Zoekt baas-draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Gonnie
Posts in topic: 2

Re: Zoekt baas-draadje

Bericht door Gonnie »

Marc schreef: 15 jun 2025, 16:30 En ze is ook nog eens super super mooi. Kaarsrechte rug en mooie gangen.
Zeker, het is een mooie lieve hond.
Afbeelding

Tanja en Anne
EchoMira
Posts in topic: 114
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Je kunt er heerlijk mee wandelen. Ze kan gewoon in de tuin want zodra je een paar dagen met haar buiten bent geweest snapt ze dat de schapen en kippen eigen zijn. Het zijn geen weglopers dus een fluthekje volstaat. Alleen zijn (met guus erbij) kan ze sowieso want dat doet ze nu ook.

Ik zou haar gewoon opvangen en kijken hoe het gaat. Stuur gewoon een bericht.

Ik denk dat ze best ook met Bas kan maar ik snap dat je dat niet probeert. Zou ik ook niet doen.
Die moet je dan gescheiden houden maar dat is helemaal niet moeilijk. Flora gewoon lekker buiten de rest van de zomer en waarschijnlijk daarna ook nog en snachts binnen bij de trap. Cleo vond het ook altijd fijner om buiten te zijn, weet je nog? Die sliep snachts ook lekker buiten.

Dit is een geboren aanpasser en de situatie bij jou is makkelijker dan in het asiel dus die is blij met alles wat ze krijgt.
En als ik me niet vergis hoef je met een hond uit griekenland ook niet heel bang voor mediterrane ziekten te zijn dus dat voordeel heb je dan weer.

Overigens denk ik niet dat ze 100% duitse herder is dus dat is ook lekker fris.
Sterre
Posts in topic: 9

Bericht door Sterre »

Marc schreef: 15 jun 2025, 16:30 En ze is ook nog eens super super mooi. Kaarsrechte rug en mooie gangen.
Kan je niet iets verzinnen om een gedeelte in de kamer speciaal voor Bas af te bakenen?
Flora lijkt me niet opdringerig en best wel op zichzelf.
Irma
Posts in topic: 6

Bericht door Irma »

@Mark2911
Ik snap je heel goed, zelf nog veel zeik... en voorzichtiger ( Wil absoluut geen dieren meer). Maar je wilt toch een hond in de nabije toekomst, of het nu op je pad komt of over een aantal maanden, en ja er komen nog velen op je pad. Maar soms moet je gewoon springen...
Marc
Posts in topic: 194

Bericht door Marc »

Haha. Jullie halen mij over maar mijn partner is sowieso keihard. Voor Bas er niet meer is geen 3e hond. Dus ik heb de keuze niet eens. En ik snap het ook. Bas is er nog even en straks komt er weer een leuke hond. Maar eerlijk is eerlijk. Zelden zo'n leuke Duitse herder gezien en ik ben zelf echt helemaal om en zou haar dolgraag willen hebben. Volgens mij is ze ook super prettig gezelschap en om mee te wandelen. Lijkt ook speels en super sociaal.
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 9

Bericht door Sterre »

Dat is duidelijk. Wel jammer.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Oh jammer. Over twee maanden staat ze er namelijk niet meer op.
Maar goed, dan krijgt ze een ander verhaal.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 15 jun 2025, 21:02 Oh jammer. Over twee maanden staat ze er namelijk niet meer op.
Ze komt vast prima terecht. Misschien wel bij een leuke reu Duitse herder. Of ze is er straks nog. Wie weet. Scheiden is niet echt een optie hier en Bas krijgt er wel stress van want die moet teefjes niet zo als ze geen pup zijn of ze ze niet kent.
Afbeelding
Hakkene
Posts in topic: 16
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Marc schreef:
EchoMira schreef: 15 jun 2025, 21:02 Oh jammer. Over twee maanden staat ze er namelijk niet meer op.
Ze komt vast prima terecht. Misschien wel bij een leuke reu Duitse herder. Of ze is er straks nog. Wie weet. Scheiden is niet echt een optie hier en Bas krijgt er wel stress van want die moet teefjes niet zo als ze geen pup zijn of ze ze niet kent.
Een van de video’s is in ieder geval al meer dan een maand oud. Dus ze zit er al even. Ik duim alvast, want zelfs ik (als niet perse herdermens) vind dit een schatje. Als ik er een tweede hond bij zou willen, zou ik deze best aandurven. Met brakke poot en al. Dr blik is goedAfbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 15 jun 2025, 21:06
Scheiden? Ze zijn nu toch ook gescheiden? Je hoeft ze helemaal niet bij elkaar te stoppen.
Ik zou gewoon een heel ruime kennel maken buiten. Lekker met kussens en speelgoed maar vooral rust.

Ik zou haar hier zo in de schuur kunnen stoppen. Tuurlijk gaat ze 3 uur per dag bezig met alles wat ze die dag nodig heeft maar zomers lekker op beton liggen is ook leuk.
Dat doet ze nu ook.

Maar goed, doen wat je zelf wil. Ik neem haar ook niet dus ik snap het best. Maar toch jammer.
Smoushond
Posts in topic: 10

Bericht door Smoushond »

Ach wat een schat . Die wil niet binnen liggen hoor. Ik wil haar 🥰
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Die is waarschijnlijk nog nooit binnen geweest. Maar daarvoor is mijn tuin niet geschikt. Als ik een omheinde tuin had met gras en heesters en een hoog hek zou ik het zo aandurven. Bas komt niet verder dan 5 meter de tuin in en daarvoor is de tuin groot genoeg. Dus voor Bas een eigen tuintje is zo geregeld. Maar dat heb ik niet. De buren hebben kleine kinderen en honden en het hek is denk ik nog geen meter hoog. Dit is een slimme wat wilde hond. Die is hier in een dag verdwenen.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 15 jun 2025, 22:40 Die is hier in een dag verdwenen.
Nee joh.
Schapen verzetten en dan leg je haar in dat weitje aan een lekkere longeerlijn met een huisje. Een ouwe ponytrailer koop je voor bijna niks.
Om te beginnen, he? Maar dat kan de hele zomer een prima basis zijn.
Dat kent ze al.

En dan ga je je daar samen kennismaken. Ga je van daaruit wandelen en samen naar dingen kijken.

Dat is de pest met alles perfect willen doen. Dan kan er niks meer.
Terwijl het voor haar juist een droom zou zijn.
Josefien
Posts in topic: 29
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

EchoMira schreef: 15 jun 2025, 22:49

Dat is de pest met alles perfect willen doen. Dan kan er niks meer.
Terwijl het voor haar juist een droom zou zijn.
Dit dus. Toen Javier hier kwam had ik ook allerlei plannen, om het voor hem zo aangenaam mogelijk te maken. Dat was niet aan hem besteed. Hij was een zeer karig bestaan gewend, en alllerlei huiselijke fratsen riepen alleen een deemoedige en gedrukte hond op.

Samen buiten zijn, wandelen, rommelen op het erf, daar werd hij ontspannen van. En leerde ik hem pas goed kennen.

Javier kreeg een gedeelte van de gang tot zijn beschikking, niet afgesloten met een deur maar met een laag hekje. De buitendeur stond open, hij kon zich vrijuit bewegen op het erf (met herashekwerk van 1,20m hoog weliswaar met Gebusch, maar niet overal). Hij kon zijn gang gaan, en en raakte mettertijd toch wel nieuwgierig naar de rest van het huis. Hij heeft in die periode nooit de behoefte gehad zelf de kuierlatten te nemen, die mogelijkheid was er wel degelijk. Maar hij was tevreden met zijn plek in huis, vrije uitloop, geregeld eten, warme comfortabele slaapplek en gedoseerde aandacht.

Honden zoals Flora en Javier zijn geen luxe gewend, en in de beginperiode denk ik dat dit juist averechts werkt. Ze wennen makkelijker als ze in een soort van oude vertrouwde omgeving terechtkomen.
Javier (2010-2026), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Hmmm. Jullie hebben zeker een punt. Ik denk dat dat wel klopt.
Afbeelding
Tineke
Posts in topic: 40

Bericht door Tineke »

Soms moet je gewoon die sprong nemen.
En dat kan echt goed uitpakken, kijk maar naar Roland 😉

Ik zeg doen Marc :ok:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Heavy leefde ook zo’n beetje zo. Tuin met Heras hekwerk en een kennel en de deur open naar schuur en keuken. Het liefste was ze buiten misschien ook omdat ze in een kennel was geboren en opgegroeid de eerste weken .

Toen ze ouder werd wilde ze wel steeds meer naar binnen en in de avond en nacht was ze altijd in de keuken
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Kimmie schreef: 16 jun 2025, 10:21 Takis zal nooit of tenimmer
...en daar gaan we weer...
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 16 jun 2025, 10:33
Kimmie schreef: 16 jun 2025, 10:21 Takis zal nooit of tenimmer
...en daar gaan we weer...
Ik wil ook geen hond in een kennel of aan een ketting. Natuurlijk zou ik het goed kunnen begeleiden en zorgen dat de hond niks tekort komt maar dat het ongewenst is als plaatsing snap ik prima. Als Guus alleen was zou ik prima aan de voorwaarden voldoen dus dan klopt het ook. Ik snap je reactie maar ik zou ook geen hond plaatsen naar een kennel en een looplijn zonder toegang tot het huis. Dus dat dat niet gedaan wordt is eigenlijk prima. Al zou ik het wel goed kunnen doen maar dat weten zij niet.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

En er zijn voor deze hond vast mensen die het van meet af aan goed kunnen doen. En zo niet dan grijp ik mijn kans later.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Het is niet "naar een een ketting". Het is een huis én een kennel om de gewenning nog fijner en makkelijker te maken. Andere mensen lossen het op met een bench in de gang.

Maar goed, prima.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 16 jun 2025, 13:05 Het is niet "naar een een ketting". Het is een huis én een kennel om de gewenning nog fijner en makkelijker te maken. Andere mensen lossen het op met een bench in de gang.

Maar goed, prima.
Ik snap je natuurlijk volledig maar zij hebben iets nodig aan voorwaarden en dat begrijp ik ook. Als die hond hier zou zijn zou ze een geweldig leven krijgen maar dat weten ze niet en dus durven ze terecht die plaatsing niet aan.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 16 jun 2025, 13:08
EchoMira schreef: 16 jun 2025, 13:05 Het is niet "naar een een ketting". Het is een huis én een kennel om de gewenning nog fijner en makkelijker te maken. Andere mensen lossen het op met een bench in de gang.

Maar goed, prima.
Ik snap je natuurlijk volledig maar zij hebben iets nodig aan voorwaarden en dat begrijp ik ook. Als die hond hier zou zijn zou ze een geweldig leven krijgen maar dat weten ze niet en dus durven ze terecht die plaatsing niet aan.
Kwestie van even overleggen ofzo?
Of kan Takis niet praten?

Er kwam toch een huisbezoek? Die ziet dan toch gewoon dat het een dierenhemel is?
Die ziet dan toch blije schaapjes, tamme kanaries en hondjes die totaal verwend zijn?
Maar goed, echt prima. Ik weet alweer waarom ik afhaak.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Maar goed, prima.

Precies ik vind een bench veel zieliger
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Een bench is ook veel zieliger. Ik ben het volledig met jullie eens en denk dat die hond hier zielsgelukkig is. Helaas lijden de goede onder de kwaden. De een propt een hond in een kennel om er niet naar om te kijken en hier zou het voor de nachten in de zomer zijn en verder is er 6 van de 7 dagen bijna altijd iemand thuis. Plus veel honden willen graag buiten slapen. Zeker honden die nog nooit in huis hebben geleefd. En eerlijk gezegd zou Guus het ook heerlijk vinden maar durf ik het niet aan ivm wolven en vreemde honden plus de vijver waar hij al eens bijna verzopen is. We vonden hem na een kwartier roepen pas tussen het kroos. Nu ligt er een rek overheen maar we hebben meer vijvers en een vrij laag hek dus.

Ik snap alle kanten van het verhaal. Het is ook goed zo want ik heb ook liever een hond als Bas er niet meer is.
Afbeelding
Plaats reactie