Inslapen

katerke
Posts in topic: 2

Re: Inslapen

Bericht door katerke »

Wij zitten met hetzelfde met Sliske. Die is al 10.5 jaar oud en gaat ook niet meer goed. Ik moet hem spijtig genoeg laten gaan maar dit moet wel thuis gebeuren omdat ik hem niet meer in de auto krijg en hem er helemaal geen plezier mee doe. Het blijft een moeilijke beslissing.

Heel veel sterkte de komende tijd. Ik zou wel al mijn aandacht aan Heavy geven.
Afbeelding
Mo-yi
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Wat een moeilijke en dappere beslissing, heel veel sterkte deze week en het weekend :roos:
Ik zou het inslapen zelf ook alleen doen. Daarna wel, als het kan, de mogelijheid voor de andere om even te checken. Even off topic; wat ontzettend raar en vervelend dat het inslapen niet thuis kan, als je dat wilt. Ik kan daar met mn pet niet bij.Is dat iets nieuws, dat ze niet aan huis komen daarvoor? Hier, klein dorp, doen ze dat nog wel.
Afbeelding

2011-2025
ranetje
Posts in topic: 3

Bericht door ranetje »

Ita was er bij toen Rana overleed (thuis) en Claire was er niet bij toen Ita overleed (bij de DA).
Ik heb geen verschil gezien in reactie bij de honden.
Even wat onwennig omdat de hond opeens alleen is, maar dat was vrij snel over.
Afbeelding
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Mo-yi schreef: 06 apr 2025, 21:25 Even off topic; wat ontzettend raar en vervelend dat het inslapen niet thuis kan, als je dat wilt. Ik kan daar met mn pet niet bij.Is dat iets nieuws, dat ze niet aan huis komen daarvoor? Hier, klein dorp, doen ze dat nog wel.
Hier ook hoor. Van Hopmans kwamen ze bij ons thuis om Gina in te laten slapen en onze iets meer dichtbij zijnde dierenarts kwam langs voor Kells. Die praktijken zitten 20 en 10 km verderop, dus niet direct om de hoek.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Marc

Bericht door Marc »

Heel veel sterkte trouwens. Ik reageerde alleen op de vraag maar dat betekent niet dat ik niet snap hoe lastig dit is en hoe pijnlijk. Wij moeten er ook een keer aan geloven en mijn hart breekt al bij het idee dus hou je taai.
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Kelperuaantjes schreef: 06 apr 2025, 14:12 Wij gaan dinsdag hetzelfde doen met Milo, die de afgelopen tijd een aantal keer een ademhalingsstilstand gehad heeft waar we bij waren, waar de laatste keer ook een epileptiforme aanval bij kwam. Hij is dement, zijn achterhand is ondanks de anabolen steeds zwakker geworden en hij is niet altijd meer zindelijk.
Voor jullie ook veel sterkte.
Het blijft vreselijk naar.
Marc

Bericht door Marc »

katerke schreef: 06 apr 2025, 19:18 Wij zitten met hetzelfde met Sliske. Die is al 10.5 jaar oud en gaat ook niet meer goed. Ik moet hem spijtig genoeg laten gaan maar dit moet wel thuis gebeuren omdat ik hem niet meer in de auto krijg en hem er helemaal geen plezier mee doe. Het blijft een moeilijke beslissing.

Ik wil dat ook thuis voor Bas omdat ze niet meer opgetild wil worden. Dan is ze bang. Bang voor pijn aan haar oude lijfje denk ik. Soms gaat het goed maar vaak begint ze te gillen. Inslapen bij de dierenarts betekent in de auto tillen. Uit de auto tillen. Op de tafel tillen. Ze haat de dierenarts en de praktijk maar is daarentegen dol op bezoek en elke vorm van aandacht. Het zou een drama zijn als ze niet thuis ingeslapen kon worden eigenlijk. Want ze zou thuis in haar mandje genieten van de aandacht terwijl het tripje naar de dierenarts een regelrecht dramatisch laatste uur zal zijn. Dus ik moet misschien nu al gaan regelen en zoeken hoe dat in orde te krijgen mocht het zover zijn. Best goed om hiermee geconfronteerd te worden voor mij. Zet me aan het denken omdat ik dat moet gaan regelen. We gaan vrijdag praten met de dierenarts over oplossingen voor wat ouderdomskwalen en ik ga het ter sprake brengen.
Afbeelding
Mo-yi
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Marc schreef: 06 apr 2025, 22:02
katerke schreef: 06 apr 2025, 19:18 Wij zitten met hetzelfde met Sliske. Die is al 10.5 jaar oud en gaat ook niet meer goed. Ik moet hem spijtig genoeg laten gaan maar dit moet wel thuis gebeuren omdat ik hem niet meer in de auto krijg en hem er helemaal geen plezier mee doe. Het blijft een moeilijke beslissing.

Ik wil dat ook thuis voor Bas omdat ze niet meer opgetild wil worden. Dan is ze bang. Bang voor pijn aan haar oude lijfje denk ik. Soms gaat het goed maar vaak begint ze te gillen. Inslapen bij de dierenarts betekent in de auto tillen. Uit de auto tillen. Op de tafel tillen. Ze haat de dierenarts en de praktijk maar is daarentegen dol op bezoek en elke vorm van aandacht. Het zou een drama zijn als ze niet thuis ingeslapen kon worden eigenlijk. Want ze zou thuis in haar mandje genieten van de aandacht terwijl het tripje naar de dierenarts een regelrecht dramatisch laatste uur zal zijn. Dus ik moet misschien nu al gaan regelen en zoeken hoe dat in orde te krijgen mocht het zover zijn. Best goed om hiermee geconfronteerd te worden voor mij. Zet me aan het denken omdat ik dat moet gaan regelen. We gaan vrijdag praten met de dierenarts over oplossingen voor wat ouderdomskwalen en ik ga het ter sprake brengen.
Ik had die nachtmerries afgelopen zomer. Ik heb een aantal dierenartsen hierover gemaild ( wat als er snachts iets gebeurd en ik geen onderzoeken etc meer wil, maar dan wordt het inslapen, wie komt er dan nog )
Iedereen verwijst dan alsnog naar klinieken veel verderweg. 1 d.a belde mij op, mijn vorige d.a, die Mo 12 jaar geleden heeft geopereerd. Zij gaf aan dat ik snachts naar hun kan bellen en dan keuze maken voor veearts, die komen hier nog wel snachts aan huis, en voor zoiets kun je dus ook bij hun terecht. Dat gaf zo'n opluchting.
Het is vreselijk om ermee bezig te zijn, maar die tijd gaat er eens komen en dan graag dat je dan direct weet waar je naartoe kan bellen.
Misschien werkt het voor meer zo, je kan het altijd even navragen.
Afbeelding

2011-2025
thom
Posts in topic: 1
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Ach jee, wat verdrietig dat het moment gekomen is, kan je niet een advies geven, wij hebben altijd maar 1 hond. Wens jullie wel enorm veel sterkte.
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
Gonniepony

Bericht door Gonniepony »

Heel veel sterkte de komende week
Hakkene
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Ik heb Jet weer mee naar huis genomen en toen Miep even laten snuffelen. Ze lag achterin de auto. Geloof dat ik dat belangrijker vond dan Miep. Die wilde er eigenlijk niets mee te maken hebben.

Heel veel sterkte, het is niet niks
Josefien
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Ach, wat verdrietig.

Komt Heavy nog thuis na euthanisering? Zo nee, kun je Bertus in een auto bivakkeren bij de DAP, zodat hij afscheid kan nemen van haar, na inslapen. Ik zou er niet voor kiezen om hem te nemen naar binnen. Maakt het voor Heavy moeilijker om los te laten.

Veel sterkte
Javier (2010-2026), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
galga's
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

Heel veel sterkte.

Ik heb mijn roedel altijd wel meegenomen naar de dierenarts bij euthanasie. Ik probeer sowieso altijd meerdere honden mee te nemen als er 1 naar de dierenarts moet.
Ze krijgen eerst altijd snoepjes en als dan de eerste prik gezet is en we samen gaan liggen, wordt de rest ook rustig. Ze maken alles mee. Als het gebeurd is, gaan ze meestal wel even snuffelen. Ik heb geen verschil gemerkt in dat het gaan slapen langer duurt als bij een normale narcose als de rest er bij is.
Afbeelding
katerke

Bericht door katerke »

Marc schreef: 06 apr 2025, 22:02

Onze dierenarts komt aan huis dat had ik al gevraagd. SLiske blijft ook bij ons. We gaan hem in de tuin begraven. Dat vind ik ook wel een leuk. Maar het blijft moeilijk die beslissing. Voor zover ik weet heeft hij geen pijn. We bekijken het dag voor dag.
Afbeelding
Rebble

Bericht door Rebble »

Ach wat verdrietig.. heel veel sterkte. Hopelijk nog een paar fijne dagen samen en een mooi, rustig afscheid
Afbeelding
Babs
Welke: Babstaard kruising van een mix

Bericht door Babs »

Ik heb geen zinnig antwoord op je vraag want ik heb nooit meerdere honden tegelijk gehad maar ik wil je wel veel sterkte wensen :roos:
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 4

Bericht door Smoushond »

Dank jullie allemaal voor de reacties,ik ben nu aan het bellen,mailen en regelen.
Dierenarts kan eventueel wel aan huis komen maar dan moeten we de hond zelf naar het dierencrematorium brengen en dat willen we niet

Dierenambulance Groningen haalt niet op ( buiten werkgebied) en dierenambulance midden Drenthe doet dat soort ritjes niet
Dus waarschijnlijk gaan we toch naar de dierenartspraktijk en die regelen de rest dan verder
Afbeelding
ZorroMax

Bericht door ZorroMax »

Ik vond het persoonlijk wel troostend om mijn honden zelf naar het crematorium te brengen. Ik heb ze zelf gehaald en bracht ze ook weer weg na een mooi leven. Maar goed dat is heel persoonlijk. Heel veel sterkte
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

Smoushond schreef: 07 apr 2025, 11:54 Dank jullie allemaal voor de reacties,ik ben nu aan het bellen,mailen en regelen.
Dierenarts kan eventueel wel aan huis komen maar dan moeten we de hond zelf naar het dierencrematorium brengen en dat willen we niet

Dierenambulance Groningen haalt niet op ( buiten werkgebied) en dierenambulance midden Drenthe doet dat soort ritjes niet
Dus waarschijnlijk gaan we toch naar de dierenartspraktijk en die regelen de rest dan verder
het crematorium haalt niet bij jullie thuis?
sabine
Site Admin
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Toen ik Pom liet inslapen heb ik Karel meegenomen. Hij lag er rustig bij, schonk niet al teveel aandacht aan Pom. Ik kon me prima op haar focussen. Denk dat het een beetje zou afhangen van hoe ik het gedrag van de andere hond in zou schatten.

Sterkte trouwens, niet niks :(
SuzanneS

Bericht door SuzanneS »

Allereerst heel veel sterkte!
Ik neem de anderen niet mee omdat ik zelf veel te verdrietig ben en geen aandacht kan en eigenlijk niet wil geven. Wel neem ik hem of haar mee naar huis.
De reacties verschilden, de een ging ruiken, blazen of blaffen, de andere liep er niet eens heen.
Nogmaals veel sterkte.
Gonniepony

Bericht door Gonniepony »

Komt het crematorium hem niet halen
Heel veel sterkte
Border Collie

Bericht door Border Collie »

Heel veel sterkte

Perry was mee met het inslapen van Noah. Hij bekeek alles op een afstandje. Daarna wilde hij geen koekje aannemen van de dierenarts, hii vertrouwde het niet haha
Afbeelding
Budkes
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Wat een zware week heb je voor de boeg. Afscheid nemen van Heavy en die dag die steeds dichterbij komt. Heel veel sterkte.

Ik neem de andere honden nooit mee als ik er één in moet laten slapen. Maar ik neem ze altijd weer mee naar huis zodat de rest afscheid kan nemen en ze kiezen zelf wel of ze dat wilen of niet.
Thuis in laten slapen vind ik lastig omdat de andere 3 ook dan heel aanwezig zullen zijn en Herbert en Louitje heel sterk reageren op mijn verdriet. Dan moeten ze bij mij zijn en tegen me aan plakken. Daarnaast is Louitje niet te vertrouwen naar mensen.

Mijn alternatief is ze bij de dierenarts in te laten slapen in de camper, dat is hun tweede huis en voelen ze zich echt thuis. Perry is namelijk als de dood om de praktijk in te gaan sinds dat hij een week is opgenomen geweest dus die wil ik het niet aan doen om in de praktijk in te slapen.

Maar ik neem ze altijd mee terug zodat de anderen afscheid kunnen nemen. Ik weet niet hoe Bertus is bij de dierenarts? Als hij daar brij en onbevreesd is zou ik hem meenemen, in de auto laten wachten en dan daarna afscheid laten nemen van Heavy. Nogmaals heel veel sterkte. :roos:
Afbeelding
Budkes
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Kelperuaantjes schreef: 06 apr 2025, 14:12 Wij gaan dinsdag hetzelfde doen met Milo, die de afgelopen tijd een aantal keer een ademhalingsstilstand gehad heeft waar we bij waren, waar de laatste keer ook een epileptiforme aanval bij kwam. Hij is dement, zijn achterhand is ondanks de anabolen steeds zwakker geworden en hij is niet altijd meer zindelijk.

Wij nemen de andere honden niet mee, mijn ervaring van eerdere keren is dat de honden er prima mee om kunnen gaan als er eentje.niet meer thuis komt, of dat ze daar hooguit heel even last van hebben.
Heel veel sterkte vandaag. :roos:
Afbeelding
Plaats reactie