Zoekt baas-draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Hakkene
Posts in topic: 16
Honden: 2
Contacteer:

Re: Zoekt baas-draadje

Bericht door Hakkene »

Marc schreef:
Hakkene schreef: 24 mei 2025, 11:09
Marc schreef:Afbeelding
Wat een knapperd. Ik moet wel grinniken om deze zin: “Ze is zindelijk, maar als ze langere tijd alleen thuis is, kan ze op dezelfde plek naar luier gaan.”

Die uitdrukking kende ik nietAfbeelding
Ik wel want mijn honden hebben ook puppypads. Kleine hondjes hebben klein blaasjes en met name bejaarde Bas heeft de neiging om na een uurtje alleen te plassen. Ze is volledig pad zindelijk en zolang wij thuis zijn gaat ze de tuin in. Guus is super zindelijk maar heel soms poept hij op een pad. Ik vind ze super handig omdat ze het nu niet zo op hoeven houden. Ze liggen altijd op dezelfde plek en ik vind "luier zindelijk" dus echt een enorme plus. Niet om niet te wandelen maar wij werken 1 dag per week allebei en dan is het heerlijk om te weten dat de honden gewoon hun plas doen zonder de vloer te verpesten.
Ah dat bedoelen ze ermee. Bedoelde dat ik de term niet kende:)
Marc
Posts in topic: 194

Bericht door Marc »

Hakkene schreef: 24 mei 2025, 13:40
Marc schreef:
Hakkene schreef: 24 mei 2025, 11:09
Wat een knapperd. Ik moet wel grinniken om deze zin: “Ze is zindelijk, maar als ze langere tijd alleen thuis is, kan ze op dezelfde plek naar luier gaan.”

Die uitdrukking kende ik nietAfbeelding
Ik wel want mijn honden hebben ook puppypads. Kleine hondjes hebben klein blaasjes en met name bejaarde Bas heeft de neiging om na een uurtje alleen te plassen. Ze is volledig pad zindelijk en zolang wij thuis zijn gaat ze de tuin in. Guus is super zindelijk maar heel soms poept hij op een pad. Ik vind ze super handig omdat ze het nu niet zo op hoeven houden. Ze liggen altijd op dezelfde plek en ik vind "luier zindelijk" dus echt een enorme plus. Niet om niet te wandelen maar wij werken 1 dag per week allebei en dan is het heerlijk om te weten dat de honden gewoon hun plas doen zonder de vloer te verpesten.
Ah dat bedoelen ze ermee. Bedoelde dat ik de term niet kende:)
Ik vind die dingen echt een uitvinding 😊 Ik noem ze ook luiers dus denk dat ze hetzelfde bedoelen.
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 27
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Annets schreef: 24 mei 2025, 12:18
Marc schreef: 24 mei 2025, 10:46 Deze is leuk! Een minimechel van 15 kilo straks. Helemaal weg van!

Sherry, zeer slimme pup van 9 maanden
€ 300,00
https://link.marktplaats.nl/m2268191232 ... ialbuttons
De verkoopster heeft wel meerdere hondjes op marktplaats staan.
is van een stichting : https://www.facebook.com/happynewlife911
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Kimmie schreef: 24 mei 2025, 12:24 Dat is zeker een leuk hondje, ook met de witte voorpootjes.. ze heeft 6 honden op MP staan, zou ze ze uit Roemenië ofzo halen? De honden doen wel wat Roemeens aan ...
Uit Oekraïne
Marc

Bericht door Marc »

Kimmie schreef: 28 mei 2025, 08:54 Wat een mooie, lieve hond:
Oh wauw! Helemaal mijn smaak. Een mooie grote bastaard punt. Geen poespas en dan ook nog zo lief 🥰🥰🥰
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Staat dat ze een mastin is. Gelukkig zit er herder door om het een beetje rank te houden. Ik zag daar ook deze. Wat een scheetje en wat een plaatje ook. Lijkt ergens een beetje op Dapper. @EchoMira

Afbeelding
Afbeelding
Cendy
Posts in topic: 2

Bericht door Cendy »

Kimmie schreef: 28 mei 2025, 08:54 Wat een mooie, lieve hond:
Ooohhh :I: :I: :I:
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 53
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

EchoMira
Posts in topic: 114
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Oke. Lieve hond.
Zou ik best willen.

En hoe werkt dat dan? Dan krijg je een bejaarde herder die een decennium weinig van de baas kon verwachten.
En die is bij jou dan ineens heel leuk en ontwikkeld?
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 28 mei 2025, 22:04 Oke. Lieve hond.
Zou ik best willen.

En hoe werkt dat dan? Dan krijg je een bejaarde herder die een decennium weinig van de baas kon verwachten.
Het kan toch prima een leuke hond worden? Ik vind het in dit geval ook een lastige want ze spreken over een lieve hond maar nagels knippen lukt ze nog niet. Daar moet eerst meer vertrouwen voor zijn. Dus ben bang dat het zo makkelijk inderdaad niet zal gaan.
Afbeelding
Irma
Posts in topic: 6

Bericht door Irma »

Heb zelf fijne ervaringen met 2 asielhondjes. Het is maar net hoe je er in staat, en wat je verwacht. Mini was 12 toen ze kwam, had nog een oudere leonberger. Mini was bij haar vorige baas aan komen lopen (?), het jaar daarvoor, een oudere dame. Helaas moest de dame naar een verzorgingshuis, dus mini kwam in het asiel.
Heerlijke oude troela was het. is 16 jaar geworden. Had natuurlijk wel probleempjes, zat bijna elke 2 weken bij de da. Vreselijke anaalklierproblemen en daar werd ze ook beroerd van. Geeft niks, voor ons echt geen probleem, om haar op te vangen en ontzettend van haar te houden.
Daarna Beau, ook 12 jaar. Heeft veel eigenaren gehad, volgens het entingsboekje zeker 4, ik was de 5e. Kwam oorspronkelijk uit Den Haag, 2 x gevonden, (asiels) een keer op straat gezet, (Zwolle) eigenaren hoefde hem niet meer, daarna bij een oudere dame geweest met allergie, dus kwam weer na een jaar in het asiel. Hij droeg daar een antiblafband bij de vorige eigenaar... En ja hij was een extreme blaffer, ( op werkelijk alles blafte hij en had ook extreme verlatingsangst, dus zeker de eerste 2 jaar nooit alleen gelaten, daarna ging het beter langzamerhand) Minthe mijn hoogbejaarde leonberger, liep wel eens weg, ze kon het niet aanhoren, het geblaf. En toch trokken ze met elkaar op. Voor ons een geweldig hondje, ontzettend lief.
Had het nooit willen missen deze hondjes, je moet er blanco ingaan en niks verwachten, wat ons betreft je doet het voor de hond. Je weet eigenlijk niks van de honden, ook al krijg je zg beschrijvingen mee. Heel anders dan met een stamboompup.
Laatst gewijzigd door Irma op 29 mei 2025, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ja, kan wel. Lieve kop ook.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Tineke
Posts in topic: 40

Bericht door Tineke »

Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

EchoMira schreef: 28 mei 2025, 22:04 Oke. Lieve hond.
Zou ik best willen.

Ik denk dat je dan (zoals Irma ook aangeeft) je verwachtingen moet bijstellen. Je zal er nooit alles uit kunnen halen wat er ooit in heeft gezeten. Bepaalde dingen zal hij niet meer kunnen leren, maar sommige dingen wel. Je bent nooit te oud om te leren. En in de basis is het waarschijnlijk een lief beest.
Hij krijgt dan nog een paar jaren waarin er wel aandacht voor hem is en in de tijd dat je hem hebt kan je toch regelmatig een blij bekkie zien.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

CatnDog schreef: 29 mei 2025, 14:27 Ik denk dat je dan (zoals Irma ook aangeeft) je verwachtingen moet bijstellen. Je zal er nooit alles uit kunnen halen wat er ooit in heeft gezeten.
En daar ben ik dus niet toe bereid. Ik neem geen hond voor de hond. Ik neem een hond voor mijn eigen plezier.
Kan nog steeds best een herplaatser zijn, hoor. Maar genoegen nemen met andermans geblunder heb ik niet zo in me. Dan neem ik een herplaatser over die wel gewoon goed verzorgd is. Die zijn er ook zat.

Dankbare ogies hoef ik niet. Doe maar gewoon blije, zelfverzekerde ogies, dankuwel.
Marc

Bericht door Marc »

Maar er zit ook een andere kant aan. Want ik ben dus heel blij dat mijn honden super zelfstandig zijn. Ze waren in Spanje en daar heeft in elk geval Bas op zeker jaren geen mens gehad van zichzelf. Ze is dus buiten een super lief en trouw hondje ook een zeer zelfstandig en sluw hondje. Dat zich prima weet te redden juist door haar achtergrond. Veel erg goed verzorgde honden zijn mensen babies. En dat zoek ik niet. Ik wil gewoon naar mijn werk gaan zonder dat de hond dat als drama ervaart. En dat was dus bij Cleo, Tom, Bas en Guus volledig het geval. Ze geven en gaven er niets om om alleen achter gelaten te worden. En ze amuseren zichzelf ook gemakkelijker.

Ik snap jou wens helemaal maar ik zoek alleen een meeloper die liefde geeft en wil ontvangen en niet meer. Geen super intense band. Wel intens maar liever geen extreme afhankelijkheid. En mijn ervaring is dat dat bij een volwassen herplaatser die weinig had super goed uitpakt. Die is blij met wat je geeft.
Afbeelding
Irma

Bericht door Irma »

EchoMira schreef: 29 mei 2025, 14:33
CatnDog schreef: 29 mei 2025, 14:27 Ik denk dat je dan (zoals Irma ook aangeeft) je verwachtingen moet bijstellen. Je zal er nooit alles uit kunnen halen wat er ooit in heeft gezeten.
En daar ben ik dus niet toe bereid. Ik neem geen hond voor de hond. Ik neem een hond voor mijn eigen plezier.
Kan nog steeds best een herplaatser zijn, hoor. Maar genoegen nemen met andermans geblunder heb ik niet zo in me. Dan neem ik een herplaatser over die wel gewoon goed verzorgd is. Die zijn er ook zat.

Dankbare ogies hoef ik niet. Doe maar gewoon blije, zelfverzekerde ogies, dankuwel.
Dat is toch ook goed, ieder zijn reden. Voor ons was het geen enkel probleem, na 30 jaar rashonden gehad te hebben, eigen fok ook. Wij gingen er blanco in, we wilden per se een oud hondje. Dankbaarheid,(is echt geen hondse uiting, weten zij veel?) hoef je niet te verwachten en daarvoor, daarom moet je het vooral niet doen. Hele verkeerde houding vind ik dat.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

EchoMira schreef: 29 mei 2025, 14:33 En daar ben ik dus niet toe bereid. Ik neem geen hond voor de hond. Ik neem een hond voor mijn eigen plezier.

Dat is ook prima. Er zijn genoeg mensen die wel genoegen nemen/voldoening halen uit honden met de figuurlijke rugzakjes. En ook dat is prima.

Ik vind het alleen wel oneerlijk wanneer mensen verkondigen dat alle asielhonden, stichtinghonden of moeilijke herplaatsers 'dankbaar' zouden zijn. Want je hebt ook gewoon een grote kans op drama en ellende en een hond die helemaal niet het gedrag vertoont dat je enigszins als 'dankbaar' zou kunnen interpreteren.
Diana
Posts in topic: 7
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

CatnDog schreef: 29 mei 2025, 16:22
EchoMira schreef: 29 mei 2025, 14:33 En daar ben ik dus niet toe bereid. Ik neem geen hond voor de hond. Ik neem een hond voor mijn eigen plezier.

Dat is ook prima. Er zijn genoeg mensen die wel genoegen nemen/voldoening halen uit honden met de figuurlijke rugzakjes. En ook dat is prima.

Ik vind het alleen wel oneerlijk wanneer mensen verkondigen dat alle asielhonden, stichtinghonden of moeilijke herplaatsers 'dankbaar' zouden zijn. Want je hebt ook gewoon een grote kans op drama en ellende en een hond die helemaal niet het gedrag vertoont dat je enigszins als 'dankbaar' zou kunnen interpreteren.
Ik vind het sowieso een heel raar begrip om in de context van honden te gebruiken.
En als ik het moet gebruiken, zou ik Mila mijn dankbaarste hond noemen, de verwende koningin, maar letterlijk blij met álles: elk suf speelgoedje (of leeg plastic flesje), elk droog brokje, een nieuw zwembadje, een kleedje om op te liggen, zij wordt overal ontzettend blij van :F:
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Irma schreef: 29 mei 2025, 16:04
EchoMira schreef: 29 mei 2025, 14:33

Dat is toch ook goed, ieder zijn reden. Voor ons was het geen enkel probleem, na 30 jaar rashonden gehad te hebben, eigen fok ook. Wij gingen er blanco in, we wilden per se een oud hondje. Dankbaarheid,(is echt geen hondse uiting, weten zij veel?) hoef je niet te verwachten en daarvoor, daarom moet je het vooral niet doen. Hele verkeerde houding vind ik dat.
Ik voel wel een soort tevreden gevoel dat mijn honden bij mij zijn. En niet meer afgedankt. Daar krijg ik op een bepaalde manier toch een goed gevoel van. En dat wil ik vanaf nu steeds. Mijn partner overigens idem. Wij zeggen vaak fijn dat ze hier zijn hè? En niet dood of nog in een opvang in Spanje. Heel menselijk denk ik maar het schenkt me tevredenheid.
Afbeelding
Irma

Bericht door Irma »

Marc schreef: 29 mei 2025, 17:02
Ik voel wel een soort tevreden gevoel dat mijn honden bij mij zijn. En niet meer afgedankt. Daar krijg ik op een bepaalde manier toch een goed gevoel van. En dat wil ik vanaf nu steeds. Mijn partner overigens idem. Wij zeggen vaak fijn dat ze hier zijn hè? En niet dood of nog in een opvang in Spanje. Heel menselijk denk ik maar het schenkt me tevredenheid.
Ja natuurlijk, fijn en heerlijk voor de honden en zelf ook heel blij mee ( of tevreden, of goed gevoel), wat wil je nog meer.
Josefien
Posts in topic: 29
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Het geeft idd een stuk voldoening. Niets zo fijn wanneer het trio ontspannen ligt uit te buiken, na gedane activiteiten. Niet dat we ze 'gered' hebben, maar wel leuk (een soort understatement) dat ze nu hier bij ons wonen.
Perspectief hadden ze niet, en bij ons mogen ze gewoon zijn en worden wie ze willen zijn. En die ontwikkeling is mooi om mee te maken. De veerkracht waarover ze beschikken, ik vind het machtig.
Javier (2010-2026), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 7
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

CatnDog schreef: 29 mei 2025, 16:22 Ik vind het alleen wel oneerlijk wanneer mensen verkondigen dat alle asielhonden, stichtinghonden of moeilijke herplaatsers 'dankbaar' zouden zijn. Want je hebt ook gewoon een grote kans op drama en ellende en een hond die helemaal niet het gedrag vertoont dat je enigszins als 'dankbaar' zou kunnen interpreteren.
Ik zie mensen dit zo vaak zeggen, dat een hond uit het buitenland per definitie dankbaar is. En dan kijk ik naar Froo en ik ken geen hond die ondankbaarder is dan zij. :LOL: Echt, ze is ontzettend lief en ik zou niet zonder haar willen, maar alles is vanzelfsprekend voor haar. Die zachte warme bank waar ze op ligt? Duh, die staat toch niet voor niks in haar huis? En natuurlijk is dat haar huis, logisch toch? En ik ben haar baas want dat hoort zo, en die knuffelt haar want dat doet een baas nu eenmaal. En al die brokjes zijn ook van haar. Méér brokjes graag! :LOL:

Ik denk dat veel mensen die ons niet kennen Aloy zouden kiezen als ze een dankbare straathond zouden moeten uitkiezen hier in huis. Die heeft namelijk wel die trouwe, ‘dankbare’ oogjes en vaak een heel beleefde houding. Maar Hollandser dan Aloy komen ze niet. :engel:
Afbeelding
Loraine
Posts in topic: 18
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik zoek mijn herplaatsers wel met een doel uit zegmaar, maar dat doel is vnl gezelschap en lekker wandelen, evt een beetje cursussen/sporten.
Zo'n herplaatser mag best een rugzakje hebben of nog veel moeten leren ofzo, maar ik ga in de toekomst wel bewust op zoek naar een in de basis gezonde hond met een vrij stabiel karakter.
De eisen die ik heb:
De hond moet na opbouwen een paar uurtjes alleen thuis kunnen blijven, maar lukt dat niet dan gaat hij zoveel mogelijk mee en regel ik oppas wanneer hij echt niet mee kan.
Visite en hulpverleners moeten veilig naar binnen kunnen komen, ook wanneer ik afwezig ben of buiten westen ofzo, de hond hoeft bezoek niet leuk te vinden maar mag niet bijten, bezoek 'gijzelen' (ja, zo'n hond hebben we ooit gehad 🙈) etc.
Moet met andere honden kunnen, ook ivm mijn achtervang die honden hebben en met de honden op visite komen, mijn oppashond en het meenemen naar anderen die honden hebben, hij hoeft ze niet persé leuk te vinden ofzo maar iig naast elkaar kunnen leven is wel zeer gewenst.
Bij voorkeur maximaal kniehoogte en ±20kg, maar als de perfect passende hond net wat groter is vind ik dat niet erg, wel een voorkeur voor 35-45/50cm want klein genoeg om nog makkelijk mee te nemen maar tegelijkertijd niet zo klein en kwetsbaar tov veel andere, grotere/lompe honden.
Oh en ik vind de Middellandse zeeziektes etc nogal eng dus tenzij de hond bewezen schoon is en geen gedoe met dat de ziektes in ruste zijn oid gaat mijn voorkeur uit naar een hond uit gebieden waar dergelijke ziekten niet voorkomen.
Los kunnen lopen is leuk maar als dat niet kan is dat geen probleem.
Vachttype maakt niet zoveel uit, wel een lichte voorkeur voor niet/weinig verharend.

Ik denk dat veel honden wel aan dit plaatje kunnen voldoen, zolang ik bewust op bepaalde types ga zoeken.
Neig momenteel zelf naar iets als een Beagle, Engelse Cocker, Engelse Springer, Puli, whippet, Middenslag Keesje qua formaat of bijvoorbeeld zo'n mix als Dagmar heeft gedaan met haar Sjaak (ik meen met Shih Tzu?) of iets anders uit de gezelschapshondenhoek (al zijn de meeste daarvan wel iets kleiner dan 35cm dacht ik), onherleidbare mix, bewuste kruising of ras maakt mij nog niet eens uit.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Plaats reactie