Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Murphy ❤ Mannes heeft eindelijk z'n eigen hond!

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 21 okt 2021, 21:27 zou zo gaaf zijn als ze dit allebei leuk blijven vinden en misschien zelfs maatjes zouden worden :liefde: .
Dat ja daar nog aan twijfelt :pffff: .
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Yvette schreef: 22 okt 2021, 08:54 Dat zal dan ook wel niet voor niks meer zijn :LOL:
Nee, ik zal het wel verdrongen hebben :') .

Inge O schreef: 22 okt 2021, 09:02Dat ja daar nog aan twijfelt :pffff: .
Je weet 't nooit met al die mormels met een eigen wil :19: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Weer even een paar foto's van de knappe knul en zijn maten :D

Voor het eerst op de weg
Afbeelding

Voor het eerst in het bos, even acclimatiseren
Afbeelding

Trekspelletje met een stok
Afbeelding

De kleine held
Afbeelding

Spannend
Afbeelding

Op weg naar huis
Afbeelding

De groterds zijn brokjes aan het zoeken; zoek de smurf
Afbeelding

Nog iets harder trekken, dan krijg je het vast van z'n plek :mrgreen:
Afbeelding

De smurf maakt ook graag foto's :') .
Afbeelding

Ja, die vinger. Maar moest snel snel en met één hand want brokjes in de andere. Maar kijk nou :I: !
Afbeelding

Afbeelding

De paddenstoel is gegroeid!
Afbeelding

Hier dezelfde paddenstoel (en hond :engel: ) een paar dagen geleden
Afbeelding

Heerlijk in de wei
Afbeelding

Afbeelding

Bijna jongens, bijna!
Afbeelding

Lais, wat hangt er nou aan je kont :')
Afbeelding

Ook even op dat ding staan :pffff:
Afbeelding

Lekker ding
Afbeelding

Vastgeplakt aan Lais
Afbeelding

Stokje knagen
Afbeelding

Afbeelding

:tongue:
Afbeelding

Ojee, kapot!
Afbeelding

Oh gelukkig, hij doet het toch nog
Afbeelding

Z'n oortjes gaan al steeds hoger staan :I:
Afbeelding

Wat een plaatje hè :I:
Afbeelding

Pfffffffff, kom ik ooit nog van dat mormel af :euh: ?!
Afbeelding

Lais haar staart nog net zichtbaar in het hol en de smurf die er uiteraard weer bij is
Afbeelding

Eenmaal binnen zorgen de katten op hun manier weer voor vermaak
Afbeelding
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Yvette
Posts in topic: 64
Honden: 1
Welke: Toy Poedel
Contacteer:

Re: Murphy ❤ Mannes heeft eindelijk z'n eigen hond! + foto's

Bericht door Yvette »

Wat een heerlijk fotoverslag weer :hartjes:

Hij wordt steeds knapper :I:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
glashelder
Posts in topic: 12

Bericht door glashelder »

Knapperd :hartjes: Trekt hij meer naar Laïs toe?
Lynnepien

Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

Zo leuk die streepjes samen ,het had een pup van haar kunnen zijn 😉
Afbeelding
Angelique
Posts in topic: 4
Honden: 6
Welke: Husky Herder Hound
Contacteer:

Bericht door Angelique »

Wat een zalige updates steeds weer, wat een heerlijk ventje :I:
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 26
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Z'n oortjes maar ook z'n streepjes lijken wel te veranderen!
Petra
Posts in topic: 1

Bericht door Petra »

Wat is hij leuk!
Ik zit iedere dag weer bij te lezen en te genieten van de verhalen, filmpjes en foto's.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

De nachten zijn al een week telkens droog, ondanks dat hij op een meter afstand zo op de kattenbak zou kunnen plassen. Het is ook elke ochtend ik die de rust verstoort omdat ik nodig moet piesen :mann: . Afgelopen keer heb ik hem maar laten liggen ipv hem eerst op de bak te zetten, hij lag nog zo vast te slapen. Toen ik terugkwam was hij wel gaan verliggen richting de deur maar echt opgestaan was ie dus niet. Toen heb ik hem alsnog even op de bak gezet en deed hij een goede plas.

Mannes is hem echt aan het africhten, ik vind het zó bijzonder om te zien! Eerst ging hij telkens in de ren en er snel weer uit, later steeds langer erbij en nog weer later ging hij dan in de bench of in de doos liggen en de smurf op afstand houden. Daarna liet hij zich ook af en toe 'vangen', dan hield hij zich dood terwijl die smurf bovenop hem lag :19: . Nog weer later werd het wat meer boksen en dat ging na een tijdje ook met nagels (te horen aan de piepjes van de smurf :') ). En sinds deze vrijdag heeft Mannes hem zo afgericht dat hij af en toe kopjes kan geven tegen Murphy's bek :80: :I: . Die kat is echt een topafrichter :LOL: .

Ik vond het gisteren en eergisteren wel echt lastig qua weer om hem genoeg beweging te kunnen geven (hij wil dan zelf ook echt niet :') ) maar gisteren heeft hij zich 's middags in elk geval uitstekend vermaakt in de keuken en de werkkamer. Hij heeft ook uren liggen pitten terwijl we met het bezoek spelletjes aan het doen waren en later koken.

Het bezoek vindt hij helemaal leuk, alleen als Lais gaat blaffen wordt hij gespannen maar dat is gelukkig alleen als de meute in beweging is. We zijn nog met z'n allen in de wei geweest en daar hebben de twee jongste telgen (Murphy en de jongste van m'n vriendin) samen gespeeld, zo ontzettend schattig :F: .
Hij heeft wel een paar keer op z'n flikker gehad, met name van Lais, want man wat is ie soms de grenzen aan het opzoeken :schrik: . Is Lais een handje brokjes van de grond aan het eten, vindt hij dat een uitgelezen moment om in haar oor te bijten :80: . Ja, geen goed idee knul :zweep: . Nou ja, het zal er allemaal wel bijhoren maar na elke gil ben ik weer blij als er alleen maar ego-schade is.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Yvette schreef: 22 okt 2021, 22:41 Wat een heerlijk fotoverslag weer :hartjes:

Hij wordt steeds knapper :I:
Dank je. Het is ook zo leuk om het van elkaar te zien hè, omdat je de pups ook best wel kent vanuit het nest!

glashelder schreef: 23 okt 2021, 00:54 Knapperd :hartjes: Trekt hij meer naar Laïs toe?
Ja enorm! Raaf heeft de afgelopen week eigenlijk niet meer met hem gespeeld en Willem mijdt hem als de pest :mann: . Dus hij moet het ook wel van Lais hebben en die vindt het vaak ook maar zo zo hoor, ze vindt hem meestal veel te opdringerig (terwijl mevrouw de opdringerigheid zelve is :') ).

Smoushond schreef: 23 okt 2021, 09:38 Zo leuk die streepjes samen ,het had een pup van haar kunnen zijn 😉
Ja ik vind het ook zo mooi. Streepjes hebben bij mij wel een streepjes voor :engel: alhoewel ik bij de pupkeuze uiterlijk absoluut niet mee heb laten spelen.

Angelique schreef: 23 okt 2021, 11:21 Wat een zalige updates steeds weer, wat een heerlijk ventje :I:
Dank je!

Célie schreef: 23 okt 2021, 12:09 Z'n oortjes maar ook z'n streepjes lijken wel te veranderen!
Ja dat doet het ook! Dat vond ik in het nest dus ook zo irritant, omdat hij en Meeko best wel op elkaar leken op foto's (afhankelijk van hoe ze in beeld waren) en ze ook steeds veranderden wist ik soms echt niet welke ik zag. Nu heb ik gelukkig alleen hem dus dat scheelt :mrgreen: . Maar ik wil dus wel geregeld een foto van z'n zijkanten maken om z'n streeppatroon te zien veranderen.

Z'n oren beginnen een beetje te staan, ziet er nu echt al heel anders uit dan twee weken geleden!

Petra schreef: 23 okt 2021, 14:53 Wat is hij leuk!
Ik zit iedere dag weer bij te lezen en te genieten van de verhalen, filmpjes en foto's.
Wat leuk!
Afbeelding
Dagmar
Posts in topic: 13

Bericht door Dagmar »

Zamunda schreef: 23 okt 2021, 16:31 Hij heeft wel een paar keer op z'n flikker gehad, met name van Lais, want man wat is ie soms de grenzen aan het opzoeken :schrik: . Is Lais een handje brokjes van de grond aan het eten, vindt hij dat een uitgelezen moment om in haar oor te bijten :80: . Ja, geen goed idee knul :zweep: . Nou ja, het zal er allemaal wel bijhoren maar na elke gil ben ik weer blij als er alleen maar ego-schade is.
:mrgreen: Wees haar maar dankbaar en iets beters dan een eerlijke teef kun je hem niet geven. Stel je voor dat jij iedere keer moest gaan handhaven :smile:

:LOL: Jaap bleek helaas een waardeloze opvoeder.
Afbeelding
K@ren
Posts in topic: 30

Re: Murphy ❤ Logees

Bericht door K@ren »

Wat geweldig dat Mannes zo goed is in het trainen van Murphy! How to train your Murphy :E:
Leuk verslag weer!
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 30
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Natalie schreef: 23 okt 2021, 16:42 Ik krijg van jouw verhalen echt weer puppykriebels, terwijl we net besloten hadden dat we echt niet meer dan twee honden willen. Ik geniet op afstand mee. :I:
Nou he. Ik hoef écht geen 4 honden, nog niet een beetje, maar wat was het toch leuk om een puppy te hebben en dan steeds weer te bedenken wat ik hem die dag voor nieuws ging laten zien. Krijg er haast kriebels van inderdaad.

En dan is de Murph ook nog zo'n leukerd!
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Natalie schreef: 23 okt 2021, 16:42Hij zal er wel een keer iets van leren toch? :engel:

Ik krijg van jouw verhalen echt weer puppykriebels, terwijl we net besloten hadden dat we echt niet meer dan twee honden willen. Ik geniet op afstand mee. :I:
Hij schijnt bedachtzaam en wijs te zijn, dus ik hoop dat dat eruit komt :LOL: .

Leuk! Ik vind het heel intensief, maar dat had ik ook wel verwacht, maar ook echt heel bijzonder. Het is echt héél anders dan met een jonge of oude herplaatser, dat is in het begin ook altijd intensief maar zo'n babypiranha is toch net even wat anders :proest: .

Dagmar schreef: 23 okt 2021, 17:38 :mrgreen: Wees haar maar dankbaar en iets beters dan een eerlijke teef kun je hem niet geven. Stel je voor dat jij iedere keer moest gaan handhaven :smile:

:LOL: Jaap bleek helaas een waardeloze opvoeder.
En óf ik dat ben :E: . Liever zij dan ik, zij kan dat veel beter. Maar soms vind ik het best eng omdat hij dan zo loopt te drammen dat ik denk 'oh, straks vált ze toch uit :schrik: '. Ik heb met samengeknepen billen toe staan kijken hoe hij haar signalen negeerde en gewoon een appel onder haar bek vandaan jatte... Ik grijp dan niet in omdat ze geconcentreerd is op hem en het dan wel vertrouw, maar man :mann: .
Als Lais op mij geconcentreerd is omdat ze een koekje denkt te kunnen krijgen stuur ik wel bij als die smurf tegelijkertijd tegen haar bek opspringt en erin hapt. Ben bang dat ze op zo'n moment te heftig uit zou kunnen vallen doordat ze afgeleid is. Maar verder laat ik het gaan, ze doet het heel goed en kan het ook hebben (en ik hoopte eigenlijk altijd al dat ze nog eens mee zou helpen met een pup).

Jammer dat je aan Jaap niks had, pfff, niksnut :calimero: .

K@ren schreef: 23 okt 2021, 19:28 Wat geweldig dat Mannes zo goed is in het trainen van Murphy! How to train your Murphy :E:
Leuk verslag weer!
Ja niet normaal. Heb er weer gave filmpjes van, die zal ik zeker nog eens posten!

Lothian schreef: 23 okt 2021, 19:31Nou he. Ik hoef écht geen 4 honden, nog niet een beetje, maar wat was het toch leuk om een puppy te hebben en dan steeds weer te bedenken wat ik hem die dag voor nieuws ging laten zien. Krijg er haast kriebels van inderdaad.

En dan is de Murph ook nog zo'n leukerd!
Nu alweer? De jouwe is nog maar net baby-af :mrgreen: .
Afbeelding
Zamunda

Re: Murphy ❤ Logees

Bericht door Zamunda »

Weer tijd voor een paar foto's.

Altijd toeschouwers
Afbeelding

Murphy en z'n eigen hond :slaap2:
Afbeelding

Afbeelding

En met z'n eigen kat :mrgreen:
Afbeelding

Het regende hem te hard dus we zijn maar gaan schuilen tegen het huis aan. Of hij ook onder m'n vest mocht :brrr: .
Afbeelding

Uiteraard kunnen toeschouwers ook nu weer niet ontbreken :') #kittensengordijnen
Afbeelding

Slapen in de werkkamer :slaap2:
Afbeelding

Hij doet het zo goed :liefde:
Afbeelding

Wegkruipen met z'n slaperige hoofd
Afbeelding

Lekker slapen met z'n hond
Afbeelding

Ja. Paddenstoel wéér gegroeid :80:
Afbeelding

Begin van de week:
Afbeelding

In het water is Willem veilig :mrgreen:
Afbeelding

Zucht. Ik heb al duizenden foto's van je, deze ging nou even niet om jou :hmmm:
Afbeelding

Tja
Afbeelding

Nou okee, dan maar zo. Fotomodel van me.
Afbeelding

Afbeelding

Er zit een flinke scheur in het 'dak', zal wel niet lang meer duren voordat het eerste stuk weer instort
Afbeelding

Zo, dat was weer een vermoeiende dag :slaap2:
Afbeelding
Afbeelding
KarinW
Posts in topic: 8

Re: Murphy ❤ Weer foto's

Bericht door KarinW »

Leuke foto’s weer, hij doet het goed hè :)
Afbeelding
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Zo die paddenstoel joh! :eek: het lijkt wel of je puppy enorm krimpt! :LOL:

Fijn dat je zoveel aan Lais hebt, ideaal wel.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 23 okt 2021, 16:41 Z'n oren beginnen een beetje te staan, ziet er nu echt al heel anders uit dan twee weken geleden!
Zit je straks weer met een koppel horizonvervuilers :Q: :uitlachen: !
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Ja hij doet het super. Hij kan zich ook steeds meer lekker een tijdje zonder direct contact met ons vermaken en is gewoon heerlijk vrij thuis. Met de logees is hij ook heel erg leuk en vrij.

Gisteren was hij nauwelijks in de huiskamer geweest en toen we hem 's avonds daar in de ren zetten was Mannes er als de kippen bij: hij had z'n hond gemist! Geweldig, wat een portret is het toch. En vanmorgen tilde man de smurf naar de ren en rende Mannes voor hem uit de ren in: z'n smurf was er weer :cheer: :') . Is toch niet normaal?! :I: .

Vannacht heeft hij voor het eerst niet bij mij maar bij man geslapen. Ik heb hem uiteraard gemist maar voor mijn slaap is het heel veel beter. Want ondanks dat hij de hele nacht keurig slaapt komt hij halverwege de nacht vaak in m'n nek liggen. Dat is héél erg genieten maar hij legt zijn kop dan echt in m'n nek en ligt dan in m'n oor te 'snurken'. Niet echt snurken maar door de druk op z'n keel heeft hij dan een schrapende ademhaling, recht in m'n oor :calimero: . En dan kan ik niet meer slapen en word ik zo wakker dat ik dan een paar uur wakker zit.
Dus dag smurfie, weltrusten ventje :slaap: .

En hier dan eindelijk weer een filmpje. Mannes en Murphy die stoeien en kopjes geven aan elkaar :liefde:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Yvette schreef: 24 okt 2021, 09:13 Zo die paddenstoel joh! :eek: het lijkt wel of je puppy enorm krimpt! :LOL:

Hahaha, maf hè. Ik had er eerder nooit zo op gelet, die grote paddenstoelen stonden er altijd gewoon ineens :mann: . Nu heb ik dus eindelijk door hoe ze beginnen, ik dacht dat de paddenstoel van begin deze week gewoon 'klaar' was en zo zou blijven :') .

Ja dat is echt heel fijn! En Mannes helpt ook al zo goed mee in de opvoeding :E: .

Inge O schreef: 24 okt 2021, 09:33Zit je straks weer met een koppel horizonvervuilers :Q: :uitlachen: !
Ja. Lekker is dat. Ik kan ze nog plakken :idea: .
Afbeelding
Rebble
Posts in topic: 3

Re: Murphy ❤ Weer foto's + filmpje

Bericht door Rebble »

Geweldig he, kat en hond die elkaar zo leuk vinden :I: Charlie en Soes zijn ook echt gek op elkaar. Vooral Soes moet Charlie altijd wel even begroeten en als we Soes buiten tegenkomen wordt Charlie helemaal blij en gaat helemaal wild doen. Als we haar niet zien buiten gaat Char heel de tijd achterom kijken en stilstaan.

Wat een heerlijke foto's weer, die met die paddenstoel helemaal!
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 74

Re: Murphy ❤ Weer foto's + filmpje

Bericht door Smoushond »

Die paddenstoel 😮 verder weer leuke foto’s je ziet hem groeien
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Zamunda schreef: 24 okt 2021, 09:51
Yvette schreef: 24 okt 2021, 09:13 Zo die paddenstoel joh! :eek: het lijkt wel of je puppy enorm krimpt! :LOL:

Hahaha, maf hè. Ik had er eerder nooit zo op gelet, die grote paddenstoelen stonden er altijd gewoon ineens :mann: . Nu heb ik dus eindelijk door hoe ze beginnen, ik dacht dat de paddenstoel van begin deze week gewoon 'klaar' was en zo zou blijven :') .

Ja dat is echt heel fijn! En Mannes helpt ook al zo goed mee in de opvoeding :E: .
Ja boffen is dat, en genieten, dat ook.
Ik wist ook niet dat die paddestoelen zo open klappen zeg maar, leuk om dat zo te zien inderdaad.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020)
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Rebble schreef: 24 okt 2021, 10:02 Geweldig he, kat en hond die elkaar zo leuk vinden :I: Charlie en Soes zijn ook echt gek op elkaar. Vooral Soes moet Charlie altijd wel even begroeten en als we Soes buiten tegenkomen wordt Charlie helemaal blij en gaat helemaal wild doen. Als we haar niet zien buiten gaat Char heel de tijd achterom kijken en stilstaan.

Wat een heerlijke foto's weer, die met die paddenstoel helemaal!
Ja, echt zó genieten! Wat leuk dat ze zo gek op elkaar zijn en die Charlie die dan steeds kijkt of Soes er echt niet is :liefde: .

Smoushond schreef: 24 okt 2021, 11:01 Die paddenstoel 😮 verder weer leuke foto’s je ziet hem groeien
Lekker groot hè :F: . Ik kan me van de eerste paar jaar dat we hier woonden niet herinneren dat er zulke grote stonden maar de laatste paar jaar staan ze er elke keer.

Yvette schreef: 24 okt 2021, 11:10Ja boffen is dat, en genieten, dat ook.
Ik wist ook niet dat die paddestoelen zo open klappen zeg maar, leuk om dat zo te zien inderdaad.
Nou ja niet alleen openklappen maar ook soort van 'ontploffen' :mrgreen: . Wat een bizarre groeikracht in een paar dagen :80: .
Afbeelding
Plaats reactie