Het gaat niet goed met Heintje
Re: Het gaat niet goed met Heintje
Juist omdat jullie allemaal echte hondenmensen zijn weten jullie heel goed wanneer de tijd daar is. Hij heeft geluk gehad eerst bij jouw en daarna bij je ouders, het blijft heel verdrietig op het moment zelf en de beslissing maar je weet ook dat het goed is zo. Fijne Hein!

Hij reageert misschien niet op Librela omdat het "probleem" niet zit in het gebied waar Librela voor bedoeld is?EchoMira schreef: 07 jun 2025, 22:10
Mij is het een raadsel waarom hij niet op librela reageert.
Daar zijn de ervaringen toch wel positief mee maar voor hem doet het niets.
Hij is in het afgelopen jaar 7 keer naar de dierenarts geweest.
Bloedbeeld, prikken en adviseren. Mijn ouders vinden dat zelf vooral fijn omdat ze het goed willen doen en de dokter daar dan een stempeltje voor heeft.
Ik denk dat je weet wanneer het tijd is, je redenering kan ik prima volgen
Jij weet het.Voor Hein rest er alleen nog een bloedhete zomer en zich nog ouder voelen.
Blind worden. Meer last van zijn nieren krijgen. Meer pijn in zijn voeten.
Kunnen je ouders daarin meegaan?

-
EchoMira
- Posts in topic: 11
- Honden: 3
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Hij heeft wel artrose maar dat is niet het grootste probleem. Daarnaast heeft hij een nier die op de scan "vervormd was" maar hij heeft vooral heel weinig energie.ranetje schreef: 08 jun 2025, 13:08 Hij reageert misschien niet op Librela omdat het "probleem" niet zit in het gebied waar Librela voor bedoeld is?
Eigenlijk geen pijn. Maar die heeft hij nu, 6 weken na de laatste prik librela, ook niet.
Mijn moeder begon er zelf over. Die heeft mijn nuchtere insteek.Kunnen je ouders daarin meegaan?
Wat we vooral niet willen is een paniekerige situatie omdat er toch te lang gewacht is.
Dat hij dan op zaterdagavond ineens niet meer op kan staan, ofzo. Je weet hoe dat gaat.
Mijn vader vindt het moeilijker maar dat is meer omdat hij van het type is dat eenzijdig beslist of het aan zijn vrouw overlaat. Daar zit weinig tussenin dus hij houdt zich er een beetje buiten. Maar hij is vreselijk dol op Hein en is natuurlijk verdrietig.
Precies. Maar ook als ik hem vergelijk met anderhalf jaar geleden is het verschil enorm en zo oud is hij nu ook weer niet.*Esther schreef: 07 jun 2025, 09:33Wat helpt is dat je Hein niet elke dag ziet. Als je hem elke dag ziet, verander je zelf mee in alle kleine stapjes.
Hij is echt ziek.
Wat gaat dat snel, he?Marc schreef: 07 jun 2025, 11:18 Bas en Hein konden trouwens altijd heel erg goed met elkaar opschieten. Weet je nog Martijn? Totale balans. Geen onrust. Gewoon volledige wederzijdse acceptatie. Geen gespeel want dat wil Bas niet. Gewoon prima te combineren. Nu zijn ze allebei stokoud![]()
Ze konden inderdaad prima met elkaar!
Hein heeft altijd met alle teven gekund. En nog, nu zit hij met drie whippetwijven op de bank.
Tja, met een jong terrier kun je niet zonder gevoel voor humor. Als dat niet lukt werkt het niet.Noor schreef: 07 jun 2025, 22:58 De pupkopers waren niet helemaal eerlijk geweest, de vrouw in het gezin bleek later nogal in een overspannen, depressie te zitten, dat wist ik uiteraard niet. De pup was bedoeld om haar juist meer naar buiten te krijgen, dit werkte averechts.
Hij was ook echt heel druk en luidruchtig, hoor. Stout niet. Hij wilde altijd alles goed doen en dat lukte hem heel vaak ook.
Inderdaad geen moeilijke hond. Maar wel een jonge jack russell. Niets wat je niet oplost met een uurtje raggen.
Ik vind het allemaal prima want hij is bij mij gekomen en hij heeft echt een ontzettend leuk leven gehad.
Eerst jarenlang dagelijks van alles doen en meemaken en toen heerlijk met pensioen en genieten van zijn rust. Van iedereen aandacht en liefde.
Wat maakte die valse start dan uit?
Dat verder aftakelen voegt inderdaad niks toe en als je moeder er ook zo over denkt snap ik wel dat je gaat plannen
Op je gemak plannen en afscheid nemen is voor iedereen fijn
Op je gemak plannen en afscheid nemen is voor iedereen fijn

Die nier is waarschijnlijk een veel groter probleem dan de artrose (die hij vast ook wel heeft).EchoMira schreef: 08 jun 2025, 13:32Hij heeft wel artrose maar dat is niet het grootste probleem. Daarnaast heeft hij een nier die op de scan "vervormd was" maar hij heeft vooral heel weinig energie.ranetje schreef: 08 jun 2025, 13:08 Hij reageert misschien niet op Librela omdat het "probleem" niet zit in het gebied waar Librela voor bedoeld is?
Eigenlijk geen pijn. Maar die heeft hij nu, 6 weken na de laatste prik librela, ook niet.
Liever geen paniek in het weekend nee.Mijn moeder begon er zelf over. Die heeft mijn nuchtere insteek.Kunnen je ouders daarin meegaan?
Wat we vooral niet willen is een paniekerige situatie omdat er toch te lang gewacht is.
Dat hij dan op zaterdagavond ineens niet meer op kan staan, ofzo. Je weet hoe dat gaat.
Mijn vader vindt het moeilijker maar dat is meer omdat hij van het type is dat eenzijdig beslist of het aan zijn vrouw overlaat. Daar zit weinig tussenin dus hij houdt zich er een beetje buiten. Maar hij is vreselijk dol op Hein en is natuurlijk verdrietig.
Het is ook verdrietig, ik snap je vader ook wel.
Dat verdriet zou bij mij groter zijn als er door het wachten wel een paniektoestand zou ontstaan.
Dus liever op korte termijn in alle rust en vrede dan plotseling in paniek moeten reageren.

-
EchoMira
- Posts in topic: 11
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
We gaan afscheid nemen voor de herfstvakantie.
Hij ziet nog maar met 1 oog en hij is zo goed als doof.
Hij is een beetje diabetisch en een boel nierpatient.
Er zijn hondjes die het daarmee redden. Hein is niet zo'n soort hondje. Hij vindt het moeilijk en een beetje eng en is vooral heel moe. Hij wil bij zijn vrouwtje zijn maar dat is meer gewild dan hem lukt.
Hei is op.
Het was een mooi leven.
Hij ziet nog maar met 1 oog en hij is zo goed als doof.
Hij is een beetje diabetisch en een boel nierpatient.
Er zijn hondjes die het daarmee redden. Hein is niet zo'n soort hondje. Hij vindt het moeilijk en een beetje eng en is vooral heel moe. Hij wil bij zijn vrouwtje zijn maar dat is meer gewild dan hem lukt.
Hei is op.
Het was een mooi leven.
-
Kelperuaantjes
- Posts in topic: 2
Sterkte, voor zowel je ouders als voor jou. Klinkt als de enige juiste beslissing. Hij heeft een mooi leven bij jullie gehad.
Nog even verwennen en dan na een mooi leven afscheid nemen.
Sterkte voir jullie.
Sterkte voir jullie.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Wat jammer. Ook voor je ouders. Want het is fijn om een hondje te hebben. Zeker als je er de plek en de energie voor hebt.
- thom
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Een lang en goed leven gaat ten einde komen, dat is altijd verdrietig. Wens jou en je ouders veel sterkte.

Ons Portugese meisje Farah.
- Kells
- Posts in topic: 5
- Welke: Ierse Setters
Ach gossie, sterkte voor jullie.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Sterkte.
Heel veel sterkte. Geniet nog van de momenten die jullie samen hebben.

- Tamara/Bayko
- Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]
Ah dat is toch verdrietig, al heeft hij natuurlijk een meer dan prima leven gehad.
-
Gonniepony
Heel veel sterkte voor jullie
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Veel sterkte, natuurlijk zeker ook voor je ouders 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Sterkte. Voor je ouders ook.
Bah, fijn dat de knoop wel doorgehakt is!
Sterkte alvast.
Sterkte alvast.
-
Cooper
- Posts in topic: 1
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Dat is een liefdevol besluit maar daarom niet minder moeilijk. Sterkte.