Had ik het in een nest, liet ik inslapen.
Ik hou niet van projectjes. En ondanks ik uiterlijk geen grote factor vind, vind ik dat van misvormingen wel.
Wat een ander doet, is zijn zaak. Ik vind franse bulldogs ook niets. Had ik een nest een pup met een smoel thv zijn anus, liet ik die ook inslapen.
Als ik het laat leven omdat alles een kans heeft en dan achteraf denken had ik et masr niet gedaan vanwege dat het hondje toch veel pijn heeft.
Dat kun je toch 5 werkdagen in de week bepalen?
Sowieso dat "laten leven". Hij leeft. Hij heeft zich kennelijk uit de werpkist gewurmd en loopt nu rond.
Ik weet dat jij geen honden hebt maar ik kijk niet bij de koffie naar mijn honden om te beslissen of ik ze vandaag "laat leven".
Nogmaals, ik zie het dilemma niet. Ja pijn, maar als hij nou gewoon geen pijn heeft?
Sabientje schreef: 10 aug 2025, 20:54
Waarschijnlijk als ik zelf een teef heb en ga fokken dat ik dan heel ander zou denken.
Geen idee.
Nou, er zijn zat mensen die fokken en toch een heel andere aanpak hebben.
Ik vind op zich niets mis met pups met een probleem direct inslapen. Dat moet je zelf weten. Een pasgeboren pup heeft erg weinig bewustzijn en als het niet wil gedijen moet je het niet ondersteunen.
Maar het moet ook niet zo zijn dat je alleen perfecte pups laat leven.
ik zou hem dus in laten slapen. wat denk je van alle ingewanden? zouden die op zijn plek zitten, ik vermoed van niet. net als bij kortsnuiten dat de hersens geen ruimte hebben, heeft bij deze hond de ingewanden niet de ruimte die ze nodig hebben.
ellen en de birmanen schreef: 11 aug 2025, 08:57
ik zou hem dus in laten slapen. wat denk je van alle ingewanden? zouden die op zijn plek zitten, ik vermoed van niet. net als bij kortsnuiten dat de hersens geen ruimte hebben, heeft bij deze hond de ingewanden niet de ruimte die ze nodig hebben.
En dan heb je het nog niet over de belasting vd rug, heupen en poten met die rare houding die het lijf heeft.
Beestje kan nu wel happy zijn maar of die gezond is durf ik te betwijfelen.
Sabientje schreef: 10 aug 2025, 20:54
Waarschijnlijk als ik zelf een teef heb en ga fokken dat ik dan heel ander zou denken.
Geen idee.
Nou, er zijn zat mensen die fokken en toch een heel andere aanpak hebben.
Ik vind op zich niets mis met pups met een probleem direct inslapen. Dat moet je zelf weten. Een pasgeboren pup heeft erg weinig bewustzijn en als het niet wil gedijen moet je het niet ondersteunen.
Maar het moet ook niet zo zijn dat je alleen perfecte pups laat leven.
Er is een gouden middenweg.
helemaal mee eens. Dit is nog een zichtbaar defect maar er zijn ook onzichtbare defecten die veel kwalijker zijn.
ellen en de birmanen schreef: 11 aug 2025, 08:57
En dan heb je het nog niet over de belasting vd rug, heupen en poten met die rare houding die het lijf heeft.
Beestje kan nu wel happy zijn maar of die gezond is durf ik te betwijfelen.
ik zie dat niet zo. Bij pijn en niet meer happy inslapen dat is vroeg genoeg. Als hij het helemaal zelfstandig tot hier heeft gered ten minste. Dat is wel mijn eis. De pup moet het zelf kunnen zo niet dan is het idd inslapen. Red hij het zelf is het tijd als het leven niet meer leuk is.