Zoekt baas-draadje
-
Gonniepony
- Posts in topic: 6
Re: Zoekt baas-draadje
https://www.facebook.com/share/p/19119WuMBz/
Ik vindt dit een mooie hond
Helaas zit hij nog steeds in het gastgezin in Portugal
Ik vindt dit een mooie hond
Helaas zit hij nog steeds in het gastgezin in Portugal
Ik vind dit een heel erg mooi hondje. Klein maar kwa uiterlijk groot en berghond achtig. Voldoet volledig aan mijn beeld van een mooie bastaard.
https://link.marktplaats.nl/m2265872971 ... ialbuttons

- Mo-yi
- Posts in topic: 24
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
ja daar val ik ook wel voorMarc schreef: 14 mei 2025, 11:24 Ik vind dit een heel erg mooi hondje. Klein maar kwa uiterlijk groot en berghond achtig. Voldoet volledig aan mijn beeld van een mooie bastaard.
![]()
2011-2025
Wat mij wel tegen staat is de enorm gestresste uitstraling. Zal geen kant en klaar hondje zijn.Mo-yi schreef: 14 mei 2025, 11:27ja daar val ik ook wel voorMarc schreef: 14 mei 2025, 11:24 Ik vind dit een heel erg mooi hondje. Klein maar kwa uiterlijk groot en berghond achtig. Voldoet volledig aan mijn beeld van een mooie bastaard.
![]()
![]()
- Mo-yi
- Posts in topic: 24
- Welke: Malamute-husky
Ze benoemen al wat angst bij haar. Het kan zomaar zijn dat dat heel erg meevalt, eenmaal wat stabiliteit, maar ik blijf dat ook wel een lastige vinden. Zeker als ze zo ver weg zijn, je kan er iet even heen om zelf wat te gaan wandelen en in te schatten.Marc schreef: 14 mei 2025, 11:31Wat mij wel tegen staat is de enorm gestresste uitstraling. Zal geen kant en klaar hondje zijn.Mo-yi schreef: 14 mei 2025, 11:27ja daar val ik ook wel voorMarc schreef: 14 mei 2025, 11:24 Ik vind dit een heel erg mooi hondje. Klein maar kwa uiterlijk groot en berghond achtig. Voldoet volledig aan mijn beeld van een mooie bastaard.
![]()
![]()
2011-2025
- Diana
- Posts in topic: 7
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Inderdaad een knappe verschijning!Frootje schreef: 13 mei 2025, 22:34 https://www.blauwe-kruis.be/dieren/sage/
Wat een prachtige hond.![]()

Ik volg iemand op YouTube, die heeft zijn hond van die stichting. Ook een Duitse herder mix erin. Superleuke en vrije hond. Luistert ook perfect.Marc schreef: 13 mei 2025, 19:37Erg leuke hondjes. Ik val wel op die mixen met Duitse herder erin.Jackira schreef: 11 mei 2025, 14:42 Deze pup heeft dezelfde blik als mijn ShiraZe lijkt er ook een beetje op. Maar het kan niet, ik moet echt verstandig zijn maar dat kost me moeite.
![]()
https://www.arcanoah.eu/dieren/dieren_d ... TUOw5BfAsQ

- alinelaila
- Posts in topic: 4
- Welke: Friese Stabij
Ik ook, afschuwelijk zelfs. Toch heb ik een collega die wel zo teksten schrijft (ik werk in een asiel). Dat 1 collega zo teksten schrijft wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen van die organisatie dat dus fantastisch vindt. Maar ik kan moeilijk alles gaan verwijderen en teksten opnieuw schrijven, ik heb het al druk genoeg.
Stichting Kfaaf is er ook zo erg in, inclusief 'grappige' spelfouten. Kotsneigingen.
-
DexSaarSophie
- Posts in topic: 31
En die zit in het asielSabientje schreef: 14 mei 2025, 09:04 Deze dobberman pup reu is nog maar van 11 januari dit jaar.
https://hetblauwekruiskust.be/project/kazan/
![]()
Gut.
Hier kan het er echt niet bij maar die is neem ik aan heeeel snel weg.
-
DexSaarSophie
- Posts in topic: 31
Ook echt een leukerdMarc schreef: 14 mei 2025, 11:24 Ik vind dit een heel erg mooi hondje. Klein maar kwa uiterlijk groot en berghond achtig. Voldoet volledig aan mijn beeld van een mooie bastaard.
![]()
- CatnDog
- Posts in topic: 53
- Welke: Groenendaeler
Het is ook lastig om je collega daar over aan te spreken. Bovendien vinden bepaalde mensen dat misschien juist leuk en worden de honden met z'n spreek-tekst eerder geplaatst. Ik ben eigenlijk stiekem wel benieuwd naar de cijfers.alinelaila schreef: 14 mei 2025, 15:33Ik ook, afschuwelijk zelfs. Toch heb ik een collega die wel zo teksten schrijft (ik werk in een asiel). Dat 1 collega zo teksten schrijft wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen van die organisatie dat dus fantastisch vindt. Maar ik kan moeilijk alles gaan verwijderen en teksten opnieuw schrijven, ik heb het al druk genoeg.
Stichting Kfaaf is er ook zo erg in, inclusief 'grappige' spelfouten. Kotsneigingen.
Als de hond echt leuk is zou zo'n tekst mij er ook niet van weerhouden om voor die hond te gaan.
Ik neem aan dat de spelfouten er niet opzettelijk in worden gezet.
-
EchoMira
- Posts in topic: 114
- Honden: 3
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Het is toegestaan als je echt vanuit de hond spreekt.
"Ik ben Bo. Ik ben een grote jongen aan het worden. Ik heb nog niet zoveel geleerd maar heb wel veel instinct. Ik ben heel waaks en kan 100% met kleuters maar niet met bezoekende mannen die op mijn bank willen zitten.
A propos, alles is sowieso van mij. Wat dat betreft kun je net zo goed een ijsbeer nemen. Ik onderhandel
niet over mijn heimat. Ik kom niet aan jouw stinkende afstandbediening, jij komt niet aan mijn kong.
Ik ruik het als een teef drie straten verderop loops is en dan ga ik de hele nacht naar haar roepen. En ik wens daarom niet gecastreerd te worden."
Dan praat je vanuit de hond, toch?
Maar ja, daar begint niemand aan. Het moet gedebiliseerd worden.
Een gouden mandje is dan een bench in de keuken van Karin.
Mij maakt het niks uit hoe een hond gepresenteerd wordt. Als ik de hond wil neem ik hem. Ongeacht de manier van presenteren of asiel of stichting die hem aanbiedt.
Ik koop gewoon de hond. Als je in de AH loopt en er staat een hamster te krijsen dat je twee komkommers voor de prijs van een kan kopen doe je het toch ook gewoon?
Haaaamsteruuuuh....
Dus het interesseert mij geen drol wie de advertentie scheef en hoe. Als ik die hond wil neem ik hem.
Ik koop gewoon de hond. Als je in de AH loopt en er staat een hamster te krijsen dat je twee komkommers voor de prijs van een kan kopen doe je het toch ook gewoon?
Haaaamsteruuuuh....
Dus het interesseert mij geen drol wie de advertentie scheef en hoe. Als ik die hond wil neem ik hem.
- Loraine
- Posts in topic: 18
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik weet niet eens meer hoe Mahdutje werd omschreven, ik zag op één vd foto's die erbij geplaatst was een bepaalde oogopslag die me aantrok, scrollde terug en zag in de omschrijving een hondje waar met wat werk veel potentie in zat om er een heel fijn maatje van te maken.
En na wat opstartproblemen is dat ook helemaal uitgekomen.
Hij was toentertijd op zijn leeftijd na (ik zocht vanaf 2 jaar, hij was 9 maanden) ook wat ik toen zocht in een hond.
Ik zocht een in de basis gezonde hond die met katten en visite om kan gaan, geen hondagressie maar geschikt om overal bij te gooien hoefde ook niet, zindelijk, geen grote sloperd, (na opbouwen) moest hij een uurtje of 2-3 alleen thuis kunnen zijn wanneer nodig, formaat maakte niet heel veel uit maar liever geen micro of reus, geschikt om overal en nergens mee naartoe te nemen en als er cursussen en sport mee gedaan kon worden zou dat leuk zijn.
Nu, ruim 7,5 jaar later blijkt hij alsnog niet aan een deel vd wensen te voldoen maar het zijn, op de gezondheid na, geen dingen waar ik hem om zou hebben laten schieten.
Het is gewoon een ontzettend leuke hond waar ik met een blik al precies weet wat hij gaat uitspoken en dan al kan stoppen door zachtjes te zeggen 'doe maar niet vent'
en waarbij ik weet wat zijn brommeltjes en kreunzeurjengeltjes betekenen. 
En na wat opstartproblemen is dat ook helemaal uitgekomen.
Hij was toentertijd op zijn leeftijd na (ik zocht vanaf 2 jaar, hij was 9 maanden) ook wat ik toen zocht in een hond.
Ik zocht een in de basis gezonde hond die met katten en visite om kan gaan, geen hondagressie maar geschikt om overal bij te gooien hoefde ook niet, zindelijk, geen grote sloperd, (na opbouwen) moest hij een uurtje of 2-3 alleen thuis kunnen zijn wanneer nodig, formaat maakte niet heel veel uit maar liever geen micro of reus, geschikt om overal en nergens mee naartoe te nemen en als er cursussen en sport mee gedaan kon worden zou dat leuk zijn.
Nu, ruim 7,5 jaar later blijkt hij alsnog niet aan een deel vd wensen te voldoen maar het zijn, op de gezondheid na, geen dingen waar ik hem om zou hebben laten schieten.
Het is gewoon een ontzettend leuke hond waar ik met een blik al precies weet wat hij gaat uitspoken en dan al kan stoppen door zachtjes te zeggen 'doe maar niet vent'
- alinelaila
- Posts in topic: 4
- Welke: Friese Stabij
Er zijn inderdaad heel veel mensen die het fantastisch vinden, die teksten vanuit de hond. We krijgen er wel eens complimenten over zelfsCatnDog schreef: 14 mei 2025, 16:55Het is ook lastig om je collega daar over aan te spreken. Bovendien vinden bepaalde mensen dat misschien juist leuk en worden de honden met z'n spreek-tekst eerder geplaatst. Ik ben eigenlijk stiekem wel benieuwd naar de cijfers.alinelaila schreef: 14 mei 2025, 15:33Ik ook, afschuwelijk zelfs. Toch heb ik een collega die wel zo teksten schrijft (ik werk in een asiel). Dat 1 collega zo teksten schrijft wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen van die organisatie dat dus fantastisch vindt. Maar ik kan moeilijk alles gaan verwijderen en teksten opnieuw schrijven, ik heb het al druk genoeg.
Als de hond echt leuk is zou zo'n tekst mij er ook niet van weerhouden om voor die hond te gaan.
Ik neem aan dat de spelfouten er niet opzettelijk in worden gezet.Ik krijg dan ook meteen de neiging om ze te corrigeren, maar niet iedereen is goed in spelling, dus ik kan het de auteurs wel vergeven. Een typische fout die ik veel langs zie komen: Hij/zij verdiend een gouden mandje.
Of een hond sneller geplaatst wordt met zo'n tekst durf ik niet te zeggen. Er speelt zoveel meer mee (ras, leeftijd, gedrag, goede foto's).
Nee, qua spelfouten bedoel ik bij bijvoorbeeld stichting Kfaaf het volgende:
Watte heppie gij nou ommel nekkie?". Blaft Noeki als ze eM'tje aankijkt. Met verdrietige oogjes kijkt eM'tje terug, maar geeft geen blaf. "Datte isse koon of sheem”. Fluistert Sam Sam, onze koning van de jungle, in plaats van eM'tje.
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 5
een cursus Nederlandse taal kan geen kwaad. wat een kleutertaal, daar trapt toch niemand in?alinelaila schreef: 15 mei 2025, 11:22Er zijn inderdaad heel veel mensen die het fantastisch vinden, die teksten vanuit de hond. We krijgen er wel eens complimenten over zelfsCatnDog schreef: 14 mei 2025, 16:55Het is ook lastig om je collega daar over aan te spreken. Bovendien vinden bepaalde mensen dat misschien juist leuk en worden de honden met z'n spreek-tekst eerder geplaatst. Ik ben eigenlijk stiekem wel benieuwd naar de cijfers.alinelaila schreef: 14 mei 2025, 15:33
Ik ook, afschuwelijk zelfs. Toch heb ik een collega die wel zo teksten schrijft (ik werk in een asiel). Dat 1 collega zo teksten schrijft wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen van die organisatie dat dus fantastisch vindt. Maar ik kan moeilijk alles gaan verwijderen en teksten opnieuw schrijven, ik heb het al druk genoeg.
Ik neem aan dat de spelfouten er niet opzettelijk in worden gezet.Ik krijg dan ook meteen de neiging om ze te corrigeren, maar niet iedereen is goed in spelling, dus ik kan het de auteurs wel vergeven. Een typische fout die ik veel langs zie komen: Hij/zij verdiend een gouden mandje.
![]()
Of een hond sneller geplaatst wordt met zo'n tekst durf ik niet te zeggen. Er speelt zoveel meer mee (ras, leeftijd, gedrag, goede foto's).
Nee, qua spelfouten bedoel ik bij bijvoorbeeld stichting Kfaaf het volgende:Watte heppie gij nou ommel nekkie?". Blaft Noeki als ze eM'tje aankijkt. Met verdrietige oogjes kijkt eM'tje terug, maar geeft geen blaf. "Datte isse koon of sheem”. Fluistert Sam Sam, onze koning van de jungle, in plaats van eM'tje.![]()
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Het is ongetwijfeld een hond die bij je moet passen en ik heb het vermoeden dat dat hier niet het geval zou zijn.EchoMira schreef: 13 mei 2025, 23:17 Dat is een prachtige hond. Maar wat ga je ermee doen?
Die wil twee keer per dag een uur wandelen en dan savonds bij te TV voetballen slopen. En in het weekend moet je naar het strand.
Op zich heerlijk maar ga jij dat doen?
Ben je zo extreem energiek met een lege agenda?
Die preek aan het eind van de advertentie trouwens. Jezus. Waarom?
Ik heb overigens nog steeds een beetje een trauma van de strenge selectie waar ik doorheen moest voor Froo (terwijl verder niemand haar wilde), en de manier waarop ik dan alles in drievoud moet gaan lopen verantwoorden. Ik vind het idee van een gedumpt hondje een huis geven fantastisch (al kan het niet meer want ik wil sowieso geen twee honden meer), maar dat houdt me wel echt tegen om het nog eens te doen. Fokkers zullen natuurlijk ook willen weten hoe de hondjes terechtkomen, maar toch vond ik dat beide keren een veel betere ervaring.
Volgens mij heb je eerder iets van deze stichting gedeeld want dit komt me bekend voor.alinelaila schreef: 15 mei 2025, 11:22 Nee, qua spelfouten bedoel ik bij bijvoorbeeld stichting Kfaaf het volgende:Watte heppie gij nou ommel nekkie?". Blaft Noeki als ze eM'tje aankijkt. Met verdrietige oogjes kijkt eM'tje terug, maar geeft geen blaf. "Datte isse koon of sheem”. Fluistert Sam Sam, onze koning van de jungle, in plaats van eM'tje.![]()

-
EchoMira
Frootje schreef: 15 mei 2025, 20:19 Het is ongetwijfeld een hond die bij je moet passen en ik heb het vermoeden dat dat hier niet het geval zou zijn.Maar mooi vond ik hem wel.
Jaaa, prachtig!
Ik denk trouwens best dat je die kan hebben.
Ik vind het idee van een gedumpt hondje een huis geven fantastisch (al kan het niet meer want ik wil sowieso geen twee honden meer), maar dat houdt me wel echt tegen om het nog eens te doen.
Ik niet. Ik vind niets aan honden dumpen leuk.
Ik wil dat elke pup opgroeit met een goede liefhebbende zorgende baas.
Geen happy end maar gewoon een happy life.
De honden zelf verdienen natuurlijk de wereld maar ik vind wat het nu geworden is, een bewust aangefokte voorraad van verwaarloosde honden die mensen recreatief al dan niet kunnen "redden", consumeren voor wie weet waar ik op doel, echt een misstand.
Dat is een vertrouwensbreuk tussen mens en hond. Er horen geen dodingsstations te zijn behalve als ze alle honden die niet verzorgd worden doden en er dus geen nieuwe aanvoer is. Maar dat is heel bewust wel zo.
Het is een verdienmodel om pups onder aanhangers en kliko's vandaan te harken en te verpatsen.
Ik ben inmiddels oud. Ik heb al 37 jaar eigen honden en al die 37 jaar hebben we het al over een eindeloze stroom oepshondjes waar niemand echt voor zorgt. De achter-, achter-, achterkleinkinderen van de honden die we in de jaren negentig al aan het redden waren.
Het slaat gewoon nergens op en ik weiger om ook maar één aspect van dat grove schandaal leuk te vinden.
De honden zelf zijn vaak fantastisch maar je krijgt er van mij geen rooie cent voor. En al helemaal geen 390 euro voor een zieke hond en een vervalst entingsboekje.
Ik doe niets met een stichting. Nooit meer.
Juist omdat ik van honden hou.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ja, dat is wel waar, ik ben een beetje een weekdier en wens voor al die honden inderdaad gewoon een fijne plek, maar het voelt zeker een beetje als dweilen met de kraan open. Andere landen blijven ze adopteren en dat helpt natuurlijk die hondjes (hoewel er echt honden naar Nederland komen waarvan ik me afvraag of die zich nou zo geholpen voelen, niet iedere hond kan hier aarden en misschien moeten we dat ook niet willen
), maar als je kijkt naar het grotere geheel is De Zwerfhond nog altijd niet geholpen. Als ik me er nog eens lullig over voel dat Froo echt mijn laatste zwerver is doneer ik wel aan een castratie-campagne.

-
EchoMira
Ook niet. Ik ga wel op vakantie en dan regel ik het zelf.
Pak een hond van de straat, schrijf hem op je naam, chippen en ontwormen en laat hem castreren....en dan laat je hem weer achter op straat?
Hoe is dat een goed idee?
Het is allemaal zó in de marge en niet gericht op het voorkomen van hondenleed.
Ik wil gewoon helemaal geen zwerfhonden en ik verwacht van iedereen die geld aanneemt dat ze een aanzienlijke bijdrage leveren aan het oplossen van het basisprobleem.
Spaanse broodverwaarlosfok zit hier ook in het asiel.
Gebrekkige jongvolwassen dieren die dagelijks met een groep toeristen uit wandelen moet. Die staan dan langs een landweggetje een totaal verwarde hond te leren hoe ze met voorbijrijdende auto's moeten dealen. En morgen weer met iemand anders.
Mijn hart huilt als ik het zie. Het is net zo'n sos kinderdorp waar de kolonisten mogen komen spelen.
En dan te bedenken dat de betovergootouders van die honden al in beeld waren en daar allemaal ook voor betaald is om het te laten stoppen. Wat een zigeunerhandel. Bah.
Pak een hond van de straat, schrijf hem op je naam, chippen en ontwormen en laat hem castreren....en dan laat je hem weer achter op straat?
Hoe is dat een goed idee?
Het is allemaal zó in de marge en niet gericht op het voorkomen van hondenleed.
Ik wil gewoon helemaal geen zwerfhonden en ik verwacht van iedereen die geld aanneemt dat ze een aanzienlijke bijdrage leveren aan het oplossen van het basisprobleem.
Spaanse broodverwaarlosfok zit hier ook in het asiel.
Gebrekkige jongvolwassen dieren die dagelijks met een groep toeristen uit wandelen moet. Die staan dan langs een landweggetje een totaal verwarde hond te leren hoe ze met voorbijrijdende auto's moeten dealen. En morgen weer met iemand anders.
Mijn hart huilt als ik het zie. Het is net zo'n sos kinderdorp waar de kolonisten mogen komen spelen.
En dan te bedenken dat de betovergootouders van die honden al in beeld waren en daar allemaal ook voor betaald is om het te laten stoppen. Wat een zigeunerhandel. Bah.
Ik mis wel nuance en als je je verdiept zit er absoluut geen fok achter gericht op de buitenlandse markt. Er worden in Roemenië geen straathonden gefokt voor stichtingen. Er zijn prachtige documentaires over en bij interesse zou ik zeggen kijk die eens.
Deze is erg goed. Laat zien hoe het leed ontstaat. Hoe weinig er tegen te doen is en hoe erg de betreffende honden geholpen zijn.
De broodfok die werkelijk op de West Europese markt gericht is is die van rashonden. Maar die komen als pup en daar zit een verdienmodel achter. De honden uit bv Roemenië gaan een heel traject door. Op 400 euro is daar echt niks aan te verdienen en veel van die mensen offeren hun leven op om honden te helpen.
Want dat kan ook hè? Dat het gewoon helpen is van honden. En waarom mag dat niet?
Mocht iemand die echte interesse hebben en Duits spreken dan is dit een hele mooie documentaire over hoe ze daar aan hun honden komen. Wat het betekent voor die honden om in een staatsasiel te komen en wat het betekent voor een hond daar om daar weg te kunnen gaan.
Ik vind dat er wel realistisch kritisch mag worden gekeken. Duurt een uur bijna en was afgelopen zondag op tv op de wdr.
Deze is erg goed. Laat zien hoe het leed ontstaat. Hoe weinig er tegen te doen is en hoe erg de betreffende honden geholpen zijn.
De broodfok die werkelijk op de West Europese markt gericht is is die van rashonden. Maar die komen als pup en daar zit een verdienmodel achter. De honden uit bv Roemenië gaan een heel traject door. Op 400 euro is daar echt niks aan te verdienen en veel van die mensen offeren hun leven op om honden te helpen.
Want dat kan ook hè? Dat het gewoon helpen is van honden. En waarom mag dat niet?
Mocht iemand die echte interesse hebben en Duits spreken dan is dit een hele mooie documentaire over hoe ze daar aan hun honden komen. Wat het betekent voor die honden om in een staatsasiel te komen en wat het betekent voor een hond daar om daar weg te kunnen gaan.
Ik vind dat er wel realistisch kritisch mag worden gekeken. Duurt een uur bijna en was afgelopen zondag op tv op de wdr.
-
EchoMira
Tuurlijk mag het.Marc schreef: 16 mei 2025, 08:35 Want dat kan ook hè? Dat het gewoon helpen is van honden. En waarom mag dat niet?
Ik constateer alleen dat de helft van de herplaatsers die ik uit asiels en stichtingen ken achteraf een gedragsmatige of medische gebruiksaanwijzing van jewelste had waar ik nooit aan begonnen was als ik het had geweten. En dat is iets anders dan spijt hebben want dat heb ik niet. Dapper was mijn wereldhondje en Cleo was ook hartstikke lief en leuk. Maar dat doet niets af aan het feit dat je of voorgelogen wordt of dat ze gewoon geen flauw idee hebben hoe het met die hond zit. Beide vind ik onacceptabel.
Ik hoef er nooit meer iets van.
Dat de rashondenfok geen haar beter is ben ik trouwens gewoon met je eens. Maar daar neem ik ook geen herplaatser van als ik hem zelf niet ken of uitgebreid mag komen kennis maken. Misschien wel drie keer.
Hoe de wolventruienkliek het allemaal bedoeld had interesseert me niet. Daar lig ik niet mee op de bank en ik hoef er ook niet mee op slechtnieuwsgesprek bij de dokter dus wat Cynthia allemaal beweegt doet niet ter zake. Prima dat je je leven op offert. Ik zeg top. Maar het verandert helemaal niets aan het feit dat honden uit een verwaarloosde situatie nou eenmaal geen uitblinkers in (mentale) gezondheid zijn.
Ik zie geen romantiek in ellende. Ik hoef zelf ook geen redder te zijn.
Ik koop geen kreupele fjord of bijtende manegemerrie. Ik wil een leuk paard. Een gezond en gelukkig paard waar ik zelf vooral heel veel plezier aan beleef. Ook gewoon een gouden mandje maar dan zonder de voorafgaande smartlap.
Dat rescuegeneuzel is niet aan me besteed.
Ik vind het trouwens vermoeiend dat alles wat niet alleen maar ja knikken tegenwoordig ineens ongenuanceerd is.
Je mag toch gewoon iets niet willen? En zeggen waarom?
Ik heb duizenden euro's uitgegeven aan Cleo's ziek zijn, jarenlang met een agressieve hond gelopen die ik niet had gezocht als het asiel het me had verteld. Hoezo geen nuance nadat ik het bloedsnot van mijn hond jaren lang van de muren af heb lopen schrobben? Als iemand weet hoezeer het mis kan gaan ben ik het wel.
Wie ben ik eindeloos begrip verschuldigd?
Bovendien vind ik het allerergste dat er nog steeds structureel totaal verwaarloosde honden rondlopen. Terwijl dat alles behalve een onoplosbaar probleem is.
Als je er 10.000 per jaar vergast en er nog 10.000 laat lopen om weer 40.000 puppies aan te fokken dan is dat gewoon een beleidskeuze. Dat is niet per ongeluk.
Spanje is geen derdewereldland dat niet bij machte is om gewoon bijna alle zwerfhonden op te ruimen.
Maak er een mooi 10 jarenplan van. Dan had je het tussen 1995 en 2005 gewoon geregeld gehad.
Er is niets wezenlijk anders aan spanje dan aan frankrijk. Daar heb je ook geen boordevolle asiels. Oostenrijk niet. Zwitserland niet. Maar steek de pyreneeen over en het kan ineens niet meer?
Ook hier op het forum is het gewoon gezegd hoor. Dat het "fijn is dat er een voorraad honden voor de consument is."
Tja, als mensen het kopen blijven mensen de aanvoer garanderen. Kun je het wel of geen fok noemen maar je teef op straat laten lopen is genoeg keuze om pups te laten komen. En die pups gaan naar het lokale asiel waarvan ze razendsnel "bemiddeld" worden. Voor 400 piek. Die je er niet aan uitgegeven hebt.
Maar goed, ik ben geen rechter of dominee. Ze doen maar lekker. Ik zeg alleen maar dat ik mijn lesje wel heb geleerd. En als nuance betekent dat ik het een zevende keer moet proberen dan ben ik maar ongenuanceerd.
Dat de rest van de hondenwereld net zo verrot is heb je gelijk in maar die honden koop ik ook niet.
- Kells
- Posts in topic: 16
- Welke: Ierse Setters
Nah, er zijn heus wel goede rashondenfokkers, maar om die te vinden moet je wel goed zoeken. Wat al die buitenlandse honden betreft ben ik het met je eens. Het is dweilen met de kraan open.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.