Ik geloof dat de dierenarts dacht dat het een lipoom was, die bult is toen niet voor onderzoek opgestuurd.
Ik geloof in december of januari zag ik aan dezelfde poot weer een bultje, maar dan bovenop de poot, op wat bij ons het velletje tussen de wijsvinger en middelvinger is.
Eerst even aangekeken en toen het niet wegtrok (maar ook niet leek te groeien) zijn we eind maart naar de dierenarts gegaan.
Er werden meerdere opties voorgelegd:
Niets doen en afwachten
Nu niets doen en opereren wanneer het groeit
Aanprikken voor een biopsie, met als risico dat het gekke dingen gaat doen
Opereren, maar met kans op teenamputatie
Op dat moment besloten het even rustig te laten bezinken en na te denken over wat te gaan doen.
Nou ja ik werd ziek, de honden zijn een tijdje uit logeren gegaan en ik kreeg vlak voordat Mahdutje weer naar huis kwam te horen dat hij er geregeld aan zit te likken en dat ze het idee hadden dat het groeide.
Ik heb het zelf even een weekje ofzo geobserveerd en zie dat het met lopen geen hinder geeft, maar het lijkt hem wel te irriteren en het is idd gegroeid.
Vanmiddag zijn we bij de dierenarts geweest, dinsdag de 24e moet ik hem nuchter brengen en gaan ze in eerste instantie hetzelfde doen als de vorige keer.
Mocht blijken dat het woekert oid waardoor er ruimer gesneden moet worden dan wordt zijn 'wijsvinger' weggehaald.
Bij de mogelijkheid dat ook zijn 'middelvinger' geamputeerd moet worden bellen ze mij, maar met de rest van zijn gezondheidstoestand is de kans zeer groot dat die teen gewoon blijft zitten en we gewoon afwachten wat de toekomst brengt.
De bult wordt dit keer opgestuurd voor onderzoek, vooral ook omdat het zo dicht bij de vorige bult zit.
Mochten zijn tenen er nog aan zitten maar uit het onderzoek blijkt dat het kwaadaardig is, moet hij een tweede keer onder het mes voor amputatie.
In dat geval gaan we ook even goed overleggen hoe we verder gaan.
Enkel zijn 'wijsvinger' amputeren zou na het wennen aan het missen van die teen geen problemen oid moeten geven met zijn bewegen en het belasten vd achterpoten en rug.
Bij de 'middelvinger' pak je ook de steunteen mee begreep ik en krijg je met Mahdutje zijn al bestaande rugproblemen en dubbele patella luxatie zeer waarschijnlijk wel problemen.