Niemand vindt toch dat jouw honden dood moetenKimmie schreef: 31 mei 2025, 20:42 Ja, goed, er zijn ook gewoon rotzakken in het ras, maar ook teveel rottweilers zitten bij verkeerde eigenaren, zijn gewoon niet goed opgevoed.
En ja, iedereen heeft denk ik wel slechtere ervaringen met een ras, zo heb k persoonlijk niets met border collies, ik snap die dieren niet, en ken er 1 die echt wel bijtincidenten op haar naam had,en waar ik echt zeer onprettig bij voelde als ik op visite was, en die een yorkie doodbeet omdat deze nieste...Maar om dan nu íedere border collie maar uit te gaan maken als gevaarlijke hond, dat heb ik dan niet zo in mij.
Maar ik wil me verder niet verdedigen ofzo hoor, vind van het ras wat je wil, maar dood hoeven mijn honden niet, ze hebben niemand ook maar iets misdaan.
Wat ik ervan zie zijn het heerlijke honden. Super sociaal met je opvangers en lief naar mensen. Droomhonden lijkt mij. Denk dat je wel gelijk hebt. Een status rottweiler op een appartement als enige hond bij een werkende jongeman is domweg een verkeerde keuze. Dat zo'n hond lastiger is dan die van jou lijkt me inherent aan de situatie.