Pinkstershow

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Petra
Posts in topic: 4

Pinkstershow

Bericht door Petra »

Afgelopen maandag heeft een vriendin van mij Happy voorgebracht op show.
Aangezien ze erg onzeker was, ga ik de volgende show zelf met haar doen, dat werd geadviseerd door de fokker van Happy.
Maar dit is haar keurrapport:
Afbeelding

Veelbelovend. Plaats 2.
6 maanden, mooi type, beetje uit het lood geslagen, correct type, oren goed geplaatst, gebit nog niet volledig, goede toplijn, diepe borst, licht achter opgetrokken, elegante nek, niet zelfverzekerd.

En ik ben een heel trots vrouwtje!
Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 1

Re: Pinkstershow

Bericht door ranetje »

Mooi verslag voor een hondje van 6 maanden. :ok:
Kan je wat ringtraining met haar volgen?
Dat helpt jou bij het voorbrengen en het helpt Happy om gewend te raken aan de situatie waar ze dan in zit.
Afbeelding
Petra

Bericht door Petra »

ranetje schreef: 11 jun 2025, 21:45 Mooi verslag voor een hondje van 6 maanden. :ok:
Dat helpt jou bij het voorbrengen en het helpt Happy om gewend te raken aan de situatie waar ze dan in zit.
Ja, ga ik zeker doen.
Het ging voor Happy niet om de situatie, dat vond ze erg leuk. Maar Sabrina liet de riem per ongeluk vallen en daar schrok Happy van.
Toen sloeg ze helaas dicht en ging mij zoeken aan de kant.
Ik ben echt heel erg trots op haar!!
Afbeelding
SuzanneS
Posts in topic: 1

Bericht door SuzanneS »

Mooie uitkomst voor een mooie hond!
EchoMira
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Petra schreef: 11 jun 2025, 21:49
ranetje schreef: 11 jun 2025, 21:45 Mooi verslag voor een hondje van 6 maanden. :ok:
Ja, ga ik zeker doen.
Waarschijnlijk gaat het de volgende keer vanzelf al nog beter.
Het was deze keer leuk en als ze het verwerkt heeft komt ze vanzelf al sterker aan als ze de volgende keer herkent wat er aan de hand is.

Maar ringtraining is ook hartstikke leuk.
Petra

Bericht door Petra »

EchoMira schreef: 12 jun 2025, 22:23
Petra schreef: 11 jun 2025, 21:49
Ja, ga ik zeker doen.
Waarschijnlijk gaat het de volgende keer vanzelf al nog beter.
Het was deze keer leuk en als ze het verwerkt heeft komt ze vanzelf al sterker aan als ze de volgende keer herkent wat er aan de hand is.

Maar ringtraining is ook hartstikke leuk.
Het ging nu vooral minder omdat ze mij aan het zoeken was.
Degene die met haar liep liet per ongeluk de lijn vallen, toen ze die op wilde pakken schrok Happy en had ze ineens door dat ze met iemand anders liep.
Daar werd ze erg onzeker van, en toen begon ze rond te kijken waar ik was.

Kijk, hier ging het mis:

Zoiets kan altijd gebeuren, maar het maakte haar wel extra onzeker.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

Bericht door EchoMira »

Tuurlijk kan het gebeuiren en het is ook helemaal niet erg maar voordat de riem viel was ze ook onzeker ogend.

Persoonlijk wil ik dat keurmeesters zich gewoon helemaal niet met het karakter van de hond bemoeien. Showen gaat wat mij betreft echt alleen maar over exterieur. Oorvorm, pootlengte, kleur en misschien gangwerk maar meer niet.
Prima om ook het karakter te keuren maar dat doen we dan bij de gedragstest. En die is niet in een sporthal met 5000 andere honden en twee keer zoveel baasjes voor een hondje dat het gewoon in het dagelijks leven supergoed doet.

Ik zou gewoon het mooie commentaar op haar exterieur meenemen en de rest negeren.
Een karakteranalyse op basis van een rondje van 20 meter en 30 seconden kijken is redelijk belachelijk. Keurmeesters moeten daar echt een keer mee ophouden.
Petra

Bericht door Petra »

EchoMira schreef: 12 jun 2025, 22:39 Tuurlijk kan het gebeuiren en het is ook helemaal niet erg maar voordat de riem viel was ze ook onzeker ogend.

Persoonlijk wil ik dat keurmeesters zich gewoon helemaal niet met het karakter van de hond bemoeien. Showen gaat wat mij betreft echt alleen maar over exterieur. Oorvorm, pootlengte, kleur en misschien gangwerk maar meer niet.
Prima om ook het karakter te keuren maar dat doen we dan bij de gedragstest. En die is niet in een sporthal met 5000 andere honden en twee keer zoveel baasjes voor een hondje dat het gewoon in het dagelijks leven supergoed doet.

Ik zou gewoon het mooie commentaar op haar exterieur meenemen en de rest negeren.
Een karakteranalyse op basis van een rondje van 20 meter en 30 seconden kijken is redelijk belachelijk. Keurmeesters moeten daar echt een keer mee ophouden.
Oh ja, zo denk ik er ook zeker over.
Het was ook gewoon veel voor haar, en ze gaat echt nog wel zekerder worden. Ze is tenslotte pas een half jaar.
Een show is in mijn ogen ook zeker niet anders dan naar het uiterlijk kijken. En ze is prachtig, maar nog niet volgroeit uiteraard.
Over drie maanden ga ik pas weer naar show, dan doe ik het zelf.
Tot die tijd is het thuis oefenen en een paar keer naar een ringtraining zodat ik zelf beter weet wat ik moet doen, en zij beter kan leren wat er verwacht wordt.
Afbeelding
Plaats reactie