De 7 seconden-regel

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
EchoMira
Posts in topic: 5
Honden: 3
Welke: Whippet - Lurcher - Powder Puff - Tibetaanse Mastiff

De 7 seconden-regel

Bericht door EchoMira »

Als je je eigen poten niet op het asfalt wil is het voor je hond ook te heet.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/other/ ... 2f021&ei=1

Een open kerkdeur maar een blik op het fietspad laat zien dat er veel te veel mensen zijn die dat vrij eenvoudige concept niet snappen. Zelfs honden die proberen in de berm te gaan lopen mogen dat niet want dan zijn ze stout.
Sabientje
Posts in topic: 3

Re: De 7 seconden-regel

Bericht door Sabientje »

Ik vond het zaterdag aardig warm in Winschoten en toch verl mensen die hun honden mee hadden.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Sabientje schreef: 11 aug 2025, 20:02 Ik vond het zaterdag aardig warm in Winschoten en toch verl mensen die hun honden mee hadden.
Ja hier ook. Fietsend zelfs.
En die honden geven echt hun stress wel aan maar ja.
Maart
Posts in topic: 1
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ik trek zelf de hitte niet dus ik ga niet buiten, behalve op het werk. Vooral om dan even heel toevallig in de vriescontainers te moeten zijn :pffff:

De reuen trekken de warmte ook niet, Piiri gaat geheel vrijwillig soms wel buiten op het terras liggen :scratch: Maar daar zit wel iets van een serpent in, dus dat kan.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Mira is dol op braden maar dat is toch anders dan asfalt.
Sabientje

Bericht door Sabientje »

Er zijn veel Duitsers die hun honden meenemen.

Zaterdag was er een chique ofzo die helemaal gesloopt was.
Kells
Posts in topic: 2
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Hier wordt er niet gefietst als het zo warm is. Wandelen doen we zoveel mogelijk in de schaduw en langs het water. Ze lopen bij mij altijd los dus bepalen ze sowieso zelf het tempo.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Hewi
Posts in topic: 4

Bericht door Hewi »

Ik ben ooit mijn schoen verloren op de a28.
( iets met op sokken rijden geen airco alle ramen open en ouwe bus die ramen tot passagiers stoel had)

Anyway lang verhaal kort. Auto op vluchtstrook , rennen op sokjes mijn schoenen oppikken.

Onze bhv meneer op werk was in shock. Hij moest sok van mijn voet pellen waar een blaar van teen tot hiel zat.

Nog korter verhaal we lopen met hitte bijna niet en op zandpaatje
Groetjes Heidi

Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Hewi schreef: 11 aug 2025, 20:53 Ik ben ooit mijn schoen verloren op de a28.
( iets met op sokken rijden geen airco alle ramen open en ouwe bus die ramen tot passagiers stoel had)
En omdat je de ramen open haden vlógen je schoenen er uit.
Oke. Cool.

Ik weet alleen nog maar dat ik in de zee stond en terug naar mijn tante en de parasol moest lopen.
Blote voeten op zomerstrand.

Hewi

Bericht door Hewi »

EchoMira schreef: 11 aug 2025, 21:00
Oke. Cool.
Ja als je met 140 ( toen mocht je nog 130) een vrachtwagen inhaalt op snelweg krijg je luchtstroom. 1 vloog eruit. Heb je ooit met 2 ramen open snelweg gereden.? Lekker man t waait alleen .
Groetjes Heidi

Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

:LOL:
EchoMira schreef: 11 aug 2025, 21:00
Oke. Cool.

Ik weet alleen nog maar dat ik in de zee stond en terug naar mijn tante en de parasol moest lopen.
Blote voeten op zomerstrand.

Groetjes Heidi

Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Sabientje schreef: 11 aug 2025, 20:02 Ik vond het zaterdag aardig warm in Winschoten en toch verl mensen die hun honden mee hadden.
Ja ik snap het niet :( wijlen leo deed je echt plezier met middagje stad maar met deze warmte? Ik wil er zelf al niet eens lopen

Ik zag het in Frankrijk ook 34 graden en dan een dorpje bezoeken met te dikke labrador. Wat denk je dan....
Groetjes Heidi

Afbeelding
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Hier hebben ze overdag huisarrest.
En moeten we om wat voor reden dan ook wel de deur uit dan gaat Mahdutje in de buggy, die kiept voor het eind vh blok om.
Kortsnuit met korte pootjes dus de hitte vd bestrating slaat tegen zijn buikje aan en hij kan het gewoon niet afvoeren. :ugh:
Loop ik met maar 1 andere hond dan gaat die ook in de buggy en anders moet ik ze maar zoveel mogelijk over het gras sturen.
Zelf ga ik ook half dood met dergelijk weer dus we gooien het uitlaten om naar de late avond, nacht en vroege ochtend.
Overdag kunnen ze indien nodig nog de tuin in trouwens.
Overdag liggen we als een stel zeesterren voor de ventilator en aircooler dutjes te doen, muziek te luisteren, film/serie kijken of audioboek/podcast luisteren en vooral zo min mogelijk doen verder. :mann:
De cavia's wonen even in de achterkamer, scheelt weer gebakken cavia's straks.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Hewi schreef: 11 aug 2025, 21:05 Ik zag het in Frankrijk ook 34 graden en dan een dorpje bezoeken met te dikke labrador. Wat denk je dan....
En die hond ook echt met zo'n gesmolten hijgkop. Thuis meteen een kwartier drinken en dan bewusteloos onder de strijkplank omdat het daar het koelst is.
Ik snap het niet. Je hebt toch geen poep in je ogen?
Gonnie

Bericht door Gonnie »

EchoMira schreef: 11 aug 2025, 19:55 Als je je eigen poten niet op het asfalt wil is het voor je hond ook te heet.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/other/ ... 2f021&ei=1

Een open kerkdeur maar een blik op het fietspad laat zien dat er veel te veel mensen zijn die dat vrij eenvoudige concept niet snappen. Zelfs honden die proberen in de berm te gaan lopen mogen dat niet want dan zijn ze stout.
Nou, onze honden willen geeneens op het gras lopen ook al is het asfalt heet, en onze vorige honden ook niet, in Oostenrijk moesten we altijd een berg op naar ons appartement, vroeger was het niet geasfalteerd, maar later wel, er was een heel klein randje gras naast die asfaltweg maar ze vertikten om op het gras te lopen ze wilde perse op het asfalt lopen, terwijl het 30 graden was toen.

En deze zomer in Oostenrijk was het ook best warm, en sinds dit jaar is de weg omhoog naar het huisje wat we nu huurden ook geasfalteerd, was op zich wel fijn, want als we naar beneden liepen glij je weleens uit over die losse stenen, maar nu dus asfalt met ernaast een stukje nog met die steentjes en daarnaast de weide, nou, onze honden wilden weer op het asfalt lopen. En geen verbranden voetjes trouwen, geen enkele hond heeft ooit haar voetjes verbrand.
Afbeelding

Tanja en Anne
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Die 7 seconden test gebruik ik ook regelmatig inderdaad. Ik let met Aloy altijd heel erg op hoe warm het is. Als Aloy nog buiten is dan heb ik geconstateerd dat het verantwoord is of gezorgd voor een manier waarop het verantwoord is en voor haar ook leuk blijft (bijvoorbeeld door de scootmobiel naast de deur te parkeren zodat ze met één stap door de schaduw binnen is). Wat niet leuk is doen we niet, wat niet kan kan niet, doe ik ook niet. Warmte is voor mij een recept voor problemen dus we vinden het toch niet leuk om op pad te zijn als het echt te warm is, liever thuisblijven dan smelten. Hoewel het vaak een ongelukkige combinatie van beide is voor mij. :LOL:

Wat ik wel eens irritant kan vinden zijn mensen die ergens hebben gehoord dat het warm wordt en dat dat niet goed is voor honden en die je dan gelijk boos aankijken of aanspreken als de hond bijvoorbeeld naast de scootmobiel loopt. "HET IS WARM VANDAAG!!!" Ja, dat klopt. Maar nu is het nog 17 graden en als je me niet ophoudt ben ik hopelijk thuis voordat het warm wordt, en anders krijgt ze gewoon een lift op de scootmobiel. :dunno: Maar goed, het komt uit een goed hart. Denk ik. Misschien zeggen ze het de volgende keer wel terecht tegen iemand die er niet bij na heeft gedacht en dan helpt het misschien wel een hond. Met de hoeveelheid mensen die er gewoon totaal niet bij stilstaat en die inderdaad hun hond meesleept in onverantwoorde situaties, kan ik het mensen ook niet echt kwalijk nemen dat ze zich ermee bemoeien als ze denken dat ze dat zien gebeuren. :oeps:

Froo neem ik sowieso nooit ergens mee heen als het warm is. Een rondje als het nog koel is en verder niks. Maar die gaat dan wel weer vrijwillig met 29 graden op de tegels in de zon liggen bakken, dus helemaal lekker is ze niet. :roll:
Afbeelding
Sabientje

Bericht door Sabientje »

De eigenaren van Sonja zijn ooit rond 2005 2006 op vakantie naar Duitskand geweest.

Ik weet niet hoe en wat.

Maar Sonja had daar haar voetzooltjeskapot gelopen.

Vermoed deel warmte, te veel asfalt plus te veel losse steentjes.
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Frootje schreef: 11 aug 2025, 22:11

Wat ik wel eens irritant kan vinden zijn mensen die ergens hebben gehoord dat het warm wordt en dat dat niet goed is voor honden en die je dan gelijk boos aankijken of aanspreken als de hond bijvoorbeeld naast de scootmobiel loopt. "HET IS WARM VANDAAG!!!" Ja, dat klopt.
Dat is dezelfde categorie mensen die roepen: "Ze mogen niet los want het is broedseizoen". Dat hadden ze in de krant gelezen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Célie
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Oes heeft op dit moment prednison dus die moet erg veel piesen, maar we gaan gewoon even via het gras en piesen daar dan snel.
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Célie schreef: 12 aug 2025, 12:14 Oes heeft op dit moment prednison dus die moet erg veel piesen, maar we gaan gewoon even via het gras en piesen daar dan snel.
Nou, hier moeten ze wel over het asfalt, of ik moet de honden achter bij ons uitlaten, maar daar zijn eigenlijk alleen maar speelvelden, en een omheinde tuin waar de honden niet mogen komen, ook al wordt de tuin nu verwaarloosd.
Afbeelding

Tanja en Anne
Plaats reactie