Vandaag zijn we weer lekker op stap geweest. Ik had een kabouterspeurtocht in Rockanje op het oog, leuke herfstvakantie activiteit. Honden mochten aangelijnd mee stond er dus dat leek me ideaal om Barrie mee op avontuur te nemen.
Het bleek een uur rijden, wat verder dan gepland maar vooruit. Halverwege besloot Arno ook gelijk vanaf z'n werk die kant op te komen dus hadden we bedacht dat ik dan eerst met de jongens zou gaan lunchen tot hij er ook was, best spannend want die jongens van ons zijn wild, onstuimig, jóngens! En dan ook nog een pup er bij, ik kreeg het een beetje warm van het idee.
Daar aangekomen hebben we eerst even een heel klein stukje gelopen om Barrie te laten plassen. Die was natuurlijk gelijk dolenthousiast maar omdat ik even echt niet kon bedenken hoe we dat in het restaurant gingen doen heb ik Barremans eerst even terug in de auto gedaan. Vette domper voor hem natuurlijk. Dus wij eerst even settelen, plassen, bestellen, jongens onder de plak krijgen en toen toch maar m'n puppie gelijk gehaald want ik zat niet op m'n gemak. Was maar goed ook want zijn teleurstelling was nogal duidelijk, hij zat te loeien joh
Maar in het restaurant heeft hij zich keurig gedragen, hij ging heel snel superlief slapen onder de tafel, knapperd!! Toen Arno er was waren we net klaar, alles overleefd
Daarna de speurtocht, ik had zo'n rondje van 200 meter verwacht maar was dus 2,5km, gelukkig had ik de doggyride mee. Het is ontzettend leuk om te zien hoe Barrie zich optrekt aan onze kinderen, als hij iets spannend vindt dan kijkt hij naar de jongens en als zij vrolijk ronddartelen (en dat doen ze altijd) dan doet hij direct weer met ze mee

Dat is echt genieten, hij wil overal bij zijn en staat overal met zijn neusje bovenop

Hij past trouwens Tobias zijn oude tuigje
Het enige dingetje tot nu toe zijn nog vreemde honden buiten. Daarvoor zet hij het al van grote afstand een grote mond op. Ik kom ook wel weinig honden tegen en die ik tegen kom zijn niet echt heel bruikbaar om goede ervaringen op te doen

Hoe fix ik dat nou? Ik heb volgende week een date met een kennis met twee lieve Berners en binnenkort kan ik ook met m'n buurvrouw en haar stoïcijnse Lab afspreken, hoop dat dat hem gaat helpen.
In de trimsalon is hij inmiddels helemaal oké met vrijwel alle honden en ook de exemplaren die hij bij binnenkomst spannend vindt gaat ie later toch gewoon bij kijken maar het grote verschil is denk ik wel dat hij weet dat zij echt niet bij hem kunnen komen. We hebben op de zaak vrijwel nooit wat los lopen en al zeker niet bij elkaar, dat geeft hem denk ik vertrouwen dat hij op zijn eigen tempo het initiatief mag nemen.
Vanaf woensdag ook naar de hondenschool, dan zal dat ook allemaal wel beter worden denk ik.