Dat het dorp niet uitkomen heeft mijn voorkeur . Ik woon hier heerlijk rustig,weinig verkeer en mooi wandelgebied om het dorp heen. Ik werk in dit dorp dus kom het dorp weinig uit*Esther schreef: 15 sep 2021, 08:04 Waarom schrijf je 'dat je het dorp niet uitkomt?'
Structuur....wat ik fijn vind bij een nieuwe pup is eigenlijk alleen tijd. Vrije tijd.
Tijd om de dingen te kunnen doen die voor rust zorgen. Elke pup is echt anders. De meeste tijd gaat in het managen zitten. De honden onderling laten wennen. De meeste moeite heb ik met het combineren pup/ volwassen honden. Groters willen wandelen, pup kan dan niet mee. Laatste pup, Teddy was heel klein, veel verschil in grootte. Dat maakte t sowieso niet bar handig. Die sliep het makkelijks in haar benchje naast mijn bed, dus ook overdag bracht in haar naar bed. Apart maar dat werkte echt perfect.
Maar in het dorp zijn dus weinig honden,weinig andere dieren ,weinig andere mensen ,rolstoel of rollator,geen winkels geen lift en trap enz dus dat moet ik wel gaan opzoeken.
Tijd heb ik gelukkig wel genoeg, 2 weken helemaal vakantie en daarna maar 3 uur per dag werken en dan oppas in huis. Het begeleiden met Heavy zal inderdaad best tijd en energie gaan kosten maar ook weer een voordeel is dat Heavy graag buiten ligt
Bij het wandelen heb ik ook extra handen in huis en dat is een luxe. Ik neem dan Heavy en dochter de pup .