De tweede keer zag ik pas nadat jij het zei hoor.
Maar ik vind het al met al een heel vreemd filmpje.
Ik vind het ook een raar filmpje. Ik zag net nog een raar filmpje voorbij komen op Facebook waarvan ik niet kan zeggen wat ik er van vind. Laat staan wat ik er mee moet.
Ik kan dit soort dingen ook maar moeilijk los laten.
Wat er dan in mijn hoofd omgaat: wat is er met die hond gebeurt en wat gaan ze met hem doen? Waarom is ie in deze toestand?
Er is een scenario waarbij iemand denkt "hij is dood. gooi hem in een kruiwagen en film hoe de andere honden reageren." en dan is er een scenario "Laten we net doen alsof hij dood is en dat filmen."
Ik vind het allebei om kotsmisselijk van te worden.
Logische verklaring...hij was aan de beurt. Het is een dodingsstation en degene die gedrag filmde is daar niet aan verbonden en heeft haar eigen insteek. Weer iemand anders zet het op facebook. Dan krijg je dit soort dingen.
Hij heeft een spuit gekregen en dan mag hij naar de vrachtwagen. Er staat niemand bij om te wachten of hij wel echt dood is. Luisteren met je stethoscoopje doe je na de 18e niet meer hoor.
Maar ik zie nog wel leven bij deze hond. Die is niet dood.
ranetje schreef: 02 jun 2025, 18:05
Dat dacht ik ook even.
Misschien door een duw van een neus van een van de honden achter de kruiwagen?
Verder ligt hij er echt wel heel dood bij
Nou moet je nog eens heel goed kijken, lijkt ook gewoon of de borstkas beweegt hoor (als er beloved in beeld staat rond dat stukje) ik heb nu al 35 x zitten kijken
Ik zie het niet.
Door de beweging van de kruiwagen zit er wat beweging in het lichaam, maar ik zie geen ademhaling.
Daar is het beeld ook niet scherp genoeg voor.
Nou moet je nog eens heel goed kijken, lijkt ook gewoon of de borstkas beweegt hoor (als er beloved in beeld staat rond dat stukje) ik heb nu al 35 x zitten kijken
Ik zie het niet.
Door de beweging van de kruiwagen zit er wat beweging in het lichaam, maar ik zie geen ademhaling.
Ik ook niet. Wel zie ik dat de andere hond wat ruw tegen zijn neus aan duwd en dan zit er wat meer beweging in en door het gebobbel met de kruiwagen zie je ook wat beweging. Maar het oog zelf zie ik iig niet knipperen. Die hond is mors dood.
Nou ik liet het net aan man en m'n vriendin zien (zonder commentaar) en die zeiden beide meteen dat oog knippert nog
ranetje schreef: 02 jun 2025, 20:39
Ik zie het niet.
Ik ook niet. Wel zie ik dat de andere hond wat ruw tegen zijn neus aan duwd en dan zit er wat meer beweging in en door het gebobbel met de kruiwagen zie je ook wat beweging. Maar het oog zelf zie ik iig niet knipperen. Die hond is mors dood.
Nou ik liet het net aan man en m'n vriendin zien (zonder commentaar) en die zeiden beide meteen dat oog knippert nog
Op mijn telefoon schermpje viel het niet meteen op
Op mijn telefoon schermpje viel het niet meteen op