Snuffeltuin

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Plaats reactie
Kells
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Re: Snuffeltuin

Bericht door Kells »

Een snuffeltuin? :scratch:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
CatnDog
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ik was ook niet bekend met het fenomeen snuffeltuin. :F:
Ik neem aan dat ze als het regent minder dingen buiten zetten omdat ze niet willen dat ze nat worden? Ik denk niet dat ik om die reden zou afzeggen. Maar je hebt vast mensen die dat wel doen. Ik ben weleens op weg naar een wandelgebied een vrouw met haar hond tegengekomen en toen het bij de brug ging regenen, draaide ze om. Want ja, het regende. Ging ze met haar hond weer naar haar auto terug naar huis. :oohja:
Sterre
Posts in topic: 1

Bericht door Sterre »

Hij maakt goed gebruik van alles. Mijn laatste hond Luka zou volgens mij wel een snuffelen maar verder niks. 😂
sonj@

Bericht door sonj@ »

Wat leuk. Had er nog nooit van gehoord.
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ik denk dat Zeno het wel leuk zou vinden, om overal tegenaan te plassen :F: Dan valt er voor de honden die daarna komen nog meer te snuffelen.
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

CatnDog schreef: 16 apr 2025, 18:42 Ik denk dat Zeno het wel leuk zou vinden, om overal tegenaan te plassen :F: Dan valt er voor de honden die daarna komen nog meer te snuffelen.
O ja, dat zou Fin dus ook doen. :lol1:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Tineke

Bericht door Tineke »

Susam schreef: 17 apr 2025, 07:09 haha en Sam deed dat ook, hoort bij de ervaring ;)
:mrgreen: :mrgreen:

Toch leuk dat er tegenwoordig dit soort mogelijkheden zijn.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Marc

Bericht door Marc »

Guus zou van niks opkijken en denken gaan we zo wandelen? Haha. In onze tuin is het voor hem veel spannender en dat is hij gewend. Levende schapen. Levende loslopende kippen. Twee wilde eenden. Bomen. Bloemen, poepjes en regelmatig een kat in de tuin. Woelmuizen en ratten om op te jagen en paadjes om door te lopen. Maar ik snap dat dat een luxe is.

Ik weet dus zeker dat Guus mij aan zou kijken van en nu? Daarna gaat hij blaffen omdat hij wil wandelen.
Afbeelding
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Hahaha. Als ik daar met Peer zou komen zou hij hier en daar wat "vlaggen" achterlaten en verder mij aankijken met een blik van "ja........en?
Afbeelding
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

ik ga regelmatig naar een snuffeltuin/hondenbos. zeker voor Ecco, die kan daar heerlijk los lopen en zijn gang gaan wat betreft jagen op muisjes. is omheind en en als je het huurt komt er ook geen andere hond op het terrein. ideaal voor niet zulk sociale honden.
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

Susam schreef: 17 apr 2025, 10:39
ellen en de birmanen schreef: 17 apr 2025, 10:01 ik ga regelmatig naar een snuffeltuin/hondenbos. zeker voor Ecco, die kan daar heerlijk los lopen en zijn gang gaan wat betreft jagen op muisjes. is omheind en en als je het huurt komt er ook geen andere hond op het terrein. ideaal voor niet zulk sociale honden.
ja he?! Het concept is ook niet speelweide, het is echt snuffelen en ontdekken. Sambal wordt gestrest in de omheinde speelweide als er andere honden zijn, met name reuen en voor de rest heeft hij daar ook niet zo veel, anders dan een spelletje verstoppertje met mij doen en wat rondrennen.
Balspelletjes doen we sowieso niet.
Hier kan ie echt helemaal van genieten en was daarna heel ontspannen moe, fijn om te zien!
Waar ga jij?
er zit er 1 in Rotterdam, Wendy's kwispelwei. dat is de snuffeltuin en het bos is in Vlaardingen de Broekpolder.
Plaats reactie