Zoekt baas-draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
DexSaarSophie
Posts in topic: 31

Re: Zoekt baas-draadje

Bericht door DexSaarSophie »

Idd.
Er zijn situaties die men niet in de hand heeft en waarbij ik mij kan voorstellen dat men in het belang van het dier naar een ander huis zoekt.

Maar omdat je zelf een wereldreis gaat maken en het een beetje onhandig is met hond niet. Ik denk trouwens dat die hond het heel leuk zou vinden om mee te gaan maarja de hond mee uit wandelen nemen zal wel niet op de planning staan. En wachten tot d hond zijn laatste adem uitblaast om daarna op vakantie te gaan kan ook al niet.

Die hond heeft 8 jaar bij ze gewoond. Hoe kan iemand dat dat vraag ik me oprecht af. Dat ze de hond dan afstaan en dan met een goed gevoel op vakantie gaan.

Maar wel eens hier met Maarten. De hond heeft niks aan deze mensen meer want ze is niet meer hun droom en zit ergens anders dan beter.
DexSaarSophie
Posts in topic: 31

Bericht door DexSaarSophie »

Mensen kopen honden alsof ze een prul voor in huis kopen en doen die net zo makkelijk weer weg. Niet iedereen maar er zijn wel mensen bij die er zo makkelijk over denken. Past de hond niet meer in hun leven of in hun interieur of what ever dan geven ze hem weer net zo makkelijk weg.
Hewi
Posts in topic: 21

Bericht door Hewi »

Mo-yi schreef: 09 aug 2025, 09:09
hakunamatata schreef: 09 aug 2025, 02:33 We gaan op reis en nemen mee.. niet de hond, die moet maar weg na 8 jaar. Arm dier. Al is die vast beter af op een plek waar ze wel welkom is. Ik ben niet van de huskys maar ze heeft wel een erg lieve blik in de ogen.

wat triest weer..t komt niet meer uit dus senior dame mag weg :boos:
mooie dame wel
Ik moest ook gelijk aan jou denken en daarna...." breng maar bij mij." Want mijn ko is 11 dus 10 km hardlopen doen we toch niet. Maarrrr ik ben 4 dagen 8 uur van huis. En dat moet maar net passen.

Maar je snapt zulks mensen toch niet? Hoe kun je? Ik snap je droom Ik snap je wereldreis. Maar maar de hond?
Groetjes Heidi

Afbeelding
Marc
Posts in topic: 194

Bericht door Marc »

Misschien gaan ze pas als de ze beste plek voor de hond gevonden hebben en misschien hadden ze zich voorgesteld dat de hond mee zou gaan. Ik weet ook echt niet wat ik over 10 jaar doe. En als ik dan een hond heb die ontzettend wagenziek is en een camper heb en financieel onafhankelijk ben. En mijn tijd wil doorbrengen met mijn hond in een camper door Europa. En vervolgens kotst en gilt die hond elke keer als je de camper start. Dan is het toch niet heel gek dat ik een goed huisje zoek voor de hond? Dat doe je toch ook als een hond om andere redenen niet past. Want ze hadden geen droom waar de hond niet in paste. Alleen bleek deze hond het niet te trekken. Super super jammer maar ik vind het echt niet raar dat ze nu op zoek gaan naar een goed huisje. En daarna op reis gaan. 90% van de honden had dit wel gaaf gevonden.
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 33
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ik vind het geen hondenmensen. Geen denken aan dat ik Runar van bijna 15 ga wegdoen omdat ik op een boot zitten fijner zou vinden.
Geen zuchtje liefde voor de hond.
Voor de hond maakt het niet uit nee, het is niet dat die in de voorafgaande jaren een graag gezien deel van het gezin zal geweest zijn.
Maar ik vind je als mens harteloos tov honden.

Mijn zus zou het trouwens wel doen. Die hebben ook een hond als tuin decoratie.

De hond in kwestie is een labrador dus die is uitstekend tevreden met zijn bestaan & vindt het helemaal niet vreemd om eten over de draad toegeworpen te krijgen als ze weer eens een paar weken op verlof zijn.
Maar ik vind er wel wat van & absoluut geen manier waarop ik tegen honden houden van honden aankijk.
Dat er velen zo leven, maakt niet dat ik ga staan juichen om de zoveelste die weer mag vertrekken.
EchoMira
Posts in topic: 114
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

En welk goede huisje moet ik dan voor Mira zoeken omdat ik per se op kanovakantie wil en zij niet het soort hond is dat op een kano wil staan?
Naar iemand anders die haar een tijdelijke leuke nieuwe hobby vindt?

Je zou me voor gek verklaren.
Het klinkt allemaal leuk in een theoretisch geval maar de band tussen hond en baas is niet theoretisch. Die is er wel of die is er niet en in dit geval is die er niet. Anders wil je helemaal niet op wereldreis zonder je hond.

Die hond heeft ook maar gewoon een leven en die wil dat leven ook goed leiden.
Als je geen zin in verplichtingen hebt neem je maar gewoon geen jonge husky uit het asiel want nu is het minstens de tweede keer dat die hond afgedankt wordt dus een echte baas is die hond gewoon niet gegeven. Dat maakt ze nooit mee. Daar is ze nu te oud voor.

Nee hoor, ik kan er niets mee. Het is niet verboden, ofzo maar ik heb gewoon wel degelijk een waardeoordeel.
Nog los van het stompzinnige gewauwel over "wij gaan op wereldreis met de boot, woooeee!". Ja, Katinka. Het gaat nu even over de hond. Het is duidelijk dat je weinig interesse hebt voor dingen die niet over jou gaan maar daarom bestaan ze nog wel.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Susam schreef: 10 aug 2025, 18:36 het zijn levende wezens. Daar hou je rekening mee. Ik vind het juist heel gek dat je dan 8 jaar samen hebt doorgebracht
Nou, daar hebben ze zich natuurlijk ook makkelijk vanaf gemaakt. Een oppas, een uitlaatservies en een pension voor de eeuwige stedentripjes. Thuis een bench en brokken want kkv is gedoe.

Het zou je tegenvallen hoe naadloos mensen een hond weg kunnen regelen zodat ze er zelf amper iets mee hoeven.

Ik snap het ook niet. Als ik niet zo'n hondengekkie was nam ik er gewoon geen.
Wat moet je met een hond die je doodleuk weg kunt geven als je het er wel weer gelooft?
Mo-yi
Posts in topic: 24
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Je kan overigens ook niet "zomaar"de wereld gaan rondzeilen, daar moet je wel zelf al de nodige ervaring in hebben.
Tenzij je op kanaaltje gaat dobberen, lijkt zeeen oversteken heel romatisch maar dat is het niet, en voor een hond vaak nog minder.
Dromen zijn leuk, maar mijn hond staat daar echt boven..dan maar uitstellen die andere droom hoor.
Afbeelding

2011-2025
Loraine
Posts in topic: 18
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Niets

Ik zie het momenteel ook in mijn directe omgeving.
Hebben 2 relatief jonge honden (±3 jaar), zijn uit elkaar en hebben elk een hond meegenomen.
Nu is de 'achterblijver' een heel onzeker typetje die zich enorm optrok aan de andere hond en is 'ie 'te moeilijk' omdat er een terugval is in gedrag want gezin is uit elkaar gevallen, steunpilaar weg en het baasje vindt dat als 'ie niet gewoon meedraait alsof alles nog precies zo is als altijd de hond maar weg moet. :ugh:

Tegelijkertijd, als men die moeite niet wil doen is het beter voor het dier als die een andere, hopelijk betere baas krijgt imo.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Josefien
Posts in topic: 29
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Ach, mensen hebben zo hun prioriteiten.

Hier in de buurt hebben we zo'n weekhartig typetje, die zich er graag op laat voorstaan honden te redden. Het is maar goed dat manlief er de rem op gooit, ze zou eindigen als een soort hoarder. Maar goed, naast hun 2 rescues , kwam er een opvanghond. Het dier had geen enkel besef van huiselijk leven, na 5 jaar asiel. En wat bleek het toch een 'knuffelkont' te zijn, eens hij binnen was. Op haar manier probeerde ze de hond aan de man te brengen. Met kleffe, kwezelige foto's. Ik zag alleen maar een claimende onzekere hond.
We hebben het er ook over gehad, ik vroeg haar toch wat afstand te nemen van de hond. Maar nee, dat ging niet, want hij was zo lief.

Ondertussen was er al wel 'the-once-in-your-lifetime' vakantie geboekt. En kwam er een emotionele oproep voor opvang van die opvanghond. Vreemd vond ik het, waarom kon hij niet meeliften in het logeeradres van haar eigen honden?

Dit weekend zijn ze teruggekomen van die fantastische vakantie, de opvanghond hoeft niet meer terug te keren. Want hij zit nu op een betere plek. Hij werd toch wel steeds lastiger, met grommen naar manlief, zoon en eigen honden. Terwijl zij uitgebreid met hem kon knuffen op de bank.

De opvanghond mocht wieberen, want die vakantie en de relatie met manlief was toch net iets belangrijker

Ben benieuwd naar haar volgende 'projectje' :F:

Eigenlijk had ik dit moeten plaatsen in het ergernissentopic, maar ik vond het wel enigszins vergelijkbaar met die prachtige husky. Je mag wieberen omdat het even niet uitkomt of omdat jezelf er niet de moeite voor wil nemen
Javier (2010-2026), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ik ben toch echt toleranter naar herplaatsen door mensen die geen echte hondenmensen zijn. Die husky heeft daar 8 jaar gewoond en ziet er super goed uit. Nu is de hond niet meer geschikt. Stel dat iemand hier een baby kreeg en de hond bleek niet geschikt met babies? Wedden dat dan iedereen zei doe de hond weg. Maar de keuze baby bij je hond is blijkbaar van een andere orde dan de inrichting van je volledige leven na je pensioen? Dus de wereld rond zeilen moet je opgeven omdat je hond niet van boten houdt maar je boerboel die naar kinderen gromt mag meteen weg als een forum collega eindelijk zwanger is na 10 pogingen IVF en de hond blijkt te grommen naar de baby.

Ik vind dat precies maar dan ook precies dezelfde motivatie en ik vind echt dat jullie veel te streng zijn. Hoeveel honden zijn hier wel niet herplaatst om welke reden dan ook? Als die mensen gewoon op die boot waren gaan wonen? En de hond was de hele dag gestresst en ze vonden dan dat hij elders beter af was? Nanna heeft toch ook net een hond herplaatst en dat was allemaal prima want die hield niet zo van in een roedel leven. Deze husky houdt niet van varen. Ik vind het gewoon legitiem en helemaal niks over die mensen zeggen.

Je herplaatst een hond om zoveel redenen. Hoe je wil leven en wonen lijkt me best wel een valide reden.

Hoe oordelen jullie eigenlijk over mensen met een hond op een boerderij die merken dat ze te naar een kleiner huis in de stad willen. En dan de boerenfox en Berner Sennenhond herplaatsen omdat die niet kunnen aarden in de stad? Als dat iemand van hier was kwam er alle begrip. Zeiden we niet je moet gedwongen groot blijven wonen tot je honden dood zijn.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Dan verwacht ik van niemand meer een opmerking die positief is als er hier op het forum een hond herplaatst wordt. En veel mensen hebben dat wel gedaan en dan was het wel altijd in het belang van de hond. Wat nu bij de husky hier ook zo is. Maar deze mensen moeten hun leven maar anders gaan invullen dan wat ze van plan waren. Maar een fokker met teveel honden mag ze van dezelfde mensen gewoon weg doen want dat is beter voor de hond. Krijgt hij eindelijk individuele aandacht. In mijn ogen allemaal nogal hypocriet.

Bij elke hond die van een van de leden hier herplaatst is was er alle begrip. Dus hou op aub. Oh wat fijn voor hem of haar dat ze nu beter zit. En kijk hoe ze opbloeit. Niks van kritiek dus hou ook hier maar even op dan.
Afbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Een veralgemening is absoluut niet nodig, ik heb echt wel mijn bedenkingen bij weggedane honden op het forum.
Het is niet omdat het niet gezegd wordt, dat iedereen toejuicht. En het is niet omdat ik niet hoera, een weggedane hond roep, dat dat daarom slecht is.
Er is geen zwart of wit hoor. En mijn mening is geen bepalend oordeel.
Dat wordt op fora soms wel zo gedaan als je ergens anders over denkt dus dan kies ik er voor om die mening niet te geven. Het is het gescheld niet waard & het verandert niets ;)
Marc

Bericht door Marc »

Maart schreef: 11 aug 2025, 07:23 Een veralgemening is absoluut niet nodig, ik heb echt wel mijn bedenkingen bij weggedane honden op het forum.
Het is niet omdat het niet gezegd wordt, dat iedereen toejuicht. En het is niet omdat ik niet hoera, een weggedane hond roep, dat dat daarom slecht is.
Dat wordt op fora soms wel zo gedaan als je ergens anders over denkt dus dan kies ik er voor om die mening niet te geven. Het is het gescheld niet waard & het verandert niets ;)
Ik denk nu ergens anders over en neem het risico daar op aangesproken te worden. Het probleem is gewoon dat mensen die hun hond weg doen dat doen. Punt. En houden is geen optie want anders deden ze hem niet weg. En als mensen kiezen voor een leven op een boot of op een appartement ten kosten van de aanwezige hond is er al geen oplossing meer anders dan herplaatsen. Of de hond krijgt een leven dat hem niet past of wordt herplaatst naar een nieuwe baas.

Hoe ik of iemand hier het zou doen speelt helemaal geen rol. Hond is elders beter af is altijd de reden van een herplaatsing. Of dat nu een uitgefokt teefje is waar ineens iedereen begrip voor heeft of een hondje dat niet in de roedel past of niet wil wennen aan katten. Alles was een verkeerde keuze ten kosten van die hond.
Afbeelding
Omega
Posts in topic: 3
Welke: Nu twee echte tollers

Bericht door Omega »

Susam schreef: 11 aug 2025, 06:54 Nu is die hond niet meer geschikt. Daar gaat het wat mij betreft al mis.
Die mensen zijn niet meer geschikt.
Als je zo met dieren die jij hebt aangeschaft omgaat, dan rammelt het aan alle kanten. En zoals Echomira zegt, er is een band of niet, veelal niet want dan kan men dit.
Je zegt hoe mensen willen leven en wonen, dus het gaat alleen om wat jij als mens wilt en daarbij hoef je met niks en niemand rekening te houden? (niet jij he, de situatie die je benoemt)
Ik veroordeel trouwens ook die mensen die de hond wegdoen met de komst van een baby. Stop er tijd en energie in en het kan allemaal werken, het mag alleen niet te lastig zijn want....sja... er is een baby?
Dus als wat jij zegt klopt, mag iedereen wiens hond oud of ziek is dan ook maar weg want dat komt niet handig uit?
Als iemand een hond herplaatst waarbij het belang voor de hond enorm is, zoals bv de hond die ik nu probeer ergens beter onder te brengen, dan zijn er inderdaad een miljard redenen te verzinnen waarom herplaatsing beter is. Ik wil zeilen en de hond niet is voor mij dan geen reden.
Maar de mensen waarvan jij nu probeert de hond te herplaatsen kunnen ook hun leven aanpassen aan de hond, ze kunnen leren over honden houden en gaan trainen met de hond. Stop er tijd en energie in en het kan allemaal werken, het mag alleen niet te lastig zijn want....sja.. vul maar in. Ik denk trouwens dat die hond elders beter af is hoor.

Wat dat betreft ben ik het met Marc eens, als zo'n hond niet meer gewenst is dan is hij ergens anders waarschijnlijk beter af.
Maar goed dat mensen honden herplaatsen, ik heb drie heerlijke honden gehad die door de vorige eigenaren herplaatst werden. En soms verandert je leven plotsklaps en kun je een hond niet meer houden.
Wie weet is een van de mensen van de husky wel ziek oid en kunnen ze nog wel gaan zeilen maar is de tijd die hij/zij heeft wel beperkt.
Afbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Marc schreef: 11 aug 2025, 07:40
Maart schreef: 11 aug 2025, 07:23 Een veralgemening is absoluut niet nodig, ik heb echt wel mijn bedenkingen bij weggedane honden op het forum.
Ik denk nu ergens anders over en neem het risico daar op aangesproken te worden. Het probleem is gewoon dat mensen die hun hond weg doen dat doen. Punt. En houden is geen optie want anders deden ze hem niet weg. En als mensen kiezen voor een leven op een boot of op een appartement ten kosten van de aanwezige hond is er al geen oplossing meer anders dan herplaatsen. Of de hond krijgt een leven dat hem niet past of wordt herplaatst naar een nieuwe baas.

Hoe ik of iemand hier het zou doen speelt helemaal geen rol. Hond is elders beter af is altijd de reden van een herplaatsing. Of dat nu een uitgefokt teefje is waar ineens iedereen[\b] begrip voor heeft of een hondje dat niet in de roedel past of niet wil wennen aan katten. Alles was een verkeerde keuze ten kosten van die hond.

Dat is dus nogmaals, niet zo ;)
Mij gaat het ook helemaal niet om de hond. Iedere hond verdient op een plaats te zitten waar hij graag gezien wordt en niet als leuk voor erbij tot het niet meer leuk is ding.

Ik vind die kijk tegen honden wel een manier waarop ik tegen JOU aankijk & je zogezegde hondenliefde. Verandert dat verder iets aan de situatie? Helemaal niet. Je bent een hondenmens of je bent het niet.

Edit: enkel het woordje iedereen moest vet maar dat gaat even de mist in.
Marc

Bericht door Marc »

Omega schreef: 11 aug 2025, 08:05
Susam schreef: 11 aug 2025, 06:54 Nu is die hond niet meer geschikt. Daar gaat het wat mij betreft al mis.
Die mensen zijn niet meer geschikt.
Als je zo met dieren die jij hebt aangeschaft omgaat, dan rammelt het aan alle kanten. En zoals Echomira zegt, er is een band of niet, veelal niet want dan kan men dit.
Je zegt hoe mensen willen leven en wonen, dus het gaat alleen om wat jij als mens wilt en daarbij hoef je met niks en niemand rekening te houden? (niet jij he, de situatie die je benoemt)
Ik veroordeel trouwens ook die mensen die de hond wegdoen met de komst van een baby. Stop er tijd en energie in en het kan allemaal werken, het mag alleen niet te lastig zijn want....sja... er is een baby?
Dus als wat jij zegt klopt, mag iedereen wiens hond oud of ziek is dan ook maar weg want dat komt niet handig uit?
Als iemand een hond herplaatst waarbij het belang voor de hond enorm is, zoals bv de hond die ik nu probeer ergens beter onder te brengen, dan zijn er inderdaad een miljard redenen te verzinnen waarom herplaatsing beter is. Ik wil zeilen en de hond niet is voor mij dan geen reden.
Maar de mensen waarvan jij nu probeert de hond te herplaatsen kunnen ook hun leven aanpassen aan de hond, ze kunnen leren over honden houden en gaan trainen met de hond. Stop er tijd en energie in en het kan allemaal werken, het mag alleen niet te lastig zijn want....sja.. vul maar in. Ik denk trouwens dat die hond elders beter af is hoor.

Wat dat betreft ben ik het met Marc eens, als zo'n hond niet meer gewenst is dan is hij ergens anders waarschijnlijk beter af.
Maar goed dat mensen honden herplaatsen, ik heb drie heerlijke honden gehad die door de vorige eigenaren herplaatst werden. En soms verandert je leven plotsklaps en kun je een hond niet meer houden.
Wie weet is een van de mensen van de husky wel ziek oid en kunnen ze nog wel gaan zeilen maar is de tijd die hij/zij heeft wel beperkt.
Precies. En ze hebben al die jaren goed voor de hond gezorgd. Het is niet dat ze hem na 5 maanden herplaatsten ivm andere keuzes. Misschien proberen ze de hond al 4 jaar te leren comfortabel op hun boot te zijn en hebben ze er maanden en maanden op geoefend. Weekend na weekend en zitten ze met hun handen in het haar. Of ze zijn intens verdrietig dat de hond niet kan blijven. Ik vind oordelen veel te makkelijk hier. Hond ziet er super mooi uit. Dus slecht heeft hij het echt niet gehad. Alleen wensen ze een beter leven dan leven op een boot voor deze hond. Dat is toch wat elke hond die van een forumlid herplaatst is ook kreeg? Een beter leven? En dan was het ahhhh wat heerlijk voor de hond. Dus ik vind deze reacties echt niet eerlijk. Dan maar niet zeilen. Dus dan moet je van je 66e tot je 70e wachten met je droom omdat je hond als een van de weinige honden niet op een boot kan leven. Normaal kan een oude husky dat prima als je er lekker mee rondloopt daar waar je de boot legt. Varen in Europa is vaak vooral in havens liggen waar je prima een oude husky kan hebben. Maar helaas niet deze.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 11 aug 2025, 06:44 Ik ben toch echt toleranter
Het zou intolerant zijn als ik het die mensen probeer te beletten of ze iets betaald wil zetten.
Ergens een mening over hebben heeft niets met intolerantie te maken.
Stel dat iemand hier een baby kreeg en de hond bleek niet geschikt met babies? Wedden dat dan iedereen zei doe de hond weg.
Ik zou zeggen, kijk naar je hond voor je aan babies begint.
Of nog liever, bedenk dat je misschien babies gaat maken en kies een hond die daarbij past.
Dus geen joekelende mechelaar van 2 uit het asiel als je zelf 25 bent. Dat is toch allemaal niet zo raar? Dat je verwacht dat mensen iets verder kijken dan volgende week?
Dus de wereld rond zeilen moet je opgeven omdat je hond niet van boten houdt maar je boerboel die naar kinderen gromt mag meteen weg als een forum collega eindelijk zwanger is na 10 pogingen IVF en de hond blijkt te grommen naar de baby.
Ik had die hele boerboel niet genomen op zwenkgras 17 waar de kinderwagen al in de weg staat.
Waarom moeten die boerboel en die baby zo dicht op elkaar? Oh ja, omdat je kennelijk niet in staat bent om door de jaren heen coherente beslissingen te maken.
Maar geen nood, je kunt verhuizen en tegen de tijd dat dat kind groot genoeg is om alleen naar buiten te gaan is die boerboel allang bejaard geworden en gestorven.
Zeiden we niet je moet gedwongen groot blijven wonen tot je honden dood zijn.
Er zegt hier niemand dat wie dan ook iets moet of niet mag. Er is toch geen oproep om dat mens d`r armen te breken zodat ze niet kan zeilen ofzo? Mensen zeggen wat ze er van vinden. En als je je honden als wegwerpartikel mag gebruiken dan neem ik ook aan dat een ander daar een oordeel over mag hebben.

En het maakt me geen bal uit of het wel of niet op het forum gebeurt. Dan zeg ik het ook.
Marc

Bericht door Marc »

Flutredenen als willen varen zijn net zulke flutredenen als een hond bij volwassen katten zetten. Meerdere honden nemen die misschien niet klikken. Een baby nemen. You name it. Ik vind het echt van de zotte dat hier geoordeeld wordt over mensen die hun hond weg doen terwijl hier op het forum zat honden herplaatst zijn om minder met allemaal ah wat goed dat je aan de hond denkt en niet aan jezelf. Hou op zeg!

Verder is een leven lang werken waarna je van plan bent te gaan varen helemaal geen reden om geen hond te nemen. Het is in elk geval niet op voorhand te voorzien dat je hond niet op een boot kan. Teckeltoos heeft toch Peer van Nanna gekregen en die zit nu toch ook vaak op een boot? Je denkt toch niet dat ze hun droom van varen op hadden gegeven als Peer die al herplaatst is door Nanna ineens hele dagen trillend staat te kosten op die boot? Dan kan hij weer weg en zegt iedereen goed dat je zijn welzijn voorop zet en hem een nieuw huis gunt zonder boot.

Ik vind wat hier gezegd word regelrechte waanzin eigenlijk. Hans kreeg ook kinderen toen we al honden hadden. Als een van de honden werkelijk een haat inclusief agressie had gehad naar kinderen dan weet ik het ook zo net niet. Je kan toch geen kinderen laten opgroeien en dan bij pappa laten komen die een hond heeft die kinderen aanvalt?

Wat te regelen valt valt te regelen maar je hele eigen leven opgeven voor een hond die elders prima door kan leven is domweg teveel gevraagd. Als mensen hier een tweede hond nemen en die kan totaal niet overweg met een eerste hond zeg je toch ook niet splits je huis maar in tweeën en ga als stel allebei apart leven met een van de honden.

Als ik naar hartje Amsterdam ga verhuizen en ik heb hier een herder lopen die graag buiten is dan herplaats ik die ook naar een nieuwe goede plaats waar hij wel buiten kan lopen. Zou iedereen doen. En dan ga ik niet mijn verhuizing 5 jaar uitstellen. Want ik verhuis niet zomaar. En deze mensen gaan niet zomaar alles verkopen en varen he? Het is geen vakantie maar een hele nieuwe manier van leven.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nou ja, ik begin al niet aan kinderen die bij papa "op visite" gaan maar dat is een andere kwestie.
Stop je de hond even in de auto.
Overigens wil ik uberhaupt geen agressieve hond maar ook dat is een andere kwestie.

Ik snap best dat je in de toekomst weer andere dingen wil. Is ook leuk! Moet je doen!
Weet je wat je dan handig is? Dat je een hond neemt waar dat allemaal mee kan. Hou je een stuk of 40 rassen over. Moet lukken. Is inderdaad geen boerboel of husky.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 11 aug 2025, 11:23 Nou ja, ik begin al niet aan kinderen die bij papa "op visite" gaan maar dat is een andere kwestie.
Stop je de hond even in de auto.
Overigens wil ik uberhaupt geen agressieve hond maar ook dat is een andere kwestie.

Ik snap best dat je in de toekomst weer andere dingen wil. Is ook leuk! Moet je doen!
Weet je wat je dan handig is? Dat je een hond neemt waar dat allemaal mee kan. Hou je een stuk of 40 rassen over. Moet lukken. Is inderdaad geen boerboel of husky.
Je snapt dat ik hier een heleboel op kan zeggen maar het maar niet doe?
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik snap niet wat je bedoelt.
We hebben het over keuzes maken die bij elkaar passen.
Dat doen verreweg de meeste mensen dus waarom het zo veel gevraagd is ontgaat me.

En nogmaals, niemand zegt dat het niet mag. Ze spreken zelfs die mensen niet aan.
Ze hebben het er onderling over op internet. Niet exact het intolerante schrikbewind dat jij er van maakt.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 11 aug 2025, 11:07
Marc schreef: 11 aug 2025, 06:44 Ik ben toch echt toleranter
Het zou intolerant zijn als ik het die mensen probeer te beletten of ze iets betaald wil zetten.
Ergens een mening over hebben heeft niets met intolerantie te maken.
Stel dat iemand hier een baby kreeg en de hond bleek niet geschikt met babies? Wedden dat dan iedereen zei doe de hond weg.
Ik zou zeggen, kijk naar je hond voor je aan babies begint.
Of nog liever, bedenk dat je misschien babies gaat maken en kies een hond die daarbij past.
Dus geen joekelende mechelaar van 2 uit het asiel als je zelf 25 bent. Dat is toch allemaal niet zo raar? Dat je verwacht dat mensen iets verder kijken dan volgende week?
Dus de wereld rond zeilen moet je opgeven omdat je hond niet van boten houdt maar je boerboel die naar kinderen gromt mag meteen weg als een forum collega eindelijk zwanger is na 10 pogingen IVF en de hond blijkt te grommen naar de baby.
Ik had die hele boerboel niet genomen op zwenkgras 17 waar de kinderwagen al in de weg staat.
Waarom moeten die boerboel en die baby zo dicht op elkaar? Oh ja, omdat je kennelijk niet in staat bent om door de jaren heen coherente beslissingen te maken.
Maar geen nood, je kunt verhuizen en tegen de tijd dat dat kind groot genoeg is om alleen naar buiten te gaan is die boerboel allang bejaard geworden en gestorven.
Zeiden we niet je moet gedwongen groot blijven wonen tot je honden dood zijn.
Er zegt hier niemand dat wie dan ook iets moet of niet mag. Er is toch geen oproep om dat mens d`r armen te breken zodat ze niet kan zeilen ofzo? Mensen zeggen wat ze er van vinden. En als je je honden als wegwerpartikel mag gebruiken dan neem ik ook aan dat een ander daar een oordeel over mag hebben.

En het maakt me geen bal uit of het wel of niet op het forum gebeurt. Dan zeg ik het ook.
Ik kan hierop heel veel zeggen maar kies ervoor dat niet te doen.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ieder leven kan anders lopen dan je kon inschatten 8 jaar eerder. Dus de keuze van vandaag kan over 8 jaar de verkeerde zijn maar vandaag de beste. Laat ik het daar maar op houden. En om dan even naar mezelf te gaan. Ik wil een Bodequero en een waakhond. Ik woon nu op het platteland. Als mijn relatie over een tweetal jaar uit gaat kan ik hier niet blijven. Moet ik misschien wel in een stad gaan wonen. Dus nu maar alvast kiezen voor een maltezer? Dat bedoel ik.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ja natuurlijk kan dat. Voor hetzelfde geld krijg ik zometeen onderweg naar de hagebau de hersenbloeding van mijn leven en kan ik uberhaupt geen honden meer verzorgen.

Toch vind ik dat net iets anders dan in je bikini op de boot gaan zitten en zwaaien naar je hond die met zijn nieuwe baas op de kade staat.
En nogmaals, het mag. Doe je ding. Neem elke maand een andere hond als je dat wil.
Maar ik mag je dan toch gewoon een armzalig figuur vinden? Ik heb er nota bene bij gezegd dat er niets mis met herplaatsen is en als je hond je in de weg loopt je hem lekker weg moet doen. Hop. Zet maar bij de lidl met een bordje "gratis" erbij.

Je kunt mensen niet verplichten om een jota loyaliteit op te brengen. Maar je kunt mensen ook niet opleggen om er over te zwijgen.
Plaats reactie