Schattig of zielig.

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Teckel

Schattig of zielig.

Bericht door Teckeltoos »

https://www.facebook.com/share/v/15HEDkmY12/

Ik vind het eigen schattig en zielig tegelijk.
Twijfel of dat direct na de geboorte beter meteen het roze spuitje had moeten hebben. Echter als ik de liefde tussen die man en het hondje zie heeft die pure lol in het leven.

Wat is jullie mening over het in leven willen laten van pups met ernstige aangeboren afwijkingen.
Roept u maar
Afbeelding
CatnDog
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Schattig of zielig.

Bericht door CatnDog »

Ik zie op het filmpje wel een heel blij hondje, maar een hondje met een handicap. Waar de eigenaars dan weer video's van gaan maken om likes/aandacht mee te krijgen.

Ik denk dat het hondje nu haar poten gebruikt op een manier die niet bedoeld is, dus dat ze hier op korte/langere termijn waarschijnlijk problemen mee gaat krijgen. Dat vind ik zielig. Ik hoop dat de eigenaars bereid zijn om haar dan alsnog te laten gaan. Voordat het leven lijden wordt.
Marc
Posts in topic: 11

Bericht door Marc »

Het is een piepklein nager Chihuahuaatje dus dat gaat wel goed met die achterpoten mits het hondje super slank blijft en op zachter ruwe ondergrond leeft. Vaak leren ze zelfs prima lopen zo. Je kan het altijd nog inslapen als dat nodig is. Ik zou het niet laten leven tenzij ik de hele dag vrij was en het goed kon aankijken.
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 2

Bericht door Sterre »

Ik vind het afschuwelijk. Ze valt steeds plat op haar kinnetje. Bah.
Nanna

Bericht door Nanna »

💉
Afbeelding
DexSaarSophie
Posts in topic: 7

Bericht door DexSaarSophie »

Sterre schreef: 19 mei 2025, 15:22 Ik vind het afschuwelijk. Ze valt steeds plat op haar kinnetje. Bah.

Ze valt niet. Ze zakt uit speelse onderdanigheid.
Ja ze is gehandicapt. Maar ze is zelf vrolijk en ervaart hier geen pijn of iets door.
Ze weegt niks dus het is ook geen belasting voor die pootjes. Die gaat overal in de tas mee heen. Hondje is happy en dat is het voornaamste.
Ik weet zelf niet wat ik zou doen, ik denk ook aankijken en als ze gaat lijden dan idd de spuit erin.
Loraine
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Als ik zoiets in een (hypothetisch) door mij gefokt nest zou aantreffen gaat de spuit erin.
Ongeacht formaat op volwassen leeftijd en hoe goed er wellicht mee te leven valt.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Als ik zo'n hondje zou ontdekken tussen de net geboren pups (ik fok niet dus het zal niet snel gebeuren) dan gaat daar direct een spuitje in.
Die wordt dus niet ouder dan 1 dag.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Het is een typisch minichi kwaaltje dus snel kom je ze niet in andere nesten tegen. Bambi type. Ik zie ze regelmatig. Soms ook in iets grotere hondjes die overduidelijk ingeteeld zijn op die Bambi type chi's. En juist bij die hondjes gaat dit wel. Met 4 poten zitten ze ook in tassen en op de arm immers.
Afbeelding
Sterre

Bericht door Sterre »

DexSaarSophie schreef: 19 mei 2025, 15:34
Sterre schreef: 19 mei 2025, 15:22 Ik vind het afschuwelijk. Ze valt steeds plat op haar kinnetje. Bah.

Ze valt niet. Ze zakt uit speelse onderdanigheid.
Ja ze is gehandicapt. Maar ze is zelf vrolijk en ervaart hier geen pijn of iets door.
Ze weegt niks dus het is ook geen belasting voor die pootjes. Die gaat overal in de tas mee heen. Hondje is happy en dat is het voornaamste.
Ik weet zelf niet wat ik zou doen, ik denk ook aankijken en als ze gaat lijden dan idd de spuit erin.
Ze kan dat laatste stukje toch niet tegenhouden met haar achterpootjes. Dat stukje valt ze op haar kinnetje.
Maar goed ieder zijn mening. Ik zou het niet aan kunnen zien.
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Vind het niet echt zielig. Moet wel zeggen als ik zo pup in een zelf gefokt nestje had zou ik het in laten slapen. Maar hier zie ik toch een wel erg vrolijk hondje. En dat hondje vindt zichzelf niet zielig.
Afbeelding

Tanja en Anne
EchoMira
Posts in topic: 5
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Zo'n hondje is toch al niet geschikt om normaal te functioneren. Ook niet met piepkleine voorpootjes.
Maar als je ermee in een tas wil lopen en verder wil vertroetelen en helpen vind ik dat op zich prima.

Ze kan staan en waarschijnlijk ook lopen en dat is weinig minder dan een gewone dwergchihuahua kan.
Prima om je druk te maken over de fysieke toestand van je nafok maar dan fok je dus gewoon helemaal geen chihuahua's.
Hier ineens een of andere random grens trekken vind ik een beetje raar.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 19 mei 2025, 20:46 Zo'n hondje is toch al niet geschikt om normaal te functioneren. Ook niet met piepkleine voorpootjes.
Maar als je ermee in een tas wil lopen en verder wil vertroetelen en helpen vind ik dat op zich prima.

Ze kan staan en waarschijnlijk ook lopen en dat is weinig minder dan een gewone dwergchihuahua kan.
Prima om je druk te maken over de fysieke toestand van je nafok maar dan fok je dus gewoon helemaal geen chihuahua's.
Hier ineens een of andere random grens trekken vind ik een beetje raar.
Denk dat dit beestje meer kan en beter in zijn lijfje zit dan de gemiddelde Basset hound. Dus eens.
Afbeelding
dre

Bericht door dre »

Ik vind er niets van, ik zie wel meer dingen waar ik zelf nooit aan zou beginnen of gelukkig van zou worden en ja ik had dit hondje laten inslapen na de geboorte.

Maar goed, deze mensen zijn helemaal happy met het hondje, hondje lijkt geen pijn te hebben en die mensen doen hun best.

Ik vind er wel wat van dat je het online moet gooien en een eigen kanaal moet hebben om alles te delen over je mismaakte hond, maar hei, ik wordt niet verplicht te kijken gelukkig :F:
Afbeelding
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Ik had het diertje direct na de geboorte in laten slapen. Nu is het een vrolijk springding dat zich prima lijkt te redden, maar hoe gaat dat op langere termijn? Kan het zelfstandig eten en poepen?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Marc

Bericht door Marc »

Ik zou het ook in laten slapen als ik het geboren had laten worden. Maar ik zou het niet inslapen als ik het zo gekregen had. Gek eigenlijk. Dus een net geboren hondje die er zo uitziet bij mij was ook direct naar de dierenarts gegaan. Als iemand die ik ken of ikzelf ineens dit oudere hondje kreeg zou ik het dus aankijken of er bij een ander niet zoveel van vinden. Eigenlijk heel raar
Afbeelding
sonj@

Bericht door sonj@ »

Het is zielig. Het beestje is nu wel heel vrolijk, maar ik was ook voor inslapen gegaan meteen na geboorte.
Omega
Welke: Nu twee echte tollers

Bericht door Omega »

Het beeste staat nu wel te springen rond het baasje, maar kan hij ook wandelen/uitgelaten worden?
Zo'n hondje heeft toch ook energie voor 10 en wil dingen ondernemen, lukt 'm dat, even ergens lekker snuffelen oid.

Op het filmpje is hij blij, maar ik vind het toch sneu en had 'm als hij bij mij geboren zou zijn laten inslapen.
Afbeelding
DexSaarSophie

Als het bij mij geboren zou zijn. Zou niemand weten dat het ooit bestaan heeft en zou het dus laten inslapen.

Maar als het leeft en op wat voor manier dan ook bij mij terecht zou komen dan weet ik het niet en zou ik kijken naar het hondje. Is het happy en heeft het geen pijn. Dan mag het op deze aarde blijven.

Ik zou als ik zwanger zou zijn en tijdens de zwangerschap zou horen dat het kindje echt niet in orde zou zijn dan zou ik het ook afbreken.
Marc

Bericht door Marc »

DexSaarSophie schreef: 20 mei 2025, 10:45 Als het bij mij geboren zou zijn. Zou niemand weten dat het ooit bestaan heeft en zou het dus laten inslapen.

Maar als het leeft en op wat voor manier dan ook bij mij terecht zou komen dan weet ik het niet en zou ik kijken naar het hondje. Is het happy en heeft het geen pijn. Dan mag het op deze aarde blijven.

Ik zou als ik zwanger zou zijn en tijdens de zwangerschap zou horen dat het kindje echt niet in orde zou zijn dan zou ik het ook afbreken.
Waarom zou je het hondje doden en verzwijgen als het in een nest bij jou zou liggen?
Afbeelding
DexSaarSophie

Nou niet bewust verzwijgen maar gewoon niet benoemen. Gaat niemand wat aan en je hebt allemaal van die lui die vinden dat dan weer zielig en dan heb je dat weer.
Of ik zou zeggen èèn hondje dood geboren.
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ik kan er niets mee, ik zou het laten inslapen (ik heb een blind wordende pup ook laten inslapen) of ik zou er niet voor kiezen.
Marc

Bericht door Marc »

Wat mijn criterium zou zijn is of ik er een toegewijde baas voor had. Zolang dat niet zo is zou het mij teveel verantwoordelijkheid zijn. Als er iemand een gehandicapt hondje met open armen en liefde neemt vind ik er niet meer zoveel van.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

DexSaarSophie schreef: 20 mei 2025, 13:14 Nou niet bewust verzwijgen maar gewoon niet benoemen. Gaat niemand wat aan en je hebt allemaal van die lui die vinden dat dan weer zielig en dan heb je dat weer.
Of ik zou zeggen èèn hondje dood geboren.
Ik vind dat het de pupkopers wel aangaat.
Misschien willen ze zelf ook wel fokken en ik kan je op een briefje geven dat ik geen fokpup koop uit een nest waar er een pootjes miste.
Ik vind het ook helemaal geen schande.

Je hoeft er niet mee te koop te lopen maar gewoon "gisteren zijn de pups geboren. Het zijn er drie en het gaat goed met ze. Helaas was er een vierde maar die was niet goed gevormd dus die hebben we verdere moeilijkheden bespaard" is toch prima?
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 20 mei 2025, 14:19 Wat mijn criterium zou zijn is of ik er een toegewijde baas voor had. Zolang dat niet zo is zou het mij teveel verantwoordelijkheid zijn.
Ja maar dat is met de andere pups toch ook zo?

Overigens moeten we een beetje relativeren hoor. Die hondje is bij uitstek geschikt om een wieldingetje te dragen en kan dan alles wat er met een gewone chi ook kan.
Plaats reactie