Kloten

Nanna
Posts in topic: 11

Re: Kloten

Bericht door Nanna »

Die herder loopt trouwens wel miserabel te hinken….
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 9
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Stel deze honden horen bij een stichting. Ze plaatsen de 'baas' bij een nietsvermoedende adoptant uit Nederland. De hond is beschreven als 'zeer sociaal want is gewend om samen te leven met veel honden etc.'.

Qua uiterlijk heeft Daphne wel iets van hem weg en zij staat al binnen een dag op gereserveerd:
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... ar-zwolle/

Hoe zal dat gaan?
Laatst gewijzigd door CatnDog op 24 mei 2025, 14:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Marc
Posts in topic: 20

Bericht door Marc »

Maart schreef: 22 mei 2025, 19:03 Ik zag net een filmpje waar de filmer met een zweep tussen de honden loopt.
Vrees dat er weer eentje vooral viraal wil gaan ten koste van dieren welzijn.
Denk dat je gelijk hebt. Grote groep ongecastreerde reuen samen en dan zo nu en dan een vreemde hond erin gooien of een loopse teef en dan lekker filmen.
Afbeelding
Omega
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Nu twee echte tollers

Bericht door Omega »

CatnDog schreef: 22 mei 2025, 19:46 Stel deze honden horen bij een stichting. Ze plaatsen de 'baas' bij een nietsvermoedende adoptant uit Nederland. De hond is beschreven als 'zeer sociaal want is gewend om samen te leven met veel honden etc.'.
Hoe zal dat gaan?
Hopen op een baas die door heeft wat voor hond hij heeft en hem in zijn waarde kan laten zonder dat er bloed wordt vergoten.

Balu was ook zo'n baas, hij hoefde maar te kijken en ze gingen hem uit de weg. Degenen die dat niet deden gingen uiteindelijk toch wel aan de kant. Ik hield hem wel bij me als er andere honden aan kwamen, er zaten ook honden tussen die hem wel even een lesje wilden leren. Dus wel met gegrauw en van zich af happen. Heb nog nooit zo'n fijne hond gehad en heb veel van hem geleerd.
Afbeelding
Rennendehond
Honden: 2

Bericht door Rennendehond »

Ik kwam hierheen om dit account te droppen. Het lijkt me niet zo’n lekkere roedel, maar ik ben alsnog wel onder de indruk van die ruwhaar.
https://www.instagram.com/newlu_princes ... B2OXpmbG9m

Manu is ook een baas, maar die zou voor deze ook even aan de kant stappen :lol1:
Diana
Posts in topic: 7
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Rennendehond schreef: 22 mei 2025, 20:11 Ik kwam hierheen om dit account te droppen. Het lijkt me niet zo’n lekkere roedel, maar ik ben alsnog wel onder de indruk van die ruwhaar.

Manu is ook een baas, maar die zou voor deze ook even aan de kant stappen :lol1:
Bijna allemaal filmpjes met honden die akkefietjes hebben. :ugh: Lijkt me echt helemaal niet leuk om op die manier zoveel honden te hebben of als hond dag na dag met zulke spanning en tumult te moeten leven.
Afbeelding
Border Collie
Posts in topic: 4

Bericht door Border Collie »

Rennendehond schreef: 22 mei 2025, 20:11 Ik kwam hierheen om dit account te droppen. Het lijkt me niet zo’n lekkere roedel, maar ik ben alsnog wel onder de indruk van die ruwhaar.

Jeetje hier staan nog meer filmpjes waar het steeds op vechten uit draait. Inclusief de nodige wonden zo te zien. Dit is natuurlijk geen gezonde omgeving, veel te hoog testosteron gehalte als je het mij vraagt
Afbeelding
DexSaarSophie
Posts in topic: 13

Bericht door DexSaarSophie »

En ze krijgen slaag met de zweep als het echt knokken wordt. Daarom zijn al die honden zo bang.
Sterre

Bericht door Sterre »

DexSaarSophie schreef: 23 mei 2025, 07:36 En ze krijgen slaag met de zweep als het echt knokken wordt. Daarom zijn al die honden zo bang.
Dat zag ik ook. Heel naar.
Tineke

Bericht door Tineke »

DexSaarSophie schreef: 23 mei 2025, 07:36 En ze krijgen slaag met de zweep als het echt knokken wordt. Daarom zijn al die honden zo bang.
Niet van elkaar uiteraard maar van mensen. Dat buigen komt van angst / ontzag van de andere hond , niet van een mens.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
EchoMira
Posts in topic: 18
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Het is veel te vol en de groep klopt ook niet.

Opgefokt gedoe. Ik zou er ook niet tussen gaan lopen zonder zweep.
Maar goed, je kunt natuurlijk ook voor een normale accommodatie zorgen.
Tineke

Bericht door Tineke »

EchoMira schreef: 23 mei 2025, 10:23 Het is veel te vol en de groep klopt ook niet.

Opgefokt gedoe. Ik zou er ook niet tussen gaan lopen zonder zweep.
Maar goed, je kunt natuurlijk ook voor een normale accommodatie zorgen.
Inderdaad, in Kimba waren de groepen groter maar de honden veel meer ontspannen.
Wellicht ook omdat het meer windhonden betrof maar ditis geen fijne groep.
Afbeelding

Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Maart schreef: 22 mei 2025, 19:03 Ik zag net een filmpje waar de filmer met een zweep tussen de honden loopt.
Vrees dat er weer eentje vooral viraal wil gaan ten koste van dieren welzijn.
Dit vat het wel samen.
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Nanna schreef: 22 mei 2025, 19:13 Die herder loopt trouwens wel miserabel te hinken….
Niet alleen de herder, in begin van filmpje ook nog een andere hond die van rechts in beeld komt
Célie
Posts in topic: 17
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Ben ik dan weer een simpele dat ik denk waarom moeten de honden allemaal bij elkaar, zijn genoeg mooie grote hokken om ze te scheiden toch.
blondie

Bericht door blondie »

Célie schreef: 23 mei 2025, 13:29 Ben ik dan weer een simpele dat ik denk waarom moeten de honden allemaal bij elkaar, zijn genoeg mooie grote hokken om ze te scheiden toch.
Niet in bepaalde landen. Onze Chara uit Rusland heeft ook een tijd zo gezeten en moest zich maar zien te redden. Zij is er tijdig tussenuit gekozen om in een huis te komen wonen daar maar die had ook of gewoon dood gegaan als ze niet voor zichzelf op had kunnen komen, of als ze er niet tijdig tussenuit was gehaald misschien niet makkelijk in omgang geweest of geworden.

In andere landen idem, in Spanje lopen veel honden ook volgens mij vaak bij elkaar op stukken open terrein.
Tineke

Bericht door Tineke »

Célie schreef: 23 mei 2025, 13:29 Ben ik dan weer een simpele dat ik denk waarom moeten de honden allemaal bij elkaar, zijn genoeg mooie grote hokken om ze te scheiden toch.
Ja maar dat is ook niet altijd alles, Roland was doodongelukkig in zijn hok.

Met een beetje inzicht is een roedel vormen wel mogelijk en misschien zelfs beter en leuker voor de honden.
Uiteraard ontbreekt daar soms de mogelijkheid toe en wordt er van alles bij elkaar gegooid en dan krijg je dit soort toestanden.
Echt jammer voor de honden want dit is niet fijn voor ze uiteraard.
Afbeelding

Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

blondie schreef: 23 mei 2025, 14:01
Niet in bepaalde landen. Onze Chara uit Rusland heeft ook een tijd zo gezeten en moest zich maar zien te redden. Zij is er tijdig tussenuit gekozen om in een huis te komen wonen daar maar die had ook of gewoon dood gegaan als ze niet voor zichzelf op had kunnen komen, of als ze er niet tijdig tussenuit was gehaald misschien niet makkelijk in omgang geweest of geworden.

In andere landen idem, in Spanje lopen veel honden ook volgens mij vaak bij elkaar op stukken open terrein.
Maar op dit filmpje zie je toch hele grote kennels/hokken waar makkelijk meerdere honden in kunnen. De deuren staan allemaal open.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Tineke schreef: 23 mei 2025, 14:19

Met een beetje inzicht is een roedel vormen wel mogelijk en misschien zelfs beter en leuker voor de honden.
Uiteraard ontbreekt daar soms de mogelijkheid toe en wordt er van alles bij elkaar gegooid en dan krijg je dit soort toestanden.
Maar bij deze (filmpje/asiel) zie je toch heel veel grote hokken, dus dit rare gedoe is toch onnodig. Kun je toch sorteren op honden die bij elkaar kunnen.

Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Célie schreef: 23 mei 2025, 14:30
Tineke schreef: 23 mei 2025, 14:19

Maar bij deze (filmpje/asiel) zie je toch heel veel grote hokken, dus dit rare gedoe is toch onnodig. Kun je toch sorteren op honden die bij elkaar kunnen.

Afbeelding
Nou dat kan dan zeker maar dan kan je natuurlijk geen sensationele filmpjes meer maken.
Afbeelding

Marc
Posts in topic: 20

Bericht door Marc »

Alle honden zijn ook intact en dat is bij een Spaans asiel nooit.
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 7
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

blondie schreef: 23 mei 2025, 14:01

In de meeste asielen in Spanje zitten de honden niet permanent in roedels, maar zijn er hokken en is er een groter terrein/binnenplaats waar de honden een aantal uur per dag - als er toezicht is - kunnen rennen en spelen. Er zijn inderdaad ook asielen waar de honden wel permanent in roedels zitten; het Spaanse asiel waar ik vrijwilligerswerk deed en waar Amoz en Taartje vandaan kwamen, was zo'n asiel. Daar waren meerdere roedels van 12 tot 25 honden en werd ook wel echt gekeken of het wel matchte, vooral omdat de honden dus de hele nacht zonder toezicht verbleven. Dat waren wel harmonieuze roedels, ik heb er in die drie maanden dat ik er rondliep nooit een vechtpartij of zulk heftig gedreig meegemaakt als wat je op de filmpjes in dit topic ziet. Introducties werden ook altijd rustig gedaan en goed geobserveerd.
Maar toen er eens tijdens een storm 's nachts kennelpanelen waren beschadigd en er een hond van de ene roedel naar het terrein van een andere roedel was gegaan, is die wel doodgebeten :cry:

Er waren ook een aantal honden die met z'n tweeën in een hok zaten omdat een van de twee niet goed in een van de roedels paste. Geen enkele hond zat er alleen in een hok.
Afbeelding
Josefien
Posts in topic: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Javier is afkomstig uit een asiel waar ze 24/7 in groepen verbleven, met weinig toezicht. Hij was het pispaaltje en liep verwondingen op. Overplaatsing naar een roedel met ieniemieniehondjes leidde tot geen positief resultaat. Integendeel, hij werd weer de gebeten hond. Belandde in een soort shutdown en kon alleen in zijn uppie worden gehouden. Omdat dit teveel ruimte vergde is hij in NL in opvang gekomen.
Benieuwd was ik hoe hij binnen onze roedel zou functioneren. Het had wat tijd nodig, voordat hij mijn gezapige bejaarde honden vertrouwde. Maar gestadig kwam zijn gevoel van eigenwaarde terug. Zelfbewuster, minder deemoed. Het werd overzichtelijk voor hem, hij kreeg grip op zijn leven.
Deemoed is in mijn optiek geen karaktertrek, maar een reactie op omstandigheden. Een survivalmechanisme.
Javier (2010-2026), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Josefien
Posts in topic: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Marc schreef: 23 mei 2025, 14:59 dat is bij een Spaans asiel nooit.
Dat is geen wet van Meden en Perzen. Uit het Spaanse asiel waar Edison van afkomstig is, blijven de reuen intact en worden alleen de teven geneutraliseerd. Vanuit het oogpunt van kostenbesparing, maar voor adoptanten cq consumenten aantrekkelijk. Tenminste, dat gold wel voor mij :smile:

Overigens verblijven de honden daar alleen onder toezicht overdag in groepen en 's nachts in kennels.
Javier (2010-2026), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 18
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Ik vind het heel erg leuk dat je snapt dat Meden en Perzen met hoofdletters geschreven wordt.

Bij mij is het een standaardwet dat je hond een hormoonaandoening meegeven om zijn gedrag salonfähig te maken inherent ziek is.
Er zit een verraad precies in de crux van de relatie met je hond.
Je hebt je boontjes al gedopt en de rest is gevolg van jouw handeling.

Iedereen kan op een manegeruin rijden en zeggen dat hij lief is maar we weten allemaal dat die knol fysiek aangepast is om jou te dulden.
Het is een kapoentje. Dat is waarom hij luistert.
Plaats reactie