Dank jullie wel voor de reacties, we gaan zien hoe ze zich haat ontwikkelen en of ze als volwassen jomd jaar bijdrage aan het ras Hollandse Herder kan leveren.
Foto die ik afgelopen zondag van haar gemaakt heb:
Kelperuaantjes schreef: 14 jul 2025, 18:17
Leuk dat je er naar informeert!
We zijn zondag samen gaan kijken en gelukkig was mijn vriend het eens met mijn gevoel en hebben we inmiddels de knoop doorgehakt dat er toch een teefje onze roedel gaat versterken. Dit is ze, onze aanwinst Lima die begin augustus haar intrede gaat doen:
Kelperuaantjes schreef: 15 jul 2025, 15:36
Dank jullie wel voor de reacties, we gaan zien hoe ze zich haat ontwikkelen en of ze als volwassen jomd jaar bijdrage aan het ras Hollandse Herder kan leveren.
Foto die ik afgelopen zondag van haar gemaakt heb:
Dit teefje zoekt een gastgezin. Is als het meest rastypisch beoordeeld door een vertegenwoordiger van de RV, en zij zou dit teefje op termijn en indien op alke vlakken okay wilken inzetten voor de fok.
Meer info via de link.
Dus je mag alles betalen voor dat hondje, alleen de fokkerij wordt door de eigenaar betaald en een pup van je hond mag je terugkopen.....ben benieuwd of iemand daar voor voelt...ik zou het niet doen
Ineke A schreef: 18 jul 2025, 19:51
Dus je mag alles betalen voor dat hondje, alleen de fokkerij wordt door de eigenaar betaald en een pup van je hond mag je terugkopen.....ben benieuwd of iemand daar voor voelt...ik zou het niet doen
Ik ook niet. Maar doet dat ertoe?
Ik begreep dat alle 8 pups zo goed als geplaatst zijn, ook deze. Dus er zijn mensen die deze constructie wel zien zitten.
Dit teefje zoekt een gastgezin. Is als het meest rastypisch beoordeeld door een vertegenwoordiger van de RV, en zij zou dit teefje op termijn en indien op alke vlakken okay wilken inzetten voor de fok.
Meer info via de link.
𝗪𝗮𝘁 𝗸𝗿𝗶𝗷𝗴 𝗷𝗲 𝗲𝗿𝘃𝗼𝗼𝗿 𝘁𝗲𝗿𝘂𝗴? Een prachtige, gezonde hond die volledig van jou is (behalve op papier).
Ja mensen, dit heb ik niet bedacht en de persoon die dit wel heeft gedaan zit niet op dit forum dus kan het wat en hoe verder niet uitleggen.
Het lijkt me dan ook zinloos om er hier over te discussiëren verder.
De betreffende pup gaat in ieder geval naar een liefhebber die met haar gaat mantrailen en die de gemaakte afspraken (waar ik het fijne ook niet van weet) prima vindt.
ik zie er niks raars in behalve dat je 1e keus hebt en als je een pup wil deze met korting kan kopen.
ik werk ook met gastgezinnen en die staan officieel op mijn naam en dat is inderdaad alleen op papier. ik bemoei mij verder weinig met de opvoeding. alle kosten wat met fokken te maken heeft zijn voor mijn rekening en de rest is voor de rekening van het gastgezin. kosten die ze ook zouden hebben als ze een pup kopen. meestal doe ik 2 nestjes per teef en dan schrijf ik de hond over naar het gastgezin.
ik zelf ben gastgezin geweest en dat beviel mij prima.
ik zie er niks raars in behalve dat je 1e keus hebt en als je een pup wil deze met korting kan kopen.
ik werk ook met gastgezinnen en die staan officieel op mijn naam en dat is inderdaad alleen op papier. ik bemoei mij verder weinig met de opvoeding. alle kosten wat met fokken te maken heeft zijn voor mijn rekening en de rest is voor de rekening van het gastgezin. kosten die ze ook zouden hebben als ze een pup kopen. meestal doe ik 2 nestjes per teef en dan schrijf ik de hond over naar het gastgezin.
ik zelf ben gastgezin geweest en dat beviel mij prima.
Ik had ook het idee dat dit een vaker voorkomende constructie is. De houders van de hond hoeven geen aanschafkosten te betalen voor de hond en na een/twee nesten is de hond ook op papier van hun. Denk niet dat ik het zou kunnen de hond een paar keer een paar maanden moeten missen, maar als mensen daar geen probleem hebben dan is dat hun keuze.
hakunamatata schreef: 14 jul 2025, 14:51
Hoe was het bezoek? De pups vast nog even leuk. Maar ondanks dat er geen van Mojo bij zit toch nog steeds het goede gevoel bij een van de teefjes?
Leuk dat je er naar informeert!
We zijn zondag samen gaan kijken en gelukkig was mijn vriend het eens met mijn gevoel en hebben we inmiddels de knoop doorgehakt dat er toch een teefje onze roedel gaat versterken. Dit is ze, onze aanwinst Lima die begin augustus haar intrede gaat doen: