senioren draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
ranetje
Posts in topic: 55

Re: senioren draadje

Bericht door ranetje »

Wat heerlijk als een ouwetje nog zo kan rennen.
Die haalt alles uit het leven :I:
Afbeelding
Budkes
Posts in topic: 32
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Mo-yi schreef: 25 mar 2025, 10:18 Vorige week heb ik een pijnstiller/ontstekingsremmer gehaald. Ze begon weer slecht te eten en ik hoopte dat het een randje eraf kon halen. Ze ging weer stukken beter eten, wilde extra snackjes vragen. Het wandelen gaat wel op standje schildpad maar af en toe een drafje lukt ook nog. Het weekend weer gestopt met de pijnstiller en wel door met de glucosmaine, en ze eet nog steeds goed :cheer: We hobbelen nog even lekker door
Goedzo Mo-yi, je moet nog ff een tijdje doorhobbelen.

Heb hier nu ook voor beide oudjes pijnstillers. En ze krijgen ze nu ook beiden standaard elke dag.
Ze doen het beiden echt beter met pijnstillers. Ik denk dat Perry inmiddels barst vd artrose, in ieder geval in zijn linker voorpootje, je zag hem opleven door de pijnstillers.
Marco heb ik nu sinds dinsdag ook aan de anabolen. Hij zakte af en toe door zijn achterhand en aangezien hij nog wel steeds kilometers maakt dacht ik dat nu wel het goede moment was.. Ik denk voor het eerst sinds 2 jaar dat hij de dierenarts zag en die vond hem er echt heel goed uitzien voor zijn leeftijd. En zijn hart was nog top.
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 126
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Budkes schreef: 27 mar 2025, 05:33
Mo-yi schreef: 25 mar 2025, 10:18 Vorige week heb ik een pijnstiller/ontstekingsremmer gehaald. Ze begon weer slecht te eten en ik hoopte dat het een randje eraf kon halen. Ze ging weer stukken beter eten, wilde extra snackjes vragen. Het wandelen gaat wel op standje schildpad maar af en toe een drafje lukt ook nog. Het weekend weer gestopt met de pijnstiller en wel door met de glucosmaine, en ze eet nog steeds goed :cheer: We hobbelen nog even lekker door

Heb hier nu ook voor beide oudjes pijnstillers. En ze krijgen ze nu ook beiden standaard elke dag.
Ze doen het beiden echt beter met pijnstillers. Ik denk dat Perry inmiddels barst vd artrose, in ieder geval in zijn linker voorpootje, je zag hem opleven door de pijnstillers.
Marco heb ik nu sinds dinsdag ook aan de anabolen. Hij zakte af en toe door zijn achterhand en aangezien hij nog wel steeds kilometers maakt dacht ik dat nu wel het goede moment was.. Ik denk voor het eerst sinds 2 jaar dat hij de dierenarts zag en die vond hem er echt heel goed uitzien voor zijn leeftijd. En zijn hart was nog top.
Als ze er baat bij hebben, alleen maar goed. Ik ben na een week gestopt ( melaxodyl ) en gekeken wat het doet als ik dat weglaat, tot nu toe gaat dat goed. Ik heb ergens in mn hoofd dat lang doorgaan met pijnstillers niet zo goed kan zijn, maar iig blij dat ze sowieso wel hielpen en dat ik het in huis heb.
Afbeelding

2011-2025
Maart
Posts in topic: 47
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ik ga vrijdag met Runar naar een DA waar ik gisteren een masterclass omtrent fototherapie bij heb gevolgd. Mijn interesse is gewekt & ik wil het graag proberen (en dan eventueel ook aanbieden aan mensen die bij mij komen).
Ik test graag dingen zelf eerst uit vooraleer ik ze aan de man breng, dus even zien (ik zal het ook op mezelf toepassen).

Gezien de DA niet ver woont, heb ik ze gecontacteerd om eens IRL te spreken en zodat ze Runar ook kan zien, wel zo fijn (en anders wel zo fijn voor Runar om een nieuw persoon te zien :lol1: )

Ik heb hem in december & januari librela gegeven, dat gaf iets verbetering dus ergens heeft hij wel pijn. Maar ik geef het liever niet en probeer liever eerst de natuurlijke manieren, hij staat ondertussen op een spagyriek en dat lijkt nu stilaan ook te werken. Wie weet brengt de fototherapie nog wat extra verlichting.
Diana
Posts in topic: 76
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Mo-yi schreef: 27 mar 2025, 08:35
Budkes schreef: 27 mar 2025, 05:33

Als ze er baat bij hebben, alleen maar goed. Ik ben na een week gestopt ( melaxodyl ) en gekeken wat het doet als ik dat weglaat, tot nu toe gaat dat goed. Ik heb ergens in mn hoofd dat lang doorgaan met pijnstillers niet zo goed kan zijn, maar iig blij dat ze sowieso wel hielpen en dat ik het in huis heb.
Pijnstilling kan (zeker op de langere termijn) natuurlijk wel voor problemen zorgen, maar bij een echt bejaarde hond vind ik dat zelf geen reden om het niet te geven als het ervoor zorgt dat ze dan geen pijn meer hebben. Mila krijgt tegenwoordig ook elke dag pijnstilling vanwege artrose in polsen en voeten; Librela heeft ruim 1,5 jaar prima geholpen, maar werkt sinds een paar maanden niet meer voldoende, vandaar de overstap naar dagelijks pijnstilling. Zodat haar oude dag in ieder geval pijnvrij is en ze gewoon alles kan doen wat ze leuk vindt.
Bij een jongere hond zou ik ook niet blij zijn met het vooruitzicht om de rest van het leven dagelijks pijnstilling te geven, maar in Mila's geval heb ik daar met een hond van 14 jaar niet over getwijfeld. Gelukkig heeft ze tot nu toe totaal geen last van bijwerkingen of verslechterde nier- of leverwaardes.
Afbeelding
Budkes

Bericht door Budkes »

Diana schreef: 27 mar 2025, 10:19
Pijnstilling kan (zeker op de langere termijn) natuurlijk wel voor problemen zorgen, maar bij een echt bejaarde hond vind ik dat zelf geen reden om het niet te geven als het ervoor zorgt dat ze dan geen pijn meer hebben. Mila krijgt tegenwoordig ook elke dag pijnstilling vanwege artrose in polsen en voeten; Librela heeft ruim 1,5 jaar prima geholpen, maar werkt sinds een paar maanden niet meer voldoende, vandaar de overstap naar dagelijks pijnstilling. Zodat haar oude dag in ieder geval pijnvrij is en ze gewoon alles kan doen wat ze leuk vindt.
Bij een jongere hond zou ik ook niet blij zijn met het vooruitzicht om de rest van het leven dagelijks pijnstilling te geven, maar in Mila's geval heb ik daar met een hond van 14 jaar niet over getwijfeld. Gelukkig heeft ze tot nu toe totaal geen last van bijwerkingen of verslechterde nier- of leverwaardes.
Ik hield bij Perry dus idd alle pijnstilling buiten de deur ivm zijn lever. Maar eind februari dacht ik ineens waar ben ik nu mee bezig. Hij is bijna 16. Hij gaat echt niet sterven door medicatie, waarom moet hij pijn hebben.
Hij heeft recht op pijnvrij leven, dan desnoods maar wat korter.
En Marco idem. Ik zag bij hem ook af en toe een borsteltje laag achterop zijn rug. En met zijn carrière als diensthond en op zijn leeftijd kan het haast niet anders dan dat hij pijntjes heeft. Dus ook voor hem vanaf die tijd elke dag een Carporal. En ik merk aan beiden dat het voor hen prettiger is.
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Ik geef wel duivelsklauw. Ik heb Carporal even opgezocht, kende ik niet..Goede ervaringen mee dus?
Afbeelding

2011-2025
ranetje
Posts in topic: 55

Bericht door ranetje »

Ik ben bij Ita voor pijnstilling gegaan in de overtuiging dat een misschien wat korter leven maar met weinig tot geen pijn nog altijd te verkiezen is boven misschien (want dat weet je niet zeker) langer leven met pijn.
IK ben blij dat ik dat heb gedaan.
Ita heeft ruim 3 jaar dagelijks pijnstilling gekregen (Rimadyl en daarnaast nog duivelsklauw) tot het niet meer voldoende werkte.
Afbeelding
Hewi
Posts in topic: 34

Bericht door Hewi »

Mijn oudjes kregen rimadyl en later carporal of wat maar voor handen was. Weet je lieve @Mo-yi je hebt een stokoude husky. Menig wordt niet zo oud
Misschien was het haar fantastisch leven met geweldige zorg Misschien was het mazzel. Die laatste jaren ga je niet minder of meer trekken met pijnstilling. Comfortabel wil je
Lol wil je. ♡
Groetjes Heidi

Afbeelding
Budkes

Bericht door Budkes »

Mo-yi schreef: 27 mar 2025, 18:39 Ik geef wel duivelsklauw. Ik heb Carporal even opgezocht, kende ik niet..Goede ervaringen mee dus?
Ja, het verlicht hem en ik merk niets van bijwerkingen. Hij eet ze met smaak op dus dat is ook makkelijk.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 42

Bericht door Smoushond »

Heavy staat sinds kort ook op Carporal ipv Rimadyl en dat gaat prima
Ze poept wel af en toe binnen en ze verliest ontlasting tijdens het wandelen

Maar ze is nog zo blij en eet goed 😉
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Hewi schreef: 27 mar 2025, 20:59 Mijn oudjes kregen rimadyl en later carporal of wat maar voor handen was. Weet je lieve @Mo-yi je hebt een stokoude husky. Menig wordt niet zo oud
Misschien was het haar fantastisch leven met geweldige zorg Misschien was het mazzel. Die laatste jaren ga je niet minder of meer trekken met pijnstilling. Comfortabel wil je
Lol wil je. ♡
ja precies, daarom was ik nu ook gestart met meloxydyl. Misschien daar toch mee doorgaan, ze ging deze week zonder eigenlijk heel goed, alleen vandaag een mindere dag. Als dat morgen nog zo is dan start ik de meloxidyl weer op en zal met d.a overleggen voor eventueel carporal
Afbeelding

2011-2025
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Ik heb nu Inflacam meegekregen. Het zou dezelfde werkzame stof hebben als de melaxodyl.
Iemand hier daar bekend mee?
Afbeelding

2011-2025
Rosanne
Posts in topic: 10
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Mo-yi schreef: 04 apr 2025, 09:47 Ik heb nu Inflacam meegekregen. Het zou dezelfde werkzame stof hebben als de melaxodyl.
Wij hebben altijd Inflacam voor de honden gehad. Werkte als een trein. Ze vonden het leven weer een stuk leuker, geen bijwerkingen gehad. De buurhond met artrose ook. Van sjokken en mank lopen naar een geheel andere vrolijke niet meer mankende hond.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Rosanne schreef: 04 apr 2025, 14:37
Mo-yi schreef: 04 apr 2025, 09:47 Ik heb nu Inflacam meegekregen. Het zou dezelfde werkzame stof hebben als de melaxodyl.
Wij hebben altijd Inflacam voor de honden gehad. Werkte als een trein. Ze vonden het leven weer een stuk leuker, geen bijwerkingen gehad. De buurhond met artrose ook. Van sjokken en mank lopen naar een geheel andere vrolijke niet meer mankende hond.
Oh fijn te horen, dank je!
Afbeelding

2011-2025
dre
Posts in topic: 29

Bericht door dre »

Ouwe seniele sok :I:
Afbeelding
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

dre schreef: 05 apr 2025, 11:02 Ouwe seniele sok :I:
Afbeelding
:hartjes:
Afbeelding

2011-2025
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Runar op het werk :I: ik zit de ganse week alleen dus wat gezelschap is wel fijn.
En Runar vindt het wel fijn, wat mensen begroeten, rondsnuffelen, eten vinden en siesta houden in de zon :vlinder:

Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Maart schreef: 09 apr 2025, 15:44 Runar op het werk :I: ik zit de ganse week alleen dus wat gezelschap is wel fijn.
En Runar vindt het wel fijn, wat mensen begroeten, rondsnuffelen, eten vinden en siesta houden in de zon :vlinder:

Afbeelding
Dat is toch de beste collega ever! :hartjes:
Afbeelding

2011-2025
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Mo-yi schreef: 09 apr 2025, 16:10
Maart schreef: 09 apr 2025, 15:44 Runar op het werk :I: ik zit de ganse week alleen dus wat gezelschap is wel fijn.

Afbeelding
Absoluut, zo eentje waarvan het niet uitmaakt dat die eigenlijk geen hol doet :LOL:
Diana
Posts in topic: 76
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Maart schreef: 09 apr 2025, 16:28

Afbeelding
Absoluut, zo eentje waarvan het niet uitmaakt dat die eigenlijk geen hol doet :LOL:
Haha!
Heerlijke grijze snoet heeft hij :hartjes:
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Maart schreef: 09 apr 2025, 16:28

Afbeelding
haha, nee..zit alleen maar te flirten met de meiden en te tukken en het is allemaal :hartjes:
Afbeelding

2011-2025
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

:cheer: :balon:

Afbeelding
Afbeelding

2011-2025
Hewi

Bericht door Hewi »

dre schreef: 05 apr 2025, 11:02 Ouwe seniele sok :I:
Afbeelding
Wat een goede benen daaronder!!!
Hai belly♡♡♡♡
Groetjes Heidi

Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Afbeelding
Ik wil ook zo'n knappe collega
Groetjes Heidi

Afbeelding
Plaats reactie