Zoekt baas-draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Tineke
Posts in topic: 40

Re: Zoekt baas-draadje

Bericht door Tineke »

Marc schreef: 09 jun 2025, 09:18
Tineke schreef: 09 jun 2025, 09:02
Marc schreef: 09 jun 2025, 08:57

En net Bas. Zoooo schattig!
Inderdaad te schattig :cheer:

Afbeelding

Afbeelding
:I: :I:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Kelperuaantjes
Posts in topic: 12
Honden: 3

Bericht door Kelperuaantjes »

2 Pincher-achtige minihondjes, broer en zus:
https://hobodogs.nl/nala-en-chucky/?fbc ... tOTX9hbDnw
Gonnie
Posts in topic: 2

Bericht door Gonnie »

Kelperuaantjes schreef: 09 jun 2025, 11:39 2 Pincher-achtige minihondjes, broer en zus:
https://hobodogs.nl/nala-en-chucky/?fbc ... tOTX9hbDnw
Wat een poepies.
Afbeelding

Tanja en Anne
Marc
Posts in topic: 194

Bericht door Marc »

*Esther schreef: 09 jun 2025, 13:23 Herder pup moet weg
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m2277256063 ... ialbuttons
Die had ik ook al gezien. Hond ziet er erg sympathiek en rustig uit. Baas is overleden.
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 33
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Als vrouw kun je idd niet voor een herder zorgen :proest:
blondie

Bericht door blondie »

Ik zag een ODH pup om FB voorbij komen, dat vond ik toch wel zo'n plaatje.. even zoeken..
https://www.facebook.com/groups/1148695 ... 018481444/

Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Maart schreef: 09 jun 2025, 13:52 Als vrouw kun je idd niet voor een herder zorgen :proest:
Mannetje hond :scratch:
Marc

Bericht door Marc »

blondie schreef: 09 jun 2025, 13:53 Ik zag een ODH pup om FB voorbij komen, dat vond ik toch wel zo'n plaatje.. even zoeken..

Afbeelding
Leuk. Ik heb een zwak voor Duitse herders maar vind ze over het algemeen te gebrekkig om er echt voor te gaan. Allemaal. Ook de Odh. Die achterhand blijft een zwakte al is de rug nog zo recht.
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Maart schreef: 09 jun 2025, 13:52 Als vrouw kun je idd niet voor een herder zorgen :proest:
Inderdaad dat kan echt niet :LOL:
Afbeelding

Mo-yi
Posts in topic: 24
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Kimmie schreef: 14 jun 2025, 17:41 Wat een knappe pup:

Afbeelding

Balu,
4 maanden oud, reutje

https://www.facebook.com/media/set/?van ... cale=nl_NL
zeker een knapperd!
Afbeelding

2011-2025
Hakkene
Posts in topic: 16
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Wat een vrolijk hoofd!
EchoMira
Posts in topic: 114
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

*Esther schreef: 09 jun 2025, 10:56 Mooi dat je dat zo zegt: dan is t jouw probleem niet. Dat is helder maar fijn om te lezen.
En wat jij schrijft is exact wat er moet gebeuren. Dank u!
Nog iets wat je wil vertellen of is het leven verder gegaan?
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 09 jun 2025, 14:06
blondie schreef: 09 jun 2025, 13:53 Ik zag een ODH pup om FB voorbij komen, dat vond ik toch wel zo'n plaatje.. even zoeken..

Afbeelding
Leuk. Ik heb een zwak voor Duitse herders maar vind ze over het algemeen te gebrekkig om er echt voor te gaan. Allemaal. Ook de Odh. Die achterhand blijft een zwakte al is de rug nog zo recht.
Eeeehh...ik snap wat je bedoelt maar een hond die met een jaar of 10 inderdaad aan slechte gewrichten inslaapt is ook niet mislukt ofzo.

Dat een deerhound gemiddeld 6 wordt is voor mij geen reden om er geen te nemen.
En dat een Ara 65 wordt is juist een reden om hem niet te nemen.

Soms is het ook gewoon wat het is en is een risico op problemen met de achterhand gewoon iets wat je op de koop toe neemt.
Karretje eronder en gaan.
Duitse herders zijn ook met hun problemen erbij gewoon geweldige honden.
Tineke

Bericht door Tineke »

*Esther schreef: 15 jun 2025, 06:26 Dit weekend wel een hondje gevonden waar dat gevoel wél ineens naar boven kwam. Dat verliefde gevoel, niet kunnen slapen zowat. Dat zocht ik. Kennismaking staat gepland!!
Leuk !
Afbeelding

Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 15 jun 2025, 01:50

Afbeelding
Eeeehh...ik snap wat je bedoelt maar een hond die met een jaar of 10 inderdaad aan slechte gewrichten inslaapt is ook niet mislukt ofzo.

Soms is het ook gewoon wat het is en is een risico op problemen met de achterhand gewoon iets wat je op de koop toe neemt.
Klopt. Maar het is heel lastig voor mij om de problemen op voorhand te weten. Op achterhand in dit geval haha. Ik zie ze al veel vroeger ontstaan. Wuilus ging op haar 8e door haar rug met ballen en bleek spondylose te hebben. Ze heeft dus 6 jaar op rymadyl gestaan. Dat ze 14 is geworden is een wonder. Dus ik vind dat wel lastig. Ik wil graag een gezonde sterke hond omdat ik daar ook iets uithaal. En ik ben slecht in vroeg inslapen dus niet geschikt.

Zodra ik een Duitse herder heb kijk ik de hele dag naar het gangwerk voor en achter.... HD ED spondylose etc etc.

Dus als er een herder komt is het of zo'n rintintin geval van Takis uit Griekenland. Maw een slanke rechte boerderij Duitser of een mix of Belg. Daar heb ik meer vertrouwen in.

Deze staat nu bij Takis. Helaas is ze een kettinghond die aan haar achterpoot geketend was en dus gewond en mank is. Maar wat een beauty. Gek genoeg durf ik zo'n hond beter aan dan een gefokte met stamboom.

Deze hond is werkelijk een droom maar heeft dus helaas lange tijd aan haar achterpoot gebonden geketend gezeten. Dus ik vertrouw de schade op lange termijn niet. Kwa gedrag en karakter en uiterlijk is dit voor mij een droomhond.

Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Afbeelding

Klopt. Maar het is heel lastig voor mij om de problemen op voorhand te weten. Op achterhand in dit geval haha. Ik zie ze al veel vroeger ontstaan. Wuilus ging op haar 8e door haar rug met ballen en bleek spondylose te hebben. Ze heeft dus 6 jaar op rymadyl gestaan. Dat ze 14 is geworden is een wonder. Dus ik vind dat wel lastig. Ik wil graag een gezonde sterke hond omdat ik daar ook iets uithaal. En ik ben slecht in vroeg inslapen dus niet geschikt.

Zodra ik een Duitse herder heb kijk ik de hele dag naar het gangwerk voor en achter.... HD ED spondylose etc etc.

Dus als er een herder komt is het of zo'n rintintin geval van Takis uit Griekenland. Maw een slanke rechte boerderij Duitser of een mix of Belg. Daar heb ik meer vertrouwen in.

Deze staat nu bij Takis. Helaas is ze een kettinghond die aan haar achterpoot geketend was en dus gewond en mank is. Maar wat een beauty. Gek genoeg durf ik zo'n hond beter aan dan een gefokte met stamboom.

Deze hond is werkelijk een droom maar heeft dus helaas lange tijd aan haar achterpoot gebonden geketend gezeten. Dus ik vertrouw de schade op lange termijn niet want er is op zeker flink aan gerukt als ik het gedrag en de verwondingen zie. Kwa gedrag en karakter en uiterlijk is dit voor mij een droomhond.

Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

En kijk wat een lief karakter. Zo is ze gevonden. En hoe ze dan geworden is? Deze hond is van goud 🥰🥰🥰

Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 9

Bericht door Sterre »

Wat afschuwelijk dat laatste filmpje. Je ziet haar in die andere filmpjes eigenlijk haast niet lopen. Kan ze wel gewoon een stukje lopen? Het is inderdaad een grote schat van een hond. :I:
Marc

Bericht door Marc »

Sterre schreef: 15 jun 2025, 10:00 Wat afschuwelijk dat laatste filmpje. Je ziet haar in die andere filmpjes eigenlijk haast niet lopen. Kan ze wel gewoon een stukje lopen? Het is inderdaad een grote schat van een hond. :I:
Ja ze kan gewoon lopen maar heeft wel soms wat last van dat gewricht. Ze is dus aan de ketting gelegd aan haar hak. En gezien de ingesneden wonden en verdikking lange tijd. Dus er is flink aan die poot getrokken en gedaan met daarom misschien wel flinke gewrichts schade. Ik durf het dus niet. Maar ik val wel als een blok voor die hond. Zo zachtaardig en zo vriendelijk tegen honden en mensen. Die is gewoon van een rotleven naar een fijn leven gegaan en neemt dat allemaal met twee handen aan.

Als Bas er niet meer was nu mocht ze komen. Als tenminste een foto van de heupen en het gewricht ok blijken. Want daar ben ik dan wel strikt in. Ik laat al mijn nieuwe honden rondom testen op alles. Inclusief mediterrane ziekten. Puur om ze niet per ongeluk stuk te maken door onwetendheid.
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Marc schreef: 15 jun 2025, 08:08

Deze hond is werkelijk een droom maar heeft dus helaas lange tijd aan haar achterpoot gebonden geketend gezeten. Dus ik vertrouw de schade op lange termijn niet want er is op zeker flink aan gerukt als ik het gedrag en de verwondingen zie. Kwa gedrag en karakter en uiterlijk is dit voor mij een droomhond.

Grappig hoe het dan verschilt, ik zou juist geen boerderij Duitse herder aandurven, vanwege dus grotere kans op HD en mijn grootste angst is DM. En op jongere leeftijd is die DM niet zichtbaar, als je hond lijder is, kom je daar dus vaak pas op latere leeftijd achter als het zich gaat openbaren.
Nou heb ik met mijn eerste de pech gehad dat zijn heupen goed waren, maar dat hij LSI had en later dus ook DM bleek te hebben. Dat daar door fokkers steeds meer naar wordt gekeken en op wordt getest maakt toch dat ik bij het kiezen voor een DH toch bij een fokker zal gaan kopen die daar op getest heeft (en naar de karakters en bouw van ouderhonden heeft gekeken) een te hoge DH is mooi, maar ook niet echt functioneel.

En ik herken het kijken naar je hond op verdenking van iets.. los van DM heb ik nu ook 2x te maken gehad met hartfalen van honden. Dat zit dus bij mij ook nog continue in mijn achterhoofd, en dat heeft niet van doen met ras aanleg.. dat was ook weer domme pech.

Toch blijft de Duitse herder mij trekken, laatst zag ik ook weer 2 wolfsgrauwe DH's , prachtig gebouwd ook..mooie koppen, en wat hoger op de poten en wat slanker zoals een mechel. Dan ben ik echt geneigd om te gaan vragen welke fokker ze vandaan komen :engel: gewoon voor de weet en op Pedigree kijken welke voorouders er in zitten :LOL:

Maar de kruising mechel hollander zoals ik ze bij Mal zie, trekken mij inmiddels toch ook. Vriend wil niet, en we hoeven hopelijk nog lang niet na te gaan denken over een hond erbij, maar ik ben er nog niet over uit.

Als ik de dame in dit filmpje zie.. ze raakte me enorm op het eerste filmpje.. dus dat zou als ik voor een oudere hond zou gaan zomaar een hond zijn waar ik misschien niet al te veel apen en beren bij zou zien.. net zoals ik toen voor Chara viel, zou ook deze hond mij aan het denken hebben gezet als ik op zoek was geweest.
Marc

Bericht door Marc »

Ze zet mij ook aan het denken. Want ik vind haar gedrag en uiterlijk dus geweldig. En ik zoek nu geen hond maar misschien over 2 maanden wel. Dus lastig deze. Bij Bas is domweg geen optie. Guus zou haar goed kunnen hebben. En als ik nu een hond zocht zou ik haar wel willen opvangen met grote kans op houden.

Wel zou ik die hak willen nakijken. Kun je DM wat dat ook moge zijn niet embarken?
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 9

Bericht door Sterre »

Wat jammer Marc. Ze zou bij jou een gouden mand krijgen.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 15 jun 2025, 15:54 Ze zet mij ook aan het denken. Want ik vind haar gedrag en uiterlijk dus geweldig. En ik zoek nu geen hond maar misschien over 2 maanden wel. Dus lastig deze. Bij Bas is domweg geen optie. Guus zou haar goed kunnen hebben. En als ik nu een hond zocht zou ik haar wel willen opvangen met grote kans op houden.

Wel zou ik die hak willen nakijken. Kun je DM wat dat ook moge zijn niet embarken?
Degeneratieve Myelopathie. Aftakeling van de beschermende laag rond te zenuwen. Je kent het wel, de bekende zwalkende achterhand met spieratrofie in het late stadium.

En ja, dat kan zeker getest worden.

Probeer niet teveel in problemen te denken. Welke hond je ook neemt, hij gaat ook weer dood. Ook als je een kerngezonde hebt gevonden.

Ik vind dat deze hond een ontzettend prettige energie heeft. De oogopslag is fijn. Ontspannen maar geinteresseerd. En zo vreselijk mank is ze niet. Misschien kan dat met behandeling nog wel verbeteren.
Moet je je voorstellen hoe fijn het is als je zo'n hond beneden hebt liggen. Dat slaapt heerlijk!
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 15 jun 2025, 16:12
Marc schreef: 15 jun 2025, 15:54 Ze zet mij ook aan het denken. Want ik vind haar gedrag en uiterlijk dus geweldig. En ik zoek nu geen hond maar misschien over 2 maanden wel. Dus lastig deze. Bij Bas is domweg geen optie. Guus zou haar goed kunnen hebben. En als ik nu een hond zocht zou ik haar wel willen opvangen met grote kans op houden.

Degeneratieve Myelopathie. Aftakeling van de beschermende laag rond te zenuwen. Je kent het wel, de bekende zwalkende achterhand met spieratrofie in het late stadium.

En ja, dat kan zeker getest worden.

Probeer niet teveel in problemen te denken. Welke hond je ook neemt, hij gaat ook weer dood. Ook als je een kerngezonde hebt gevonden.

Ik vind dat deze hond een ontzettend prettige energie heeft. De oogopslag is fijn. Ontspannen maar geinteresseerd. En zo vreselijk mank is ze niet. Misschien kan dat met behandeling nog wel verbeteren.
Moet je je voorstellen hoe fijn het is als je zo'n hond beneden hebt liggen. Dat slaapt heerlijk!
Ja precies dat heb ik ook. Deze hond is door en door lief en wil vertrouwen geven. Dat is precies wat ik zoek. Ze schijnt zelf door de raam gesprongen te zijn in die kas om veiligheid te zoeken. Ze weten niet of ze afgedankt of ontsnapt is bij een vorige eigenaar maar zoeken ook niet want ze was niet gechipt. En de kruiperige manier waarop ze zelf de persoon benadert aan het einde van het laatste filmpje bevalt me ook. Ze kent die man niet. Heeft waarschijnlijk een kutleven gehad en toch wil ze zich graag binden en contact maken. In de andere filmpjes is ze zelfstandig doch zeer in contact. Ik zie niets in de filmpjes dat me zorgen baart. De hond die tijdens het aaien langsloopt krijgt een lieve vriendelijke beklik en ik zie geen enkele spanning bij deze herder op welk moment dan ook. Ik wil haar 🥰 Volgens mij is dit echt een top hond! Zo zou ik ze zelf niet kunnen opvoeden. Daarom ben ik een sucker voor gouden honden die al klaar en volwassen zijn.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

En ze is ook nog eens super super mooi. Kaarsrechte rug en mooie gangen.
Afbeelding
Plaats reactie