fok plannen met Phoebe. pups zijn er

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
ranetje
Posts in topic: 16

Re: fok plannen met Phoebe. pups zijn er

Bericht door ranetje »

Ze zijn mooi :I:
Leuk als je nu al een beetje kan testen op reactie op andere materialen :ok:
Afbeelding
blacky
Posts in topic: 90

Bericht door blacky »

vandaag 4 ballen in de werpkist gelegd. Ballen uit de ballenbak waar ze straks als ze wat groter zijn ook in kunnen spelen.
Een rode, een gele, een groen en een blauwe. Naar rood, geel en blauw werd niet omgekeken maar groen was interessant.
Vanavond gaan ze even op het gras in de tuin. Kijken hoe ze dat vinden. Nu is dat wat te warm nog.
Ze beginnen nu leuk te worden idd. zoeken langzaam interactie met elkaar. je kunt duidelijk zien dat Fanny (de rode) wat achter loopt in haar ontwikkeling. Maar oh, wat is het een pittig ding.
blacky

Bericht door blacky »

De pups zijn vandaag 3 weken oud. Wat gaat de tijd snel. Ze "lopen" al door de werpkist. Beginnen met spelen en zijn allemaal meer dan 5x hun geboorte gewicht. Soms komt er een blafje uit de kist. Het plassen doen ze keurig op de plasmat want je lekkere zachte bedje houd je wel schoon hoor.

Ik verbaas me gewoon over Phoebe wat is dat een top moeder. Ze verzorgd ze super goed. Daagt ze uit om te gaan staan door niet altijd meer liggend te voeden. Dit kleine dametje van zelf nog geen 5 kg eet nu maar liefst 800 gram vlees per dag en dan ook nog eens meer dan 100 gram brokken en alle lekkere hapjes die ook de andere honden tussen door krijgen en dan nog voelt ze aan alsof ze altijd te weinig te eten krijgt. Haar 4 puppen zijn samen bijna net ze zwaar als Phoebe.
3 weken oud vraagt om foto's natuurlijk hier zijn ze dan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 20
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

blacky schreef: 12 mei 2025, 21:57 Ik verbaas me gewoon over Phoebe wat is dat een top moeder. Ze verzorgd ze super goed.
Dat vind ik altijd zo'n wonder.
Het klopt gewoon en dan gaat het vanzelf.
Zo dankbaar voor.
Nanna
Posts in topic: 6

Bericht door Nanna »

Ach wat een dotjes😍
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 7

Bericht door Smoushond »

Wat een snoetjes 🥰
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 14
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Wat fijn dat het zo goed gaat! :ok:
Jetski
Posts in topic: 6
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Lekkere bekkies :I:
Afbeelding
blacky

Bericht door blacky »

Jetski schreef: 13 mei 2025, 20:50 Lekkere bekkies :I:
je ziet ze gewoon per dag veranderen. Als ik na mijn werk weer thuis kom zitten er weer hondjes in de werpkist die alweer meer kunnen dan de hondjes die ik die ochtend zag. Vandaag verschoonde mijn schoondochter de werpkist en merkte plots dat 2 pups in de waterbak van Phoebe water aan het drinken waren. Ook even met de pootjes er in.
Vanmorgen een nieuw speeltje in de kist en daar moest gelijk mee gespeeld worden. Ook Fanny de kleinste van het stel met de meeste praatjes wordt steeds steviger. Ze zijn zo leuk.

blacky

Bericht door blacky »

Oh, wat gaat het snel allemaal. De ren aangepast. De werpkist de helft af gehaald halverwege de de ren nog een afscheiding gemaakt zodat de gehele ruimte nog niet te groot is. Ik merk nu dat Phoebe vaker naar de pups gaat om te spelen en even bij ze te liggen. Nu is er ruimte genoeg voor in haar ogen.

Afbeelding

Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Claire kwam bij dat laatste filmpje heel ongerust kijken :lol1:

Leuk hoor om die ontwikkeling zo bij te houden :D
Afbeelding
blacky

Bericht door blacky »

vanmorgen een teef met pijn. Dat is nooit goed en dat bleek ook wel. Achterste tepel helemaal dik , opgezet, rood en warm. Ik mocht er gelukkig wel aankomen maar toch liever niet. Gelijk gemasseerd en er melk uit gemolken. De pups wilden er wel aan drinken maar kregen de tepel niet goed aangezogen dus nog meer melk er uit gemasseerd. Dan eindelijk kon een pup vat krijgen op de tepel en laten drinken, daarna er nog één aangelegd en je voelde de tepel zachter worden. De dierenarts gebeld maar deze gaf aan ze heeft geen koorts en de pups groeien goed, Phoebe eet en drinkt goed geen paniek. Kijken hoe het loopt. En het is weer soepel gelukkig blijft wel een punt van aandacht maar dit hebben we ook weer gehad.
ranetje

Bericht door ranetje »

Je hebt het mooi opgelost met die tepel :ok:
Als de pups er goed uit blijven drinken zal het hopelijk alleen bij dit eerste signaal blijven.
Daar ben je zelf bij dus komt vast goed
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 14
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

ranetje schreef: 15 mei 2025, 18:23 Claire kwam bij dat laatste filmpje heel ongerust kijken :lol1:
Zeno sliep er doorheen :lol1:
blacky

Bericht door blacky »

ranetje schreef: 15 mei 2025, 22:07 Je hebt het mooi opgelost met die tepel :ok:
Als de pups er goed uit blijven drinken zal het hopelijk alleen bij dit eerste signaal blijven.
Daar ben je zelf bij dus komt vast goed
het is gelukkig ook niet meer terug gekomen.
Heel blij om ik was er toch op tijd bij.

Foto's van vandaag morgen zijn ze 4 weken. Morgen middag even wat meer tijd nemen voor mooie foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
EchoMira
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Fijn dat het opgelost is en goed dat je het meteen zag en gehandeld hebt.
blacky

Bericht door blacky »

EchoMira schreef: 18 mei 2025, 20:27 Fijn dat het opgelost is en goed dat je het meteen zag en gehandeld hebt.
ach ja verpleegkundige in hart en nieren. Dan moet er direct gehandeld worden. :F:
ranetje

Bericht door ranetje »

Gelukkig goed gegaan, je was er mooi op tijd bij :ok:
Die pups :I:
Afbeelding
Hakkene
Posts in topic: 4
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Houd je er zelf trouwens ook een? Dat heb ik even gemist. Misschien heb je het ergens wel gezegd hoor.
blacky

Bericht door blacky »

Hakkene schreef: 19 mei 2025, 18:44 Houd je er zelf trouwens ook een? Dat heb ik even gemist. Misschien heb je het ergens wel gezegd hoor.
Er blijft er één bij Phoebe wonen. Dus in feit houd ik er wel één. Er gaat er ook één naar de oma van mijn schoondochter. Zij en de moeder van mijn schoondochter zullen deze pup samen opvoeden. De oma van mijn schoondochter heeft een aanleunwoning aan het huis van haar ouders.
Blijven er nog 2 over die zoals het er nu uit ziet een baasje hebben maar helaas in deze tijd weet je dat maar nooit.
Hakkene
Posts in topic: 4
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

blacky schreef:
Hakkene schreef: 19 mei 2025, 18:44 Houd je er zelf trouwens ook een? Dat heb ik even gemist. Misschien heb je het ergens wel gezegd hoor.
Er blijft er één bij Phoebe wonen. Dus in feit houd ik er wel één. Er gaat er ook één naar de oma van mijn schoondochter. Zij en de moeder van mijn schoondochter zullen deze pup samen opvoeden. De oma van mijn schoondochter heeft een aanleunwoning aan het huis van haar ouders.
Blijven er nog 2 over die zoals het er nu uit ziet een baasje hebben maar helaas in deze tijd weet je dat maar nooit.
Oh wat leuk, twee in de buurt nog!
blacky

Bericht door blacky »

gisteravond om 23.10 uur bericht dat de chipper maandag 26 mei om 10 uur op de stoep staat. Juist een dag en tijd dat het niet kan. Als je dan belt is er geen mogelijkheid tot verplaatsen want de roosters worden een week van te voren gemaakt. Schiet mij maar lek ik krijg gewoon een paar dagen voor dien bericht en dan kan er niets geschoven worden. Als je mij eerder bericht geeft kan ik misschien wat doen en regelen maar nu niet.
ik heb wel oppas zitten voor de pups maar die durft dit niet. Goed ik baal want nu kan het zeker nog meer dan een week duren wanneer ze wel kan.
Zitten ook nog eens in Dortmund voor een show dit weekend.

Maar goed die chip komt er wel. Maar dat je verwacht dat iedereen maar gelijk kan snap ik niet.
Crutz

Bericht door Crutz »

blacky schreef: 23 mei 2025, 15:19 gisteravond om 23.10 uur bericht dat de chipper maandag 26 mei om 10 uur op de stoep staat. Juist een dag en tijd dat het niet kan. Als je dan belt is er geen mogelijkheid tot verplaatsen want de roosters worden een week van te voren gemaakt. Schiet mij maar lek ik krijg gewoon een paar dagen voor dien bericht en dan kan er niets geschoven worden. Als je mij eerder bericht geeft kan ik misschien wat doen en regelen maar nu niet.
ik heb wel oppas zitten voor de pups maar die durft dit niet. Goed ik baal want nu kan het zeker nog meer dan een week duren wanneer ze wel kan.

Maar goed die chip komt er wel. Maar dat je verwacht dat iedereen maar gelijk kan snap ik niet.
Waarom kan / durft de oppas dit niet. Die hoeft de chip niet zelf te zetten. Lijstje klaar welke naam bij welk bandje hoort en klaar.
blacky

Bericht door blacky »

Crutz schreef: 23 mei 2025, 15:22
blacky schreef: 23 mei 2025, 15:19 gisteravond om 23.10 uur bericht dat de chipper maandag 26 mei om 10 uur op de stoep staat. Juist een dag en tijd dat het niet kan. Als je dan belt is er geen mogelijkheid tot verplaatsen want de roosters worden een week van te voren gemaakt. Schiet mij maar lek ik krijg gewoon een paar dagen voor dien bericht en dan kan er niets geschoven worden. Als je mij eerder bericht geeft kan ik misschien wat doen en regelen maar nu niet.

Waarom kan / durft de oppas dit niet. Die hoeft de chip niet zelf te zetten. Lijstje klaar welke naam bij welk bandje hoort en klaar.
Tja zo zou ik ook denken maar bij een tepel ontsteking van Phoebe volgt al een paniek aanval. Ze is lief en een goede oppas maar mentaal niet sterk. Wij weten dat en kunnen er mee om gaan. Maar in dit soort gevallen heel lastig
Crutz

Bericht door Crutz »

blacky schreef: 23 mei 2025, 15:26
Crutz schreef: 23 mei 2025, 15:22

Tja zo zou ik ook denken maar bij een tepel ontsteking van Phoebe volgt al een paniek aanval. Ze is lief en een goede oppas maar mentaal niet sterk. Wij weten dat en kunnen er mee om gaan. Maar in dit soort gevallen heel lastig
Een tepelontsteking is ook wel intenser dan chippen ;-)
Plaats reactie