Zoekt naakthond draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Sirene
Posts in topic: 10

Re: Zoekt naakthond draadje

Bericht door Sirene »

Ik zoek niet speciaal het naakthondkarakter hoor. Ik vind zoveel honden leuk. Ik wil wel een hond zonder haar dus dan blijft er niet veel over.
Maar ik wil een slimme, sportieve hond die samen met je dingen wil doen. Levendig en alert. Voor alles in.
Marc
Posts in topic: 6

Bericht door Marc »

Sirene schreef: 13 aug 2025, 11:10 Ik zoek niet speciaal het naakthondkarakter hoor. Ik vind zoveel honden leuk. Ik wil wel een hond zonder haar dus dan blijft er niet veel over.
Maar ik wil een slimme, sportieve hond die samen met je dingen wil doen. Levendig en alert. Voor alles in.
Kan je reu niet dekken en dat je een een pup neemt? Dan komt er toch al naakt in het nest? Of heb ik dat verkeerd?
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Marc schreef: 13 aug 2025, 13:12
Sirene schreef: 13 aug 2025, 11:10 Ik zoek niet speciaal het naakthondkarakter hoor. Ik vind zoveel honden leuk. Ik wil wel een hond zonder haar dus dan blijft er niet veel over.
Kan je reu niet dekken en dat je een een pup neemt? Dan komt er toch al naakt in het nest? Of heb ik dat verkeerd?
Dat zou ik supergraag willen maar ik weet niemand die dat wil. Mensen zijn bang dat ze met een heel nest naakten blijven zitten denk ik (terwijl dat niet hoeft want daar help ik wel bij).
Kelperuaantjes
Posts in topic: 1
Honden: 3

Bericht door Kelperuaantjes »

Misschien de eigenaren van Bowie, de reu die Bilou heeft gedekt? Die stonden ook open voor de outcross met de Hollander.
Of is het een optie om Ren in België te laten aankeuren en hem op die manier als Peruaan geregistreerd te krijgen? Dan zijn er misschien sneller fokkers voor te porren?
Marc

Bericht door Marc »

Sirene schreef: 13 aug 2025, 14:13
Marc schreef: 13 aug 2025, 13:12
Dat zou ik supergraag willen maar ik weet niemand die dat wil. Mensen zijn bang dat ze met een heel nest naakten blijven zitten denk ik (terwijl dat niet hoeft want daar help ik wel bij).
Hij is half peruaan half kelpie toch? Moet toch iets mee lukken zeker op het gebied van gezonde krachtige sportieve bastaarden. Gek dat mensen bang zijn met naakten te blijven zitten terwijl die juist heel gewild zijn dacht ik. En de harige honden lijken mij juist lastig plaatsbare honden omdat dat gewoon honden zijn zonder enige bijzonderheden anders dan hun genetische achtergrond. Vervelend dat dat zo werkt. Is hij wel helemaal goed en gezond en getest?
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Ren is 3/4 kelpie en een kwartje Peruaan. Qua uiterlijk is hij een supermooie rastypische Peruaan.
Aankeuren heb ik met Spring toen gedaan maar ik heb daar geen zin meer in. Al dat geregel met die kennelclubs.

Ren is helemaal getest en gezond. Zijn ogen zullen nog eens moeten want dat is lang geleden maar hij heeft een mooie Embark, rug, heupen, ellebogen alles is gedaan en goed.
Marc

Bericht door Marc »

Sirene schreef: 14 aug 2025, 07:47 Ren is 3/4 kelpie en een kwartje Peruaan. Qua uiterlijk is hij een supermooie rastypische Peruaan.
Aankeuren heb ik met Spring toen gedaan maar ik heb daar geen zin meer in. Al dat geregel met die kennelclubs.

Ren is helemaal getest en gezond. Zijn ogen zullen nog eens moeten want dat is lang geleden maar hij heeft een mooie Embark, rug, heupen, ellebogen alles is gedaan en goed.
Wel een leuke hond om een kruising mee te doen dus. Met vanalles mogelijk.
Afbeelding
Célie
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Moet toch wel een teef(eigenaar) voor te vinden zijn om een mooi kruisingsnest mee te doen.
Marc

Bericht door Marc »

Célie schreef: 14 aug 2025, 16:57 Moet toch wel een teef(eigenaar) voor te vinden zijn om een mooi kruisingsnest mee te doen.
Lijkt mij ook. Wat als je hem adverteert omdat je een pup wil. Gewoon op marktplaats. Mensen die een geteste teef hebben en dekgeld is eerste keus pup. Denk dat er vast mensen met een leuke hond geïnteresseerd zijn om daar ook naakten uit te krijgen.
Afbeelding
Niika

Bericht door Niika »

Stel dat iemand zich aanbied, zoek je dan per se een stamboomhond of ook een stamboomloos/andere kruising?
Plaats reactie