Zoekt baas-draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Célie
Posts in topic: 27
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Zoekt baas-draadje

Bericht door Célie »

EchoMira schreef: 18 jul 2025, 14:51
Marc schreef: 18 jul 2025, 14:44 Waarom kan die hond niet gewoon naar een asiel? Er schijnt een taboe op te rusten. Buitenlandse honden die hier in het asiel belanden. Maar dan zou dat taboe toch voor elke hond moeten gelden? Zat honden die bewust gefokt zijn zitten ook in het asiel. Die zou een fokker ook terug moeten nemen. Nog maar niet te spreken over de vele broodfok hondjes die in het asiel belanden.
Ohof....leg hem in de tuin aan een ketting (mag ook een verbouwde kinderbox binnen zijn maar buiten heeft hij meer bewegingsruimmte) en ga er lekker mee op cursus en wekelijks naar de gedragstherapeut, dagelijks twee keer een half uurtje samen oefenen.
Tuig er af en een half-check er om. Niet om te corrigeren maar wel om bewustwording van de riem te kweken want een trekkende mastin gaat nergens over. Dat wil niemand.

Werk aan en met die hond in plaats van "ik kan het niet bieden". Er is geen enkele reden waarom een mastin meer ruimte in huis moet hebben dan een beagle en rust hoeft ook niet. Wel vanuit rust werken maar dat is iets anders.
Die vrouw waar hij nu zit reageerde met dat de stichting niet eerlijk was geweest over het karakter, maar ik lees in de karakterbeschrijving geen rare dingen voor een mastin dus dan denk ik je had het kunnen weten als je je ingelezen had in het karakter. :19:
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

blondie schreef: 21 jul 2025, 15:53 Vond het gisteren al, maar dit is de stichting denk. https://www.irespectanimals.nl/pets/humphrey/

Goed hij zit nu dus wel in een Nederlands asiel.

Weet je, als je niet beter weet, en je wilt goed doen dan doe je soms dingen die verkeerd uitpakken.
Chara schroomde ook niet in begin om tanden te gebruiken als iets niet ging zoals zij wenste, of vanuit angst, of vanuit domweg haar reactie omdat ze dat gewoon gewend was om te doen.
Vriend had dat ook niet door, of wist ook niet hoe erop te reageren, en ik toevallig zag overeenkomst met gedrag van mijn eerste hond. Waardoor we anders zijn gaan reageren en benaderen.

Je weet natuurlijk nooit vanaf dag 1 hoe te reageren op bepaalde honden en hun gedragingen als je er nooit mee te maken heb gehad.

Is niet zo slim alleen om bij dit type, of bij honden die al angstig zijn domweg te gaan doen en alle signalen verder te negeren met idee dat ze het maar dienen te accepteren. Dan kun je van koude kermis thuiskomen ja.
Waar zie jij nu dan dat hij in een asiel zit?
blondie
Posts in topic: 33

Bericht door blondie »

Josefien schreef: 21 jul 2025, 01:02 Nou, de soapserie ontwikkelt zich.

Die liefdevolle opvang had zich compleet verkeken op een wereldvreemde mastin. Zijn claimerige, clinchy gedrag werd verkeerd ingeinterpreteerd. Zo een lieve lieve knuffelbeer :F:
Maar hij stonk, zo'n typisch asielluchtje, en dat wil je 'uiteraard' niet in je kleding hebben. Hem onder de douche gepropt terwijl er nog geen enkele daadwerkelijke verbondenheid was met de hond, en dat pikte hij niet. Een zeer begrijpelijke reactie vind ik, geen link gedrag, maar puur vanuit een berghondtype die niet wordt gezien en begrepen.

Waarom niet die hond laten wennen aan een schoonmaakbeurt, buiten met een tuinslang en dan eerst de poten, van beneden geleidelijk naar boven werken. Zo heb ik het met Merlijntje aangepakt, die die douche ook echt niet zag zitten. We gingen lekker buiten frutselen met de tuinslang en babbelen met elkaar. Een manier om vertrouwd te raken met elkaar.

Maar goed, deze mastin mocht het bekopen met een retour asiel.

En nu duikt die opvangmama opeens weer op, als een soort redder :LOL:

Ondertussen is deze hond al zo bekend in het mastinwereldje van NL, dus hij komt vast en zeker goed terecht.
@Célie Hier schrijft Josefiet dat hij het mocht bekopen met retour asiel, daar was mijn reactie op gebaseerd.
Nanna
Posts in topic: 16

Bericht door Nanna »

Célie schreef: 21 jul 2025, 17:43

Die vrouw waar hij nu zit reageerde met dat de stichting niet eerlijk was geweest over het karakter, maar ik lees in de karakterbeschrijving geen rare dingen voor een mastin dus dan denk ik je had het kunnen weten als je je ingelezen had in het karakter. :19:
Et leg an de opfoeding. Dat weet je toch.
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 194

Bericht door Marc »

Marc schreef: 18 jul 2025, 14:44 Waarom kan die hond niet gewoon naar een asiel? Er schijnt een taboe op te rusten. Buitenlandse honden die hier in het asiel belanden. Maar dan zou dat taboe toch voor elke hond moeten gelden? Zat honden die bewust gefokt zijn zitten ook in het asiel. Die zou een fokker ook terug moeten nemen. Nog maar niet te spreken over de vele broodfok hondjes die in het asiel belanden.
Ohof....leg hem in de tuin aan een ketting (mag ook een verbouwde kinderbox binnen zijn maar buiten heeft hij meer bewegingsruimmte) en ga er lekker mee op cursus en wekelijks naar de gedragstherapeut, dagelijks twee keer een half uurtje samen oefenen.
Tuig er af en een half-check er om. Niet om te corrigeren maar wel om bewustwording van de riem te kweken want een trekkende mastin gaat nergens over. Dat wil niemand.

Werk aan en met die hond in plaats van "ik kan het niet bieden". Er is geen enkele reden waarom een mastin meer ruimte in huis moet hebben dan een beagle en rust hoeft ook niet. Wel vanuit rust werken maar dat is iets anders.
Ze heeft toch zelf een maand in het asiel gewerkt daar en deze hond bij zich gehad. Of langer daar gewerkt en in elk geval deze hond in Spanje een maand bij zich gehad. Dat las ik meen ik. Zij zou het karakter dan toch zelf prima moeten kunnen inschatten? En waarom was er überhaupt een stichting als ze de hond zelf heeft meegenomen? Zo vaag als wat allemaal.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 114
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Josefien schreef: 21 jul 2025, 01:02 buiten met een tuinslang en dan eerst de poten, van beneden geleidelijk naar boven werken. Zo heb ik het met Merlijntje aangepakt, die die douche ook echt niet zag zitten.
Teiltje lauw water en een gietertje.
Tuinslangwater is zo koud. En dan lekker op schoot.
Josefien
Posts in topic: 29
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

blondie schreef: 21 jul 2025, 18:17
@Célie Hier schrijft Josefiet dat hij het mocht bekopen met retour asiel, daar was mijn reactie op gebaseerd.
Dat ging om een terugplaatsing in een Spaans asiel. En dat is hem daar vaker overkomen. Vrijwilligers die hem zo aanhankelijk en lief vonden en dan bv. voor het weekend of langere tijd hem naar huis meenamen. Wat dan vaak spaak liep. Waar een hond van dit type niet beter van wordt, om het eufemistisch uit te drukken. Te vaak op zichzelf teruggeworpen en daarmee alleen maar voedend en bevorderend voor zijn eigengereide optreden

En nu werd hij dan door een vrijwilligster meegenomen die wat verder weg woonde. Gelukkig is hij niet geretourneerd naar dat Spaanse asiel. Hij zit nu op een fijne plek, een kleinschalig logeeradres, waar in alle rust een definitieve plaatsing voor hem wordt gezocht.

En dat staat los van jouw link, blondie. Die stichting, ook wel Sira genoemd, is net zo vaag als het vage Spaanse circuit, waar Humphrey in verkeerd heeft
Javier (2010-2026), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Josefien
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

EchoMira schreef: 21 jul 2025, 18:52
Josefien schreef: 21 jul 2025, 01:02 buiten met een tuinslang en dan eerst de poten, van beneden geleidelijk naar boven werken. Zo heb ik het met Merlijntje aangepakt, die die douche ook echt niet zag zitten.
Teiltje lauw water en een gietertje.
Tuinslangwater is zo koud. En dan lekker op schoot.
Oohhhhh, had Merlijntje dat geweten :lol1:
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Mira is dol op een opgieting.
En dan met een dikke handoek om de tandjes en de nageltjes doen. Met snaai vanzelf. Gebakken kippenlevertjes met chilisaus volstaan maar het mag ook hausmacher zijn. En daarna doen we een dutje onder het dekbed met zeegeluiden. Meeuwen en golven. Regengeluid houdt ze niet van.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Josefien schreef: 21 jul 2025, 23:28
En dat staat los van jouw link, blondie. Die stichting, ook wel Sira genoemd, is net zo vaag als het vage Spaanse circuit, waar Humphrey in verkeerd heeft
Hij heet ook geen Humphrey. Hij heeft geen baas dus ook geen naam.
Het is allemaal bullshit. Van haver tot gort.
Verzonnen gezwets op niks af met veel geld dat rondgaat. Op zich niets mis mee als je dan goed voor honden zorgt maar ja....deze hond dus..
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

blondie schreef: 21 jul 2025, 18:17
Josefien schreef: 21 jul 2025, 01:02 Nou, de soapserie ontwikkelt zich.

Die liefdevolle opvang had zich compleet verkeken op een wereldvreemde mastin. Zijn claimerige, clinchy gedrag werd verkeerd ingeinterpreteerd. Zo een lieve lieve knuffelbeer :F:
Maar hij stonk, zo'n typisch asielluchtje, en dat wil je 'uiteraard' niet in je kleding hebben. Hem onder de douche gepropt terwijl er nog geen enkele daadwerkelijke verbondenheid was met de hond, en dat pikte hij niet. Een zeer begrijpelijke reactie vind ik, geen link gedrag, maar puur vanuit een berghondtype die niet wordt gezien en begrepen.

Waarom niet die hond laten wennen aan een schoonmaakbeurt, buiten met een tuinslang en dan eerst de poten, van beneden geleidelijk naar boven werken. Zo heb ik het met Merlijntje aangepakt, die die douche ook echt niet zag zitten. We gingen lekker buiten frutselen met de tuinslang en babbelen met elkaar. Een manier om vertrouwd te raken met elkaar.

Maar goed, deze mastin mocht het bekopen met een retour asiel.

En nu duikt die opvangmama opeens weer op, als een soort redder :LOL:

Ondertussen is deze hond al zo bekend in het mastinwereldje van NL, dus hij komt vast en zeker goed terecht.
O, zo
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Marc schreef: 21 jul 2025, 18:37

Ze heeft toch zelf een maand in het asiel gewerkt daar en deze hond bij zich gehad. Of langer daar gewerkt en in elk geval deze hond in Spanje een maand bij zich gehad. Dat las ik meen ik. Zij zou het karakter dan toch zelf prima moeten kunnen inschatten? En waarom was er überhaupt een stichting als ze de hond zelf heeft meegenomen? Zo vaag als wat allemaal.
Ik weet het ook niet dat schreef ze, maar zal wel gaan om het omgaan met katten (denk ik) ik vind het ook vaag.
Josefien

Bericht door Josefien »

EchoMira schreef: 21 jul 2025, 23:49
Verzonnen gezwets op niks af met veel geld dat rondgaat. Op zich niets mis mee als je dan goed voor honden zorgt maar ja....deze hond dus..
Het is te zot voor woorden. Achteraf gezien is het alleen maar goed geweest dat hij is meegenomen door dat meiske naar NL, ver weg van dat Spaanse circuit met hun belangetjes.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ligt het aan mij of is deze hond domweg uitgemergeld te koop gezet? Zelfs zijn kop is ingevallen. Vacht is dof en slecht. Mij hart breekt als ik dit soort advertenties zie. Een zo te zien trouwe lieve hond voor eigen. Kinder speeltoestellen maar voldoende voeren ho maar.

50 euro 😥

Dringend! Mechelaar, reu, stamboom
€ 50,00
https://link.marktplaats.nl/m2290658733 ... ialbuttons

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Die is totaal uitgemergeld. Nog veel erger dan het lijkt.
Als een hond spierverlies bovenop de kop laat zien is het echt heel slecht gesteld.

Dat je er godverdomme nog geld voor durft te vragen. Een beuk voor je smoel kun je krijgen.
Maart
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

@perle een nakomeling van een van de maanwacht :(

Zo mager idd, waarom zien mensen dat zelf niet :/
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Och, ik zie nu de naam & plaats op de advertentie dus je bent vermoedelijk al op de hoogte :s
Marc

Bericht door Marc »

Is het nog een bekende hond ook? Ik vind hem zo ontzettend zielig omdat zijn blik eeuwige trouw laat zien. Mijn hart breekt van die hond. Maar hij lijkt me niet erg sociaal zo te lezen dus ik durf hem daar niet weg te halen. Straks bijt hij Guus dood. Kan niet met andere dieren staat er. Dus vast ook niet met honden.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 26 jul 2025, 12:12 Die is totaal uitgemergeld. Nog veel erger dan het lijkt.
Als een hond spierverlies bovenop de kop laat zien is het echt heel slecht gesteld.

Dat je er godverdomme nog geld voor durft te vragen. Een beuk voor je smoel kun je krijgen.
Eigenlijk moet je de Dierenbescherming er op af sturen maar het is in België dus geen idee hoe dat werkt. Ben bang dat die hond al maanden nauwelijks verzorging krijgt in een kennel en net op tijd op marktplaats staat. Maar zijn nieuwe lot?

De pitbull is het meest mishandelde ras maar denk dat de Mechelaar wel op twee staat in Nederland. Door de manier van trainen en houden en verhandelen met name.
Afbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Van de maanwacht is de kennelnaam van Perle & de hond is een zoon van een van de maanwacht hond.
Ik denk dat ze al op de hoogte is & de advertentie mss door haar geplaatst is (door de naam/locatie) maar dat ben ik uiteraard niet zeker.
Er zal wel een verhaal aanzitten in dat geval & ze zal dan zeker doen wat ze kan om te helpen!
Nanna
Posts in topic: 16

Bericht door Nanna »

Nee.door het volk dat er op af komt. Veelal dom, aso en alleen zo’n hond willen vanwege de pikverheffende werking. Kijk mij met muh pibbel of meggel die foor me staot.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 26 jul 2025, 12:12 Die is totaal uitgemergeld. Nog veel erger dan het lijkt.

Moet je dit zien! Echt schandalig voor een ongecastreerde reu. Dus echt volledig verwaarloosd en uitgemergeld. Bij stokhaar.

Afbeelding

Ik garandeer je dat dit onder de vacht zit en dat is strafbaar.

Afbeelding
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Maart schreef: 26 jul 2025, 12:42 Van de maanwacht is de kennelnaam van Perle & de hond is een zoon van een van de maanwacht hond.
Ik denk dat ze al op de hoogte is & de advertentie mss door haar geplaatst is (door de naam/locatie) maar dat ben ik uiteraard niet zeker.
Er zal wel een verhaal aanzitten in dat geval & ze zal dan zeker doen wat ze kan om te helpen!
Dus zij zet deze hond zelf zo te koop? Is zij Katrien? Sorry maar dat vind ik ook not done. Dan knap je hem eerst op als je dit zelf niet veroorzaakt hebt. En 50 euro? Wat komt daar op af anders dan een boer die voor een prikkie een blaffer voor de kennel op het erf zoekt? Nee. Wie dit ook plaatst ook al hebben ze het zelf niet gedaan vind ik even discutabel. Je verkoopt geen hond in deze toestand voor 50 piek op marktplaats.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 26 jul 2025, 12:43 Nee.door het volk dat er op af komt. Veelal dom, aso en alleen zo’n hond willen vanwege de pikverheffende werking. Kijk mij met muh pibbel of meggel die foor me staot.
Ja dat is hetzelfde. Want alleen dat volk gaat er zo mee om.
Afbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ik dénk het he, ik beweer of zeg niets :lol1:
Een bedrag er op kleven kan al wel de gratis graaiers weghouden en áls ze het is, zal de hond heus ook niet zomaar meegegeven worden aan de 1ste de beste die met 50 euro wappert.
Er bestaan natuurlijk veel mensen met de naam Katrien.

Als ze het is, is dit zeker geplaatst om te helpen de hond uit de situatie te halen & niet om 50 euro te scoren. Dus nu zeker niet gaan afgeven op haar of verkondigen dat zij het is, want het is puur denken van mijn kant uit & geen weten.
Plaats reactie