Dat doe ik ook niet. Mij stak de stelligheid een beetje. Wij hebben ook een lastige hond genomen. Jij hebt ook een Ierse setter geprobeerd hartje Amsterdam. Hein woont bij je ouders omdat hij minder gelukkig was bij twee whippetdanes. Ik ga een erfhond nemen terwijl het huis niet op mijn naam staat. Deze mensen willen geen katten nemen bij een husky of andere onzin. Ze willen hun hele leven omgooien en misschien wel omdat ze nu moeten gaan omdat een van hen ALS heeft of dementie bij wijze van. Misschien kunnen ze niet wachten. En misschien hebben ze al heel lang geprobeerd de hond wel te laten wennen aan de boot. Ik val gewoon over het gemak waarmee dit als fout bestempeld wordt terwijl iedereen wel eens een domme beslissing neemt waar je 8 jaar later op terug moet komen.EchoMira schreef: 11 aug 2025, 12:15 Ja natuurlijk kan dat. Voor hetzelfde geld krijg ik zometeen onderweg naar de hagebau de hersenbloeding van mijn leven en kan ik uberhaupt geen honden meer verzorgen.
Toch vind ik dat net iets anders dan in je bikini op de boot gaan zitten en zwaaien naar je hond die met zijn nieuwe baas op de kade staat.
En nogmaals, het mag. Doe je ding. Neem elke maand een andere hond als je dat wil.
Maar ik mag je dan toch gewoon een armzalig figuur vinden? Ik heb er nota bene bij gezegd dat er niets mis met herplaatsen is en als je hond je in de weg loopt je hem lekker weg moet doen. Hop. Zet maar bij de lidl met een bordje "gratis" erbij.
Je kunt mensen niet verplichten om een jota loyaliteit op te brengen. Maar je kunt mensen ook niet opleggen om er over te zwijgen.
Meer is het niet. Als Dapper na een jaar nog steeds niet met Eva had gekund hadden we haar misschien ook moeten herplaatsen. Dan kan je zeggen waarom neem je in vredesnaam een Belg bij een hond agressieve Stafford mix en een sjaggerijnige husky mix? Moest je zo nodig drie honden? Alles kan verkeerd uitpakken op termijn en ik probeer misschien teveel het goede in mensen te zien.