Zoekt baas-draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Tineke
Posts in topic: 40

Re: Zoekt baas-draadje

Bericht door Tineke »

Deze vind ik leuk ,zit in een Roemeense opvang.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Hakkene
Posts in topic: 16
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Loraine schreef:
Hakkene schreef: 19 mei 2025, 11:25 Kan ze niet bij je moeder blijven? Van wat ik zo lees, zit ze daar heerlijk op haar plek:) Maar je wilt haar - ondanks het harde werken - toch ook vast niet kwijt.
Mijn moeder wil haar niet permanent houden, is wel bereid haar af en toe een paar weken mee te nemen als Dívka me ff teveel wordt ofzo.
Mocht ze van gedachten veranderen dan zou ik haar overigens zo overdragen, gewoon omdat die 2 zo leuk matchen en Dívka daar zo goed gedijt.
Ik ben dol op haar ondanks dat we niet lekker matchen en ze wordt ook niet ter herplaatsing aangeboden verder ofzo, wil haar verder idd ook niet kwijt maar bij mijn moeder zou ik haar ook niet kwijt zijn.
Dan is het sowieso fijn dat ze er af en toe even naartoe kan:) Dat geeft zo nodig net wat meer lucht!
Hakkene
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Tineke schreef:Deze vind ik leuk ,zit in een Roemeense opvang.

Afbeelding

Afbeelding
Mooie hond. Goeie naam ook, past bij Roland;-)
Loraine
Posts in topic: 18
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Absoluut. :E:
Zij en mijn stiefvader zijn ook gewoon de standaard opvang voor de honden wanneer ik om wat voor reden ook even niet zelf voor ze kan zorgen, Mahdutje gaat dan bij mijn stiefvader logeren, Dívka bij mijn moeder en de weekenden is de hele bende samen. :lol1:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 9

Bericht door Sterre »

Loraine schreef: 19 mei 2025, 18:56 Absoluut. :E:
Zij en mijn stiefvader zijn ook gewoon de standaard opvang voor de honden wanneer ik om wat voor reden ook even niet zelf voor ze kan zorgen, Mahdutje gaat dan bij mijn stiefvader logeren, Dívka bij mijn moeder en de weekenden is de hele bende samen. :lol1:
Wat een fijne oplossing. Top.
Gaat het nu wat beter met je?
Loraine
Posts in topic: 18
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Jazeker, ik plaats af en toe een update in mijn topic in OKO trouwens. 😊
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Josefien
Posts in topic: 29
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Ze is zo leuk, Miss Moneypenny, mastin, in opvang in NL.
https://dierenopvangkoningen.nl/honden- ... /monipeni/

Javier heb ik hier indertijd (2014) vandaan gehaald. Een nuchtere en realistische aanpak. Tijdens mijn kennismaking kreeg ik feitelijke informatie over zijn functioneren. Wat hebben ze hem goed doorgrond, want het klopte precies achteraf.

En vooral ook zinvolle info mbt MZZ en negatieve bloedtesten. Waar het in het stichtingenwereldje wel eens aan schort, naar mijn smaak.

Ik wast best kritisch, ivm allerlei negatief gedoe mbt buitenlandse honden. Maar Astrid Koningen opereert tranparant, wel zo prettig.
Javier (2010-2026), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 53
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Twee oudere heertjes:
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... d-zaandam/
Lasse staat er al langer op, met spoed. Niemand wil hem hebben.
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... bak-baarn/
EchoMira
Posts in topic: 114
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

@Marc Heb je CC al gezien?

Duitse herder/doberman.

https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... iddelburg/
Marc
Posts in topic: 194

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 20 mei 2025, 21:22 @Marc Heb je CC al gezien?

Duitse herder/doberman.

https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... iddelburg/
Mooi hondje. Maar zeker geen herder x doberman. Dat zou een kalf worden met veel bone. Dit is een woolfy mix. Iets met poolhond en een slanke andere hond. Plaatje en heeft iets van Cleo weg vindt je niet?
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Poolhond zie ik sowieso

Afbeelding
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 114
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Ik ben het met je eens dat het die mix niet is maar ze is enig!
Célie
Posts in topic: 27
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Marc

Bericht door Marc »

Kimmie schreef: 21 mei 2025, 18:31

Voor mensen die een type Dushi zoeken....
Het is natuurlijk maar de vraag of het ook een Dushi gaat worden. Jij hebt een geweldige plek en roedel. Dushi als enige hond in een rijtjeshuis bij net wat andere mensen had heel anders uit kunnen pakken toch?
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Kimmie schreef: 21 mei 2025, 19:24 Dushi was ,en is eigenlijk wel een angst hondje.. die zou je niet kunnen plaatsen in een drukke omgeving / familie, of iemand die graag met een hond op pad gaat

Maar bij Luzia staat" Luzia ist keine Angsthündin, es ist die Situation im Shelter, die ihr große Angst macht. "

Ik zou haar zo willen hebben... :bloos:
Wat er staat klopt niet altijd. Vrienden van mij hebben een galgo opgehaald die niet zou aarden in het asiel maar wel een lieve hond zou zijn. Ze hebben haar nooit kunnen aaien behalve als ze op de bank lag en ze heeft nooit gekwispeld. Ik zou deze hond echt eerst willen zien en ermee willen wandelen.
Afbeelding
Josefien
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Tineke schreef: 18 mei 2025, 10:57
Maar eisen over voeding en terug kom weekenden verplicht stellen vind ik persoonlijk wel ver gaan.
Nou ja, dit dus. En ook een reden dat ik niet snel weer een een pup van een fokker wil afnemen. Twee goede ervaringen gehad maar die derde. De fokster van onze Va-bienneke stelde na aanschaf bepaalde verplichtingen. Bijzonder onaangenaam, en dwingend. Ik heb haar destijds voorgesteld dat ze Va-bienneke mocht komen terughalen. Niet dat ze haar ooit terug zou krijgen, maar wat was ik dat mens zat. Mijn agenda in de weekenden proberen te bepalen ivm terugkomdagen. Puur eigenbelang, zodat ze kon scoren met haar gefokte pups. Onder het mom van 'betrokkenheid'

Bemoeizucht ben ik, na plaatsing, nooit tegengekomen in het stichtingenwereldje.

En, dat is echt mijn persoonlijke smaak, vind ik pups met bekende afkomst een beetje saai. Er valt niet zoveel aan te ontdekken. Te makkelijk en weinig uitdagend.

Liever zo'n afdanker, met een onbekend en/of duister verleden. Een soort Terra Incognita. Interessant om elkaars nieren te proeven en elkaar uit zitten te vogelen. Een dergelijk proces bindt en verbindt, en dat is altijd weer mooi om mee te maken. Nogmaals een kwestie van smaak
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 14

Bericht door ranetje »

Josefien schreef: 22 mei 2025, 00:37 Nou ja, dit dus. En ook een reden dat ik niet snel weer een een pup van een fokker wil afnemen. Twee goede ervaringen gehad maar die derde. De fokster van onze Va-bienneke stelde na aanschaf bepaalde verplichtingen. Bijzonder onaangenaam, en dwingend. Ik heb haar destijds voorgesteld dat ze Va-bienneke mocht komen terughalen. Niet dat ze haar ooit terug zou krijgen, maar wat was ik dat mens zat. Mijn agenda in de weekenden proberen te bepalen ivm terugkomdagen. Puur eigenbelang, zodat ze kon scoren met haar gefokte pups. Onder het mom van 'betrokkenheid'

Bemoeizucht ben ik, na plaatsing, nooit tegengekomen in het stichtingenwereldje.

En, dat is echt mijn persoonlijke smaak, vind ik pups met bekende afkomst een beetje saai. Er valt niet zoveel aan te ontdekken. Te makkelijk en weinig uitdagend.

Liever zo'n afdanker, met een onbekend en/of duister verleden. Een soort Terra Incognita. Interessant om elkaars nieren te proeven en elkaar uit zitten te vogelen. Een dergelijk proces bindt en verbindt, en dat is altijd weer mooi om mee te maken. Nogmaals een kwestie van smaak
Dat is inderdaad wel heel persoonlijk in beleving en ervaring ;)

Ik heb nog nooit een gevoel van saaiheid gehad bij een pup van bekende afkomst
Uitdagingen bij de vleet :schrik: :lol1:
Leuk hoor, maar saai kan ik het niet noemen.
Afbeelding
Josefien

Bericht door Josefien »

ranetje schreef: 22 mei 2025, 15:31

Nogmaals een kwestie van perceptie. Bij raspups heb ik nooit voor verrassingen cq uitdagingen gestaan. Ik wist waar ik aan begon en waar ik naartoe werkte. Easy peasy. Bij die afdankers is het elkaar aftasten wat ik zo boeiend vind. Dat uitvogelen is zo leuk, what makes you tick, what blocks you? Voor mij is dat net wat uitdagender en leerzamer. Dat zal mijn gebrek zijn :LOL:
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Josefien schreef: 24 mei 2025, 00:43
ranetje schreef: 22 mei 2025, 15:31

Nogmaals een kwestie van perceptie. Bij raspups heb ik nooit voor verrassingen cq uitdagingen gestaan. Ik wist waar ik aan begon en waar ik naartoe werkte. Easy peasy. Bij die afdankers is het elkaar aftasten wat ik zo boeiend vind. Dat uitvogelen is zo leuk, what makes you tick, what blocks you? Voor mij is dat net wat uitdagender en leerzamer. Dat zal mijn gebrek zijn :LOL:
Ik snap je wel hoor. Ik heb dat ook al heb ik aan een raspup juist de grootste uitdaging gehad. Ikzelf val gewoon op volwassen honden en ik kan daar ook beter mee omgaan. Alleen pup knuffelen vind ik wel heerlijk.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Deze is leuk! Een minimechel van 15 kilo straks. Helemaal weg van!

Sherry, zeer slimme pup van 9 maanden
€ 300,00
https://link.marktplaats.nl/m2268191232 ... ialbuttons
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Afbeelding
Afbeelding
Hakkene
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Marc schreef:Afbeelding
Wat een knapperd. Ik moet wel grinniken om deze zin: “Ze is zindelijk, maar als ze langere tijd alleen thuis is, kan ze op dezelfde plek naar luier gaan.”

Die uitdrukking kende ik nietAfbeelding
Annets
Posts in topic: 9

Bericht door Annets »

Marc schreef: 24 mei 2025, 10:46 Deze is leuk! Een minimechel van 15 kilo straks. Helemaal weg van!

Sherry, zeer slimme pup van 9 maanden
€ 300,00
https://link.marktplaats.nl/m2268191232 ... ialbuttons
De verkoopster heeft wel meerdere hondjes op marktplaats staan.
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Hakkene schreef: 24 mei 2025, 11:09
Marc schreef:Afbeelding
Wat een knapperd. Ik moet wel grinniken om deze zin: “Ze is zindelijk, maar als ze langere tijd alleen thuis is, kan ze op dezelfde plek naar luier gaan.”

Die uitdrukking kende ik nietAfbeelding
Ik wel want mijn honden hebben ook puppypads. Kleine hondjes hebben klein blaasjes en met name bejaarde Bas heeft de neiging om na een uurtje alleen te plassen. Ze is volledig pad zindelijk en zolang wij thuis zijn gaat ze de tuin in. Guus is super zindelijk maar heel soms poept hij op een pad. Ik vind ze super handig omdat ze het nu niet zo op hoeven houden. Ze liggen altijd op dezelfde plek en ik vind "luier zindelijk" dus echt een enorme plus. Niet om niet te wandelen maar wij werken 1 dag per week allebei en dan is het heerlijk om te weten dat de honden gewoon hun plas doen zonder de vloer te verpesten.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ja ze heeft enorme uitstraling van een grote hond. Super mooi dier met haar witte voorpoten. En ze is maar 11 kilo. Guus 7.5 dus prima match. Als Bas er niet meer was wist ik het wel. Mijn mini herdertje 🥰

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie