Als ik tussen deze twee moet kiezen wordt het vliegen.
Het wordt veel te chaotisch als ik de gedachten van alle mensen kan horen.
Nog even afgezien van wat ze over mij denken, wordt dat sowieso een kabaal van jewelste.
Dus nee dank je
Dirkje schreef: 10 jul 2025, 07:34
Geen van beide.
Ik heb hoogtevrees en reis sowieso liever over land.
Het lijkt me heel vervelend om gedachten van anderen te horen. Waarom zou je dat willen?
Doe mij maar teleporteren, je denkt aan een locatie en plop je bent er. Wat lijkt me dat heerlijk! Nooit meer reistijd aan iets kwijt!
En inderdaad, ik word soms al gek van m'n eigen gedachtes. Wil die van andere er niet bij hebben
Ik heb hoogtevrees, dus dan zou ik automatisch die andere moeten kiezen. Alleen zou ik ook helemaal niet willen weten wat er in andermans hoofd omgaat. Ik vind het juist wel fijn dat mensen nog even kunnen filteren voordat ze me vertellen hoe ze ergens over denken. Als ik continu moest horen hoe iedereen overal over dacht in hun hoofd, denk ik niet dat ik daar gelukkig van zou worden. Bovendien is mijn eigen prikkelfilter hartstikke kapot, dus het laatste wat ik nodig heb is nóg een stroom van input die mijn hoofd binnenkomt zodra ik de deur uit stap.
Vanwaar die vraag eigenlijk @Susam
Je hebt zelf geen antwoord gegeven op de stelling, zou jij het wel prettig vinden om te weten wat anderen écht denken?
Ik verkies dan maar vliegen, ook al heb ik hoogtevrees.
Van boven af dingen ervaren en bekijken heeft ook wel wat.
Gedachten lezen of horen van een genie? In het beste geval bedenkt hij of zij een boodschappenlijstje, de geniale kronkels begrijp ik waarschijnlijk niet
En vliegen zal vast leuk zijn, ik zie nogal op tegen de landing. Na een keer paragliding hoef ik nooit meer!
excuus! Overheen gelezen omdat ik alleen stukje hoogtevrees las en die foto leidde mij af omdat ik daar ook last van heb, en mijn gedachten bij het zien van de foto gingen naar een lift van een hotel in Quatamala waar we in moesten om naar hotelkamer te komen.. ook zo'n glazen geval