Ja, en dat gebeurt dus ook bij sommige stichtingen.Tineke schreef: 18 mei 2025, 10:57Ik weet van een fokster ( geen herders overigens)die mensen van te voren liet komen , eiste dat de honden getiterd werden en vers aten en het aspirant nieuwe baasje ging daar in mee en kreeg een pup toegewezen.DexSaarSophie schreef: 18 mei 2025, 10:51 Nou eerlijk gezegd denk ik dat dat mee valt. maar toegegeven ik ben niet meer thuis in de herders maar ik denk dat dat niet anders gaat dan bij andere fokkers. Ik geloof echt niet dat ze op basis van wat jij zegt de hond te kunnen bieden jou zullen afwijzen.
Toen kwam er ook nog een verplicht terugkom weekend waar zij niet aan mee wilde werken , toen kreeg ze de pup niet ondanks dat ze alles al had aangeschaft.
Er zijn best wel fokkers die ver gaan , goed kijken waar een pup terecht komt , prima.
Maar eisen over voeding en terug kom weekenden verplicht stellen vind ik persoonlijk wel ver gaan.
Ik hoorde laatst dat iemand was verboden door de stichting om de hond Bravecto te geven (stond als bepaling in het contract). Heus, ik snap de bezwaren tegen Bravecto, maar ik zou dus nooit akkoord gaan met zulke verregaande bemoeienissen, niet van een stichting en niet van een fokker. Dat is aan mij in overleg met mijn dierenarts.