kloesje schreef: 07 jun 2025, 09:31
Wat een gave ervaring.
Ik hoop eind dit jaar mijn paardje naar de polder te halen, dan starten met grondwerk en eind 2026 of begin 2027 starten met rijden en/of mennen.
Je bent dan altijd welkom om te helpen, te tutten, rijden, wandelen, enz
Hij zal wellicht te klein voor je zijn, maar zijn kracht maakt hem vast geschikt (mennen kan altijd).
Ohhh, dat klinkt super leuk! Graag!
Grondwerk zou ik graag willen leren, dat ken ik nog helemaal niet. (mennen ook niet trouwens). Ik kom graag een keer meekijken en knuffelen. Rijden op jouw paard in opleiding ga ik niet doen, zorg eerst maar dat jullie samen een team worden. Er kan zoveel mis gaan met een groen paard, daar wil ik niet de oorzaak van zijn.
Maar ik ben wel super benieuwd naar hem!
Kimmie schreef: 07 jun 2025, 10:12
Wat super leuk, en paardrijden verleer je niet , even wennen en het gaat weer...
Op naar een mooie strandrit!
Daar kijk ik echt naar uit. Dat is zo gaaf
Tineke schreef: 07 jun 2025, 10:53
Hewi schreef: 07 jun 2025, 10:40
Wat goed!!! Mens wat doe je het goed ♡
Nou zeker, een dappere doorzetter ben je
Dank jullie wel, maar ik voel me niet altijd zo stoer hoor.
Vorige week was weer zo'n week van veel tranen en voelde ik me alles behalve sterk. Maar ik merk dat als ik daar ook aan toegeef het een paar dagen later weer beter gaat.
Dan kan ik weer vooruit kijken, maar af en toe wil dat helemaal niet of heb ik er geen zin in.
Maar dit zijn wel hele leuke dingen om te doen.
Net als de kaarten die mijn moeder en ik gekocht hebben voor de kerst theater show van Rudolphs bakery 18 december in Nunspeet. Dit soort dingen doe ik nu gewoon en dat voelt goed.
Jetski schreef: 07 jun 2025, 11:11
Wat heerlijk!
Ziet er goed uit!
Dat verkrampen is echt omdat je als je ouder wordt er teveel bij na gaat denken.
Erg herkenbaar.
Fijn dat dat snel beter voelde. Want met teveel spanning rijden wil je echt niet..
Op naar die heerlijke strandrit!
Nou echt, wat een verschil met tig jaar geleden!
Teckeltoos schreef: 07 jun 2025, 11:23
Ik heb ook veel paard gereden vroeger maar nu ook al zo'n 20 jaar niet meer. Allereerst ben ik met mijn 95 kilo te zwaar maar ben ook bang voor vallen.
Toch zou ik graag nog 1 keer zonder zadel op een koudbloed willen rijden. Een belg of een clyesdale en dat soort types.
Heerlijk; die warmte, de geur en de beweging van dat mooie grote dier ervaren. Alleen het denken eraan doet mij al genieten.
Vaak is de limiet 95 kilo (soms 90), dus wat dat betreft kan het wel.
En op een koudbloed en je hebt rijervaring lijkt me het helemaal geen probleem. Gewoon doen!
Mo-yi schreef: 07 jun 2025, 12:27
Je rijd heel netjes hoor! Super goed van je, dat wordt echt genieten op het strand
SuzanneS schreef: 07 jun 2025, 13:36
Wat fijn! Ziet er prima uit!
Bedankt voor de bemoedigende opmerkingen. Vind ik echt fijn!
blondie schreef: 07 jun 2025, 15:37
Fijn joh! Zit de laatste tijd ook weer te bedenken dat ik eigenlijk weer eens een rit wil maken. Vriendin polste ik al, zij gaf aan dan toch maar voor veilige ijslanders te willen gaan
Maar zo van te voren wat ritjes les is misschien niet zo'n gek idee voor mij.
ijslanders zijn voor mij geen optie, veel te klein. (en ik hou sowieso wel van grote paarden)
Eigenlijk wilde ik een buitenrit op Shire's gaan doen, dat lijkt me echt fantastisch. Er zat iemand in Zutphen die dat deed, maar die is er jammergenoeg mee gestopt. Er zijn er nog 2, maar die zitten enorm ver weg.
Maar op het eiland is ook erg gaaf. Ik deed dat iedere jaar een keer als we er op vakantie waren.
Een paar lessen is echt fijn. Ik betaal 35 euro voor een half uur privé les, dat vond ik nog wel te doen. Nog 1 les en dan stop ik er weer mee.
Blijven rijden is helaas geen optie, want goedkoop is het natuurlijk niet.