Zillion eet niet goed/genoeg.

S.V.
Posts in topic: 10

Zillion eet niet goed/genoeg.

Bericht door S.V. »

En dat nu al voor een week of 3,( hij eet dus wel maar beduidend minder) dus straks even naar de dierenarts, na laten kijken en hopelijk kunnen ze er iets van bakken en heb ik straks een diagnose ergens voor, maar het kan natuurlijk aan van alles en nog wat liggen. Verder heeft die gast nergens last van lijkt het, is gewoon zichzelf een luie corso, die gewoon blij is en serieus kan kijken, maar het is wel een hond die altijd al vond dat hij niet genoeg in zijn bak had en nu gaat die zelfde inhoud van die bak 3 dagen mee.. Ik ben heel nieuwsgierig wat en of er iets uit gaat komen. Maar al met al maak ik me best zorgen om hem
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 1

Re: Zillion eet niet goed/genoeg.

Bericht door Marc »

Ja dat zou mij ook zorgen geven. Hoop dat het meevalt. Sterkte en succes.
Afbeelding
DexSaarSophie
Posts in topic: 2

Bericht door DexSaarSophie »

Sterkte bij de dierenarts. Ik hoop dat het allemaal mee valt.
Nanna

Bericht door Nanna »

Heeft ie niet gewoon last van de warmte?
Afbeelding
S.V.

Bericht door S.V. »

Nanna schreef: 15 mei 2025, 10:46 Heeft ie niet gewoon last van de warmte?
Nu al ruim drie weken lang terwijl hiervoor heeft hij nooit last gehad, en ik zou dan ook qua gedrag misschien iets verwachten van hijgen of sloom, en dat is er niet. hij is nu 6 jaar, oud en het kan van alles zijn, misschien moeten ze maar wat bloed werk verrichten of zo als er fysiek niet gelijk iets te vinden is :idea: ik weet ut niet meer namelijk..
Afbeelding
DexSaarSophie

Bericht door DexSaarSophie »

Je kent je hond het beste dus goed als je het niet vertrouwd dat je naar de dierenarts gaat. Het kan echt van alles zijn dus meer dan sterkte wensen kan ik niet. En voor je duimen dat het mee valt.
Mo-yi
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Ik herken de zorgen..hopelijk meer duidelijkheid straks
Afbeelding

2011-2025
thom
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Succes bij de DA met je grote vriend. :ok: :ok:
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
Annets

Bericht door Annets »

Misschien iets in zijn bek of aan zijn gebit.
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
S.V.

Bericht door S.V. »

Nou hij is nagekeken, ook gebit, temperatuur, ( hij is iets van 3 kilo afgevallen dus hij levert wel in, maar niet heel hard gelukkig) gezien de klachten dacht de dierenarts aan zijn maag, maar er is eigenlijk niets te voelen of zo, dus nu eerst kijken met maagzuur remmers of hij daar goed op reageert, is het niet beter met 2 weken dan moet ik terug met hem en dan gaan we verder kijken. Dierenarts dacht eerst aan loops teefje in de buurt, maar zelfs toen Panda loops was had hij van alles aan zijn oren, maar vreten deed hij wel, dus die gaat niet echt op zeg, maar. eigenlijk hoop ik dat hij nu opknapt en dat het dan klaar is, maar het kan ook heliobacter zijn en dan moet hij nog een ab kuur voor zijn maag eventueel.
Afbeelding
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Hier zal je nu niet zoveel aan hebben, aangezien je een behandeling bij de dierenarts bent gestart.
Iemand heeft dit een keer gedeeld (hier op het forum?): satin balls.
https://schotseherdervrienden.nl/wp-con ... ewicht.pdf
Maart
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ik zou nooit zomaar op goed geluk maagzuurremmers geven, een tekort aan maagzuur komt immers meer voor (maar geeft idem symptomen helaas). Als er al een tekort is & je gooit er nog eens extra remmers bovenop, krijg je nog meer ellende, zeker als de volgende stap dan op goed geluk maar met AB erin gooien is.

Hopelijk helpt het natuurlijk wel! Ik wil persoonlijk zelf alleen geen adviezen van dierenartsen meer die zomaar wat proberen.
S.V.

Bericht door S.V. »

Het is vaak niet zozeer dat er te weinig maagzuur is maar dat de kwaliteit van het maagzuur te wensen overlaat, ik hoop samen met de DA dat dit hem even rust geeft en dat hij kan eten. en hopelijk kan zijn lichaam dan de oorzaak aanpakken maar dan wel met voedingstoffen in zijn systeem. gaat het niet goed dan zit ik er volgende weer zo weer hoor. vervelende is dat ze dan meer intensief bezig moeten zijn en eventueel ook in de maag willen kijken en ik ben er niet zo heel erg gek op zeg maar... maar als het nodig is dan is dat maar zo. dan gaan ze ook bloedbeeld nakijken enz, maar hopelijk is het allemaal niet nodig..Ik vind het wel fijn om dit even te proberen. als hij pijn heeft door bijv een maagzweer of zo dan zou dit al dan niet tijdelijk iets moeten doen.
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Een maagzuurremmer belemmert ook de opname van vitamines, dus helemaal geweldig lijkt het idee me niet zonder verder onderzoek.
Misschien helpt het die twee weken en is het klaar.
Anders zou ik liever een heel uitgebreid bloedonderzoek doen.

Ik vroeg me af of hij afviel. want minder zin in eten kan ook komen omdat hij het niet nodig heeft.
Maar je schrijft dat er 3 kilo af is, dus er is wel "iets" aan de hand.
Afbeelding
S.V.

Bericht door S.V. »

Ja er is zeker iets aan de hand, als het wel helpt die maagzuurremmers, maar het komt weer terug als die maagzuurremmers stoppen dan is het toch zaak om die maag eens wat verder te bekijken met echo of zo, bloedwerk kan dan ook gelijk gedaan worden, dat is ook minimaal invasief, komt er niets uit dan eventueel een laparoscopisch onderzoek van de maag, maar ik hoop eigenlijk dat het niet nodig zal zijn. ik kijk het even een weekje aan, Ik heb volgende week vrijdag een nachtdienst dus dan zou ik overdag nog weer een keer heen kunnen als het nodig is. ik hou hem strak in de gaten.
Er is vandaag wat dat betreft best wel een hoop besproken van wat er mogelijk nog nodig kan gaan zijn als dit niet werkt.
Afbeelding
S.V.

Bericht door S.V. »

Kleine hoeveelheden, koekjes en zo neemt hij prima, de hoeveelheden die hij tot zich neemt in de gewone maaltijd is niet o.k en ja als ik thuis ben kan ik best meerdere keren op een dag voeren, mijn probleem daarmee is dat er iets toch off is. een hond die altijd vreet wat dan ook, die rustig een penslap van 2 kilo weg werkt, vreet nu ongeveer 400 gram max per keer. het klopt niet zeg maar.
Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

S.V. schreef: 16 mei 2025, 01:26 Kleine hoeveelheden, koekjes en zo neemt hij prima, de hoeveelheden die hij tot zich neemt in de gewone maaltijd is niet o.k en ja als ik thuis ben kan ik best meerdere keren op een dag voeren, mijn probleem daarmee is dat er iets toch off is. een hond die altijd vreet wat dan ook, die rustig een penslap van 2 kilo weg werkt, vreet nu ongeveer 400 gram max per keer. het klopt niet zeg maar.
Maagzuurremmers en vers is meestal geen goede combi
Dus weet niet wat je nu voert?
S.V.

Bericht door S.V. »

op dit moment zo ongeveer van alles door elkaar, vers, gestoomd, brok, gewoon alles wat altijd goed ging, misschien iets meer gestoomd in verhouding want dat is een soort van voor verteerd zeg maar. Vanmorgen heeft ie trouwens wel prima gegeten zijn bak was binnen een minuut leeg, terwijl de laatste weken was er na 10 minuten nog een hele laag over. hij heeft gisteren de eerst maagzuur remmer gehad, Ik hoop dat dit een voorbode is, want dan is zijn maag het probleem en niet iets van organen die het niet meer lekker doen of zo. Wat niet wil zeggen dat een maag niet een groot probleem kan zijn als er iets kwaadaardigs groeit, wat ik niet hoop.. voor nu even afwachten hoe het morgen gaat..
Afbeelding
S.V.

Bericht door S.V. »

Ik hoop het ook.. ik duim ook heel hard
Afbeelding
EchoMira
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

DexSaarSophie schreef: 15 mei 2025, 11:04 Je kent je hond het beste dus goed als je het niet vertrouwd dat je naar de dierenarts gaat
Mee eens.

Maar valt hij nou af of niet? Is hij sterk? Slaapt hij meer? Of juist niet.
Zolang je niets geks aan je hond ziet...
EchoMira
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

CatnDog schreef: 15 mei 2025, 13:56 Hier zal je nu niet zoveel aan hebben, aangezien je een behandeling bij de dierenarts bent gestart.
Nee maar dit is wel een reliek. Net als "het bottendocument".

Ik heb ze wel eens gemaakt en Dapper lag meteen de hele dag naast me of hij er nog een mocht. Extreem mager is hij daarna nooit meer geweest.
Maar brood met ei werkt ook. Ik ken echt niet een hond die een pita uitsmijter niet blieft.
En dan niet zozeer vaak maar veel per keer.
Mo-yi
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

ik ga morgen ook eens satinballs maken dnek ik, ben gewoon benieuwd en extra's kan hier geen kwaad.
voor stroop, kan appelstroop ook staat er?
Afbeelding

2011-2025
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

EchoMira schreef: 18 mei 2025, 22:20
CatnDog schreef: 15 mei 2025, 13:56 Hier zal je nu niet zoveel aan hebben, aangezien je een behandeling bij de dierenarts bent gestart.
Nee maar dit is wel een reliek. Net als "het bottendocument".

Ik heb ze wel eens gemaakt en Dapper lag meteen de hele dag naast me of hij er nog een mocht. Extreem mager is hij daarna nooit meer geweest.
Maar brood met ei werkt ook. Ik ken echt niet een hond die een pita uitsmijter niet blieft.
En dan niet zozeer vaak maar veel per keer.
Bedankt! Het bottendocument kende ik nog niet. Is dat dit?
http://www.barf-natuurlijk.nl/barf/barf_bottendoc1.html
S.V.

Bericht door S.V. »

Kimmie schreef: 19 mei 2025, 09:06 Eet Zillion al beter?
Hij eet zijn bak leeg, maar niet zo snel als ik van hem gewent ben, zal aan het einde van de week even de dierenarts mailen dat ik in ieder geval even meer onderzoek wil naar zijn maag, daar lijk toch het probleem te liggen en hij kan niet de rest van zijn leven aan de omeprazol blijven dus dit wordt nog vervolgt zeg maar.
Afbeelding
S.V.

Bericht door S.V. »

Hij staat af en toe dat ik denk van hmmmm :hmmm: het is niet overduidelijk en of vaak maar het is er wel, dus ja ik ga hier nog even verder op in voor nu eet hij en valt niet meer af, dus we weten nu wel waar we moeten zoeken en dat is een voordeeltje, soms is het best handig om even gematigd te beginnen en zo te gaan kijken van wat doet het .
Afbeelding
Plaats reactie