Ik ben Froo een keer kwijt geweest. Had het vuil buitengezet en toen was ik weer naar binnen gegaan. Kwartier later besefte ik dat het wel heel stil was. Froo geroepen, maar geen gehoor dus paniek in de tent, want ik wist dat ze dan mee naar buiten gelopen moest zijn (deed ze normaal echt niet) en mijn tuin was niet afgesloten. Dus ik zag haar al helemaal weg zijn. Toen ik de deur opendeed zat het schaapje voor de deur sip te kijken omdat ik haar buitengesloten had.

Sindsdien kijk ik daar echt enorm mee uit.
Tijdens het wandelen ben ik nog nooit een hond kwijt geweest. Wel zowel Froo als Aloy die als pup beide één keer in paniek ergens van weggerend zijn. Froo wilde naar huis lopen want het was in de straat, maar ze bedacht zich uiteindelijk en rende heel hard terug mijn armen in. Aloy was in de duinen dus die had geen idee waar ze heen moest rennen (ze zat aan de lijn trouwens, maar toen ze schrok gaf ze zo’n harde ruk dat die knapte

), die ging gewoon volle vaart vooruit, maar toen ik haar riep bleef ze staan en gingen de hersens weer werken en kwam zij ook terug. Tegenwoordig loopt Froo niet meer los dus ik ben ook niet meer bang om haar kwijt te raken. Aloy loopt met een Tractive.
Mijn honden kwijtraken is wel echt een nachtmerrie die ik heb. Ik ben ook heel kieskeurig over waar Aloy los mag, en als ik haar een keer wat schrikkerig vind blijft ze vast. Ze heeft een flex aan de scootmobiel dus ze redt zichzelf ook wel als ze een keer niet losloopt.