Zoekt naakthond draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Sirene
Posts in topic: 10

Zoekt naakthond draadje

Bericht door Sirene »

Ik hoef nog geen hond erbij maar wil over een tijd wel weer een naakthond.
Het liefst iets in Nederland gefokt als het een pupje is want ik wil de pup graag met 8 wkn.
Een Mexicaan, Peruaan of een kruising is allemaal leuk.
Een naakte kruising is sowieso leuk.
Ik was van plan om een haarloze terriër te nemen hierna maar na een paar maanden een airedale terriër in huis (opvang) heb ik besloten dat een echte terriër niks voor me is. Een kruising met een terriër of iets anders werklustig of pittig vind ik wel leuk.

Hier zitten allemaal mensen die regelmatig honden voorbij zien komen. Stel je ziet een blote, wil je het dan laten weten? Ik kijk zelf ook regelmatig op MP hoor.
CatnDog
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Zoekt naakthond draadje

Bericht door CatnDog »

Ik kijk regelmatig op Verhuisdieren of HHIN, maar een naakthond is wel heel zeldzaam. De laatste naakthond die ik me kan herinneren was een Chinese crested. Dat is niet wat je zoekt. Als ik er eentje zie langs komen, zal ik een link sturen. :ok:

De naakthonden die je hebt zijn heel actieve, sportieve honden, toch? Wat was de eigenschap van de Airedale waar je niet zo blij mee was/waar je een beetje op afknapte?
Sirene

Bericht door Sirene »

Dankjewel!
De airedale was echt een hele leuke hond. Heel veel mee getraind en gewandeld maar als ineens dat koppige terriërkarakter bovenkwam kon ik me daar best aan irriteren.
Ze kon echt ineens bij een vraag om iets te doen (gewoon gaan zitten in de auto bv omdat ze anders in mijn beeld stond) dwars door je heen kijken en dan echt volhouden van “ik doe het niet”.
En ik hoef echt geen slaafse hond maar gewoon samenwerken omdat ik het vraag en het op een leuke manier aan je geleerd heb vind ik wel heel fijn.
Ik ben zelf ook nogal vasthoudend als ik iets wil en dat botst denk ik.
Sirene

Bericht door Sirene »

Mijn honden zijn inderdaad actieve, sportieve honden.
De volle Peruanen waren dat ook. Voor alles in en gezellig met je samen.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

:LOL: ja dat koppige. Ik zie het helemaal voor me. Dat botst wel als je zelf ook koppig bent en dingen gedaan wilt krijgen zonder bakken met eindeloos engelengeduld. Ik denk dat je daar echt de humor van moet in kunnen zien, toegeeflijk moet zijn en/of daar heel creatief mee om moet gaan.
Ik zou daar zelf niet genoeg geduld voor hebben en ik ben daar ook te koppig voor. Je moet uiteindelijk toch ook met je honden over straat. Het moet niet allemaal één grote strijd van 'wie is de koppigste' zijn.
Annets
Posts in topic: 1

Bericht door Annets »

Ik zag er van de week nog 1 op Facebook langs komen die een huis zocht.
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
EchoMira
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Ik vind terriers helemaal niet koppig. Ze doen precies wat je wil maar ze zijn ook een wandelende principekwestie. Als je het ooit toegestaan hebt of ruimte laat in of je het allemaal meent kun je het verder vergeten.
Alsof je met omtzigt op de bank zit. En dat ze dan ook regionaal jeugdkampioen turnen zijn. Zo'n hysterische sportgek.

Ik hou ervan.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

CatnDog schreef: 09 aug 2025, 18:05 :LOL: ja dat koppige. Ik zie het helemaal voor me. Dat botst wel als je zelf ook koppig bent en dingen gedaan wilt krijgen zonder bakken met eindeloos engelengeduld. Ik denk dat je daar echt de humor van moet in kunnen zien, toegeeflijk moet zijn en/of daar heel creatief mee om moet gaan.
Nee. Je moet de baas zijn.
En dan bedoel ik niet dat je hem dat "moet late foele". Je moet het zelf voelen.
Een terrier gaat je inderdaad wel overhoren of dat echt zo is.
Marc
Posts in topic: 6

Bericht door Marc »

Ik denk dat die terriër je inderdaad niet voor vol aan zag. Waar je overigens niks aan kan doen voor de duidelijkheid. Mijn honden zijn dan wel geen terriërs maar podencos en die manetos staan er om bekend dat ze heel dominant en bepalend kunnen doen. Guus ziet mij niet helemaal voor vol aan en weigert soms iets. Altijd als ik de touwtjes had laten vieren. Soms roep ik hem en dan gaat hij terug blaffen alsof ik Chinees praat. En dan komt hij dus niet. Nooit niet wat ik ook doe. Hij gaat alleen maar harder blaffen. Maar dat ligt aan mij. Omdat ik hem geleerd heb dat hij kan weigeren. Ik haal hem dan gewoon op. Dan heeft hij gewonnen en doet het na een paar weken weer. En als ik doorpak en hoe dan ook win. Goedschiks of kwaadschiks stopt het gedrag helemaal en is hij nooit geneigd te weigeren. Ik merk gewoon dat hij soms iets absoluut niet wil en zal doen omdat ik hem dat in feite geleerd heb. Hij ziet weigeren dus als optie en hij ziet mij niet voor vol aan omdat ik niet doorpak en aardig blijf. Soms lach ik zelfs als hij dat doet.
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

EchoMira schreef: 09 aug 2025, 22:49 Ik vind terriers helemaal niet koppig. Ze doen precies wat je wil maar ze zijn ook een wandelende principekwestie. Als je het ooit toegestaan hebt of ruimte laat in of je het allemaal meent kun je het verder vergeten.
Alsof je met omtzigt op de bank zit. En dat ze dan ook regionaal jeugdkampioen turnen zijn. Zo'n hysterische sportgek.

Ik hou ervan.
Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven als koppig. Als ik een overhoring wil dan ga ik naar school, daar neem ik niet een hond voor 😜
Een terriër past niet bij me denk ik omdat ik ditzelfde lang geleden heb gevoeld bij een bullterrier die 3 mnd bij me logeerde en nu bij de airedale. Beide honden waren superlief, leuk en met dominantie had het zeker niet te maken. Precies uitleggen kan ik het niet want het is meer een gevoel dan dat er echt iets aan de hand was.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

EchoMira schreef: 09 aug 2025, 22:49 Ik vind terriers helemaal niet koppig. Ze doen precies wat je wil maar ze zijn ook een wandelende principekwestie. Als je het ooit toegestaan hebt of ruimte laat in of je het allemaal meent kun je het verder vergeten.

Ik hou ervan.
EchoMira schreef: 09 aug 2025, 22:53
En dan bedoel ik niet dat je hem dat "moet late foele". Je moet het zelf voelen.
Hmm, misschien zou een terrier dan helemaal niet zo gek voor me zijn. Het houdt je scherp. Ik vind mezelf zwart-wit in mijn regels. Als in: nooit is nooit. De trainer zei altijd dat ik Zeno nergens mee weg liet komen. Niet dat dat 1 op 1 staat met goed leiderschap, maar het is een begin. Dus wie weet. Het idee dat een terrier me continue zou willen overhoren/uittesten staat me dan weer wat minder aan. Iets gezeglijker en vergevingsgezinder mag ook wel.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

CatnDog schreef: 10 aug 2025, 16:43

Ik hou ervan.
EchoMira schreef: 09 aug 2025, 22:53
Hmm, misschien zou een terrier dan helemaal niet zo gek voor me zijn. Het houdt je scherp. Ik vind mezelf zwart-wit in mijn regels. Als in: nooit is nooit. De trainer zei altijd dat ik Zeno nergens mee weg liet komen. Niet dat dat 1 op 1 staat met goed leiderschap, maar het is een begin. Dus wie weet. Het idee dat een terrier me continue zou willen overhoren/uittesten staat me dan weer wat minder aan. Iets gezeglijker en vergevingsgezinder mag ook wel.
Dat overhoren doen ze alleen maar als ze daar ruimte voor voelen/krijgen
Ik heb trouwens erg moeten lachen om de omschrijving want die klopt helemaal met Bertus 😂
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Sirene schreef: 10 aug 2025, 12:32 Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven als koppig. Als ik een overhoring wil dan ga ik naar school, daar neem ik niet een hond voor 😜
Een terriër past niet bij me denk ik
Oh ik snap best dat het je niet kan bekoren, hoor. Er zijn zoveel rassen waar ik hartelijk voor bedank vanwege de eigenschappen.
Ik vind alleen niet dat terriers zozeer moeilijk zijn. Dat zijn ze niet. Ze kunnen alleen niet zoveel met bazen die geen grenzen gaan geven. Niet dat het aangeven van die grenzen moeilijk is. Maar het moet wel echt gebeuren want ze zoeken hem op. Niet dat ze het dan niet accepteren. Dat doen ze prima. Voor vandaag. Morgen proberen ze het weer.

In de praktijk betekent dat dat je ze niet leert om van je chips op de salontafel af te blijven. Je leert ze om op de bank te blijven liggen als je naar de plee moet. Of je laat ze gewoon meelopen naar de plee want dat kunnen ze ook heel goed.
Maar als ze denken dat ze ergens mee weg gaan komen dan gaan ze dat doen. Niets leuker dan de baas laten godveren zolang het geen daadwerkelijke baalsanctie oplevert.

Hein mocht achterstevoren onder de arm terug naar de auto en of hij dan baalde.
Sabientje

Bericht door Sabientje »

Even een vraag.

Komen ze niet op het verbod van fokken?
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Dat zouden de deugfascisten van de caviapartij en dier&recht wel willen maar voorlopig is er geen sprake van een verbod.

Ja een naakthond heeft bloot vel en soms slechte tanden maar dat hebben sommige whippets ook en dat mag wel.
Het is echt te willekeurig.
Sabientje

Bericht door Sabientje »

Oke.

Ik vind het prachthonden.

Dacht iets te lezen.

Of waren dat naaktkatten?
Nanna

Bericht door Nanna »

Op MP staan er zat

Afbeelding
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 6

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 12 aug 2025, 12:37 Op MP staan er zat

Afbeelding
Dat had ik nooit verwacht. Zelfs een herplaatser dus.
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Een pup voor 3000€ en twee vage advertenties van honden uit Rusland.
Dat doe ik dus niet 😉
Sirene

Bericht door Sirene »

Sirene schreef: 12 aug 2025, 16:47 Marktplaats hou ik al jaren bij hoor. Die mis ik niet gauw.
Een pup voor 3000€ en twee vage advertenties van honden uit Rusland. Die uit Rusland staan er al langer op.

Dat doe ik dus niet 😉
DexSaarSophie

Bericht door DexSaarSophie »

Ik hou ervan.
Ja dat herken ik ook in Sophie. Ze test ook echt uit. Heel slim ook.
Het is een heel lief hondje die alles voor me zal doen maar slaafs zal ik haar zeker niet noemen. Ze is al net zo eigenwijs als mij maar wel heel eerlijk. Geweldig hondje maar denk niet voor iedereen ;)
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Sabientje schreef: 12 aug 2025, 12:31 Oke.

Ik vind het prachthonden.

Dacht iets te lezen.

Of waren dat naaktkatten?
Van naaktkatten wel. Het houdverbod gaat in vanaf 1 januari 2026.
https://www.dierenbescherming.nl/actuee ... aaktkatten
Sabientje

Bericht door Sabientje »

Dan was ik in de war.

Hebben naakthonden wel snorharen?
Sirene

Bericht door Sirene »

Sabientje schreef: 12 aug 2025, 19:39 Dan was ik in de war.

Hebben naakthonden wel snorharen?
Mexicaan, Peruaan en Chinees wel. De Amerikaan niet. Maar die heeft wel goede tanden.
Sabientje

Bericht door Sabientje »

Oke thanks.

Wat is er zo bijzonder aan een naakthond qua karakter?
Plaats reactie