Zoekt baas-draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Marc
Posts in topic: 194

Re: Zoekt baas-draadje

Bericht door Marc »

Maart schreef: 26 jul 2025, 12:53 Ik dénk het he, ik beweer of zeg niets :lol1:
Een bedrag er op kleven kan al wel de gratis graaiers weghouden en áls ze het is, zal de hond heus ook niet zomaar meegegeven worden aan de 1ste de beste die met 50 euro wappert.
Er bestaan natuurlijk veel mensen met de naam Katrien.

Als ze het is, is dit zeker geplaatst om te helpen de hond uit de situatie te halen & niet om 50 euro te scoren. Dus nu zeker niet gaan afgeven op haar of verkondigen dat zij het is, want het is puur denken van mijn kant uit & geen weten.
Ik vind 50 euro hetzelfde als gratis. Of je gaat vanavond op stap en drinkt wat of je haalt een mechel op en stopt hem in je leegstaande kennel of paardenbox. Kost hetzelfde. Niks dus.

Maar natuurlijk zal er een verhaal zijn. Toch zie ik dit op marktplaats zo niet goedkomen en heb ik er in elk geval enorme vraagtekens bij. Zet dan iets neer als ik heb deze hond weggehaald ergens en hij is nu zover dat hij naar een zorgzame nieuwe plaats kan. Prijs in overleg en alleen bij goed gevoel plaatsen. Zoiets. Nu vind ik hem onder waakhond......voor 50 piek. Leuke toekomst....
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 114
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 26 jul 2025, 12:48 Je verkoopt geen hond in deze toestand voor 50 piek op marktplaats.
Het is niet haar hond. Het is een nakomeling van een nest dat ze jaren geleden gefokt heeft. Dus hij zit ook niet bij haar pupkoper maar weer een rang verder.
Het is dus maar de vraag welke toegang/mogelijkheden ze heeft.

En een zieke hond die niet met andere honden kan toch in huis nemen met 4 andere mechelaars is ook geen ideaal scenario.

Ik vind marktplaats juist wel een heel geschikte site om snel veel ogen op de hond te hebben. Aan wie je hem uiteindelijk meegeeft bepaal je zelf, niet marktplaats.
Het feit dat jij hem ziet zegt al dat er juist wel veel goede kansen uit voort komen.

Als Perle er al iets mee te maken heeft ben ik daar alleen maar blij mee want ik ken haar niet anders dan heel zorgvuldig en goed voor haar honden.
Maart
Posts in topic: 33
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ja idd, ze doet wat ze kan als ze het is als tussenpersoon, niet als eigenaar/fokker/opvang denk ik. Maar gewoon bekendheid geven aan een hond die dringend zorg heeft.
Marc

Bericht door Marc »

@Maart en @EchoMira natuurlijk helemaal mee eens. Maar de hond is te vinden onder de zoekterm waakhond. En er staat niets over zijn conditie en karakter. Plus 50 piek blijft voor mij hetzelfde als gratis.

Dus ja, natuurlijk is het fijn als de hond daar weg gaat. Maar ik lees helemaal niks over zijn toestand en wat ze voor hem willen bv. Iets waar zorg en liefde uit spreekt zou toch beter zijn? Of zie ik dat verkeerd?

Ben nu wel enorm benieuwd naar het verhaal. Zal wel weer op mijn flikker krijgen dat ik te snel heb geoordeeld maar eerlijk gezegd sta ik daar achter. Ik zag hem en mij vielen wat zaken op. Had geen idee wie de hond gefokt heeft of bemiddelde. Ik zag wat ik zag. En daar heb ik op gereageerd.
Mensen kunnen ook veranderen. Hun omstandigheden of hun mentale toestand. Dus hoe iemand was zegt me weinig. Er is ooit een super bekende fokker en keurmeester van een ras aangeklaagd met 25 zwaar verwaarloosde cockers die in benches aan het wegteren waren. Dus afglijden kan altijd. Niet dat ik dat beweer nu maar het verhaal erachter intrigeert me nu wel.

Super lief van jullie dat jullie iemand het voordeel van de twijfel geven of hoog hebben zitten maar ik zie wat ik zie.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Kleine rectificatie. Ze zoeken dringend een erf. Dus er staat wel enigszins wat ze voor hem wil. Die Katrien dan wie dat ook moge zijn. Ik zou zeggen liefdevolle baas die hem weer sterk maakt en er een trouwe lieve waakse hond van wil maken. Met ruimte en rekening houdend met zijn intolerantie naar andere dieren.
Afbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Het is helemaal niet haar hond of fok he, haar verantwoordelijkheid naar de hond toe is even groot als jouwe & de mijne dus als de advertentie van haar is, zal het denk ik ook maar zijn me de geweten info. Wie weet gaat het om een in beslagname & noodopvang zonder weinig info.

Ik had beter gezwegen want nu denk je negatieve zaken van haar & dat is helemaal niet hoe ze is.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 26 jul 2025, 13:41
Super lief van jullie dat jullie iemand het voordeel van de twijfel geven of hoog hebben zitten maar ik zie wat ik zie.
Er is helemaal geen twijfel of navenant voordeel.
Haar eigen honden zijn altijd perfect verzorgd en nu is ze zich aan het inspannen voor een kleinpup die ze zelf niet gefokt of geplaatst heeft. Dat is gewoon exact wat een goede fokker en hondenliefhebber doet.

Ik zal je vanavond even op je flikker geven. Dan ga ik er even voor zitten. :F:
Marc

Bericht door Marc »

Maart schreef: 26 jul 2025, 13:57 Het is helemaal niet haar hond of fok he, haar verantwoordelijkheid naar de hond toe is even groot als jouwe & de mijne dus als de advertentie van haar is, zal het denk ik ook maar zijn me de geweten info. Wie weet gaat het om een in beslagname & noodopvang zonder weinig info.

Ik had beter gezwegen want nu denk je negatieve zaken van haar & dat is helemaal niet hoe ze is.
Nee ik denk helemaal niet negatief over haar. Hoe kom je erbij? Ik ben nu gewoon nieuwsgierig wat het verhaal is en zeg alleen dat ik niet uitga van alle goeds omdat het een bekende is. Natuurlijk is er een verhaal. En ik denk helemaal niet negatief over haar zonder dat ik het verhaal ken. Misschien heeft ze wel gesmeekt de hond te mogen herplaatsten en zelf 300 euro bijgelegd om hem te redden.

Ik zei dat ik alleen reageer op wat ik zie en wat ik zie zagen jullie zelf ook tot het duidelijk werd dat misschien een bekende betrokken is. Dat laatste zegt mij minder dan jullie maar ik veroordeel zeker niemand zonder het verhaal te kennen dus geen zorgen aub.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 26 jul 2025, 14:05
Marc schreef: 26 jul 2025, 13:41
Er is helemaal geen twijfel of navenant voordeel.
Haar eigen honden zijn altijd perfect verzorgd en nu is ze zich aan het inspannen voor een kleinpup die ze zelf niet gefokt of geplaatst heeft. Dat is gewoon exact wat een goede fokker doet.

Ik zal je vanavond even op je flikker geven. Dan ga ik er even voor zitten. :F:
Wie zegt dat de hond niet bij haar zit? Je doet allemaal aannames. Wie zegt dat ze betrokken is? Toen je er niks van wist zei je zelf dat het uithongering en je reinste mishandeling is. Dat is het enige dat ik zie. Wie er ook mee te maken heeft. En ik vind de advertentie kil. Maar wie ben ik?
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Mijn reactie was naar de eigenaar en die is onveranderd.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 26 jul 2025, 14:11 Mijn reactie was naar de eigenaar en die is onveranderd.
Maar wie is dat? Weten we dat? Mijn reactie overigens ook. Mocht hij nu in de opvang ergens zitten vind ik trouwens nog steeds dat je hem eerst moet opknappen en wat liefdevoller moet adverteren. Help je van buitenaf en kan je verder niks dan vind ik dat natuurlijk super. Ik ken de situatie niet.
Afbeelding
Teckeltoos
Posts in topic: 6
Honden: 1
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Deze bjoetie wacht in Leeuwarden op een baasje

Afbeelding

Selfie-zondag!! 😆 Dino was niet te beroerd om na een knuffelsessie ook even wat selfies te nemen! Hij moet zichzelf namelijk ook verkopen, en een selfie of twee is dan een kleine moeite natuurlijk.

Deze harige grote jongen is een nieuwe aanwinst in de Wissel. Als kruising Leonberger/Collie/Berghond valt hij behoorlijk op tussen de andere kortharige honden. Dino is een fantastische hond, voor de juiste eigenaar. Hij kan namelijk wel behoorlijk eenkennig zijn, en is zeker geen allemansvriend. Maar vind je het niet erg om wat tijd in zijn kennismaking te steken (en bezoek apart te houden), dan heb je een gouden hond aan deze grote vent. Een zachtaardige knuffelbeer met karakter.

Kijk voor zijn volledige profiel op onze website: https://www.dierenopvangdewissel.nl/die ... hond-dino/

Afbeelding
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Geraaskal. Mooie jongen gouden pootjes lange haartjes blablabla.

Hij kan dus gewoon niet met vreemden. Dan zal het op straat ook geen engel zijn.
Célie
Posts in topic: 27
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Geloof er niks van dat er leonberger/collie inzit is gewoon de standaard oostblokkige berg/straathond
Omega
Posts in topic: 3
Welke: Nu twee echte tollers

Bericht door Omega »

EchoMira schreef: 27 jul 2025, 14:43 Geraaskal. Mooie jongen gouden pootjes lange haartjes blablabla.

Hij kan dus gewoon niet met vreemden. Dan zal het op straat ook geen engel zijn.
Ze vermelden het in ieder geval wel. Dat is al een hele vooruitgang vergeleken met veel herplaatsclubjes die zo'n hond als lieve knuffelbeer die iedereen en alles leuk vindt willen verkopen.
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 16

Bericht door Nanna »

Hier heeft zoiets gelopen. Kruising sint bernard. Wat een vals kutbeest. Is gelukkig maar 4 geworden
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ja, dat is ook weer waar.
blondie

Bericht door blondie »

Oh.. Australische herder teef van 9 maanden..
https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... anden-teef
Marc

Bericht door Marc »

Oh my.... :I: Helaas valt ze teven aan. Maar verder....

Super lieve kruising tussen Akita en Husky
Bieden
https://link.marktplaats.nl/m2292382766 ... ialbuttons

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

blondie schreef: 02 aug 2025, 11:28 Oh.. Australische herder teef van 9 maanden..
Blunder op blunder en dan een slecht opgevoede aus weg doen en er zeshonderdfuckingvijftig piek voor willen.

Hoe durf jij? Wees blij dat iemand je debiele shit weer een keer oplost.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik vind het een enge griebus, Marc.
Kells
Posts in topic: 16
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Het is ook niet mijn smaak.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 02 aug 2025, 12:41
blondie schreef: 02 aug 2025, 11:28 Oh.. Australische herder teef van 9 maanden..
Blunder op blunder en dan een slecht opgevoede aus weg doen en er zeshonderdfuckingvijftig piek voor willen.

Hoe durf jij? Wees blij dat iemand je debiele shit weer een keer oplost.
Lijkt nog mee te vallen want ze kan niet met de katten. Tenminste die kunnen niet met haar. Verder lees ik geen issues. Maar eens over het bedrag. Uiteindelijk moet je een gedaalde keuze weggeven aan het allerbeste adres is mijn idee. Ik zou mijn gefaalde hond altijd gratis afgeven maar niet gratis aanbieden. Dus uiteindelijk krijgt de perfecte baas de hond gratis van mij.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 02 aug 2025, 12:42 Ik vind het een enge griebus, Marc.
Is het ook. Maar ik zie er een oerhond in. En karakter technisch is het een erg lief dier behalve dat ze de andere teef aanvalt. Ik vind het gewoon een en al kracht en functionaliteit. In elk opzicht dus. Van vacht tot kleur tot oren tot bouw tot staart een en al functie. Kan tot -20 buiten maar ook in de zomer bij + 30. Kan 1 uur lopen maar zo te zien ook 24 uur. Kan alles eten en botten kraken. Kan springen. Rennen naast de fiets. Ik zie niets dat deze hond niet kan dus ik zie er een maatje in om mee rond te trekken ofzo. Een paar weken per jaar naar Scandinavië en dan door de bossen hiken. Denk dat deze hond daar uitermate geschikt voor is. En voor buiten slapen etc.

Dus dat zie ik erin. En denk afschrikwekkend genoeg om ondanks het lieve karakter een waakfunctie te vervullen. Plus ik denk dat weinig vervelende honden er iets mee doen. Reuen sowieso niet en teven kijken wel uit. Dus vandaar dat ik deze hond zo gaaf vind.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Dat er geen issues zijn is de bijdrage van de hond. Maar dat je na alle waarschuwingen en rasbeschrijvingen na 3 maanden toch "Oh ja, we vinden het toch een beetje veel gedoe, zo'n australische herder" moet zeggen vind ik tenenkrommend dom. Wat ben je dan een kansloos figuur.

Regel het gewoon met die katten . Als je zo'n hond neemt weet je dat je ermee moet leven en de boel moet beheren. Dat staat op de verpakking.
Dat hebben ze niet gedaan want een hond na een paar maanden weer weg doen staat nu eenmaal haaks op een goede opvoeding. Je hebt hem echt de kutst denkbare start gegeven.
Plaats reactie