen er zelf ook voor om buiten of boven te gaan liggen, op dat moment. Daarna kregen ze de tijd om afscheid te nemen, maar die behoefte was er nauwelijks.

Sterkte.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

het ligt eraan of jullie Heavy mee naar huis nemen ja of nee. blijft Heavy bij de da dan zou ik Bertus in de auto laten en als Heavy is overleden Bertus afscheid laten nemen.

mijn da komt gelukkig thuis om een hond in te laten slapen en zegt altijd dat de andere honden mogen doen wat ze willen. of erbij zijn of niet erbij zijn, het is aan de hond.

mocht ik een hond bij de da in moeten laten slapen dan gaat deze mee naar huis zodat de andere honden afscheid kunnen nemen. honden rouwen namelijk wel degelijk, de 1 wat meer dan de ander.
Hewi

Bericht door Hewi »

Ik heb kodi wel meegenomen toen leo ingeslapen werd. Leo had erg last toen donna wegviel en ik ga niet met dode hond in kofferbak rondrijden ( mijn meninghe ) dus ze gaan mee blijven er rustig bij maaarrrrrrrrr terzijde ko vind dierenarts leuk dus die lag er rustig en lee lag bij mij. Hij snuffelen nog x toen lee dood was en we zijn lekker gaan janken in bos daarna.
Maar ik denk ook dat het per hond verschillend is.

Sterkte in elk geval wat zwaar verdrietig ♡
Groetjes Heidi

Afbeelding
Rosanne
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Ik vind het wel altijd fijn dat de honden ook afscheid kunnen nemen. Ze doen dat allemaal weer op hun eigen manier. Ik denk dat het eraan ligt of je haar ook nog even naar huis neemt. Zo ja dan zou ik hem niet meenemen als hij erna afscheid kan nemen. Als je dat niet doet dan zou ik hem wel meenemen. Wel echt balen dat ze er niet voor thuis komen. Je hebt soms wel mobiele praktijken die gericht zijn juist ook op thuis inslapen.

In iedergeval heel veel sterkte voor jullie. :roos: Wat een leegte zal ze achterlaten.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Sterkte. Wij namen de andere honden ook mee als we er een in lieten slapen. Maar dat was meer omdat Gerard ze niet thuis wil laten.
Afbeelding

Tanja en Anne
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

In de eerste plaats heel veel sterkte

Toen we Bronco in lieten slapen hebben we Tux wel meegenomen. Het zou thuis gebeuren, maar door omstandigheden lukte dat uiteindelijk niet. :(
Omdat we Bronco niet weer mee naar huis zouden nemen vond ik het wel belangrijk dat ze zou zien dat hij dood was. Ze was dol op hem en zomaar niet meer thuis komen met hem leek me niet handig.
Toen het narcose middel begon te werken wilde Tux alleen maar weg, ze vond het helemaal niks.
Onze jongste zoon is toen met haar naar buiten gegaan, hij wilde ook de kamer uit. Dat "geluk" hadden we op dat moment.
Afbeelding
jenn90

Bericht door jenn90 »

Wij hebben het ‘geluk’ gehad dat de honden thuis ingeslapen konden worden en hadden de honden er ook bij toen het gebeurde ze konden zelf kiezen of ze weg wilden of niet. Zowel rally als Lucky hebben we laten liggen zodat ze afscheid konden nemen de ja of nee en noem het vermenselijken ze kozen er stuk voor stuk om erbij te gaan liggen.
Als dat niet zou kunnen koos zou ik ervoor kiezen om de andere hond mee te nemen en desnoods in de auto te laten, maar dat is mijn mening en hoe ik het zou doen. Sterkte in ieder geval!
Afbeelding
Omega
Welke: Nu twee echte tollers

Bericht door Omega »

Wij hebben Luna mee naar huis genomen na het inslapen en haar nog even in de kamer gelegd zodat Balu afscheid kon nemen als hij wilde. Hij heeft maar heel even gekeken en ging toen verder met zijn leven, maar hij heeft iig de kans gehad.
Afbeelding
kloesje
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Ik zou de hond(en) die overblijven altijd (wanneer het kan) de mogelijkheid geven om afscheid te nemen.
Bij het inslapen zelf is een keuze welke voor jou fijn voelt, maar daarna de mogelijkheid geven zou wel mijn voorkeur zijn.
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Cooper
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

Alle aandacht aan Heavy schenken.

Heel veel sterkte :roos:
Plaats reactie